Resultats globals: 108 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Materials acadèmics, 73 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
3 p, 80.5 KB En record de Joaquim Nin-Culmell / Cortès, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
2004
Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Vol. XVIII (2004) , p. 329-331  
2.
30 p, 8.0 MB Ópera española : las obras de Felipe Pedrell / Cortès, Francesc
La producción operística de Felipe Pedrell es una de las más interesantes, y a la vez desconocidas, del siglo XIX y principios del XX. La polémica que se tejió alrededor de su persona y de sus postulados estéticos ensombreció la autenticidad y la validez de sus ideas. [...]
Felipe Pedrell's operatic output is one of the most interesting and, at the same time, unknown of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century. The polemic which was woven around him and his aesthetic propositions overshadowed the authenticity and validity of his ideas. [...]

1996
Cuadernos de música iberoamericana, Vol. 1 (1996) , p. 187-216  
3.
29 p, 6.8 MB La zarzuela en Cataluña y la zarzuela en catalán / Cortès, Francesc
El enraizamiento de la zarzuela en Cataluña alcanzó unas cotas de intensidad parangonables a las de Madrid, un entorno mucho más estudiado que el catalán; su aparición en Barcelona es coetánea. [...]
In Catalonia, zarzuela was embraced on a level of intensity comparable to that of Madrid, although the latter has been studied in much greater depth. The appearance of zarzuela in Barcelona is contemporary with its origins in Madrid. [...]

1996
Cuadernos de música iberoamericana, Vol. 2-3 (1996-1997) , p. 289-317  
4.
3 p, 84.8 KB Tobías Brandenberger, Antje Dreyer (eds.): La zarzuela y sus caminos. Del siglo XVII a la actualidad, Münster, Lit Verlag, 2016 / Cortès, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: Tobías BRANDENBERGER, Antje DREYER (eds. ), La zarzuela y sus caminos. Del siglo XVII a la actualidad. Münster: Lit Verlag, 2016.
2017
Cuadernos de música iberoamericana, Vol. 30 (2017) , p. 233-235 (Reseñas)  
5.
12 p, 561.4 KB Partitures de Granados amb una nova vida : el poema simfònic Dante e Virgilio, i una cançó retrobada / Cortès, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El poema simfònic Dante e Virgilio ocupa un lloc singular entre les obres instrumentals d'Enric Granados (1867-1916). Fou el projecte simfònic més ambiciós que compongué. Aquesta, però, no és la seva única obra escrita en italià inspirada en Dante. [...]
The symphonic poem Dante e Virgilio has a significant place among the instrumental repertoire of Enric Granados (1867-1916). This was the most ambitious symphonic proposal he ever wrote. But Dante e Virgilio wasn't his only composition in italian language inspired by a Dante text. [...]

2015 - 10.5565/rev/dea.55
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 187-198 (Dossier monografico)  
6.
13 p, 85.7 KB Òperes a Barcelona a principis del segle XVIII : intercanvis i adaptacions / Cortès, Francesc
Estudi del repertori operístic desenvolupat a la cort de l'arxiduc Carles d'Àustria (Carles III) a Barcelona, especialment entre 1708 i 1711. L'autor centra el seu treball en la tipologia àulica de les òperes, enteses i emprades com a element de propaganda en el context de la Guerra de Successió a la Corona d'Espanya. [...]
Estudio del repertorio operístico desarrollado en la corte del archiduque Carlos de Austria (Carlos III) en Barcelona, especialmente entre 1708 y 1711. El autor centra su trabajo en la tipología áulica de las óperas, entendidas y empleadas como elemento de propaganda en el contexto de la Guerra de Sucesión en la Corona de España. [...]
Etude du répertoire opéristique développé à la cour de l'Archiduc Charles d'Autriche (Charles III) à Barcelone, plus particulièrement entre 1708 et 1711. L'auteur centre son travail sur la typologie aulique des opéras, compris et utilisés comme éléments de propagande dans le contexte de la Guerre de Succession à la Couronne d'Espagne. [...]
A study of the operatic repertory developed in the Court of Archduke Charles of Austria (Charles III) in Barcelona, especially between 1708 and 1711. The author's work focus on the aulica (serious love) typology of the operas, which were understood and used as elements of propaganda in the context of the War of Succession to the Spanish Crown. [...]
Studie über das am Hofe des österreichischen Erzherzogs Karl III entwickelte Opernrepertoire in Barcelona, insbesondere zwischen 1708-1711. Der Autor bezieht sein Werk auf die höfische Typologie der Opern, verstanden und verwendet als Propagandamittel im Rahmen des spanischen Erbfolgekrieges. [...]

