Resultados globales: 101 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 27 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 9 registros
Documentos de investigación, Encontrados 26 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 13 registros
Materiales académicos, Encontrados 25 registros
Artículos Encontrados 27 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
10 p, 998.2 KB Una propuesta de enseñanza-aprendizaje centrada en el análisis del camino de la energía "paso a paso" / Soto Alvarado, Macarena (Universidad de Santiago de Chile. Facultad de Ciencias) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El modelo escolar de energía y sus ideas clave asociadas (energía como función de estado, transferencia, conservación y degradación) representan un reto para profesores y alumnos, porque requiere cambiar la forma de mirar los fenómenos físicos de la perspectiva mecánica a la energética. [...]
The scholar model of energy and its energy-related concepts (energy as a function of state, transfer, conservation and degradation) represent a challenge for teachers and students, since it implies changing the way to see the physical phenomena, from the mechanics to the energetic view. [...]

2019 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i1.1202
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16 Núm. 1 (2019)  
2.
7 p, 379.2 KB "El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d'un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. [...]
This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.394
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
9 p, 1.1 MB Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88  
4.
6 p, 1.3 MB Llegint un àlbum il·lustrat per expressar el model Terra / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez, Núria
Aquesta experiència es basa en la reflexió sobre les idees que poden emergir del model Terra a partir de la lectura de l'àlbum il·lustrat "En Jan i en Pep fan un forat" amb alumnes de primària. L'estratègia de confrontar les idees dels infants des de la realitat i la ficció ens ha permès indagar en el paper de les representacions a l'hora d'estructurar idees científiques.
2018
Guix. Elements d'acció educativa, Núm. 450 (2018) , p. 32-37  
5.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
6.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
7.
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice: revista de educación científica, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
8.
9 p, 181.5 KB Per a què estem a STEM? Un intent de definir l'alfabetització STEM per a tothom i amb valors / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L'educació STEM és una proposta emergent sobre la que se'n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d'incidir en aquest àmbit d'una forma innovadora. [...]
STEM education is an emergent approach with a lot of presence in the current educational arena. Further than the need to have an impact in the STEM education field in an innovative way, however, there is not enough agreement among STEM education researchers, teachers, educators and/or designers. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.403
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 22-30 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
8 p, 518.8 KB La modelización en la formación inicial de maestros : ¿qué mecanismos o estrategias la promueven? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Este trabajo tiene como objetivo caracterizar los mecanismos didácticos que promueven una práctica de modelización productiva en la formación inicial de maestros. Para ello, analizamos episodios de video de las discusiones cuando los futuros maestros participan en un escenario de enseñanza y aprendizaje basado en un ciclo de modelización. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 137-144  
10.
8 p, 524.8 KB El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698  

