Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
29 p, 10.1 MB Child-Robot Interactions Using Educational Robots : An Ethical and Inclusive Perspective / Tarrés-Puertas, Marta I. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC) ; Costa, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència) ; Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Rossell, Josep M. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtiques) ; Dorado, Antonio D. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
The Qui-Bot H2O project involves developing four educational sustainable robots and their associated software. Robots are equipped with HRI features such as voice recognition and color sensing, and they possess a humanoid appearance. [...]
2023 - 10.3390/s23031675
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 23, Issue 3 (February 2023) , art. 1675  
2.
3 p, 797.5 KB Perspectives innovadores en el disseny d'algoritmes intel·ligents per a la classificació d'obres d'art : eines per a una millor integració humà-màquina / Roca-Martín, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Falomir, Zoe (Universität Bremen. Bremen Spatial Cognition Center) ; Costa, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Dellunde i Clavé, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
La present investigació explora una perspectiva innovadora en el disseny d'algoritmes capaços de classificar pintures segons el seu estil artístic. Evitant alguns inconvenients d'integració humà-màquina que presenta el disseny amb aprenentatge automàtic, ℓ-SHE és un algoritme basat en sistemes de representació lògica i conceptes qualitatius que, a més de reconèixer i classificar amb èxit l'estil artístic d'una pintura, treballa amb informació semàntica, genera explicacions del perquè dels seus resultats, i pot ser entrenat fàcilment i amb bancs de dades relativament petits.
La presente investigación explora una perspectiva innovadora en el diseño de algoritmos capaces de clasificar pinturas según su estilo artístico. Evitando algunos inconvenientes de integración humano-máquina que presenta el diseño con aprendizaje automático, ℓ-SHE es un algoritmo basado en sistemas de representación lógica y conceptos cualitativos que, además de reconocer y clasificar con éxito el estilo artístico de una pintura, trabaja con información semántica, genera explicaciones del por qué de sus resultados, y puede ser entrenado fácilmente y con bancos de datos relativamente pequeños.
The present research explores an innovative perspective in the design of algorithms for classifying pictorial artworks according to their art style. Avoiding some of the human-machine integration issues associated with machine learning algorithm design, ℓ-SHE is an algorithm based on logical representation and qualitative concepts which in addition to successfully recognizing and classifying the art style of paintings, it works with semantic information, generates explanations of which reasonings have been followed for the classification results, and can easily be trained using relatively small databases.

2021
UAB divulga, Març 2021
3 documents
3.
10 p, 316.9 KB Syntactic characterizations of classes of first-order structures in mathematical fuzzy logic / Badia, Guillermo (University of Queensland. School of Historical and Philosophical Inquiry (Australia)) ; Costa, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Dellunde i Clavé, Pilar (Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath)) ; Noguera, Carles (Czech Academy of Sciences. Institute of Information Theory and Automation)
This paper is a contribution to graded model theory, in the context of mathematical fuzzy logic. We study characterizations of classes of graded structures in terms of the syntactic form of their first-order axiomatization. [...]
2019 - 10.1007/s00500-019-03850-6
Soft Computing, Vol. 23, Issue 7 (April 2019) , p. 2177-2186  
4.
15 p, 296.2 KB On the existence of free models in fuzzy universal Horn classes / Costa, Vicent (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Dellunde i Clavé, Pilar (Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath))
This paper is a contribution to the study of the universal Horn fragment of predicate fuzzy logics, focusing on some relevant notions in logic programming. We introduce the notion of term structure associated to a set of formulas in the fuzzy context and we show the existence of free models in fuzzy universal Horn classes. [...]
2016 - 10.1016/j.jal.2016.11.002
Journal of Applied Logic, In Press (2016)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
133 p, 2.9 MB Fuzzy Horn clauses in artificial intelligence : a study of free models, and applications in art painting style categorization / Costa, Vicent ; Dellunde i Clavé, Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral contribueix a l'estudi de les clàusules de Horn en lògiques difuses, així com al seu ús en representació difusa del coneixement aplicada al disseny d'un algorisme de classificació de pintures segons el seu estil artístic. [...]
La presente tesis doctoral contribuye al estudio de las cláusulas de Horn en lógicas difusas, así como a su uso en representación difusa del conocimiento aplicada al diseño de un algoritmo de clasificación de pinturas según su estilo artístico. [...]
This PhD thesis contributes to the systematic study of Horn clauses of predicate fuzzy logics and their use in knowledge representation for the design of an art painting style classification algorithm. [...]

2021  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
3 p, 100.2 KB Filosofia de la intel·ligència artificial [100315] / Dellunde Clavé, María Pilar ; Costa, Vicent ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Pot crear una màquina? Pot pensar, tenir emocions? La intel·ligència artificial és present en la nostra quotidianitat, en la ciència, en l'art, i malauradament també en la guerra. Quines preguntes i reflexions ens fem des de la filosofia? Necessitem lògiques alternatives per a la representació d'aquests nous coneixements? En aquest curs reflexionarem filosòficament sobre la intel·ligència artificial, sobre els límits ètics de la seva aplicació, les possibilitats de dissenyar una intel·ligència artificial general, i sobre les seves arquitectures cognitives. [...]
Can a machine be creative? Can a machine think, have emotions? Artificial intelligence is present in our daily life, in science, in art, and unfortunately also in war. What are the main issues to be addressed from a philosophical point of view regarding artificial intelligence? Do we need alternative logics for the representation of these new knowledge? In this course we will discuss the ethical limits of the application of artificial intelligences, and the possibilities of designing a general artificial intelligence. [...]
¿Puede crear una máquina? ¿Puede pensar, tener emociones? La inteligencia artificial está presente en nuestra cotidianidad, en la ciencia, en el arte, y desgraciadamente también en la guerra. ¿Qué preguntas y reflexiones nos hacemos desde la filosofía? ¿Necesitamos lógicas alternativas para la representación de estos nuevos conocimientos? En este curso reflexionaremos filosóficamente sobre la inteligencia artificial, sobre los límites éticos de su aplicación, las posibilidades de diseñar una inteligencia artificial general, y sobre sus arquitecturas cognitivas. [...]

2022-23
Grau en Filosofia [802]
3 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Costa, Valdina
1 Costa, Valeriano Mendes Ferreira
3 Costa, Varley Teoldo da
3 Costa, Varley Teoldo da
2 Costa, Vera M
2 Costa, Vera M.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.