Resultats globals: 36 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 29 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 5 registres trobats
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Risk Zone, a teaching activity combining Case Studies and Socio-Scientific Issues on Geological Risks Risk Zone, una actividad de estudio de caso y controversia socio-científica para la enseñanza de los riesgos geológicos / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La capacidad de identificar y tomar decisiones sobre riesgos geológicos es parte del desarrollo de la Competencia Científica. Esto implica diseñar actividades orientadas el desarrollo de habilidades de razonamiento y toma de decisiones. [...]
Identifying and taking decisions on geological risks is part of de development of Scientific Competence. Teaching secuences on geological risks must promote scientific thinking skills and decision taking habilities. [...]

2019 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i3.3201
Revista Eureka, Vol. 16 Núm. 3 (2019) , p. A8  
2.
19 p, 792.0 KB "Drug Research" : una secuencia contextualizada de indagación sobre mitosis, cáncer y creación del conocimiento científico / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La adquisición de habilidades y perspectivas científicas es clave en la educación científica de los futuros ciudadanos. A pesar de los esfuerzos que se realizan en este sentido, el alumnado conserva una visión estereotipada y rígida del método y el conocimiento científico. [...]
Acquiring scientific skills and perspectives is a key point in science education. In spite of the efforts on this field, students keep a rigid and stereotyped image of the creation of the scientific knowledge. [...]
L'acquisition d'habiletés et perspectives scientifiques est un point clé chez l'éducation scientifique. Malgré les efforts mis en œuvre, les élèves maintiennent une image rigide et stéréotypée de la méthode et le savoir scientifique. [...]

2016
Investigación en la escuela, Núm. 88 (2016) , p. 93-111  
3.
4 p, 200.3 KB Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat : transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La nutrició i la dieta són conceptes que es solen treballar de manera pràctica en les aules de ciències mitjançant l'elaboració de dietes ajustades a necessitats calòriques i nutritives. L'educació pel Desenvolupament i la Pau és un enfoc educatiu que té per objectiu la construcció d'una ciutadania crítica i compromesa amb la transformació social en claus de justícia, sostenibilitat i solidaritat i connexió amb les problemàtiques globals. [...]
Nutrition and diet are concepts usually taught un practical approaches as constructing proposals of diets set for a given caloric and nutritional needs. The Education for Peace and Development movement is an educational frame aiming the construction of a global citizenship with critical awareness and social engagement in reference to justice, sustainability, solidarity and connection with global challenges. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.388
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 9-12 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
24 p, 822.4 KB Concepciones de alumnado de secundaria sobre energía : una experiencia de aprendizaje basado en proyectos con globos aerostáticos / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta investigación se describe la aplicación de una actividad de aprendizaje basado en proyectos en torno al concepto de energía en la que los alumnos estudian los cambios energéticos con el objeto de construir un globo aerostático. [...]
In this research we describe the application of a Project-Based Learning activity on energy. Students analyse energetic changes to build an aerostatic balloon. We have analysed students' productions before and after the activity. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2462
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 191-213 (Innovaciones Didácticas)  
5.
8 p, 400.7 KB Aprendizaje basado en proyectos y competencia científica. Experiencias y propuestas para el método de estudios de caso / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El método del estudio de casos es un tipo concreto de aprendizaje basado en proyectos que incorpora procedimientos de indagación y puede ser de utilidad para el desarrollo de las dimensiones conceptual, procedimental y epistémica de la competencia científica. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5177-5184  
6.
4 p, 89.4 KB Exprimiendo el dossier CAMform, una herramienta útil para la gestión de los aprendizajes en el aula / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guillaumes, Marta (Institut de Sils (Sils, Catalunya)) ; Lobo, Julián (Institut Miquel Crusafont (Sabadell, Cataluya))
El dossier es una herramienta de evaluación generalizada que genera desconcierto entre profesorado y alumnado. Como respuesta, se ha elaborado CAMform, una ficha de soporte dirigida a la mejora de la comunicación, autoevaluación, y modelaje, dentro de una unidad didáctica. [...]
2011
Aula de innovación educativa, Núm. 201 (2011) , p. 63-66  
7.
6 p, 117.2 KB Módulos tutoriales SOR : una herramienta para fomentar la autonomía y autorregulación del alumnado. / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Carné, Montserrat
La motivación es un elemento clave para el éxito educativo y solo puede conseguirse favoreciendo el protagonismo del alumnado y su autorregulación. Con el objetivo de incidir en las competencias básicas de aprender a aprender y de autonomía e iniciativa personal, hemos desarrollado los Módulos SOR, una herramienta flexible y adaptable que pretende fomentar la autorregulación y reflexión del alumnado sobre su propio proceso de aprendizaje, teniendo en cuenta los resultados que está consiguiendo, la percepción que tiene de sí mismo (autoestima, motivación, satisfacción y atribuciones) y los objetivos que se ha propuesto.
2012
Aula de innovación educativa, Núm. 217 (2012) , p. 61-66  
8.
10 p, 2.1 MB Contextos de indagación y controversias socio-científicas para la enseñanza del Cambio Climático / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
El artículo propone una mirada a herramientas y actividades didácticas en torno al Cambio Climático desde la enseñanza de las ciencias basada en la indagación (ECBI) y el trabajo a partir de concepciones erróneas. [...]
The article focuses on didactic tools and activities about Climatic Change from two perspectives: Inquiry-Based Science Education (IBSE) and misconceptions. These resources have been collected at the Geological Information for Teachers (GIFT) meeting, held in the context of the annual European Geosciences Union conference (EGU 2014). [...]

