Results overview: Found 98 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Periodical publications, 2 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 90 records found
Course materials, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
2 p, 48.5 KB Els mals usos de les TIC entre els adolescents / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO)) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO)) ; Mercader Juan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO)) ; Díaz-Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Diagnosticar i detectar a temps els mals usos d'Internet i les TIC entre els joves permet prevenir i actuar a temps contra els efectes negatius que se'n puguin derivar. Amb aquest objectiu, l'Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO) va dur a terme l'any 2014 una recerca a diverses poblacions d'Espanya amb la participació de pares, educadors i joves. [...]
2016
UAB divulga, Octubre 2016, p. 1-2  
2.
2 p, 145.8 KB Millores en l’aprenentatge de l’alumnat de centres de primària i secundària / Marquès, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Departament de Pedagogia Aplicada
El grup de recerca DIM (Didàctica, Innovació i Multimèdia) de la UAB va dur a terme dos estudis durant el curs 2013-2014 sobre el potencial pedagògic de l’aplicació del currículum bimodal i de l’ús de les tauletes digitals en estudiants de diverses etapes educatives. [...]
2014
UAB divulga, Novembre 2014  
3.
2 p, 52.9 KB Analitzant un projecte educatiu a Coyhaique, Xile / Retamal Cisterna, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Departament de Pedagogia Aplicada
L'anàlisi de les condicions d'èxit d'un programa de desenvolupament educatiu és l'eix central de la tesi doctoral que Sílvia Retamal ha defensat al Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2012
UAB divulga, juny 2012, p. 1-1  
4.
16 p, 90.5 KB El cambio de cultura en las universidades del siglo XXI / Universitat Autònoma de Barcelona. Equipo de investigación y desarrollo CCUC ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Se presenta el planteamiento de una investigación avanzada cuyo objetivo es describir la cultura imperante en las universidades catalanas. Se justifican y analizan los diversos ámbitos afectados por los cambios organizativos que están experimentando las universidades y, por último, se presentan unos primeros resultados aportados en el marco del seminario de expertos llevado a cabo sobre los siguientes apartados: investigación, docencia, gestión, financiación, alumnado y TIC.
Es presenta el plantejament d'una investigació avançada que té per objectiu descriure la cultura dominant a les universitats catalanes. Es justifica i analitzen els diversos àmbits afectats pels canvis organitzatius que estan experimentant les universitats i, per últim, es presenten uns primers resultats aportats en el marc del seminari d'experts duts a terme sobre els següents apartats: investigació, docència, gestió, finançament, alumnat i TIC.
An on-progress research is being presented to describe the organizational culture in Catalan Universities. Some aspects affected by these organizational changes are justified and analyzed. Finally, are presented first results on the following topics: research, teaching, management, finance, students and information and communication technologies at Universities.

2001 - 10.5565/rev/educar.399
Educar, N. 28 (2001) , p. 147-162  

Periodical publications 2 records found  
1.
Didáctica, innovación y multimedia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest registre només recull la secció 'Artículos'. Cal connectar-se directament a l'adreça original de la revista per a consultar altres seccions: editorial, entrevistas, perfiles. . .
Bellaterra : Universidad Autónoma de Barcelona, Facultad de Educación, Departamento de Pedagogía Aplicada , 2005-.
37 documents
2.
Educar : revista del Departament de Pedagogia i de Didàctica / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1982-.
63 documents

Books and collections 1 records found  
1.
12 p, 38.6 KB Reglament del Departament de Pedagogia Aplicada / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
2004  

Research literature 90 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4.9 MB Pedagogia de la mort: percepcions i necessitats formatives que té el professorat d'escoles i els aprenents de mestre pel que fa a la pedagogia preventiva sobre la mort / Ramos Pla, Anabel, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Camats, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Aquesta tesi tracta d'abordar l'explicació sobre com el disseny, l'organització i la posada en escena d'una pedagogia preventiva sobre la mort a l'escola esdevé un repte i alhora una necessitat de l'escola del segle XXI. [...]
