Resultats globals: 116 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 31 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 11 registres trobats
Documents de recerca, 26 registres trobats
Materials didàctics, 17 registres trobats
Materials acadèmics, 30 registres trobats
Articles 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 781.0 KB Projecte ORION : incorporació de la ciència oberta en la recerca biomèdica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El passat febrer es van presentar a la Comissió Europea els resultats finals del projecte ORION, que des del 2017 introdueix la perspectiva de Ciència Oberta en el camp de la recerca bàsica en biomedicina. [...]
El pasado febrero se presentaron a la Comisión Europea los resultados finales del proyecto ORION, que desde 2017 introduce la perspectiva de Ciencia Abierta en el campo de la investigación básica en biomedicina. [...]

2022
UAB divulga, Maig 2022
2 documents
2.
20 p, 542.7 KB Formación inicial de docentes de ciencia : posibles aportes y tensiones de la modelización / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soto Alvarado, Macarena (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de esta investigación es conocer las percepciones de futuros docentes sobre la modelización como enfoque didáctico para la enseñanza de las ciencias identificando las tensiones didácticas que emergen entre sus preferencias metodológicas y la formación modelizadora vivida. [...]
The aim of this research is to find out the perceptions of future teachers about modeling as a teaching methodology in two different educational contexts, after participating as students in a training course based on it. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3286
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 1 (2022) , p. 87-105 (Investigaciones Didácticas)  
3.
21 p, 595.6 KB ¿Cómo diseñar un buen proyecto STEM? Identificación de tensiones en la co-construcción de una rúbrica para su mejora / Pérez-Torres, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En un contexto donde la enseñanza de las ciencias en educación secundaria frecuentemente se realiza a través de la metodología ABP, aparece la necesidad de disponer de instrumentos que permitan mejorar la calidad de los proyectos STEM que se implementan. [...]
Regarding the growing use of PBL for teaching and learning high school Science, there appears the necessity of instruments that make STEM projects evaluation feasible. For that purpose, based on a cognitive model of Science Education that focuses on how scientist work, think and communicate, it was developed a coconstruction and validation process of a rubric instrument. [...]

2021 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i1.1301
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18 Núm. 1 (Enero 2021) , p. 1301-2-1301-21  
4.
22 p, 10.7 MB Connecting mathematics and science in primary school stem education : modeling the population growth of species / Gamboa Rojas, Genaro de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Márquez, Conxita (Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In this research, we explored the potential of using a research-based teaching and learning sequence to promote pupils' engagement in practices that are coherent with those of real world mathematical and scientific activity. [...]
2021 - 10.3390/math9192496
Mathematics, Vol. 9 Núm. 19 (10-1 2021) , p. 2496  
5.
10 p, 998.2 KB Una propuesta de enseñanza-aprendizaje centrada en el análisis del camino de la energía "paso a paso" / Soto Alvarado, Macarena (Universidad de Santiago de Chile. Facultad de Ciencias) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El modelo escolar de energía y sus ideas clave asociadas (energía como función de estado, transferencia, conservación y degradación) representan un reto para profesores y alumnos, porque requiere cambiar la forma de mirar los fenómenos físicos de la perspectiva mecánica a la energética. [...]
The scholar model of energy and its energy-related concepts (energy as a function of state, transfer, conservation and degradation) represent a challenge for teachers and students, since it implies changing the way to see the physical phenomena, from the mechanics to the energetic view. [...]

2019 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i1.1202
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16 Núm. 1 (2019)  
6.
7 p, 379.2 KB "El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d'un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. [...]
This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.394
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
7.
9 p, 1.1 MB Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88  
8.
6 p, 1.3 MB Llegint un àlbum il·lustrat per expressar el model Terra / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez, Núria
Aquesta experiència es basa en la reflexió sobre les idees que poden emergir del model Terra a partir de la lectura de l'àlbum il·lustrat "En Jan i en Pep fan un forat" amb alumnes de primària. L'estratègia de confrontar les idees dels infants des de la realitat i la ficció ens ha permès indagar en el paper de les representacions a l'hora d'estructurar idees científiques.
2018
Guix. Elements d'acció educativa, Núm. 450 (2018) , p. 32-37  
9.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
10.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  

