Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
13 p, 192.1 KB Uso de la lengua extranjera en tareas para aprender ciencias en inglés: ¿hablan en inglés? / Corredera Capdevila, Anna (Universidad Autónoma de Barcelona)
En este artículo se analizan las interacciones entre dos parejas mientras están realizando distintas tareas para aprender ciencias en inglés. La propuesta de introducir tareas por parejas en aulas AICLE parece mejorar la enseñanza y el aprendizaje de la lengua meta. [...]
In this article we will analyse the interaction between two pairs of students while they are doing several tasks in order to learn Science through English. The introduction of pair work in CLIL classrooms seems to improve the teaching and learning of the foreign language. [...]

2008
25 Años de Lingüística Aplicada en España: Hitos y Retos, Núm. (2008) , p. 295-307  
2.
20 p, 190.3 KB Evolució que el professor de música experimenta en la forma de percebre i categoritzar l'ensenyament de la llengua estrangera durant una experiència d'Aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE), en anglès / Corredera Capdevila, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz Lorenzo, Bruno (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els programes d'Aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE o CLIL en anglès) estan obrint un camí cap a la millora de l'aprenentatge de la llengua estrangera ja que ofereixen als alumnes l'oportunitat d'utilitzar la llengua meta per apropiar-se de nous continguts curriculars. [...]
CLIL programmes (Content and Language Integrated Learning) are opening new paths for the improvement of foreign language learning because they offer students the opportunity to use the target language as an approach to new curricular content. [...]

2010 - 10.5565/rev/jtl3.213
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 3, Núm. 1 (august-september 2010) , p. 50-69  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.