Results overview: Found 10 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 3 records found
Articles 7 records found  
1.
21 p, 5.9 MB Use of the websites of parliaments to promote citizen deliberation in the process of public decision-making. Comparative study of ten countries (America and Europe) / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Durán Becerra, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study develops a longitudinal research (2010-2015) on 10 countries - 5 European countries (France, United Kingdom, Sweden, Italy and Spain) and 5 American countries (Argentina, Ecuador, Chile, Colombia and the USA). [...]
2017 - 10.15581/003.30.3.77-97
Communication & Society, Vol. 30 Núm. 4 (2017) , p. 77-97
2 documents
2.
13 p, 131.0 KB MIL policies in Europe 2004-2014 : the uniqueness of a policy and its connection to UNESCO / Pérez Tornero, José Manuel ; Durán Becerra, Tomás ; Tejedor, Santiago
Since 2004 the European Union (EU) has been committed to the development of media literacy (ML). Examples of this fact can be seen in the Safer Internet, eLearning, MEDIA and Creative Europe programmes -within which different studies have been conducted- and the enactment of different public policies in the field, such as the AVMS (2010) as well as the European Commission (2007; 2009) and the European Parliament's (2006) recommendations on ML implementation. [...]
2015
MILID Yearbook, 2015, p. 139-151  
3.
15 p, 362.6 KB Interacción en plataformas educomunicativas : reflexión sobre tipologías y usabilidad. El Caso de Colombia / Durán Becerra, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el desarrollo de 14 proyectos asociados a la oferta educomunicativa colombiana existente en Internet. Realiza un extenso estudio sobre estas iniciativas con el objetivo de analizar la tipología y los usos de los diferentes atributos que facilitan la interacción con los usuarios finales. [...]
This paper describes 14 Colombian web based "edu-communicational" projects. The aim is to analyze different types of platforms, different type of use and the elements that facilitate interaction with final users. [...]

2017 - 10.5209/TEKN.55735
Teknokultura, Vol. 14 Núm. 2 (2017) , p. 261-275 (Karpeta)  
4.
13 p, 485.3 KB MIL competences : from theory to practice. Measuring citizens' competences on media and information literacy / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Durán Becerra, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Esteban Abengozar, Almudena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the analysis and classification of different studies carried out to measure the media literacy skills of citizens. The text is presented in three parts. The first part presents the main theoretical categories of the analysis that define the concept of media literacy and the major frameworks designed for the study of media competences. [...]
2014
eLearning papers, Núm. 38 (May 2014) , p. 18-30  
5.
4 p, 231.3 KB ¿Adónde van los chinos cuando mueren? Entrevista a Ángel Villarino / Durán Becerra, Tomás
En el marco de esta extensa investigación, que presenta varias miradas sobre la milenaria imagen que se tiene sobre China y sobre sus diferencias con Occidente -sobre todo en lo que se refiere a la aparentemente conflictiva relación entre armonía y creatividad- se estimó necesario remitirse a fuentes personales que pudiesen dar otras imágenes sobre esta representación enclavada a las miradas de la sociedad occidental. [...]
2013
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 5 (Diciembre 2013) , p. 1-4  
6.
6 p, 161.9 KB La creación en tiempos de guerra y la explosión de la creatividad / Durán Becerra, Tomás
El mundo moderno ha visto a la guerra convertirse en un factor impulsador de desarrollo debido a las necesidades derivadas de las perdidas y las malas condiciones que ella misma ha causado. La guerra ha traído al mundo sufrimiento, destrucción, pestes, dolores y un sinnúmero de atrocidades más. [...]
The modern world has seen war become an actor of development due to the needs caused by the losses and the bad conditions it has produced. War has brought to the world suffering, destruction, plagues, pain and many other atrocities. [...]

2013
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 5 (Diciembre 2013) , p. 1-6  
7.
22 p, 310.7 KB La creatividad / Durán Becerra, Tomás ; Esteban Abengozar, Almudena ; Magallón Martínez, Roberto Carlos ; Martire, Antonio ; Rebouças, Bruno Henrique Bezerra ; Weixlberger, Carina
El presente artículo tiene como objetivo explicar el estado actual del conocimiento en el campo de la creatividad y presentar los diversos ámbitos que se consideran "creativos" a partir del siglo XX. [...]
The purpose of this paper is to summarize the actual state of knowledge in creativity research and to present the main aspects which are considered as "creative" since the use of this term at the beginning of the 20th century. [...]

2013
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 5 (Diciembre 2013) , p. 1-22  

Research literature 3 records found  
1.
460 p, 6.2 MB AMI en Latinoamérica Aproximación, análisis y propuesta de medición sobre el contexto de la Alfabetización Mediática e Informacional en América Latina / Durán Becerra, Tomás ; Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Esta tesis doctoral desarrolla una metodología para la evaluación de la alfabetización mediática e informacional (AMI), que se basa en los marcos propuestos por la UNESCO (2011, 2013) y la Comisión Europea (Celot y Pérez Tornero, 2009), brindando una adaptación de las recomendaciones diseñadas por estos dos grandes representantes de la AMI aplicable al contexto específico de América Latina. [...]
This thesis develops an assessment methodology on Media and Information Literacy (MIL), which is based on the frameworks proposed by UNESCO (2011, 2013) and the European Commission (Celot & Pérez Tornero, 2009), adapting the directions given by these two major representatives in the field of MIL to the specific context of Latin America. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
10 p, 470.7 KB "Éducation et Médias", observatorio del Consejo Superior del Audiovisual francés : ¿una propuesta replicable en otros países? / Durán Becerra, Tomás ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Gabinet de Comunicació i Educació
Diferentes instituciones en Francia cuentan con una larga trayectoria en la educación en medios (EM) y, especialmente, en la implicación de los actores del paisaje mediático francés para garantizar un buen consumo de medios por parte de la audiencia. [...]
Bellaterra, Barcelona 2013  
3.
151 p, 8.2 MB La Alfabetización digital mediática y el reto de las TIC en Colombia : diagnóstico y análisis de las principales iniciativas educomunicativas en el escenario 2.0 / Durán Becerra, Tomás ; Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Històricament la inserció de Colombia a les TIC i al desenvolupament que aquestes comporten va ser lenta. Tot i això, als últims anys s'han desenvolupat projectes de infraestructura i apropiació tecnològica a grans velocitats. [...]
Históricamente la inserción de Colombia a las TIC y al desarrollo que éstas conllevan fue lenta. Sin embargo, en los últimos años se han desarrollado proyectos de infraestructura y apropiación tecnológica a grandes velocidades. [...]

2013  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.