2009
Recerca musicològica, Núm. 19 (2009) , p. 185-197  
7.
36 p, 1.0 MB La Música escènica de Felip Pedrell : els Pirineus. La Celestina. El Comte Arnau / Cortès, Francesc
1991
Recerca musicològica, N. 11-12 (1991) p. 63-97  
8.
37 p, 1.0 MB El projecte d'estrena al Teatro Real de Madrid de l'òpera Els Pirineus, a través de la correspondència de Víctor Balaguer a Felip Pedrell : estratègies i malvolences / Cortès, Francesc
1998
Recerca musicològica, N. 13 (1998) p. 231-267  
9.
19 p, 170.8 KB Los Pirineus, l'estrena del 1902 / Cortès, Francesc
Estudio de la recepción de la ópera a partir de su estreno en enero de 1902. El autor de la ponencia analiza las numerosas críticas musicales aparecidas en la prensa para dilucidar sobre el grado de entendimiento de la propuesta pedrelliana y sobre las hondas divergencias que en la situación política, social y cultural de Cataluña se habían producido en los once años transcurridos desde la composición hasta el estreno. [...]
Étude de l'accueil de l'opéra dès sa première représentation en janvier 1902. L'auteur de l'exposé analyse les nombreuses critiques musicales apparues dans la presse permettant d'élucider le degré de compréhension de la proposition de Pedrell et les profondes divergences dans la situation politique, sociale et culturelle de la Catalogne qui se sont produites pendant les onze années écoulées depuis sa composition jusqu'à sa première représentation. [...]
This is a study of the reception of the opera from its first performance in January 1902. The author analyses the numerous music reviews in the press to clarify the extent to which Pedrell's approach was understood and the deep divergences in the political, social and cultural situation in Catalonia that had arisen over the 11 years between the work's composition and its first performance. [...]
Studie der Rezeption der Oper ab seiner Uraufführung im Januar 1902. Der Verfasser des Referates analysiert die zahlreichen Musikkritiken, die in der Presse erschienen, um den Verständnisgrad des Vorschlags von Pedrell und die tiefen Abweichungen zu erläutern, die sich in der politischen, sozialen und kulturellen Lage von Katalonien in den vergangenen elf Jahren seit der Komposition bis zur Uraufführung herstellten. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 269-287  
10.
9 p, 111.1 KB Consideracions sobre els models operístics entre 1875 i 1936 / Cortès, Francesc
El artículo analiza la producción operística en nuestro país en el transcurso de tres períodos: 1875-1888, 1888-1902 y 1902-1936. Cada uno de ellos tiene unas características definidas, que se evidencian tanto en la producción propia como en la recepción de los modelos europeos, así como en la intensidad del hecho operístico en relación con otras manifestaciones musicales de la misma época. [...]
L'article analyse la production d'opéras dans notre pays durant trois périodes : 1875-1888, 1888-1902 et 1902-1936. Chacune de ces périodes ont des caractéristiques déterminées qui se manifestent autant dans la production propre que dans la réception des modèles européens, ainsi que dans l'intensité de ce genre en comparaison avec d'autres manifestations musicales de la même époque. [...]
The article analyses operatic production in this country during over periods: 1875-1888, 1888-1902 and 1902-1936. Each period has defined characteristics, demonstrated through both local production and the reception of European models, as well as the intense interest in opera compared to other musical forms in the same period. [...]
Der Artikel analysiert die Opernproduktion in unserem Land im Laufe von drei Zeiträumen: 1875-1888, 1888-1902 und 1902-1936. Jeder von ihnen hat einige definierte Merkmale, die sich sowohl in der Produktion selbst wie in der Rezeption der europäischen Modelle, als auch in der Intensität der Opernaktivität in Verbindung mit anderen musikalischen Äußerungen der selben Epoche offensichtlich machen. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 77-85  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 75.4 KB La revolució musical del segle XX dins la tradició del blues, com a innovació docent / Puig Giralt, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cortès, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Des de fa unes dècades la denominada cultura "pop" ha entrat en els cànons de referència pel que fa a la comunicació mediàtica i a l'expressió artística de la segona meitat del segle XX. L'acceleració cronèmica dins aquest procés històric ha donat avui prou perspectiva com per permetre tractar aquest fenòmen sociocultural en profunditat i de forma objectiva, en tant que forma part dels imaginaris col・lectius de la societat actual. [...]
For years, the so called "pop culture" has been a strong, and even canonical, cultural reference in which is concerned to media communication, as an alternative way of artistic expression in the second half of the 20th century. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
46 p, 961.0 KB Doctor Honoris causa Josep Pons i Viladomat : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a l'Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres el dia 7 d'abril de l'any 2021 / Pons, Josep, 1957- ; Cortès, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona, entitat editora
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Josep Pons i Viladomat per Francesc Cortès i Mir ; Lliço magistral de Josep Pons i Viladomat ; Curriculum de Josep Pons i Viladomat  


Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10.0 MB No habrá paz para las allegadas : el canto colectivo de las mujeres obreras en las fábricas de conserva vegetal de Murcia durante el primer franquismo / Martínez Cárceles, Ibán ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Este trabajo narra el canto colectivo de las mujeres obreras en las fábricas de conserva vegetal en la Región de Murcia durante el primer franquismo -principalmente a finales de los años cuarenta y durante los años cincuenta-. [...]
The goal of this research is to describe the collective chant of women workers in vegetable factories during the postwar period. Our case of study focuses on two factories in an industrial centre such as Alcantarilla and two small factories in other locations in the Region of Murcia. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
2.
4.8 MB La Improvisación libre en solo ; una aproximación fenomenológica y una proposición de análisis = L'improvisation libre en solo: approche phénoménologique et proposition d̀analyse / Ireta Sánchez, Iván Tadeo ; Canguilhem, Philippe, dir. ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La improvisación libre en solo surgió como una práctica musical en la década de los setentas, y al interior de lo que se conoce como la Free European Improvisation. Sin embargo, no todos los músicos de este movimiento musical se aventuraron a experimentar la improvisación abstenidos de interacción. [...]
L'improvisation libre en solo emerge, en tant que pratique musicale, dans les années soixante-dix, au sein de ce qui est connu comme la Free European Improvisation. Cependant, tous les musiciens issus de ce mouvement musical ne se sont pas aventurés à expérimenter l'improvisation dépourvue d'interaction. [...]
Free improvisation en solo emerged as a musical practice in the 1970s and is also known as the Free European Improvisation. However, not all musicians of this musical movement experimented this experience's improvisation abstained from interaction. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
3.
849 p, 20.0 MB El violonchelo en España en el siglo XVIII / Turina Serrano, Guillermo ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Esta tesis tiene el objetivo de crear la primera descripción del panorama violonchelístico del país a través de los documentos que han sobrevivido hasta nuestros días, arrojando una nueva luz en la configuración de una historia del violonchelo en España, desde el desembarco de este instrumento novedoso en las diferentes capillas y cortes, su consolidación a mediados del XVIII y su posterior culmen en la ciudad de Madrid a finales de siglo. [...]
The objective of this thesis is to create the first description of the overall situation of the cello in Spain, through documents that have survived up to this day. It will shed new light upon composing the history of the cello in this country, from the arrival of this novel instrument at the various music chapels and courts, including its consolidation during the 18th century, until its height in Madrid at the end of the century. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
4.
490 p, 4.3 MB Dos mentores y un ideal : un paralelo entre el nacionalismo musical brasileño y español a partir de las propuestas estéticas de Mário de Andrade y Felip Pedrell (1880-1945) / Paulo, José Roberto de ; Gan, Germán, 1974-, dir. ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La presente tesis doctoral se propone a hacer un paralelo entre el nacionalismo musical brasileño y español a través de la comparación entre el pensamiento estético de Felip Pedrell y Mário de Andrade y sus propuestas para una música nacional artística. [...]
This doctoral thesis is meant to do a parallelism between the Brazilian and the Spanish musical nationalism through the comparison between the rhetorical thinking of Felip Pedrell and Mário de Andrade and their proposals for an artistic national music. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documents
5.
131 p, 7.0 MB En mig de gent estranya : Agustí Borgunyó i Garriga un cas de camaleonisme estilístic al país del jazz / López López, Mª Begoña ; Pizà, Antoni, 1962-, dir. (City University of New York. Foundation for Iberian Music) ; Cortès, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aquesta recerca es realitza al voltant de la figura del compositor, pianista i director d'orquestra, Agustí Borgunyó i Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967), que va ser membre de l'Orfeó de Sabadell i de la Banda Municipal de Música de la mateixa ciutat, on també va estudiar a l'Escola de Municipal de Música, i més tard a Barcelona, amb Manuel Burgès en classes particulars. [...]
Esta investigación se centra en la figura del compositor, pianista y director de orquesta, Agustín Borgunyó Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967), que fue miembro del Orfeón de Sabadell y de la Banda Municipal y se educó en la Escuela Municipal de Música de su ciudad natal, y más tarde con Manuel Burgès en Barcelona. [...]
