Resultats globals: 41 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 21 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles, 14 registres trobats
Materials de curs 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 81.9 KB La organització i els grups [101642] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Ion, Georgeta ; Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura contribueix a comprendre el funcionament de les organitzacions en general i les educatives en particular així com la dinàmica grupal que en elles s'esdevé. És per tant una assignatura fonamental per després cursar el practicum a 3er. [...]
This module aims to further understanding of how organizations in general and the educational ones in particular work and also the dynamic of their groups. In consequence, it is a fundamental module for coursing Practicum III on 3rd. [...]
La asignatura contribuye a la comprensión del funcionamiento de las organizaciones en general y de las educativas en particular, así como la dinámica grupal que en ellas se da. Es, por lo tanto, una asignatura fundamental para después cursar el Pràcticum en tercero. [...]

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
2.
5 p, 81.3 KB La organització i els grups [101642] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura contribueix a comprendre el funcionament de les organitzacions en general i les educatives en particular així com la dinàmica grupal que en elles s'esdevé. És per tant una assignatura fonamental per després cursar el practicum a 3er. [...]
This module aims to further understanding of how organizations in general and the educational ones in particular work and also the dynamic of their groups. In consequence, it is a fundamental module for coursing Practicum III on 3rd. [...]
La asignatura contribuye a la comprensión del funcionamiento de las organizaciones en general y de las educativas en particular, así como la dinámica grupal que en ellas se da. Es, por lo tanto, una asignatura fundamental para después cursar el Pràcticum en tercero. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
3.
6 p, 32.2 KB Pràcticum II [103687] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
4.
5 p, 29.7 KB Pràcticum I [103686] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
5.
6 p, 30.7 KB Pràcticum I [101681] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
6.
4 p, 26.8 KB Pràcticum II [101680] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: 1. Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. 2. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
7.
6 p, 107.5 KB Pràcticum I [101681] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
8.
4 p, 102.6 KB Pràcticum II [101680] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: 1. Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. 2. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
9.
6 p, 109.3 KB Pràcticum II [103687] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
10.
5 p, 105.5 KB Pràcticum I [103686] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  

Materials de curs : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Marita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
405 p, 5.0 MB Influencia de la cultura docente en la implementación de las orientaciones curriculares de ciencias sociales en educación secundaria : estudio de dos casos en Bogotá D.C (Colombia) / Castellanos Galindo, Sonia Helena ; Feixas i Condom, Mònica, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Las culturas docentes tienen una importante incidencia en las instituciones educativas pues pueden no sólo determinar las interacciones entre colegas, también dar sentido y calidad a las interacciones con los estudiantes, influyendo así en los procesos de enseñanza – aprendizaje (Lee, 2002; Leithwood, Seashore, Anderson y Wahlstrom, 2004). [...]
Teacher culture has an important impact on educational institutions. Not only does it determine the interaction among colleagues, but it also gives meaning to and improves the quality of student interactions, in turn, influencing teaching – learning processes (Lee, 2002; Leithwood, Seashore, Anderson and Wahlstrom, 2004). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
54 p, 2.6 MB Generar actituds positives vers l'esport mitjançant l'acció grupal / Capella Salvans, Judit ; Duran Bellonch, Maria del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest document analitza les actituds d'un grup de dones de la tercera edat amb diferents graus de discapacitat, en relació a l'esport. A través d'un seguit d'activitats que es plantegen, es pretén generar un canvi d'actituds positives vers l'esport, de manera que cada participant vegi la pràctica esportiva de forma favorable. [...]
Este documento analiza las actitudes de un grupo de mujeres de la tercera edad con diferentes grados de discapacidad, en relación al deporte. A través de una serie de actividades que se plantean, se pretende generar un cambio de actitudes positivas hacia el deporte, de modo que cada participante vea la práctica deportiva de forma favorable. [...]
This paper examines the attitudes of a group of elderly women with different degrees of disability, in relation to sport. By suggesting a series of activities, it is intended to create a positive change in attitudes towards sport, so that each participant looks sport in a favorable way. [...]

