Resultats globals: 84 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 17 registres trobats
Materials acadèmics, 57 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
3 p, 84.8 KB Tobías Brandenberger, Antje Dreyer (eds.): La zarzuela y sus caminos. Del siglo XVII a la actualidad, Münster, Lit Verlag, 2016. / Cortés, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: Tobías BRANDENBERGER, Antje DREYER (eds. ), La zarzuela y sus caminos. Del siglo XVII a la actualidad. Münster: Lit Verlag, 2016.
2017
Cuadernos de Música Iberoamericana, Vol. 30 (2017) , p. 233-235 (Reseñas)  
2.
12 p, 561.4 KB Partitures de Granados amb una nova vida : el poema simfònic Dante e Virgilio, i una cançó retrobada / Cortés, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El poema simfònic Dante e Virgilio ocupa un lloc singular entre les obres instrumentals d’Enric Granados (1867-1916). Fou el projecte simfònic més ambiciós que compongué. Aquesta, però, no és la seva única obra escrita en italià inspirada en Dante. [...]
The symphonic poem Dante e Virgilio has a significant place among the instrumental repertoire of Enric Granados (1867-1916). This was the most ambitious symphonic proposal he ever wrote. But Dante e Virgilio wasn’t his only composition in italian language inspired by a Dante text. [...]

2015
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 187-198 (Dossier monografico)  
3.
13 p, 85.7 KB Òperes a Barcelona a principis del segle XVIII : intercanvis i adaptacions / Cortès, Francesc
Estudi del repertori operístic desenvolupat a la cort de l’arxiduc Carles d’Àustria (Carles III) a Barcelona, especialment entre 1708 i 1711. L’autor centra el seu treball en la tipologia àulica de les òperes, enteses i emprades com a element de propaganda en el context de la Guerra de Successió a la Corona d’Espanya. [...]
Estudio del repertorio operístico desarrollado en la corte del archiduque Carlos de Austria (Carlos III) en Barcelona, especialmente entre 1708 y 1711. El autor centra su trabajo en la tipología áulica de las óperas, entendidas y empleadas como elemento de propaganda en el contexto de la Guerra de Sucesión en la Corona de España. [...]
Etude du répertoire opéristique développé à la cour de l’Archiduc Charles d’Autriche (Charles III) à Barcelone, plus particulièrement entre 1708 et 1711. L’auteur centre son travail sur la typologie aulique des opéras, compris et utilisés comme éléments de propagande dans le contexte de la Guerre de Succession à la Couronne d’Espagne. [...]
A study of the operatic repertory developed in the Court of Archduke Charles of Austria (Charles III) in Barcelona, especially between 1708 and 1711. The author’s work focus on the aulica (serious love) typology of the operas, which were understood and used as elements of propaganda in the context of the War of Succession to the Spanish Crown. [...]
Studie über das am Hofe des österreichischen Erzherzogs Karl III entwickelte Opernrepertoire in Barcelona, insbesondere zwischen 1708-1711. Der Autor bezieht sein Werk auf die höfische Typologie der Opern, verstanden und verwendet als Propagandamittel im Rahmen des spanischen Erbfolgekrieges. [...]

2009
Recerca musicològica, Núm. 19 (2009) , p. 185-197  
4.
36 p, 1.0 MB La Música escènica de Felip Pedrell : els Pirineus. La Celestina. El Comte Arnau / Cortès, Francesc
1991
Recerca musicològica, N. 11-12 (1991) p. 63-97  
5.
37 p, 1.0 MB El projecte d'estrena al Teatro Real de Madrid de l'òpera Els Pirineus, a través de la correspondència de Víctor Balaguer a Felip Pedrell : estratègies i malvolences / Cortès, Francesc
1998
Recerca musicològica, N. 13 (1998) p. 231-267  
6.
19 p, 170.8 KB Los Pirineus, l’estrena del 1902 / Cortès, Francesc
Estudio de la recepción de la ópera a partir de su estreno en enero de 1902. El autor de la ponencia analiza las numerosas críticas musicales aparecidas en la prensa para dilucidar sobre el grado de entendimiento de la propuesta pedrelliana y sobre las hondas divergencias que en la situación política, social y cultural de Cataluña se habían producido en los once años transcurridos desde la composición hasta el estreno. [...]
