Resultats globals: 13 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 8 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
8 p, 518.8 KB La modelización en la formación inicial de maestros : ¿qué mecanismos o estrategias la promueven? / Garrido Espeja, Anna (Centre de Recerca en Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), UAB) ; Couso Lagarón, Digna (Centre de Recerca en Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), UAB)
Este trabajo tiene como objetivo caracterizar los mecanismos didácticos que promueven una práctica de modelización productiva en la formación inicial de maestros. Para ello, analizamos episodios de video de las discusiones cuando los futuros maestros participan en un escenario de enseñanza y aprendizaje basado en un ciclo de modelización. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 137-144  
2.
8 p, 524.8 KB El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica / López Simó, Víctor (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso Lagarón, Digna (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grimalt Álvaro, Carme (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez Maria Isabel (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pintó Casulleras, Roser (CRECIM – Universitat Autònoma de Barcelona)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698  
3.
6 p, 827.5 KB La construcción del modelo materia en la formación inicial de maestros : análisis desde la perspectiva de la modelización / Garrido Espeja, Anna (Centre de Recerca en Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), UAB) ; Couso Lagarón, Digna (Centre de Recerca en Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), UAB)
Esta investigación se lleva a cabo en una asignatura del grado de primaria que tiene un doble objetivo: promover la participación en las prácticas de modelización, y promover la construcción de modelos conceptuales clave como el modelo materia-partícula. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2015-2020  
4.
6 p, 390.8 KB La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica) ; Couso Lagarón, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica)
L'ús de proves científiques és la competència científica que obté pitjors resultats en les proves per a alumnes, com és el cas de les proves internacionals PISA, però la menys treballada pels professors de ciències. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 42-47  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
65 p, 1.4 MB Resoldre problemes per aprendre / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso Lagarón, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Baig Aleu, Marià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física. Àrea de Física Teòrica) ; Villaverde Corrales, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i Microbiologia. Institut de Biotecnologia i Biomedicina) ; Aris Giralt, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i Microbiologia. Institut de Biotecnologia i Biomedicina) ; Carrió Llach, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i Microbiologia) ; López Muñoz, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física. Institut de Física d’Altes Energies) ; Ferrer Alegre, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química. Àrea d’Enginyeria Química) ; Suades Ortuño, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; González, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química. Àrea de Química-Física) ; Chamizo, José Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 2005. (Eines d'innovació docent en educació superior 2)  

Materials acadèmics 8 registres trobats  
1.
14 p, 122.3 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero, J. F. (Joan Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Saura Mas, Sandra ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
5 p, 81.5 KB Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica [43928] / Gorgorió Solà, Núria ; Deulofeu Piquet, Jordi ; Espinet Blanch, Mariona ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul Perspectives de Recerca en Educació científica i Matemàtica és un el mòdul d'introducció a l'especialitat. Pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la investigació en Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques. [...]
El módulo Perspectivas de Investigación en Educación Científica y Matemática és un módulo de introducción a la especialidad. Pretende acercar los estudiantes a las ideas básicas de la investigación en Didáctica de las Ciencias y de las Matemáticas. [...]

2017-18
2 documents
3.
14 p, 120.3 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero, J. F. (Joan Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
4.
6 p, 87.8 KB Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM) A l'assignatura s'utilitzen les idees científiques i matemàtiques (el que anomenem continguts de la ciència i la matemàtica escolar) i de didàctica de les ciències i les matemàtiques (com ara la idea de pràctica científica i matemàtica, el paper del llenguatge, la importància de la contextualització, etc. [...]
The approach of the subject within the curriculum of primary school teachers aims to introduce and deepen the tools for the design and evaluation of teaching and learning sequences, projects and classroom nooks in the field of mathematical and / or scientific education. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir y profundizar en las herramientas para el diseño y evaluación de secuencias de enseñanza y aprendizaje, proyectos, rincones y salidas del ámbito matemático y / o científico. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
6 p, 86.9 KB Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic. [...]
The approach of the subject within the curriculum of primary school teachers aims to introduce and deepen the tools for the design and evaluation of teaching and learning sequences, projects and classroom nooks in the field of mathematical and / or scientific education. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir y profundizar en las herramientas para el diseño y evaluación de secuencias de enseñanza y aprendizaje, proyectos, rincones y salidas del ámbito matemático y / o científico. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
6.
6 p, 37.0 KB Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
7.
4 p, 28.3 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors que són propis de l'activitat científica. 3. Caracteritzar la diversitat d'institucions on l'educació científica adquireix rellevància social. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
8.
6 p, 113.4 KB Seqüenciació i avaluació de l'aprenentatge cientificomatemàtic [102087] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir i aprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge de l'assignatura de Coneixement del Medi. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.