2014
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
3.
267 p, 2.4 MB La Formación continua en empresas líderes de distribución comercial en España / Izard, Gabriel ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Todas las empresas y organizaciones, sea cual sea su tamaño, se enfrentan a distintas situaciones en las que necesariamente se plantean cómo abordar y tratar la distribución vinculada a su actividad industrial, comercial o de servicios. [...]
All companies and organizations, whatever their size, face different situations that arise necessarily, how to address and manage the distribution activity related to their industrial, business or services activities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
4.
46 p, 687.1 KB Les Dones en els programes de formació contínua : anàlisi sobre els factors que determinen la participació de les dones en formació : / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Stoian, Alexandra ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Les dades apunten a la necessitat de la dona de cercar elements que la permetin conciliar, ja sigui incorporant-se al mercat de treball a temps parcial, o endarrerint l’edat de maternitat. No obstant, aquestes estratègies impedeixen un desenvolupament i promoció professional igualitària entre homes i dones, exigint mesures que permetin un creixement professional equitatiu en el mercat de treball actual i futur. [...]
2011
3 documents
5.
118 p, 354.8 KB Auditoria cultural d'una empresa d'alta tecnologia com a procediment inicial en la implementació d'una estratègia de formació continuada : la gestió del coneixement : tesi doctoral realitzada per Maria del Mar Duran Bell onch / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Fabra, Maria Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La Tesi que es presenta consta de tres parts. En la primera s'ofereix un Marc Teòric sintètic sobre la Gestió del Coneixement a l'empresa i la Cultura Organitzativa Orientada a Compartir que li és inherent. [...]
This thesis has three parts. The first of these provides a synthetic Theoretical Framework on Knowledge Management within the company and on the Organisational Culture Directed at Sharing what is inherent to this. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
3 documents

Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
10 p, 123.9 KB La implicación de las profesoras en la gestión universitaria / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se exponen los principales resultados obtenidos al investigar como ejercen la participación las mujeres en los órganos de gobierno de la universidad. Partiendo de la aplicación de dos estrategias metodológicas, la observación sistemática categorial y la entrevista grupal, se concluye que existen ciertas diferencias de comportamiento entre géneros en las reuniones de toma de decisiones. [...]
This article highlights the main results obtained from research into the manner in which women participate in the university's governing bodies. Starting from the application of two methodological strategies, systematic categoric observation and group-based interview, the article concludes that there are certain behavioural differences between genders in meetings of a decision-taking nature. [...]

2009 - 10.7179/PSRI_2009.16.07
Pedagogía social, Núm. 16 (2009) , p. 95-104  
2.
24 p, 250.1 KB La coordinació académica de la Universidad. Estrategias para una educación de calidad / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El colectivo de profesores implicados en materias de Organización Educativa en la licenciatura de Pedagogía de la Universidad Autónoma Barcelona desarrolla diversas acciones dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación en la confección y desarrollo de los programas. [...]
Most lecturers and professors involved in teaching School Management and Education Management courses have been engaged in developing some innovative actions to improve the training quality that we offer to students in the Pedagogy degree at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2009
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. REIFOP, Vol. 12, núm. 2 (2009) , p. 121-144  
3.
12 p, 333.1 KB El género y la participación en algunos órganos de gobierno en la universidad / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
A medida que se asciende en el nivel de poder y responsabilidad en las universidades, disminuye la presencia del género femenino. Las universidades españolas se gobiernan en buena parte siguiendo el sistema participativo, por ello ha sido nuestro objeto de estudio observar cómo participa el profesorado en algunos de sus órganos de gobierno. [...]
As the level of power and responsibility in universities increases, the presence of the female gender decreases. Spanish universities are largely governed by a participatory system, therefore the purpose of our study was to observe how teaching staff participate within their governing bodies. [...]