Étude de l’accueil de l’opéra dès sa première représentation en janvier 1902. L’auteur de l’exposé analyse les nombreuses critiques musicales apparues dans la presse permettant d’élucider le degré de compréhension de la proposition de Pedrell et les profondes divergences dans la situation politique, sociale et culturelle de la Catalogne qui se sont produites pendant les onze années écoulées depuis sa composition jusqu’à sa première représentation. [...]
This is a study of the reception of the opera from its first performance in January 1902. The author analyses the numerous music reviews in the press to clarify the extent to which Pedrell’s approach was understood and the deep divergences in the political, social and cultural situation in Catalonia that had arisen over the 11 years between the work’s composition and its first performance. [...]
Studie der Rezeption der Oper ab seiner Uraufführung im Januar 1902. Der Verfasser des Referates analysiert die zahlreichen Musikkritiken, die in der Presse erschienen, um den Verständnisgrad des Vorschlags von Pedrell und die tiefen Abweichungen zu erläutern, die sich in der politischen, sozialen und kulturellen Lage von Katalonien in den vergangenen elf Jahren seit der Komposition bis zur Uraufführung herstellten. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 269-287  
7.
9 p, 111.1 KB Consideracions sobre els models operístics entre 1875 i 1936 / Cortès, Francesc
El artículo analiza la producción operística en nuestro país en el transcurso de tres períodos: 1875-1888, 1888-1902 y 1902-1936. Cada uno de ellos tiene unas características definidas, que se evidencian tanto en la producción propia como en la recepción de los modelos europeos, así como en la intensidad del hecho operístico en relación con otras manifestaciones musicales de la misma época. [...]
L’article analyse la production d’opéras dans notre pays durant trois périodes : 1875-1888, 1888-1902 et 1902-1936. Chacune de ces périodes ont des caractéristiques déterminées qui se manifestent autant dans la production propre que dans la réception des modèles européens, ainsi que dans l’intensité de ce genre en comparaison avec d’autres manifestations musicales de la même époque. [...]
The article analyses operatic production in this country during over periods: 1875-1888, 1888-1902 and 1902-1936. Each period has defined characteristics, demonstrated through both local production and the reception of European models, as well as the intense interest in opera compared to other musical forms in the same period. [...]
Der Artikel analysiert die Opernproduktion in unserem Land im Laufe von drei Zeiträumen: 1875-1888, 1888-1902 und 1902-1936. Jeder von ihnen hat einige definierte Merkmale, die sich sowohl in der Produktion selbst wie in der Rezeption der europäischen Modelle, als auch in der Intensität der Opernaktivität in Verbindung mit anderen musikalischen Äußerungen der selben Epoche offensichtlich machen. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 77-85  
8.
19 p, 1.3 MB El nacionalisme en el context català entre 1875 i 1936 / Cortès, Francesc
Esta ponencia estudia el nacionalismo musical de los siglos XIX y XX en la compleja evolución de la historia hispánica de la época, centrándose en la recepción de la música de este período en Cataluña. [...]
Dans cet exposé, l’auteur étudie le nationalisme musical aux XIXè et XXè siècles au cours de l’évolution complexe de l’histoire hispanique de l’époque, en se centrant sur l’accueil de la musique de cette période en Catalogne. [...]
This paper studies the musical nationalism of the 19th and 20th centuries in the complex evolution of Spanish history of the period, focussing on the reception of music in Catalonia during that period. [...]
Dieses Referat untersucht den musikalischen Nationalismus des 19. und 20. Jahrhunderts in der komplexen Entwicklung der hispanischen Geschichte der Epoche und zentriert sich auf die Rezeption der Musik aus diesem Zeitraum in Katalonien. [...]

2005
Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 27-45  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 75.4 KB La revolució musical del segle XX dins la tradició del blues, com a innovació docent / Puig Giralt, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Cortés Mir, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Des de fa unes dècades la denominada cultura “pop” ha entrat en els cànons de referència pel que fa a la comunicació mediàtica i a l´expressió artística de la segona meitat del segle XX. L´acceleració cronèmica dins aquest procés històric ha donat avui prou perspectiva com per permetre tractar aquest fenòmen sociocultural en profunditat i de forma objectiva, en tant que forma part dels imaginaris col・lectius de la societat actual. [...]
For years, the so called “pop culture” has been a strong, and even canonical, cultural reference in which is concerned to media communication, as an alternative way of artistic expression in the second half of the 20th century. [...]

