Resultats globals: 29 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 13 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Materials de curs 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 16.5 KB Infància i Famílies en Contexts de Dificultats [102582] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En els últims temps s'ha produït una complexitat tant en les estructures familiars (l'aparició de famílies monoparentals, reconstituïdes,. . . ) com en els contextos de dificultats (situació socioeconòmica, l'atur, precarietat,. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2.
6 p, 16.9 KB Infància i Famílies en Contexts de Dificultats [102582] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En els últims temps s'ha produït una complexitat tant en les estructures familiars (l'aparició de famílies monoparentals, reconstituïdes,. . . ) com en els contextos de dificultats (situació socioeconòmica, l'atur, precarietat,. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
3.
3 p, 20.3 KB Infància i famílies en dificultat social [26956] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2003-04
Llicenciat en Psicologia [444]  
4.
9 p, 41.3 KB Infància i famílies en dificultat social [26956] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
2007-08
Llicenciat en Criminologia [579]  
5.
3 p, 31.5 KB Infància i famílies en dificultat social [26956] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
3 p, 34.1 KB Infància i famílies en dificultat social [26956] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2008-09
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
2 p, 18.0 KB Comunicació Humana [21159] / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1992-93
Llicenciat en Psicologia [444]  
8.
3 p, 30.0 KB Psicologia Evolutiva: Processos Fonamentals [21125] / Perinat, Adolfo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1992-93
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
3 p, 21.1 KB Psicologia del Cicle Vital: de l'Adoles. a la Tercera Edat [21137] / Hernàndez, Eulalia ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1992-93
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
3 p, 31.5 KB Infància i famílies en dificultat social [26956] / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2007-08
Llicenciat en Psicologia [444]  

Materials de curs : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
747 p, 12.4 MB 9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me : un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana / Padrós Castells, Marta, autor ; Lalueza Sazatornil, José Luis, supervisor acadèmic ; Sànchez Busqués, Sònia, supervisor acadèmic ; Crespo Garcia, Isabel, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. [...]
9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
344 p, 3.7 MB Análisis de las continuidades y discontinuidades entre escuela y familia gitana / Rubio Garcia, Remedios ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. ; Crespo García, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde que en la década de los ochenta se iniciara la escolarización generalizada de niños y niñas gitanas en nuestro país, se han registrado una serie de dificultades en torno al proceso de Enseñanza-Aprendizaje con este grupo cultural, que siguen perpetuando la ausencia masiva de éxito escolar. [...]
In the early 80's in Spain a law was approved to ensure the schooling for all Roma children. But since that moment, some serious difficulties have been registered in these educational contexts with Roma students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
282 p, 2.6 MB Identidad, inmigración y escuela : : identidades de madres y alumnos de Centro y Sudamérica en su participación en las prácticas escolares de un CEIP en Barcelona : un estudio de caso / Arrona Altamirano, Alhelí de la Aurora ; Crespo García, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación consiste en un estudio de caso enfocado a explorar las identificaciones socioculturales de madres e hijos procedentes de Centro y Sudamérica a partir de su participación en las prácticas escolares en un CEIP de la ciudad de Barcelona situado en un contexto de segregación social. [...]
This research is a case study carried out in a context of social segregation in Barcelona, Spain. It aims at exploring the sociocultural identifications of Central and South American mothers and children, as they emerge from their participation in school practices at a Primary Education school in the Catalan capital. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
4.
255 p, 533.1 KB Cambio cultural y desarrollo humano en contextos minoritarios : el papel de la mujer en una comunidad gitana / Crespo García, Isabel ; Perinat, Adolfo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Esta tesis es un estudio, desde el marco epistemológico de la Psicología Cultural, de los procesos de cambio cultural en una comunidad minoritaria. Parte de los datos recogidos en un proyecto de investigación - acción participante, de datos etnográficos y de entrevistas grupales. [...]
This work is an study, from Cultural Psychology epistemological frame, about cultural change processes in a minority community. Data are collected from a research-intervention project, ethnographical data and group interview. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  

Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
25 p, 126.4 KB El proyecto Shere Rom. Fundamentos de una comunidad de prácticas para la inclusión educativa de grupos culturales minoritarios y en riesgo de exclusión social / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lamas Aicón, Macarena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se analizan los fundamentos de la sostenibilidad del Proyecto Shere Rom, una red de comunidades de prácticas basadas en el modelo de la Quinta Dimensión. Esta red, coordinada por un servicio de Psicología aplicada de la Universidad Autónoma de Barcelona, cuenta con diversos centros de actividad fuera y dentro de la escuela, en entornos con alto riesgo de exclusión social, y con participantes pertenecientes a minorías culturales entre las que predomina la de los gitanos. [...]
This article describes the basics of sustainability of Shere Rom's Project, a network of practice communities based on Fifth Dimension model. This network, coordinated by a service of Applied Psychology at Universitat Autònoma de Barcelona, has several activity centers in and outside school, in environments with high risk of social exclusion, with participants from cultural minorities -being Roma community the predominant group-. [...]