Articles : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
9 p, 343.3 KB Llegir i escriure críticament en el context d'assignatures impartides en anglès : el cas de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'ensenyament d'assignatures en terceres llengües és una prioritat de la Comunitat Europea, del DURSI, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, de la UAB, de la Facultat de Ciències de l'Educació d'aquesta mateixa universitat, i també de la titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. [...]
Teaching in another language in higher education institutions is a priority in the context of Europe, Catalonia and the University Autònoma of Barcelona. A group of university teachers from the Faculty of Education of the University Autònoma of Barcelona was awarded a project on educational innovation funded by the Generalitat of Catalonia, namely MQD, whose main aim is to improve the linguistic competencies of students enrolled in a pre-service teacher education programme targeted at future primary teachers of English. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
12 p, 1.4 MB Aprender ciencia escolar implica construir modelos cada vez más sofisticados de los fenómenos del mundo / Couso, Digna coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020
Enseñando ciencia con ciencia, 2020, p. 63-74  
2.
5 p, 587.9 KB Introducción / Jiménez-Liso, Mª Rut coord. (Universidad de Almería) ; Couso, Digna coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020
Enseñando ciencia con ciencia, 2020, p. 8-12  
3.
5 p, 347.4 KB L'alfabetització STEM engloba coneixements, pràctiques, competències transversals i valors / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), 2020
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil, 2020, p. 23-27  
4.
11 p, 864.1 KB Raising self-efficacy in STEM education to provide opportunities for all / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2019
STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project, 2019, p. 7-17  
5.
19 p, 1.3 MB "I've learnt to be more confident about my Maths" : Training out-of-school volunteers to raise students' self-efficacy in STEM / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2019
STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project, 2019, p. 51-69  
6.
89 p, 1.6 MB Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; İdin, Şahin (STEAM Education Research Association) ; Dönmez, İsmail (STEAM Education Research Association) ; Radeva, Snezhana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ; Seidelin, Lars (University of Southern Denmark) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mirtschewa, Iliana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg) ; Lund Jensen, Birgitte (University College South) ; Brandt, Bettina (University College South) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Çetin, Şenil Ünlü (Kırıkkale University) ; Buldu, Metehan (Kırıkkale University)
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
7.
167 p, 10.1 MB Enseñando ciencia con ciencia / Couso, Digna, coord. ; Jiménez-Liso, Mª Rut, coord. ; Refojo, Cintia, coord. ; Sacristán, José Antonio, coord.
Este manual tiene como objetivo principal acercar los resultados de la investigación interdisciplinar relacionada con la educación científica a los docentes para que se animen a aplicarlos en sus aulas o, en el caso de los muchos y muchas que ya lo hacen, para que se sientan respaldados y reforzados con pruebas obtenidas de decenas de años de investigación en enseñanza de las ciencias.
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020  
8.
108 p, 10.5 MB STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project / Couso, Digna, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Andreon, Consuelo ; Atzet Rovira, David ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Byrne, Ellen ; Cara Rincón, Yolanda ; Castro Sancho, Victor ; Cruz Navas, Vanessa ; Ginzburg, Caterina ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Maleczek, Magdalena ; Martín Garcia, Ana ; Mc Carthy, Vincent ; Ortega Torres, Enric ; Paloma Romeu, Laura ; Sastre Hornero, Vidal ; Serneels, An ; Tena Gallego, Èlia ; Vicente Martínez, Marta
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2019 (STEAM4U)  
9.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  
10.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
El trabajo que presentamos recopila un conjunto de reflexiones que un grupo de seis docentes de diferentes departamentos de la Facultad de Ciencias de la Educación ha obtenido sobre la experiencia de enseñar las asignaturas en lengua inglesa en la titulación de Maestro, especialidad en Lengua Extranjera, y algunas estrategias docentes que han llevado a cabo con el fin de hacerla más efectiva. [...]
The study discussed in this article compiles a set of reflections of a group of six educators from different departments within the Faculty of Education on the experience of teaching their courses in English in the Foreign Language Teaching degree programme, as well as some teaching strategies they have used to make it more effective. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documents