This research focuses on the figure of the composer, pianist and conductor, Agustín Borgunyó Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967). He was both a member of the Orfeón of Sabadell and Municipal Band of Sabadell, his home city, where he was educated at the Music School before receiving private tuition from Manuel Burgès in Barcelona. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
405 p, 8.2 MB L'ensenyament del piano a Barcelona: 1850-1901 / Marín, Estel ; Cortès, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aquesta tesi doctoral té com a objecte d'estudi mostrar el desenvolupament de l'activitat docent del piano a la ciutat de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX a través de tres grans nuclis: les entitats responsables -principalment el Conservatorio de Música y Declamación del Liceo de S. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
254 p, 8.7 MB Uso de tópicos de estilo en la música de la Alemania nazi : Friedenstag / Riu i Picón, Enric ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
En 1933 Alemania experimentó el ascenso del nazismo al poder. Se trataba de un gobierno de corte fascista con algunas características propias que no lo alejaban del autoritarismo esencial de estas corrientes ideológicas, muy al alza en aquellos años en todo el mundo y especialmente en Europa. [...]
In 1933 Germany experienced the rise of Nazism to power. It was a fascist government with some characteristics of its own that did not distract it from the essential authoritarianism of these ideological currents, which were gaining presence in those years throughout the world and especially in Europe. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
342 p, 5.3 MB Estudi codicològic i catalogació del manuscrit E-VI 293 : un testimoni de la música de tecla a Catalunya a principis del segle XIX / Pallàs, Laura ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
El manuscrit E-VI 293 és un manuscrit miscel·lani de música per a tecla copiat el 1813 que actualment es troba a la Biblioteca Episcopal de Vic. Conté 200 peces d'autors catalans i europeus, amb música escrita entre finals del segle XVIII i principis del segle XIX. [...]
The manuscript E-VI 293 is a miscellaneous manuscript of keyboard music copied in 1813 that is currently in the Episcopal Library of Vic. It contains 200 pieces by Catalan and European authors, with music written between the end of the eighteenth century and the beginning of the nineteenth century. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documents
9.
415 p, 2.1 MB Som pobres de solemnitat! : : cap a l'emancipació del músic prerromàntic a Palma de Mallorca / Esteve Vaquer, Josep-Joaquim ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
L'objectiu principal d'aquesta Tesi Doctoral és esbrinar les causes que dugueren al músic de principis del segle XIX a intentar buscar en l'aspecte econòmic vies alternatives de finançament que li permetessin el seu manteniment. [...]
The main objective of this thesis is to find out the reasons that led the musician of the early nineteenth century to try to look at the economic alternative ways of financing that will allow his maintenance. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documents
10.
909 p, 12.3 MB Les bandes de música a Sant Carles de la Ràpita a partir del segle XIX / Asensi Moisés, Isabel ; Cortès, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La tesi doctoral que es presenta mostra la llarga tradició de bandes de música locals que hi ha hagut a Sant Carles de la Ràpita. Des del darrer terç del segle XIX amb la presència de dues bandes de música a la població, s'han anat succeint aquest tipus d'agrupacions. [...]
La tesis doctoral que se presenta muestra la larga tradición de bandas de música locales que ha habido en Sant Carlos de la Rápita. Desde el último tercio del siglo XIX con la presencia de dos bandas de música en la población, se han ido sucediendo este tipo de agrupaciones. [...]
This thesis presents the long tradition of the banding movement in Sant Carles de la Ràpita. Since the last third of the 19th century, when two wind bands co-existed in the locality, several musical groups have maintained this movement alive. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 73 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 115.3 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Calmell Piguillem, César ; Gan Quesada, Germán ; Daufí i Rodergas, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...]
- Comparar los procedimientos metodológicos desarrollados en las tres últimas décadas, para el estudio de la compleja actividad musical de de las sociedades contemporáneas y, especialmente, en los entornos urbanos. [...]