Aquesta tesi tracta d’abordar l’explicació sobre com el disseny, l’organització i la posada en escena d’una pedagogia preventiva sobre la mort a l’escola esdevé un repte i alhora una necessitat de l’escola del segle XXI. [...]
This thesis tries to address the explanation as to how the design, organization and staging of a preventive pedagogy about death at school becomes a challenge and at the same time a need for 21st-century school. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
2.0 MB School culture and change in the context of the greek public primary education: under the circumstances of the 21st century / Chalkiadaki, Areti, autor. ; Tomàs i Folch, Marina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Teniendo en cuenta la necesidad de cambio de la práctica educativa y de las metodologías de enseñanza debido a la evolución de las condiciones propias de la sociedad contemporánea, se tratan temas relacionados con la implementación práctica de iniciativas relevantes, con énfasis específico en el rol de la cultura escolar. [...]
Taking into account a reported need for change in the educational practice and teaching methodologies due to evolving contemporary conditions, issues related to the practical implementation of relevant initiatives are discussed, with specific emphasis put on the role of school culture. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
462 p, 7.6 MB Implicacions per a la inspecció educativa a Catalunya del desenvolupament de l'autonomia de centres / Segura Torres, Joan, eautor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Silva García, Patricia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Catalunya és un referent en autonomia de centres a partir de l'aprovació de la Llei educativa (LEC) de 16 de juliol de 2009. Aquesta va suposar la concreció de dos principis fonamentals sobre organització i gestió educativa: el Decret d'autonomia de centres educatius i el Decret de Direccions de centres públics. [...]
Catalonia is a benchmark in the autonomy of centers from the approval of the Educational Law (LEC) of July 16, 2009. This resulted in the concretion of two fundamental principles on educational organization and management: the Decree of autonomy of centers educational and the Decree of Directions of public centers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
280 p, 1.0 MB Construcció d'un dispositiu de diagnosi per determinar l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de disseny / Massaguer, Lluc, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Els canvis en el perfil dels professionals i en el de les empreses, així com el contacte entre tots dos, empeny, en l'actualitat, a traçar línies i fer valoracions del que presenta el futur, tant en l'àmbit formatiu com en el professional. [...]
Los cambios en el perfil de los profesionales y en el de las empresas, así como el contacto entre ambos, empuja, en la actualidad, a trazar líneas y hacer valoraciones de lo que presenta el futuro, tanto en el ámbito formativo como en el profesional. [...]
Changes in the profiles of professionals and of businesses, and the contact between the two, now calls for the need to mark out lines and offer evaluations of what the future holds, both in terms of education and professionally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
243 p, 3.1 MB Educación y migración transfronteriza en el norte de Chile: procesos de inclusión y exclusión de estudiantes migrantes peruanos y bolivianos en las escuelas de la región de arica y parinacota / Mondaca Rojas, Carlos Enrique, autor. ; Gairín Sallán, Joaquín, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
El sistema escolar presenta la existencia de estudiantes chilenos y de poblaciones originarias (aymaras, quechuas y afrodescendientes), a lo que se suman los hijos e hijas de inmigrantes, principalmente peruanos, bolivianos y colombianos. [...]
The school system presents the existence of Chilean students and native populations (Aymara, Quechua, and Afro-descendant), to which the sons and daughters of immigrants, mainly Peruvians, Bolivians, and Colombians, are added. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
Colaboración docente y uso de las TIC en los centros educativos de Uruguay : estudio de casos múltiples en el contexto del Plan Ceibal / Questa Torterolo, Mariela Esther, autor. ; Rodríguez Gómez, David, supervisor acadèmic. ; Meneses, Julio, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
L'estudi s'ha realitzat en el departament de Colònia, a Uruguai, per explorar les formes de col·laboració entre docents a nivell professional i l'ús de les tecnologies per al treball col·laboratiu en el context del model 1:1 d'inclusió de les TIC. [...]