Llibres i col·leccions : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
56 p, 3.7 MB Informe de evaluación del pilotaje 'La DefeNsA de las plantas' / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2020  
2.
70 p, 2.9 MB Canvis en la caracterització de bones activitats matemàtiques en un context de desenvolupament professional per a mestres de primària / Pérez Pérez, Carla ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, tut. ; Couso, Digna, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball de final de màster és identificar quins canvis es produeixen en mestres de primària respecte a la caracterització de bones activitats matemàtiques, al llarg d'una formació que busca el desenvolupament professional. [...]
Bellaterra, setembre 2019  
3.
40 p, 1.4 MB Informe de evaluación del Taller 'Plantas mutantes' del CRAG. (Curso 2019/20) / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona, 2020  
4.
48 p, 1.5 MB Informe de evaluación del impacto del taller 'Plantas mutantes' del CRAG en el alumnado participante / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2019  
5.
37 p, 2.1 MB 10 ideas to include the RRI perspective in STEM education / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Perelló, Josep (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos) ; Bonhoure, Isabelle (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos)
The report includes in its first section RRI: A short introduction a brief summary about what RRI is and which are its antecedents. In the second section RRI in STEM education: What and why? a discussion about why including RRI perspective in STEM education is important and what implications would this new perspective imply. [...]
Barcelona, 2017 - 10.5281/zenodo.1303805  
6.
56 p, 1.5 MB L'ensenyament sobre energia a Catalunya. Estat actual, necessitats detectades i reptes de futur / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Estudi sobre com s'ensenya l'energia a Catalunya als diferents nivells educatius, detecció de necessitats i buits que existeixen en allò relatiu a la producció i a l'ús de l'energia en l'actual temari curricular.
Barcelona : Institut Català d'Energia, 2019  
7.
25 p, 817.5 KB Raising self-efficacy in STEM, a way to provide opportunities for all (04). Description of the main strategies to raise self-efficacy in STEAM used in the STEAM4U project / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2018 (STEAM4U)  
8.
109 p, 9.9 MB Toolkit for assessing the promotion of self-efficacy (01). Part 1, STEAM4U model tools / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
CRECIM, 2018 (STEAM4U)  
9.
509 p, 11.0 MB Influencia de una propuesta formativa centrada en la modelización en la evolución del modelo científico escolar de energía en futuros docentes de física y matemática / Soto Alvarado, Macarena Belén ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La energía es un concepto físico que aparece transversalmente en todos los currículos de ciencia. Configura uno de los modelos científicos más importantes por su capacidad de dar explicación a múltiples fenómenos de nuestro entorno y del mundo en general y es uno de los conceptos científicos más utilizados en nuestra vida cotidiana. [...]
Energy is a physics concept that appears transversely in all science curriculum. It is one of the most important scientific models due to its capacity of giving explanation to many phenomena in our environment and world in general and it is one of the most used scientific concepts in our daily life. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
10.
347 p, 11.6 MB El Paper del tinkering en l'educació stem no formal / Simarro Rodríguez, Cristina ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi analitza les característiques i potencialitats d'impacte, des de la perspectiva de pràctiques científiques i de l'enginyeria, d'una de les corrents que està guanyant més popularitat en l'àmbit de l'educació STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, per les seves sigles en anglès): el moviment Maker. [...]
This thesis analyzes the characteristics and potentialities of impact, from the perspective of scientific and engineering practices, of one of the approaches that is gaining more popularity in the field of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) education: the Maker movement. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Documents de recerca : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 1.1 MB Com podem saber si l'aire de l'institut està contaminat? / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Material didàctic per treballar la contaminació de l'aire a 1r o 2n d'ESO basat. El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).
2022 (Col·lecció de recursos docents del CRECIM)
2 documents
2.
50 p, 2.3 MB Com podem saber si l'aire de l'escola està contaminat? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Quarta versió del material per treballar la contaminació de l'aire al cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).

2022
2 documents
3.
55 p, 2.1 MB Com podríem dissenyar un detector del dolor per a pacients que no poden comunicar-se? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme, (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
2018
2 documents
4.
48 p, 2.5 MB Com podem disminuir la contaminació de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
2018
2 documents
5.
19 p, 1.3 MB Com és l'aire de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Segona versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
2019
5 documents
6.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documents
7.
32 p, 4.2 MB Investigant sobre la contaminació a l'aula de primària / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material per a l'alumnat i la guia docent associades s'han desenvolupat en el marc del projecte ParticipAIRE (FECYT-17-11955).

Bellaterra, 2019
3 documents
8.
15 p, 1.0 MB Moviment de frenada i distància de seguretat a la carretera. Seqüència didàctica per l'estudi del moviment / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat identifiqui quins són els factors que influeixen en la frenada d'un cotxe, entengui com aquests estan representats en l'equació del M. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
9.
17 p, 1.3 MB Radioactivitat : el cas Fukushima. Seqüència didàctica per a l'estudi de la radioactivitat / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta seqüència es busca que l'alumnat de 2n de Batxillerat entengui com és un procés radioactiu i com quantificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)
2 documents
10.
17 p, 1.7 MB Estructura de la matèria : de Rutherford a l'ALBA. Seqüència didàctica per a l'estudi de l'estructura atòmica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella Busoms, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 2n de Batxillerat entengui com es pot estudiar l'estructura interna de la matèria; com podem conèixer la forma i l'estructura d'una cosa que no podem veure. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)
2 documents