2020-21
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
2.
10 p, 125.0 KB Seminari d'estètica i filosofia de l'art [100281] / Jaques Pi, Jessica Patricia ; Ripoll Villanueva, Ricard ; Rossell Mayo, Antoni ; Vilar Roca, Gerard ; Bocos Mirabella, Yaiza Ágata ; Perez Casanovas, Ager ; Jiménez Moreno, Eva Maria ; Roma Serrano, Valentín ; Cortés Alcaraz, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Seminari d'Estètica i Filosofia de l'art porta per subtítol: Filosofia amb Picasso. L'objectiu principal d'aquesta assignatura és fer filosofia amb l'art. Tot emmarcant-se en l'àmbit de la filosofia aplicada, pretén la proximitat màxima entre les pràctiques artístiues i les pràctiques discursives sobre les mateixes: pretén comprendre la poiesis artística atenent tant les paraules com les coses. [...]
La asignatura Seminario de Estética y Filosofía del arte lleva por subtítulo: «Filosofía con el arte: el caso Picasso». El objetivo principal de esta asignatura es hacer filosofía con el arte. [...]

2020-21
Grau en Filosofia [802]
3 documents
3.
12 p, 136.2 KB Història de l'òpera [100655] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu de l'assignatura consisteix en fer conèixer l'òpera al decurs de la història com un fenomen complex, en el que intervenen diferents tipus de llenguatges a més a més del musical: el literari, recursos i tècniques teatrals, o les arts plàstiques. [...]
El objetivo de la asisgnatura es conocer la ópera en el transcurso de la Historia como un fenómeno complejo, en el que intervienen distintos tipos de lenguaje además del musical: el literario, recursos y técnicas teatrales o las artes plásticas. [...]

2020-21
Grau en Musicologia [809]
3 documents
4.
10 p, 127.9 KB La música del romanticisme [100639] / Calmell Piguillem, César ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Daufi Muñoz, Alicia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
4. 1. Contextualització. Estudi general de la història de la música corresponent al període romàntic. Es defineixen els límits temporals dels moviments. S'estudien i analitzen els diferents estils i models de creació en les vessants simfònica, instrumental, cambrística, música per al lleure i música religiosa. [...]
4. 1. Contextualización y estudio general de la historia de la música correspondiente al período romántico. Se definirán los límites temporales del movimiento. Se estudiarán y analizaran los diferentes estilos y modelos de creación en las vertientes sinfónica, instrumental, camerística, música de ocio y música religiosa. [...]

2020-21
Grau en Musicologia [809]
3 documents
5.
6 p, 108.9 KB Treball de Fi de Màster [43155] / Foguet Boreu, Francesc ; Arqués Corominas, Rossend ; Santamaría Roig, Núria ; Llorens Moreno, Nuria ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Palmeri, Daniela ; Corral Fulla, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 Aquest mòdul es dedica exclusivament a l'elaboració d'un treball de reflexió i/o investigació original i inèdit, escrit per cada alumne, sota la supervisió d'un dels professors especialistes del màster. [...]
1 Este módulo se dedica exclusivamente a la elaboración de un trabajo de reflexión y/o investigación original e inédito, escrito por cada alumno, bajo la supervisión de uno de los profesores especialistas del máster. [...]

2020-21
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
3 documents
6.
9 p, 119.8 KB Metodologies d'Anàlisi i Recerca en les Arts Escèniques [43150] / Foguet Boreu, Francesc ; Santamaría Roig, Núria ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul articula una reflexió sobre l'anàlisi i la investigació (teòrica i pràctica) en les arts escèniques. L'objectiu és proporcionar eines metodològigues a l'alumnat, tot atenent la complexitat de l'objecte d'estudi i la possibilitat de desglossar-lo en grans elements o fenòmens (text, espectacle, actuació performativa). [...]
Este módulo articula una reflexión sobre el análisis y la investigación (teórica y práctica) en las artes escénicas. El objetivo es proporcionar instrumentos metodológicos al alumnado, atendiendo a la complexidad del objeto de estudio y la posibilidad de desglosarlo en grandes elementos o fenómenos (texto, espectáculo, actuación performativa). [...]