2007
Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Documents de recerca 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
131 p, 7.0 MB En mig de gent estranya : Agustí Borgunyó i Garriga un cas de camaleonisme estilístic al país del jazz. / López López, Mª Begoña, autor. ; Pizà, Antoni, 1962-, dir. (City University of New York. Foundation for Iberian Music) ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia.
Aquesta recerca es realitza al voltant de la figura del compositor, pianista i director d'orquestra, Agustí Borgunyó i Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967), que va ser membre de l'Orfeó de Sabadell i de la Banda Municipal de Música de la mateixa ciutat, on també va estudiar a l'Escola de Municipal de Música, i més tard a Barcelona, amb Manuel Burgès en classes particulars. [...]
Esta investigación se centra en la figura del compositor, pianista y director de orquesta, Agustín Borgunyó Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967), que fue miembro del Orfeón de Sabadell y de la Banda Municipal y se educó en la Escuela Municipal de Música de su ciudad natal, y más tarde con Manuel Burgès en Barcelona. [...]
This research focuses on the figure of the composer, pianist and conductor, Agustín Borgunyó Garriga (Sabadell, 1894 - Barcelona, 1967). He was both a member of the Orfeón of Sabadell and Municipal Band of Sabadell, his home city, where he was educated at the Music School before receiving private tuition from Manuel Burgès in Barcelona. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
405 p, 8.2 MB L'ensenyament del piano a Barcelona: 1850-1901 / Marín, Estel, autor. ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia.
Aquesta tesi doctoral té com a objecte d'estudi mostrar el desenvolupament de l'activitat docent del piano a la ciutat de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX a través de tres grans nuclis: les entitats responsables -principalment el Conservatorio de Música y Declamación del Liceo de S. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
254 p, 8.7 MB Uso de tópicos de estilo en la música de la Alemania nazi : Friedenstag / Riu i Picón, Enric, autor. ; Cortès, Francesc, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia.
En 1933 Alemania experimentó el ascenso del nazismo al poder. Se trataba de un gobierno de corte fascista con algunas características propias que no lo alejaban del autoritarismo esencial de estas corrientes ideológicas, muy al alza en aquellos años en todo el mundo y especialmente en Europa. [...]
In 1933 Germany experienced the rise of Nazism to power. It was a fascist government with some characteristics of its own that did not distract it from the essential authoritarianism of these ideological currents, which were gaining presence in those years throughout the world and especially in Europe. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
342 p, 5.3 MB Estudi codicològic i catalogació del manuscrit E-VI 293 : un testimoni de la música de tecla a Catalunya a principis del segle XIX / Pallàs, Laura, autor. ; Cortès, Francesc, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia.
El manuscrit E-VI 293 és un manuscrit miscel·lani de música per a tecla copiat el 1813 que actualment es troba a la Biblioteca Episcopal de Vic. Conté 200 peces d'autors catalans i europeus, amb música escrita entre finals del segle XVIII i principis del segle XIX. [...]
The manuscript E-VI 293 is a miscellaneous manuscript of keyboard music copied in 1813 that is currently in the Episcopal Library of Vic. It contains 200 pieces by Catalan and European authors, with music written between the end of the eighteenth century and the beginning of the nineteenth century. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
2 documents
5.
415 p, 2.1 MB Som pobres de solemnitat! : cap a l'emancipació del músic prerromàntic a Palma de Mallorca / Esteve Vaquer, Josep-Joaquim ; Cortès, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
L'objectiu principal d'aquesta Tesi Doctoral és esbrinar les causes que dugueren al músic de principis del segle XIX a intentar buscar en l'aspecte econòmic vies alternatives de finançament que li permetessin el seu manteniment. [...]
The main objective of this thesis is to find out the reasons that led the musician of the early nineteenth century to try to look at the economic alternative ways of financing that will allow his maintenance. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documents
6.
909 p, 12.3 MB Les bandes de música a Sant Carles de la Ràpita a partir del segle XIX / Asensi Moisés, Isabel ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La tesi doctoral que es presenta mostra la llarga tradició de bandes de música locals que hi ha hagut a Sant Carles de la Ràpita. Des del darrer terç del segle XIX amb la presència de dues bandes de música a la població, s'han anat succeint aquest tipus d'agrupacions. [...]
La tesis doctoral que se presenta muestra la larga tradición de bandas de música locales que ha habido en Sant Carlos de la Rápita. Desde el último tercio del siglo XIX con la presencia de dos bandas de música en la población, se han ido sucediendo este tipo de agrupaciones. [...]