El estudio se ha realizado en el departamento de Colonia, en Uruguay, para explorar las formas de colaboración entre docentes a nivel profesional y el uso de las tecnologías para el trabajo colaborativo en el contexto del modelo 1:1 de inclusión de las TIC. [...]
The study has been conducted in the department of Colonia, in Uruguay, to explore the forms of collaboration between teachers at a professional level and the use of technologies for collaborative work in the context of 1: 1 ICT inclusion model. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
7.
403 p, 4.5 MB Condicionantes y oportunidades para el trabajo en equipo: estudio de las facultades y escuelas de fisioterapia catalanas. / Galtés Fuentes, Ruth, autor. ; Tomàs i Folch, Marina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Introducción. Nuestra investigación parte de la premisa que el trabajo en equipo en la universidad puede ser un factor de impulso de la eficacia y la eficiencia, tanto de los equipos como de la institución a la que pertenecen. [...]
Introduction. Our research starts from the premise that teamwork in universities can be a factor which boosts the effectiveness and efficiency of both the teams themselves as well as the institution to which they belong. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
320 p, 4.0 MB Els Videojocs com a mitjà educatiu / Capell Masip, Núria, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Bosco Paniagua, Alejandra, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La presència de la tecnologia en tots els àmbits de la societat ha propiciat que aquesta hagi anat formant part de l'entorn immediat quotidià, produint-se canvis en gran part dels seus àmbits. Les activitats infantils no han restat al marge dels artefactes digitals, centrant gran part de les activitats de lleure infantil en els videojocs. [...]
La presencia de la tecnología en todos los ámbitos de la sociedad ha propiciado que ésta haya ido formando parte del entorno inmediato cotidiano, produciéndose cambios en gran parte de sus ámbitos. [...]
The presence of technology in all areas of society has led itself into a role part of the immediate environment, propitiating changes in most of its areas. Children's activities have not been kept apart from digital artefacts, focusing much of the children's leisure activities in video games. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
9.
255 p, 4.0 MB Diseño e implementación de un modelo de formación permanente de equipos docentes en las universidades de postgrado del Ecuador / Chávez Vaca, Vinicio Alexander, autor. ; Ion, Georgeta, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
El presente estudio propone el diseño de un modelo de formación pedagógica continua para los docentes de las Universidades de Postgrado del Ecuador. Por ello se realiza una revisión y presentación de los postulados teóricos que existen sobre el perfil y los modelos de formación que hasta el momento se han recomendado por otros investigadores y especialistas. [...]
The present study proposes the design of a model of continuous pedagogical training for the teachers of the Universities of Postgraduate of Ecuador. For this reason, a review and presentation of the theoretical postulates that exist on the profile and the training models to date have been recommended by other researchers and specialists. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
10.
259 p, 2.0 MB El docente como maker : la formación del profesorado en making educativo / Tesconi, Susanna, autor. ; Bosco Paniagua, Alejandra, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Con el presente estudio se quiere generar un entorno de formación docente en making que permita reforzar en el profesorado saberes y actitudes necesarias para ejercer de facilitador de procesos creativos y de investigación en contextos ricos en tecnología. [...]
This dissertation is aimed to design a learning environment in maker-centred education to foster in teachers the needed knowledge and attitudes in order to act as facilitator of creative processes in technology rich educational contexts. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Research literature : 90 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 1 records found  
1.
127 p, 2.5 MB Doctorado en Educación / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió de la Música, Arts Plàstiques i l'Educació Corporal ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El programa de doctorat en Educació és una revisió i actualització integradora i innovadora dels estudis existents que incorpora noves línies d'investigació, aporta una visió transversal de la recerca en educació, a l'hora que manté l'especificitat dels diferents dominis que inclou, i des d'aquesta perspectiva contribueix a enriquir l'àmbit de recerca en educació, un àmbit amb una gran rellevància tant acadèmica com social.
Bellaterra 2012 (Doctorats)
2 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.