Results overview: Found 33 records in 0.02 seconds.
Articles, 31 records found
Research literature, 1 records found
Personal and institutional archives, 1 records found
Articles 31 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
19 p, 792.0 KB “Drug Research” : una secuencia contextualizada de indagación sobre mitosis, cáncer y creación del conocimiento científico / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La adquisición de habilidades y perspectivas científicas es clave en la educación científica de los futuros ciudadanos. A pesar de los esfuerzos que se realizan en este sentido, el alumnado conserva una visión estereotipada y rígida del método y el conocimiento científico. [...]
Acquiring scientific skills and perspectives is a key point in science education. In spite of the efforts on this field, students keep a rigid and stereotyped image of the creation of the scientific knowledge. [...]
L'acquisition d'habiletés et perspectives scientifiques est un point clé chez l'éducation scientifique. Malgré les efforts mis en œuvre, les élèves maintiennent une image rigide et stéréotypée de la méthode et le savoir scientifique. [...]

2016
Investigación en la escuela, Núm. 88 (2016) , p. 93-111  
2.
4 p, 200.3 KB Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat : transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La nutrició i la dieta són conceptes que es solen treballar de manera pràctica en les aules de ciències mitjançant l'elaboració de dietes ajustades a necessitats calòriques i nutritives. L'educació pel Desenvolupament i la Pau és un enfoc educatiu que té per objectiu la construcció d'una ciutadania crítica i compromesa amb la transformació social en claus de justícia, sostenibilitat i solidaritat i connexió amb les problemàtiques globals. [...]
Nutrition and diet are concepts usually taught un practical approaches as constructing proposals of diets set for a given caloric and nutritional needs. The Education for Peace and Development movement is an educational frame aiming the construction of a global citizenship with critical awareness and social engagement in reference to justice, sustainability, solidarity and connection with global challenges. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 9-12 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
24 p, 822.4 KB Concepciones de alumnado de secundaria sobre energía : una experiencia de aprendizaje basado en proyectos con globos aerostáticos / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta investigación se describe la aplicación de una actividad de aprendizaje basado en proyectos en torno al concepto de energía en la que los alumnos estudian los cambios energéticos con el objeto de construir un globo aerostático. [...]
In this research we describe the application of a Project-Based Learning activity on energy. Students analyse energetic changes to build an aerostatic balloon. We have analysed students' productions before and after the activity. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2462
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 191-213 (Innovaciones Didácticas)  
4.
12 p, 1.8 MB The sea urchin metallothionein system : Comparative evaluation of the SpMTA and SpMTB metal-binding preferences / Tomàs i Giner, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Domènech, Jordi (Facultat de Biologia. Departament de Genètica) ; Capdevila Vidal, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Bofill Arasa, Roger (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Atrian i Ventura, Sílvia (Universitat de Barcelona. Departament de Genètica)
Metallothioneins (MTs) constitute a superfamily of ubiquitous metal-binding proteins of low molecular weight and high Cys content. They are involved in metal homeostasis and detoxification, amongst other proposed biological functions. [...]
2013 - 10.1016/j.fob.2013.01.005
FEBS Open Bio, Vol. 3, issue 1 (Jan. 2013) , p. 89-100  
5.
8 p, 400.7 KB Aprendizaje basado en proyectos y competencia científica. Experiencias y propuestas para el método de estudios de caso / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El método del estudio de casos es un tipo concreto de aprendizaje basado en proyectos que incorpora procedimientos de indagación y puede ser de utilidad para el desarrollo de las dimensiones conceptual, procedimental y epistémica de la competencia científica. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5177-5184  
6.
4 p, 89.4 KB Exprimiendo el dossier CAMform, una herramienta útil para la gestión de los aprendizajes en el aula / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guillaumes, Marta (Institut de Sils (Sils, Catalunya)) ; Lobo, Julián (Institut Miquel Crusafont (Sabadell, Cataluya))
El dossier es una herramienta de evaluación generalizada que genera desconcierto entre profesorado y alumnado. Como respuesta, se ha elaborado CAMform, una ficha de soporte dirigida a la mejora de la comunicación, autoevaluación, y modelaje, dentro de una unidad didáctica. [...]
2011
Aula de innovación educativa, Núm. 201 (2011) , p. 63-66  
7.
6 p, 117.2 KB Módulos tutoriales SOR : una herramienta para fomentar la autonomía y autorregulación del alumnado. / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Carné, Montserrat
La motivación es un elemento clave para el éxito educativo y solo puede conseguirse favoreciendo el protagonismo del alumnado y su autorregulación. Con el objetivo de incidir en las competencias básicas de aprender a aprender y de autonomía e iniciativa personal, hemos desarrollado los Módulos SOR, una herramienta flexible y adaptable que pretende fomentar la autorregulación y reflexión del alumnado sobre su propio proceso de aprendizaje, teniendo en cuenta los resultados que está consiguiendo, la percepción que tiene de sí mismo (autoestima, motivación, satisfacción y atribuciones) y los objetivos que se ha propuesto.
2012
Aula de innovación educativa, Núm. 217 (2012) , p. 61-66  
8.
10 p, 2.1 MB Contextos de indagación y controversias socio-científicas para la enseñanza del Cambio Climático / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC (Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
El artículo propone una mirada a herramientas y actividades didácticas en torno al Cambio Climático desde la enseñanza de las ciencias basada en la indagación (ECBI) y el trabajo a partir de concepciones erróneas. [...]
The article focuses on didactic tools and activities about Climatic Change from two perspectives: Inquiry-Based Science Education (IBSE) and misconceptions. These resources have been collected at the Geological Information for Teachers (GIFT) meeting, held in the context of the annual European Geosciences Union conference (EGU 2014). [...]