This thesis presents the long tradition of the banding movement in Sant Carles de la Ràpita. Since the last third of the 19th century, when two wind bands co-existed in the locality, several musical groups have maintained this movement alive. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
412 p, 8.1 MB Frederic Mompou: música i pensament : la fluïdesa de l'ésser i la creativitat musical (1893-1987) / Pla i Garrigós, Adolf ; Ballester i Gibert, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La música de Frederic Mompou (1893-1987) ha viscut en una paradoxa: d'una banda la seva estètica ha estat difícil de situar al segle XX, ha tingut poca visibilitat en els repertoris del concertisme internacional i en els àmbits acadèmics de formació pianística. [...]
The music of Frederic Mompou (1893-1987) has existed in a paradox: on one hand it's aesthetics has been difficult to locate within the 20th century, having little visibility in the international concert repertory and in the academic training of pianists, and on the other hand he has been the composer, or at least one of the two or three, who has generated the most bibliography in the history of music in Spain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
187 p, 6.3 MB Iberia de Isaac Albéniz: estudio de sus interpretaciones a través de "El Puerto" en los registros sonoros / Rebollo García, María de Lourdes ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
El objetivo de esta tesis doctoral es el estudio de la interpretación de Iberia de Albéniz a través de los registros sonoros de una de sus piezas, "El Puerto", la segunda del primer cuaderno de la colección. [...]
The aim and object of this PhD dissertation is to study the interpretation of Iberia by Albeniz through sound recordings of "El Puerto", the second piece of the first book of the collection. The work begins with an overview of recordings of Iberia from their first registers on piano rolls for player piano and reproducing piano until the current digital formats. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
6 documents
9.
453 p, 8.1 MB La composición musical para el cine en la guerra civil española. Música, política y propaganda en cortometrajes y mediometrajes (1936-1939) / López Gómez, Lidia ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
A lo largo de los años en los que transcurrió la Guerra Civil española (1936-1939), las productoras cinematográficas, tanto de tendencia republicana como nacional, continuaron creando películas, noticiarios y documentales que a día de hoy suponen una de las más importantes fuentes para el estudio de este período. [...]
During the Spanish Civil War (1936-1939), republican ant national film creators continued making films, news and documentaries, which today are one of the most important sources for the study of this period. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
185 p, 6.0 MB Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874) / Costal i Fornells, Anna ; Ayats, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Cortès i Mir, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i culturals. [...]
The 19th century saw the birth of a new concept in popular music, closely related to the end of the Ancien Régime and to the opening up of Europe and its colonies to diverse economic, political, social and cultural possibilities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
4 documents

Documents de recerca : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 57 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 99.5 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Calmell Piguillem, César ; Gan Quesada, Germán ; Daufí i Rodergas, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...]
2018-19
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga. [1381]
2 documents
2.
5 p, 87.3 KB Músiques, identitat i gènere [100634] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
(La docència d'aquesta assignatura sortirà en concurs als propers mesos. Aquesta Guia Docent és, per tant, provisional. S'informarà del/la responsable quan s'hagi resolt el concurs) - Identificar els processos que fonamenten les relacions entre les categories sòcio-culturals de gènere i les dinàmiques musicals, en el context contemporani occidental - Obtenir una visió de conjunt crítica sobre les principals teories feministes i de gènere - Relacionar la variabilitat transcultural del sistemes simbòlics i polítics amb les pràctiques musicals - Aplicar a la recerca les principals eines teòriques i analítiques desenvolupades recentment en l'àmbit de la Musicologia feminista i la Teoria queer - Elaborar petites recerques històriques o etnogràfiques sobre aspectes de gènere tradicionalment marginats en la Historiografia i l'Etnografia musicals - Desenvolupar un pensament crític sobre la Musicologia i els Estudis de Gènere aplicats a la música que contribueixin, a llarg termini, a millorar el camp d'estudis.
2018-19
Grau en Musicologia [809]  
3.
10 p, 111.2 KB La música del romanticisme [100639] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
4. 1. Contextualització. Estudi general de la història de la música corresponent al període romàntic. Es defineixen els límits temporals dels moviments. S'estableixen les diferents subdivisions cronològiques i conceptuals. [...]
2018-19
Grau en Musicologia [809]  
4.