2014
Psicología, conocimiento y sociedad (PCS), Vol. 4, núm. 2 (2014) , p. 138-162  
2.
17 p, 1.0 MB The Shere Rom Project : looking for alternatives to the educational exclusion of Roma / Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
School failure and early school dropout particularly affect members of certain minority groups such as the gypsy population. The obstacles that must be overcome for the members of these groups appear to be related to the discontinuities between the values and goals of community family life and those of the school. [...]
2014
International Journal for Research on Extended Education (IJREE), Vol. 2, núm. 2 (2014) , p. 46-62  
3.
6 p, 175.4 KB Un espai de col·laboració entre la comunitat gitana i la Universitat per a l'educació intercultural / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Se presenta el proyecto pedagógico que se lleva a cabo en la Casa de Shere Rom, creada en el sí de la Asociación Gitana de Badalona (Barcelona) en la cual miembros de la misma comunidad participan como educadores conjuntamente, y en relación de igualdad, con estudiantes universitarios en un espacio intercultural. [...]
2010
Perspectiva escolar, Núm. 349 (2010) , p. 46-55  
4.
8 p, 67.9 KB El Projecte Shere Rom : espais educatius d'ús de les noves tecnologies per al desenvolupament comunitari / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
2009
Barcelona societat, Núm. 16 (2009) , p. 129-136  
5.
6 p, 29.7 KB El derecho de los niños a un proyecto de futuro / Perinat, Adolfo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
1994
Infancia y sociedad, Núm. 27/28 (1994) , p. 305-312  
6.
9 p, 41.7 KB Derecho a la propia cultura : universalidad de valores o sesgo de la cultura dominante / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perinat, Adolfo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio es fruto de la reflexión colectiva provocada a raíz de algunas dificultades surgidas en la intervención psicológica en instituciones de acogida de niños y adolescentes. Entre estos últimos hay un nutrido grupo de etnia gitana, y este hecho ha puesto de relieve la necesidad de abordar la comprensión del desarrollo desde una perspectiva en la que la cultura sea algo más que una variable interviniente. [...]
1994
Infancia y sociedad, Núm. 27/28 (1994) , p. 283-293  
7.
10 p, 38.9 KB Derecho a una familia y abandono. Algunos matices sobre el sistema de acogida a niños en situación de riesgo social / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perinat, Adolfo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las líneas que siguen son un primer análisis de urgencia, fruto de tres años de seguimiento de un total de cerca de 200 niños, niñas y adolescentes entre 6 y 17 años. El contacto con ellos se ha realizado en los centros de acogida de diversas dimensiones en que han sido internados. [...]
1994
Infancia y sociedad, Núm. 27/28 (1994) , p. 337-350  
8.
22 p, 74.3 KB Algunas dificultades generadas por el sesgo cultural en el estudio del desarrollo humano / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde este artículo se pretende reflexionar en torno a los problemas metodológicos en la investigación intercultural del desarrollo. Son tres los aspectos tratados. En primer lugar se plantean las diversas formas de conceptualizar las diferencias culturales, justificando la necesidad de explicitar sobre qué modelo se asienta la investigación intercultural. [...]
In this article a reflection is made around the methodologic al problems in crosscultural research of development. Three issues are approached. Firstly the diverse ways of conceptualizing the cultural differences are set forth, justifying the need of precising on what method is crosscultural research based on. [...]

1996 - 10.1174/113564096763270325
Cultura y eduación, Vol. 8, núm. 3 (1996) , p. 51-69  
9.
22 p, 97.3 KB L'educació com a creació de microcultures : de la comunitat local a la xarxa virtual. / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Este artículo presenta el trabajo llevado a cabo por un grupo multidisciplinario que comprende investigadores del campo de la psicología, la educación y la tecnología, dado que se quieren desarrollar nuevas herramientas virtuales para el aprendizaje colaborativo. [...]
Cet article présente le travail mené à terme par un groupe multidisciplinaire qui comprend des chercheurs des domaines de la psychologie, de l’éducation et de la technologie, afi n de développer de nouveaux outils virtuels pour l’apprentissage en collaboration. [...]
This paper presents the study carried out by a multi-disciplinary group encompassing psychology, education and technology field researchers with the aim of developing new virtual tools for collaborative learning. [...]

2005
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 29 (2005) , p. 53-74  
10.
19 p, 188.9 KB Multiplicidad de voces e identidad étnica en los procesos de cambio en la cultura gitana / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Este trabajo presenta una metodología, basada en la aproximación de Mikhail M. Bakhtin al estudio de las narraciones, como herramienta para el estudio de los procesos de cambio cultural en una minoría. [...]
This paper presents a methodology, based on Mikhail M. Bakhtin's approach to the study of narrative, as a tool to analyze the processes of cultural change in minority groups. In particular, we analyze the multiple voices that are present in the statements of members of Roma communities when they talk about and express their culture. [...]

2013 - 10.5565/291761
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 13, Núm. 3 (Noviembre 2013) , p. 159-177  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
7 p, 364.2 KB Integració docent d’eines per al desenvolupament de les competències professionals / Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Camps Soler, Sílvia ; Cazorla Luengo, Amaya ; Luque Cubero, María José ; Portell Llenas, Meritxell
L’experiència està emmarcada dins d’una assignatura de segon cicle, de les titulacions de Psicologia i Criminologia, que pretén donar eines per a la intervenció en l’àmbit de les famílies en risc d’exclusió social i de la protecció de menors.
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.