1.
|
116 p, 1.4 MB |
Educació científica i pensament crític
/
Company Messa, Edith ;
Pipitone, Maria Carolina, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...] En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...] In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
2.
|
363 p, 4.5 MB |
L'aportació de les activitats dels centres de ciència al desenvolupament de la competència científica en l'alumnat d'educació primària. El cas de la fundació CRAM
/
Boadas Mir, Elena ;
Márquez, Conxita, dir. ;
Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral analitza la repercussió d'una activitat educativa d'un centre de ciència, la Fundació CRAM, en el desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, actitudinal i d'actuació), en alumnes de cicle superior de primària; i, identifica els elements de l'activitat que influeixen en la millora d'aquest desenvolupament, sobretot en relació a la dimensió d'actuació. [...] This doctoral thesis analyzes the impact of an educational activity of a science center, the CRAM Foundation, on the development of the dimensions of the scientific competence (conceptual understanding, attitude and performance), in students of upper elementary school; and it identifies specific elements of the activity which help improve this development, especially in relation to the perfomance dimension. [...]
2020
|
|
3.
|
|
4.
|
347 p, 11.6 MB |
El Paper del tinkering en l'educació stem no formal
/
Simarro Rodríguez, Cristina ;
Couso, Digna, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi analitza les característiques i potencialitats d'impacte, des de la perspectiva de pràctiques científiques i de l'enginyeria, d'una de les corrents que està guanyant més popularitat en l'àmbit de l'educació STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, per les seves sigles en anglès): el moviment Maker. [...] This thesis analyzes the characteristics and potentialities of impact, from the perspective of scientific and engineering practices, of one of the approaches that is gaining more popularity in the field of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) education: the Maker movement. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
5.
|
224 p, 6.6 MB |
Juegos de estrategia en formato tecnológico y resolución de problemas en la ESO
/
Lorenzo Fernández, María Esther ;
Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ;
González Jiménez, Santos, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente investigación se sitúa en el ámbito de la didáctica de las matemáticas y en concreto de los juegos de estrategia, intrínsecamente ligados a la resolución de problemas, debido a que las diferentes estrategias ganadoras que se ponen en práctica a la hora de encontrar la solución de un juego, a menudo son similares a las aplicadas en el aula (y fuera de ella) para resolver un problema. [...] This research is to be found within mathematics didactics and particularly within that of strategy games intrinsically related to problem solving, due to the fact that those different successful strategies used in order to solve a game are frequently similar to the ones applied in the classroom (and outside it) in problem solving situations. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
6.
|
431 p, 4.8 MB |
La novel·la com a context en l'educació científica
/
Pau Custodio, Isabel ;
Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi La novel·la com a context en l'educació científica planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals des de la perspectiva de l'alfabetització científica. [...] The doctoral thesis Novels as a context in science education contributes to research in the field of science education from a scientific literacy perspective. The proposal is based on several didactic approaches, such as context-based education and socioscientific issues, and on the existing research about using narratives to teach and learn science. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|