13 p, 120.1 KB Història de l'òpera [100655] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu de l'assignatura consisteix en fer conèixer l'òpera al decurs de la història com un fenomen complex, en el que intervenen diferents tipus de llenguatges a més a més del musical: el literari, recursos i tècniques teatrals, o les arts plàstiques. [...]
2018-19
Grau en Musicologia [809]  
5.
6 p, 93.5 KB Músiques urbanes i populars [100632] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
(La docència d'aquesta assignatura sortirà en concurs als propers mesos. Aquesta Guia Docent és, per tant, provisional. S'informarà del/la responsable quan s'hagi resolt el concurs) - Identificar els principals processos que conformen les dinàmiques de les músiques populars i urbanes - Obtenir una visió de conjunt crítica sobre la història i historiografia de la música popular - Relacionar les músiques populars urbanes amb llurs contextos socials, històrics i cultural - Aplicar a la recerca les principals eines teòriques i analítiques desenvolupades recentment en l'àmbit interdisciplinar dels Estudis de Música Popular (Popular Music Studies) - Elaborar petites recerques crítiques sobre gèneres, grups, intèrprets, compositors i/o pràctiques de la música popular urbana dels segles XX i XXI - Desenvolupar un pensament crític sobre la Musicologia i els Estudis de Música Popular que contribueixin, a llarg termin, a millorar el camp d'estudis.
2018-19
Grau en Musicologia [809]  
6.
7 p, 90.5 KB Metodologies d'Anàlisi i Recerca en les Arts Escèniques [43150] / Foguet Boreu, Francesc ; Santamaría Roig, Núria ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul articula una reflexió sobre l'anàlisi i la investigació (teòrica i pràctica) en les arts escèniques. L'objectiu és proporcionar eines metodològigues a l'alumnat, tot atenent la complexitat de l'objecte d'estudi i la possibilitat de desglossar-lo en grans elements o fenòmens (text, espectacle, actuació performativa). [...]
2018-19
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]  
7.
7 p, 86.6 KB Treball de Fi de Màster [43155] / Foguet Boreu, Francesc ; Arqués Corominas, Rossend ; Santamaría Roig, Núria ; Llorens Moreno, Nuria ; Cortes Mir, Francesc D Assi ; Corral Fulla, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul es dedica exclusivament a l'elaboració d'un treball de reflexió i/o investigació original i inèdit, escrit per cada alumne, sota la supervisió d'un dels professors especialistes del màster. [...]
2018-19
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]  
8.
7 p, 90.8 KB La música del romanticisme [100639] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
4. 1. Contextualització. Estudi general de la història de la música corresponent al període romàntic. Es defineixen els límits temporals dels moviments. S'estableixen les diferents subdivisions cronològiques i conceptuals. [...]
2017-18
Grau en Musicologia [809]  
9.
11 p, 112.4 KB Història de la música dels segles XX i XXI [100643] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Gan Quesada, Germán Gan Quesada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura d'"Història de la Música dels Segles XX i XXI" forma part del conjunt d'assignatures que ofereixen un recorregut general cronològic de la Història de la Música Occidental, centrant-se en els corrents estètics que han prevalgut durant l'època, els canvis en el llenguatge harmònic, la influència de les noves tecnologies i la interrelació de tot aquest conjunt de factors amb el context sociopolític. [...]
2017-18
Grau en Musicologia [809]  
10.
7 p, 94.2 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Cortes Mir, Francesc D Assi ; Calmell Piguillem, César ; Gan Quesada, Germán Gan Quesada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Comparar els procediments metodològics desenvolupats en les tres darreres dècades, en l'estudi de la complexa activitat musical de les societats contemporànies i, especialment, en els entorns urbans. [...]
2017-18
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga. [1381]
2 documents

Materials acadèmics : 57 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
L'arxiu de la Societat del Gran Teatre del Liceu al DDD de la UAB / Cortés, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Roquer González, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. CORE en Patrimoni Cultural
Presentació del Grup de Recerca MUSC del projecte de digitalització del fons del l'Arxiu de la Societat del Gran Teatre del Liceu i el projecte de digitalització de rotlles de pianoles.
2014
Innovació en la Digitalització, Estudi i Gestió del Patrimoni Documental. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2014
   

Vegeu també: autors amb noms similars
36 Cortes, Francesc
36 Cortès, Francesc
15 Cortès, Francesc,
15 Cortés, Francesc,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.