Resultats globals: 4 registres trobats en 0.07 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
6 p, 84.1 KB Tratamiento de la biodiversidad en los textos escolares de la educación secundaria en España / Bermudez, Gonzalo Miguel Angel (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina).Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales) ; De Longhi, Ana Lía (Universidad Nacional De Córdoba (Argetina). Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales) ; Díaz, Sandra (Universidad Nacional De Córdoba (Argetina). Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales) ; Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
El presente trabajo estudia el tratamiento del concepto de diversidad biológica, en los libros de texto de la ESO y del Bachillerato de España. Para ello, se define el ámbito conceptual de la biodiversidad atendiendo a la visión que ofrece la comunidad de expertos con el objetivo de servir de referente epistemológico en el proceso de análisis. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 370-375 (Innovacions didàctiques)  
2.
10 p, 432.1 KB Ecological Factors Driving Avian Influenza Virus Dynamics in Spanish Wetland Ecosystems / Pérez-Ramírez, Elisa (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos) ; Acevedo, Pelayo (Universidad de Málaga. Departamento de Biología Animal) ; Allepuz Palau, Alberto (Fundació Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Gerrikagoitia, Xeider (NEIKER (Instituto Vasco de Investigación y Desarrollo Agrario)) ; Alba Casals, Anna (Fundació Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Busquets i Martí, Núria (Fundació Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Díaz Sánchez, Sandra (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos (Ciudad Real, Castella-La Manxa)) ; Álvarez, Vega (NEIKER (Instituto Vasco de Investigación y Desarrollo Agrario)) ; Abad, Francesc X. (Fundació Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Barral Lahidalga, Marta (NEIKER (Instituto Vasco de Investigación y Desarrollo Agrario)) ; Majó i Masferrer, Natalia (Fundació Centre de Recerca en Sanitat Animal) ; Höfle, Ursula (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos (Ciudad Real, Castella-La Manxa))
Studies exploring the ecological interactions between avian influenza viruses (AIV), natural hosts and the environment are scarce. Most work has focused on viral survival and transmission under laboratory conditions and through mathematical modelling. [...]
2012 - 10.1371/journal.pone.0046418
PLoS one, Vol. 7, Issue 11 (November 2012) , p. e46418  
3.
13 p, 252.5 KB Quantifying the contribution of organisms to the provision of ecosystem services / Luck, Gary W. (Institute for Land, Water and Society) ; Harrington, Richard (Rothamsted Research. Centre for Bioenergy and Climate Change) ; Harrison, Paula A. (University of Oxford. Environmental Change Institute) ; Kremen, Claire (University of California, Berkeley. Department of Environmental Science, Policy, and Management) ; Berry, Pam M. (University of Oxford. Environmental Change Institute) ; Bugter, Rob (Wageningen Universiteit) ; Dawson, Terence P. (University of Southampton. School of Geography) ; De Bello, Francesco (Université Joseph Fourier. Laboratoire d'Ecologie Alpine) ; Diaz, Sandra (Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales) ; Feld, Christian K. (Universität Duisburg-Essen. Abteilung für Angewandte Zoologie/Hydrobiologie) ; Haslett, John R. (Universität Salzburg. Institut für Organismische Biologie) ; Hering, Daniel (Universität Duisburg-Essen. Abteilung für Angewandte Zoologie/Hydrobiologie) ; Kontogianni, Areti (Ege Üniversitesi. Department of Marine Sciences) ; Lavorel, Sandra (Université Joseph Fourier. Laboratoire d'Ecologie Alpine) ; Rounsevell, Mark (University of Edinburgh. Centre for the Study of Environmental Change and Sustainability) ; Samways, Michael J. (University of Stellenbosch. Centre for Agricultural Biodiversity) ; Sandin, Leonard (Sveriges lantbruksuniversitet. Department of Environmental Assessment) ; Settele, Josef (Helmholtz Zentrum für Umweltforschung) ; Sykes, Martin T. (Lunds universitet. Department of Physical Geography and Ecosystems Analysis) ; Hove, Sybille van den (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Vandewalle, Marie (Lunds universitet. Department of Physical Geography and Ecosystems Analysis) ; Zobel, Martin (Tartu University. Institute of Ecology and Earth Sciences)
Research on ecosystem services has grown rapidly over the last decade. Two conceptual frameworks have been published to guide ecological assessments of organisms that deliver services—the concepts of service-providing units (SPUs) and ecosystem service providers (ESPs). [...]
2009 - 10.1525/bio.2009.59.3.7
Bioscience, Vol. 59 No. 3 (March 2009) , p. 223-235  
4.
18 p, 732.5 KB La transposición del concepto de diversidad biológica. Un estudio sobre los libros de texto de la educación secundaria española / Bermudez, Gonzalo Miguel Angel (Universidad Nacional de Córdoba y CONICET (Consejo Nacional de investigaciones Científicas y Técnicas)) ; De Longhi, Ana Lía (Universidad Nacional de Córdoba) ; Díaz, Sandra (Universidad Nacional de Córdoba e IMBIV-CONICET (Instituto Multidisciplinario de Investigaciones Científicas y Técnicas)) ; Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Este trabajo estudia la presencia y complejidad en el tratamiento del concepto de diversidad biológica en libros de texto de educación secundaria, tanto de la obligatoria (ESO) como del bachillerato de España. [...]
Aquest treball estudia la presència i complexitat en el tractament del concepte de diversitat biològica en llibres de text d'educació secundària, tant de l'obligatòria (ESO) com del batxillerat d'Espanya. [...]
This paper studies the existence and complexity of the treatment of the biodiversity concept in middle and high school Spanish textbooks. Scientific papers from the «expert community» were reviewed in order to define the biodiversity conceptual framework, which acts as the epistemological vigilance during the process of didactic transposition. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1129
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 285-302  

Vegeu també: autors amb noms similars
3 Diaz, Sandra
1 Díaz, Susana
1 Díaz, Sònia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.