2014
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 22, Num. 3 (2014) , p. 287-296  
9.
7 p, 575.7 KB Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Marchán Carvajal, Iván (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Palou, Laia (Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Royo, Pere (Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'Aprenentatge Basat en Projectes suposa una oportunitat per a l'ensenyament de les ciències, perquè inclou el paper del Context en l'aprenentatge, i la necessitat d'un aprenentatge actiu basat en la resolució de conflictes. [...]
Project-Based Learning is an opportunity for Science Education, as it includes in learning activities a main role for the Context, and the need to solve conflicts through active learning activities. We propose several experiences based on diverse methodological frames (Case Studies, Inquiry, Socio-Scientific Issues) on chemical reactions, solutions, mitosis, plate tectonics, kinematics and dynamics) and we discuss its applications to Science Education.

2017 - 10.5565/rev/ciencies.8
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 8-14 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
10.
6 p, 122.2 KB Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El desenvolupament competencial de les àrees científiques ha trobat en l'Aprenentatge Basat en Projectes un espai didàctic candidat. El treball coordinat des de les diverses disciplines (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) permet aprendre tot instrumentalitzantels aprenentatges cap a un objectiu amb un sentit en el món real. [...]
The development of the scientific competence has in Project-Based Learning a candidate didactic space. The coordinated work form several disciplines (Science, Technology, Engineering and Mathematics) allow to learn by doing in purposeful, meaningful projects. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.7
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 2-7 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
44 p, 1.1 MB Anàlisi de les progressions d'aprenentatge del model so en base a les descripcions de l'alumnat / Porcuna Pocurull, Helena ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza les progressions d'aprenentatge de l'alumnat durant la realització d'una unitat didàctica sobre el model del so. Les dades es van recollir en un institut públic al Vallès Oriental. [...]
2019  
2.
58 p, 8.8 MB Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO / Municio Samon, Guillem ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. [...]
2019  

Materials acadèmics 5 registres trobats  
1.
6 p, 129.4 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Márquez Bargalló, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; de Gamboa Rojas, Genaro ; Domenech Casal, Jordi ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2020-21
0 [0]
3 documents
2.
5 p, 120.7 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Edo Basté, Maria Mercè ; Domenech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2020-21
0 [0]
3 documents
3.
5 p, 108.4 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Gonzalez Valencia, Gustavo ; Junyent Pubill, Merce ; Domenech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; de Britos Marsal, Carolina ; Cantero Riveros, Beatriz Ximena ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 105.1 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Edo Basté, Maria Mercè ; Domenech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
5.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent Pubill, Merce ; Valdés Sánchez, Laura ; Domenech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.