1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
73 p, 906.3 KB |
Liminaritat i dislocació en el dispositiu poètic de Maria Sevilla al Festival Poetry Africa 2020
/
Casamayor de Bolò, Roser ;
Santamaria, Núria, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
Aquest treball es proposa d'analitzar l'actuació de Maria Sevilla al Poetry Africa 2020. Per fer-ho, es considera la proposta de Sevilla com un dispositiu poètic (Christopher Hanna 2010: 10) que busca activar, en un context determinat, la interacció amb un públic potencial. [...] Este trabajo se propone analizar la actuación de Maria Sevilla en el Poetry Africa 2020. Para conseguirlo, se considera la propuesta de Sevilla como un dispositivo poético (Christopher Hanna 2010: 10) que busca activar, en un contexto determinado, la interacción con un público potencial. [...] This thesis analyses the performance of Maria Sevilla at the Poetry Africa 2020 festival. To do so, we consider Sevilla's proposal as a poetic device (Christopher Hanna 2010: 10) that seeks to activate, in a given context, an interaction with a potential public. [...]
2021 Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
|
|
5.
|
341 p, 9.4 MB |
Poètiques coreogràfiques i autors : ballet contemporani de Barcelona (1977 - 1996)
/
Boluda Julián, Amèlia ;
Molina, Víctor (Molina i Escobar), dir. ;
Santamaria, Núria, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
La tesi analitza l'ample recorregut del Ballet Contemporani de Barcelona, per la seva peculiaritat històrica i pel seu treball continuat de vint anys, a partir de les poètiques coreogràfiques i dels autors que les van dur a terme, pel fet de ser alguns dels pioners en introduir la dansa contemporània com a nou paradigma de les arts escèniques al nostre país. [...] The thesis analyses the long trajectory of Ballet Contemporani de Barcelona, for its historical uniqueness and continuous work over the last twenty years, from its poetic choreographies and authors that realised them, and for being one of the pioneers in introducing contemporary dance as a new paradigm of the performing arts in our country. [...]
2019
|
|
6.
|
313 p, 3.6 MB |
On the interpretation of negation in Mandarin Chinese
/
Li, Feifei ;
Espinal, M. Teresa, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
Esta disertación tiene como objetivo investigar experimentalmente la interpretación de la negación en chino mandarín (MC), a saber, cuando se combinan múltiples expresiones negativas en una oración, cuando las expresiones negativas se usan como respuestas fragmentarias a preguntas negativas, y cuando los hablantes nativos muestran desacuerdo respecto a una afirmación negativa o a una pregunta polar negativa. [...] This dissertation aims to experimentally investigate the interpretation of negation in Mandarin Chinese (MC), namely, when multiple negative expressions combine in a sentence, when negative expressions are used as fragment answers to negative questions, and when native speakers express rejection to a negative assertion or a negative polar question. [...]
2019
|
|
7.
|
207 p, 3.0 MB |
A sociophonetic analysis of the production of mid-vowel contrasts in Catalan spoken in Barcelona
/
Kotsoni, Zoi ;
Recasens, Daniel, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
La presente investigación trata de la variación del lenguaje y presumiblemente cambio desde la perspectiva teórica de los estudios en tiempo aparente. Su objetivo es explorar la retención o fusión de los contrastes vocálicos medios-delanteros y medios-posteriores catalanes, y si la fusión está completa o produce un escenario cercano a la fusión, basado en la producción de vocales medias por bilingües con un dominio más fuerte del catalán. [...] The present research deals with language variation and presumably change from the theoretical perspective of apparent-time studies. It aims to explore the retainment or merging of the Catalan mid-front and mid-back vowel contrasts, and whether merging is complete or yields a near-merging scenario, based on the production of mid-vowels by bilinguals with a stronger command of Catalan (Catalan-dominant) as well as by bilinguals with a stronger command of Spanish (Spanish-dominant), all residents of Barcelona, Spain. [...]
2019
|
|
8.
|
466 p, 8.7 MB |
La dramaturgia contemporánea en México (1984-2015) : archipiélagos, edición y autores
/
Cortés Jiménez, Cristián Josué ;
Foguet i Boreu, Francesc, 1971-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
La dramatúrgia contemporània a Mèxic (1984-2015): arxipèlags, edició i autors té el propòsit d'estudiar la diversitat d'estils, estètiques i autories en el teatre mexicà contemporani, i la funció de l'edició de textos dramàtics durant el període 1984-2015. [...] La dramaturgia contemporánea en México (1984-2015): archipiélagos, edición y autores tiene el propósito de estudiar la diversidad de estilos, estéticas y autorías en el teatro mexicano contemporáneo, y la función de la edición de textos dramáticos durante el periodo 1984-2015. [...] The contemporary dramaturgy in Mexico (1984-2015): archipelagos, publishing and authors aims to study the diversity of styles, aesthetics and authorships in contemporary Mexican theatre, and the function of editing dramatic texts during the period 1984-2015. [...]
2019
|
|
9.
|
294 p, 16.0 MB |
The acquisition of the passive in european portuguese
/
Mendes Agostinho, Celina Filipa ;
Gavarró Algueró, Anna, dir. ;
Lúcia Santos, Ana, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
Aquest estudi avalua la comprensió de la passiva verbal per part dels nens parlants de portuguès europeu. En aquesta dissertació presento dades de tres experiments dissenyats per avaluar la comprensió de passives verbals i per avaluar dues hipòtesis contemporànies de l'adquisició de la passiva verbal, el Universal Phase Requirement (Wexler, 2004) i la Universal Freezing Hypothesis (Snyder & Hyams, 2015). [...] Este estudio evalúa la comprensión de la pasiva verbal por parte de los niños hablantes de portugués europeo. En esta disertación presento datos de tres experimentos diseñados para evaluar la comprensión de pasivas verbales y para evaluar dos hipótesis contemporáneas de la adquisición de la pasiva verbal, a saber, el Universal Phase Requirement (Wexler, 2004) y la Universal Freezing Hypothesis (Snyder & Hyams, 2015). [...] This study assesses the comprehension of verbal passives by children acquiring European Portuguese. Here I present data from three experimental studies designed to test the comprehension of verbal passives by children and to assess contemporary accounts of passive acquisition, namely the Universal Phase Requirement (Wexler, 2004) and the Universal Freezing Hypothesis (Snyder & Hyams, 2015). [...]
2020
|
|
10.
|
11.2 MB |
La función de lo teatral en la enseñanza de las artes plásticas en contextos transversales : del Arts and Crafts a la Bauhaus
/
Mata, Athenea ;
Masgrau, Lluís, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Catalana
Entre 1880 y 1933, en algunas partes de Europa, principalmente en Inglaterra y en Alemania, surgieron unas escuelas, a priori dedicadas a las artes plásticas, el diseño y la arquitectura, en las que se emplearon herramientas más bien propias de las artes escénicas. [...] Between 1880 and 1933, in some parts of Europe, mainly in England and Germany, schools dedicated to plastic arts, design and architecture began using theatrical tools as a method of teaching. My thesis is an analysis of the role played by those theatrical methodologies within the pedagogies of teachers such as: Charles Ashbee, Josef Maria Olbrich, Peter Behrens, Henri van de Velde, Hermann Muthesius, Johannes Itten, Laszlo Moholy-Nagy, Vasili Kandinsky , Lothar Schreyer and Oskar Schlemmer; in the context of their respective schools: the Guild and School of Handicraft, the Cologne of Darmstadt, the School of Visual Arts in Weimar, and the schools linked to the Werkbund and the Bauhaus. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.
|
|