Artículos : Encontrados 27 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
9 p, 343.3 KB Llegir i escriure críticament en el context d'assignatures impartides en anglès : el cas de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'ensenyament d'assignatures en terceres llengües és una prioritat de la Comunitat Europea, del DURSI, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, de la UAB, de la Facultat de Ciències de l'Educació d'aquesta mateixa universitat, i també de la titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. [...]
Teaching in another language in higher education institutions is a priority in the context of Europe, Catalonia and the University Autònoma of Barcelona. A group of university teachers from the Faculty of Education of the University Autònoma of Barcelona was awarded a project on educational innovation funded by the Generalitat of Catalonia, namely MQD, whose main aim is to improve the linguistic competencies of students enrolled in a pre-service teacher education programme targeted at future primary teachers of English. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Libros y colecciones Encontrados 9 registros  
1.
5 p, 347.4 KB L'alfabetització STEM engloba coneixements, pràctiques, competències transversals i valors / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), 2020
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil, 2020, p. 23-27  
2.
11 p, 864.1 KB Raising self-efficacy in STEM education to provide opportunities for all / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2019
STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project, 2019, p. 7-17  
3.
19 p, 1.3 MB "I've learnt to be more confident about my Maths" : Training out-of-school volunteers to raise students' self-efficacy in STEM / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2019
STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project, 2019, p. 51-69  
4.
89 p, 1.6 MB Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; İdin, Şahin (STEAM Education Research Association) ; Dönmez, İsmail (STEAM Education Research Association) ; Radeva, Snezhana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ; Seidelin, Lars (University of Southern Denmark) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mirtschewa, Iliana (Sofia University "St. Kl. Ohridski") ; Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg) ; Lund Jensen, Birgitte (University College South) ; Brandt, Bettina (University College South) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic. Facultat de Ciències Socials de Manresa) ; Çetin, Şenil Ünlü (Kırıkkale University) ; Buldu, Metehan (Kırıkkale University)
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
5.
167 p, 10.1 MB Enseñando ciencia con ciencia / Couso, Digna, coord. ; Jiménez-Liso, Mª Rut, coord. ; Refojo, Cintia, coord. ; Sacristán, José Antonio, coord.
Este manual tiene como objetivo principal acercar los resultados de la investigación interdisciplinar relacionada con la educación científica a los docentes para que se animen a aplicarlos en sus aulas o, en el caso de los muchos y muchas que ya lo hacen, para que se sientan respaldados y reforzados con pruebas obtenidas de decenas de años de investigación en enseñanza de las ciencias.
Madrid : Fundación Lilly; FECYT, 2020  
6.
108 p, 10.5 MB STEM is for you : experiences in raising self-efficacy from the STEMA4U project / Couso, Digna, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Andreon, Consuelo ; Atzet Rovira, David ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Byrne, Ellen ; Cara Rincón, Yolanda ; Castro Sancho, Victor ; Cruz Navas, Vanessa ; Ginzburg, Caterina ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Maleczek, Magdalena ; Martín Garcia, Ana ; Mc Carthy, Vincent ; Ortega Torres, Enric ; Paloma Romeu, Laura ; Sastre Hornero, Vidal ; Serneels, An ; Tena Gallego, Èlia ; Vicente Martínez, Marta
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2019 (STEAM4U)  
7.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  
8.
12 p, 86.3 KB Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Codó, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
El trabajo que presentamos recopila un conjunto de reflexiones que un grupo de seis docentes de diferentes departamentos de la Facultad de Ciencias de la Educación ha obtenido sobre la experiencia de enseñar las asignaturas en lengua inglesa en la titulación de Maestro, especialidad en Lengua Extranjera, y algunas estrategias docentes que han llevado a cabo con el fin de hacerla más efectiva. [...]
The study discussed in this article compiles a set of reflections of a group of six educators from different departments within the Faculty of Education on the experience of teaching their courses in English in the Foreign Language Teaching degree programme, as well as some teaching strategies they have used to make it more effective. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-148
3 documentos
9.
65 p, 1.4 MB Resoldre problemes per aprendre / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Baig i Aleu, Marià, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Arís i Giralt, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Carrió Llach, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; López Muñoz, Javier (Institut de Física d'Altes Energies) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Suades Ortuño, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; González, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Chamizo, José Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí"
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 2005 (Eines d'innovació docent en educació superior 2)  

Documentos de investigación Encontrados 26 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
56 p, 3.7 MB Informe de evaluación del pilotaje 'La DefeNsA de las plantas' / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2020  
2.
70 p, 2.9 MB Canvis en la caracterització de bones activitats matemàtiques en un context de desenvolupament professional per a mestres de primària / Pérez Pérez, Carla ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, tut. ; Couso, Digna, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball de final de màster és identificar quins canvis es produeixen en mestres de primària respecte a la caracterització de bones activitats matemàtiques, al llarg d'una formació que busca el desenvolupament professional. [...]
Bellaterra, setembre 2019  
3.
40 p, 1.4 MB Informe de evaluación del Taller 'Plantas mutantes' del CRAG. (Curso 2019/20) / Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Barcelona, 2020  
4.
48 p, 1.5 MB Informe de evaluación del impacto del taller 'Plantas mutantes' del CRAG en el alumnado participante / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2019  
5.
37 p, 2.1 MB 10 ideas to include the RRI perspective in STEM education / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Perelló, Josep (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos) ; Bonhoure, Isabelle (Universitat de Barcelona. Institut de Recerca en Sistemes Complexos)
The report includes in its first section RRI: A short introduction a brief summary about what RRI is and which are its antecedents. In the second section RRI in STEM education: What and why? a discussion about why including RRI perspective in STEM education is important and what implications would this new perspective imply. [...]
Barcelona, 2017 - 10.5281/zenodo.1303805  
6.
56 p, 1.5 MB L'ensenyament sobre energia a Catalunya. Estat actual, necessitats detectades i reptes de futur / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Estudi sobre com s'ensenya l'energia a Catalunya als diferents nivells educatius, detecció de necessitats i buits que existeixen en allò relatiu a la producció i a l'ús de l'energia en l'actual temari curricular.
Barcelona : Institut Català d'Energia, 2019  
7.
25 p, 817.5 KB Raising self-efficacy in STEM, a way to provide opportunities for all (04). Description of the main strategies to raise self-efficacy in STEAM used in the STEAM4U project / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
2018 (STEAM4U)  
8.
109 p, 9.9 MB Toolkit for assessing the promotion of self-efficacy (01). Part 1, STEAM4U model tools / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
CRECIM, 2018 (STEAM4U)  
9.
509 p, 11.0 MB Influencia de una propuesta formativa centrada en la modelización en la evolución del modelo científico escolar de energía en futuros docentes de física y matemática / Soto Alvarado, Macarena Belén ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La energía es un concepto físico que aparece transversalmente en todos los currículos de ciencia. Configura uno de los modelos científicos más importantes por su capacidad de dar explicación a múltiples fenómenos de nuestro entorno y del mundo en general y es uno de los conceptos científicos más utilizados en nuestra vida cotidiana. [...]
Energy is a physics concept that appears transversely in all science curriculum. It is one of the most important scientific models due to its capacity of giving explanation to many phenomena in our environment and world in general and it is one of the most used scientific concepts in our daily life. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
10.
347 p, 11.6 MB El Paper del tinkering en l'educació stem no formal / Simarro Rodríguez, Cristina ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi analitza les característiques i potencialitats d'impacte, des de la perspectiva de pràctiques científiques i de l'enginyeria, d'una de les corrents que està guanyant més popularitat en l'àmbit de l'educació STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, per les seves sigles en anglès): el moviment Maker. [...]
This thesis analyzes the characteristics and potentialities of impact, from the perspective of scientific and engineering practices, of one of the approaches that is gaining more popularity in the field of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) education: the Maker movement. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Documentos de investigación : Encontrados 26 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
19 p, 1.3 MB Com és l'aire de la nostra escola? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Segona versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
2019
5 documentos
2.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documentos
3.
32 p, 4.2 MB Investigant sobre la contaminació a l'aula de primària / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material per a l'alumnat i la guia docent associades s'han desenvolupat en el marc del projecte ParticipAIRE (FECYT-17-11955).