Materials didàctics : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 119.2 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso, Digna ; Domenech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
2.
9 p, 118.4 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Couso, Digna ; Márquez Bargalló, Conxita ; Roldan Muñoz, Jorge ; Domenech Casal, Jordi ; Marbà Tallada, Anna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
3.
6 p, 109.8 KB Pràcticum [44309] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Moore, Emilee ; González Monfort, Neus ; Pallarés Monge, Oriol ; Couso, Digna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. [...]
This module is compulsory for the various specializations offered in this master's degree. The structure and the contents of this module linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specializations. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. [...]

2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
3 documents
4.
7 p, 111.8 KB Treball de Final de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Moore, Emilee ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Pallarés Monge, Oriol ; Couso, Digna ; Viladot Vallverdú, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
The structure of this module is common to all specializations. Yet, each specialization sets specific research topics and procedures, closely related to students' performance during the internships that are part of the practicum module. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
3 documents
5.
6 p, 113.0 KB Ciència i Gènere [105802] / Macaya Andres, Anna ; Molero Mesa, Jorge ; Marin Cisneros, Anyely ; Levy Lazcano, Silvia Cora ; Couso, Digna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar eines de reflexió i anàlisi a partir de les aportacions de la crítica feminista a les ciències, la història i la filosofia de la ciència i la tecnologia, i l'educació amb perspectiva de gènere, per tal que les estudiants puguin prendre part activa dels diversos debats actuals, així com elaborar programes i mesures per a respondre als reptes de futur en l'àmbit cientificotecnològic i ambiental amb una perspectiva de gènere interseccional.
This subject aims to provide analytic tools from the feminist critique of science, the history and philosophy of science and technology, and education with gender perspective, for the students to actively take part in the current debates, as well as to elaborate programs and take measures to face future challenges in the scientific-technological and environmental fields, with an intersectional gender perspective.
El objetivo de esta asignatura es proporcionar herramientas de reflexión y análisis a partir de las aportaciones realizadas por la crítica feminista a las ciencias, la historia y la filosofía de la ciencia y la tecnología, y la educación con perspectiva de género, para que las estudiantes puedan tomar partido de forma activa de los distintos debates actuales, así como elaborar programas y medidas que respondan a los retos de futuro en el ámbito científico-tecnológico y ambiental, con una perspectiva de género interseccional.

2021-22
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
6.
8 p, 119.3 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso, Digna ; Márquez Bargalló, Conxita ; Domènech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2020-21
3 documents
7.
8 p, 117.0 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Couso, Digna ; Márquez Bargalló, Conxita ; Roldan Muñoz, Jorge ; Domènech Casal, Jordi ; Marbà Tallada, Anna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2020-21
3 documents
8.
6 p, 109.5 KB Pràcticum [44309] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso, Digna ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. [...]

2020-21
3 documents
9.
7 p, 111.5 KB Treball de Final de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso, Digna ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2020-21
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
3 documents
10.
7 p, 115.9 KB Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055] / Couso, Digna ; Rios Rubiras, Bernat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir iaprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM). [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir iaprofu 1 En la asignatura se utilizan las ideas científicas y matemáticas (lo que llamamos contenidos de la ciencia y la matemàtica esc Desde una visión de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias y las matemáticas como práctica científica y matemática esc Desde una visión del aprendizaje como progresión de conocimiento y competencia a lo largo de la escolarización, el diseño y Desde el punto de vista de la evaluación como regulación de los aprendizajes, la evaluación se plantea como integrada en el Finalmente, desde un marco competencial en el que se enseñan y aprenden ciencias y matemáticas para "actuar" en el mund Los objetivos de la asignatura son: 1) Profundizar en la indagación, la resolución de problemas, la modelización y la argu 2) Adaptar, diseñar y evaluar secuencias de actividades de enseñanza y aprendizaje, 3) Adaptar, proponer y evaluar actividades de evaluación desde la perspectivade la ev 4) Justificar y utilizar contextos de enseñanza y aprendizaje adecuados para la enseñ.

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
109 Couso, Digna
14 Couso, Digna,
6 Couso, Digna, 0000-0003-4253-5049
6 Couso, Digna, 0000-0003-4253-5049
1 Couso, Digna, CRECIM, https://orcid.org/0000-0003-4253-5049
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.