2020-21
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
3 documents
7.
7 p, 114.8 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Calmell Piguillem, César ; Daufí i Rodergas, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...]
- Comparar los procedimientos metodológicos desarrollados en las tres últimas décadas, para el estudio de la compleja actividad musical de de las sociedades contemporáneas y, especialmente, en los entornos urbanos. [...]

2019-20
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
8.
6 p, 110.3 KB Gestió cultural I [100652] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Dominguez Antillano, Erika ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Conèixer i aproximar-se a la realitat de la gestió cultural a Catalunya. Construir una visió de la gestió cultural com a instrument per a la transformació i cohesió social. Adquirir coneixements pel disseny, implementació i avaluació d'un projecte en l'àmbit de la gestió cultural. [...]
Conocer y aproximarse a la realidad de la gestión cultural en Cataluña. Construir una visión de la gestión cultural como instrumento para la transformación y cohesión social. Adquirir conocimientos para el diseño, implementación y evaluación de un proyecto en el ámbito de la gestión cultural. [...]

2019-20
Grau en Musicologia [809]
3 documents
9.
5 p, 117.0 KB Músiques urbanes i populars [100632] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Identificar els principals processos que conformen les dinàmiques de les músiques populars i urbanes Obtenir una visió de conjunt crítica sobre la història i historiografia de la música popular Relacionar les músiques populars urbanes amb llurs contextos socials, històrics i cultural Aplicar a la recerca les principals eines teòriques i analítiques desenvolupades recentment en l'àmbit interdisciplinar dels Estudis de Música Popular (Popular Music Studies) Elaborar petites recerques crítiques sobre gèneres, grups, intèrprets, compositors i/o pràctiques de la música popular urbana dels segles XX i XXI Desenvolupar un pensament crític sobre la Musicologia i els Estudis de Música Popular que contribueixin, a llarg termin, a millorar el camp d'estudis.
- Identificar los principales procesos que conforman las dinámicas de las músicas populares y urbanas - Obtener una visión de conjunto crítica sobre la historia e historiografía de la música popular - Relacionar las músicas populares urbanas con sus contextos sociales, históricos y culturales - Aplicar a la investigación las principales herramientas teóricas y analíticas desarrolladas recientemente en el ámbito interdisciplinar de los Estudios de Música Popular (Popular Music Studies) - Elaborar pequeñas investigaciones críticas sobre géneros, grupos, intérpretes, compositores y/o prácticas de la música popular urbana de los siglos XX y XXI - Desarrollar un pensamiento crítico sobre la Musicología y los Estudios de Música Popular que contribuyan, a largo plazo, a mejorar el campo de estudios.

2019-20
Grau en Musicologia [809]
3 documents
10.
4 p, 102.5 KB Notació musical I [100654] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Dotar al alumno de aquellos conocimientos teórico-prácticos que le permitan leer, transcribir e interpretar la música del Medioevo escrita en sus principales sistemas de notacions neumàtiques polifóniques.
Dotar al alumno de aquellos conocimientos teórico-prácticos que le permitan leer, transcribir e interpretar la música del Medioevo escrita en sus principales sistemas de notación neumàticas y polifónicas.

2019-20
Grau en Musicologia [809]
3 documents

Materials acadèmics : 73 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
L'arxiu de la Societat del Gran Teatre del Liceu al DDD de la UAB / Cortés, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Roquer González, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. CORE en Patrimoni Cultural
Presentació del Grup de Recerca MUSC del projecte de digitalització del fons del l'Arxiu de la Societat del Gran Teatre del Liceu i el projecte de digitalització de rotlles de pianoles.
2014
Innovació en la Digitalització, Estudi i Gestió del Patrimoni Documental. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2014
   

Vegeu també: autors amb noms similars
41 Cortes, Francesc
41 Cortès, Francesc
20 Cortès, Francesc,
1 Cortés, Fran
20 Cortés, Francesc,
1 Cortés, Francisco
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.