Bellaterra, 2019
3 documentos
4.
15 p, 1.0 MB Moviment de frenada i distància de seguretat a la carretera. Seqüència didàctica per l'estudi del moviment / Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat identifiqui quins són els factors que influeixen en la frenada d'un cotxe, entengui com aquests estan representats en l'equació del M. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
5.
17 p, 1.3 MB Radioactivitat : el cas Fukushima. Seqüència didàctica per a l'estudi de la radioactivitat / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta seqüència es busca que l'alumnat de 2n de Batxillerat entengui com és un procés radioactiu i com quantificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)
2 documentos
6.
17 p, 1.7 MB Estructura de la matèria : de Rutherford a l'ALBA. Seqüència didàctica per a l'estudi de l'estructura atòmica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella Busoms, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Navarro Palà, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 2n de Batxillerat entengui com es pot estudiar l'estructura interna de la matèria; com podem conèixer la forma i l'estructura d'una cosa que no podem veure. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)
2 documentos
7.
17 p, 1.3 MB Dissipació de l'energia per fregament : seqüència didàctica per a l'estudi de l'energia / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Soto Alvarado, Macarena (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén ajudar a l'estudiant de 4t ESO i 1r Batxillerat a construir el model escolar d'energia, i utilitzar-lo per interpretar fenòmens quotidians, com ara l'escalfament d'un fre per fregament i el seu posterior refredament per equilibri tèrmic amb l'entorn.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
8.
20 p, 1.2 MB Acústica de la veu i els sons musicals : seqüència didàctica per a l'estudi del so / Hernández Rodríguez, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). La seqüència pretén que l'alumnat de 2n de Batxillerat assoleixi una major comprensió del so mitjançant la seva caracterització (intensitat, to i timbre), la caracterització de les ones sonores i les seves magnituds associades (període, freqüència, amplitud i longitud d'ona), així com el reconeixement de la transferència d'energia sense transferència de matèria, els sons fonamentals i harmònics i les diferències entre so i soroll.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
9.
16 p, 1.0 MB Estudi de la concentració de diòxid de carboni en un espai tancat / Ribera Vall, Dolors ; Prieto Tapia, Mercè ; Moltó Palomares, Àngels ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Couso, Digna
2017 (DIATIC)  
10.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documentos

Materiales didàcticos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales académicos Encontrados 25 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
8 p, 119.3 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Márquez Bargalló, Conxita ; Domènech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2020-21
3 documentos
2.
8 p, 117.0 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Márquez Bargalló, Conxita ; Roldan Muñoz, Jorge ; Domènech Casal, Jordi ; Marbà Tallada, Anna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2020-21
3 documentos
3.
6 p, 109.5 KB Pràcticum [44309] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. [...]