2014
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 22, Num. 3 (2014) , p. 287-296  
9.
7 p, 575.7 KB Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Marchán Carvajal, Iván (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Palou, Laia (Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Royo, Pere (Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya)) ; Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'Aprenentatge Basat en Projectes suposa una oportunitat per a l'ensenyament de les ciències, perquè inclou el paper del Context en l'aprenentatge, i la necessitat d'un aprenentatge actiu basat en la resolució de conflictes. [...]
Project-Based Learning is an opportunity for Science Education, as it includes in learning activities a main role for the Context, and the need to solve conflicts through active learning activities. We propose several experiences based on diverse methodological frames (Case Studies, Inquiry, Socio-Scientific Issues) on chemical reactions, solutions, mitosis, plate tectonics, kinematics and dynamics) and we discuss its applications to Science Education.

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 8-14 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
10.
6 p, 122.2 KB Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El desenvolupament competencial de les àrees científiques ha trobat en l'Aprenentatge Basat en Projectes un espai didàctic candidat. El treball coordinat des de les diverses disciplines (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) permet aprendre tot instrumentalitzantels aprenentatges cap a un objectiu amb un sentit en el món real. [...]
The development of the scientific competence has in Project-Based Learning a candidate didactic space. The coordinated work form several disciplines (Science, Technology, Engineering and Mathematics) allow to learn by doing in purposeful, meaningful projects. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 2-7 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  

Articles : 31 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
320 p, 1.5 MB Josep Carner i el postsimbolisme / Marrugat Domènech, Jordi ; Balaguer, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El terme «postsimbolisme» es refereix a dues realitats culturals. La primera, un període literari europeu que abasta, aproximadament, de finals del segle XIX als anys trenta del segle XX. La segona, una poètica o concepció comuna de la poesia desenvolupada a l'Europa del segle XX. [...]
The term «Post-Symbolism» may refer to two distinct cultural realities. The first one, a phase in European literature situated approximately between the end of the 19th century and the decade of the 1930s. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Personal and institutional archives 1 records found  
1.
3 p, 564.0 KB Dedicatòria de Jordi Domènech i Soteras a Jordi Arbonès i Isabel Villaverde / Domènech Soteras, Jordi
Per al Jordi (Arbonès) i per a la Isabel (a distància) amb un afecte que espero que s'anirà manifestant periòdicament: aquí o a l'Argentina (ja ens agradaria) . 11. II. 93.
11 febrer 1993.  

See also: similar author names
3 Domènech, J.
1 Domènech, J. M.
1 Domènech, J. Mª
1 Domènech, J.M.
1 Domènech, Jesús
1 Domènech, Josep M.
9 Domènech, Josep Maria
3 Doménech, J.
1 Doménech, J. M.
1 Doménech, Josep Lluís
9 Doménech, Josep Maria
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.