2020-21
3 documentos
4.
7 p, 111.5 KB Treball de Final de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2020-21
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [941]
3 documentos
5.
7 p, 115.9 KB Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Rios Rubiras, Bernat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir iaprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM). [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir iaprofu 1 En la asignatura se utilizan las ideas científicas y matemáticas (lo que llamamos contenidos de la ciencia y la matemàtica esc Desde una visión de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias y las matemáticas como práctica científica y matemática esc Desde una visión del aprendizaje como progresión de conocimiento y competencia a lo largo de la escolarización, el diseño y Desde el punto de vista de la evaluación como regulación de los aprendizajes, la evaluación se plantea como integrada en el Finalmente, desde un marco competencial en el que se enseñan y aprenden ciencias y matemáticas para "actuar" en el mund Los objetivos de la asignatura son: 1) Profundizar en la indagación, la resolución de problemas, la modelización y la argu 2) Adaptar, diseñar y evaluar secuencias de actividades de enseñanza y aprendizaje, 3) Adaptar, proponer y evaluar actividades de evaluación desde la perspectivade la ev 4) Justificar y utilizar contextos de enseñanza y aprendizaje adecuados para la enseñ.

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
6.
4 p, 105.6 KB Laboratori i virtualitat en l'educació primària [102088] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Rios Rubiras, Bernat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Laboratori i Virtualitat" té com a objectius d'aprenentatge que es estudiants participants, al final del curs, siguin capaços de: 1. Conèixer i manejar les TIC per a l'ensenyament i aprenentatge de les ciències que existeixen en l'actualitat (eines virtuals, aparells digitals, tecnologia mòbil, etc. [...]
La asignatura "Laboratori i Virtualitat" tiene como objetivos de aprendizaje que los estudiantes particpantes, al final del curso, sean capaces de: 1. Conocer y manejar las TIC para la enseñanza y aprendizaje de las ciencias que existen en la actualidad (herramientas virtuales, aparatos digitales, tecnología móvil, etc. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
7.
6 p, 111.7 KB Ciència i Gènere [105802] / Alcala Lorente, Monica ; Molero Mesa, Jorge ; Marin Cisneros, Anyely ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Macaya Andres, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar eines de reflexió i anàlisi a partir de les aportacions de la crítica feminista a les ciències, la història i la filosofia de la ciència i la tecnologia, i l'educació amb perspectiva de gènere, per tal que les estudiants puguin prendre part activa dels diversos debats actuals, així com elaborar programes i mesures per a respondre als reptes de futur en l'àmbit cientificotecnològic i ambiental amb una perspectiva de gènere interseccional.
El objetivo de esta asignatura es proporcionar herramientas de reflexión y análisis a partir de las aportaciones realizadas por la crítica feminista a las ciencias, la historia y la filosofía de la ciencia y la tecnología, y la educación con perspectiva de género, para que las estudiantes puedan tomar partido de forma activa de los distintos debates actuales, así como elaborar programas y medidas que respondan a los retos de futuro en el ámbito científico-tecnológico y ambiental, con una perspectiva de género interseccional.

2020-21
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
8.
14 p, 137.3 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, F. Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2019-20
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [930]
3 documentos
9.
8 p, 109.3 KB Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir iaprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM). [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir iaprofu En la asignatura se utilizan las ideas científicas y matemáticas (lo que llamamos contenidos de la ciencia y la matemàtica esc 1 Desde una visión de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias y las matemáticas como práctica científica y matemática esc Desde una visión del aprendizaje como progresión de conocimiento y competencia a lo largo de la escolarización, el diseño y Desde el punto de vista de la evaluación como regulación de los aprendizajes, la evaluación se plantea como integrada en el Finalmente, desde un marco competencial en el que se enseñan y aprenden ciencias y matemáticas para "actuar" en el mund Los objetivos de la asignatura son: 1) Profundizar en la indagación, la resolución de problemas, la modelización y la argu 2) Adaptar, diseñar y evaluar secuencias de actividades de enseñanza y aprendizaje, 3) Adaptar, proponer y evaluar actividades de evaluación desde la perspectivade la ev 4) Justificar y utilizar contextos de enseñanza y aprendizaje adecuados para la enseñ.

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
10.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracín Gordo, Lluís ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 25 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
72 Couso, Digna
14 Couso, Digna,
6 Couso, Digna, 0000-0003-4253-5049
6 Couso, Digna, 0000-0003-4253-5049
1 Couso, Digna, CRECIM, https://orcid.org/0000-0003-4253-5049
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.