2009
Revista complutense de educación, Vol. 20, núm. 1 (2009) , p. 151-163  
4.
11 p, 808.5 KB Gender in universities and participation in governing bodies / Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
It is a widely recognised phenomenon within Spanish universities that as the level of power and responsibility increases, so the number of women occupying elevated positions decreases. In view of the fact that university governance in Spain is based largely on a participatory system, the aim of our study was to observe how teaching staff participate in their governing bodies. [...]
2013 - 10.5838/erej.2013.21.03
Educational Research eJournal, Vol. 2, núm. 1 (2013) , p. 27-37  
5.
32 p, 1.0 MB ¿Cómo medir la transferencia de la formación en educación superior? : el Cuestionario de Factores de Transferencia / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Fernández, Idoia (Universidad del País Vasco) ; Fernández March, Amparo (Universidad Politécnica de Valencia) ; García San Pedro, María José (Universidad Internacional de la Rioja) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zellweger Moser, Franziska (Pädagogische Hochschule (Zürich)) ; Lagos, Patricio
Este artículo tiene por objetivo presentar los principales resultados de una investigación acerca de los factores que influyen en la transferencia de la formación docente del profesorado universitario. [...]
This article aims to present the main outcomes of a research about the factors influencing the transfer potential of university teachers’ training into the daily practice. Based on a previous study (Feixas and Zellweger, 2010), a Questionnaire on Factors Conditioning Learning Transfer of Teacher’s Training has been designed and applied to participants of academic development activities of Spanish universities. [...]

2013
REDU. Revista de docencia universitaria, Vol. 11, núm. 3 (2013) , p. 219-248  
6.
20 p, 1.6 MB Investigadoras con éxito en la universidad ... ¿Cómo lo han logrado? / Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentamos los resultados de una investigación en la que nos preguntamos por las condiciones que influyen en el éxito de la actividad investigadora de las mujeres académicas en ciencias sociales. [...]
We present the results of a research analysing the conditions that influence the successful research career of academic women in the field of the social sciences. In our research we used in-depth interview in a sample of academics pertaining to Catalan public universities, all of them leaders of research groups recognized by the Generalitat de Catalunya. [...]

2014 - 10.5944/educxx1.17.1.10704
Educación XX1, Vol. 17, núm. 1 (2014) , p. 39-58  
7.
15 p, 200.7 KB Aproximación a un modelo de análisis de la visibilidad en la universidad desde la perspectiva de género / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta una investigación cuyo objetivo es ofrecer un marco comprehensivo sobre la visibilidad de las profesoras en la universidad española a través del estudio de los elementos que la configuran. [...]
2012
Bordón, Vol. 64, núm. 1 (2012) , p. 141-155  
8.
14 p, 361.5 KB Evaluation of the impact of training in the health sector / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The impact of training refers to the effects generated by training in the organization. In this paper we present a research on the impact of several training programs framed in a Training Plan on Rational Use of Medicines in the region of Catalonia (in the northeast of Spain), where almost 3000 health professionals participated. [...]
El impacto de la formación se refiere a los efectos que genera la formación en la organización. En este artículo se presenta una investigación sobre el impacto de varios programas de formación enmarcados en un Plan de Formación sobre el Uso Racional del Medicamento en Cataluña, en el que participaron casi 3. [...]

2014
Journal for Educators, Teachers and Trainers (JETT), Vol. 5, núm. 2 (2014) , p. 180-193  
9.
11 p, 113.8 KB L'educabilitat : la relació entre educació i pobresa / Monzó Tatjé, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El present article consta d’una aproximació teòrica al concepte d’educabilitat. Primerament es reflexiona sobre les relacions entre educació, equitat i pobresa. A continuació, es revisen els antecedents del concepte d’educabilitat. [...]
Le présent article offre une approche théorique du concept d’éducabilité. Tout d’abord, il permet de réfléchir sur les relations entre éducation, équité et pauvreté ; ensuite, de réviser les antécédents du concept d’éducabilité. [...]

2015
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 48 (2015) , p. 275-285  
10.
28 p, 795.7 KB La formación para la innovación en España : situación, características y perspectivas de eficacia / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ciraso Calí, Anna ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Los procesos de innovación son claves para las organizaciones, y la formación tiene un papel destacado en ellos. No obstante, en la literatura científica es difícil encontrar las características de la formación que acompaña la innovación. [...]
Innovation processes are crucial for organizations, and training plays an important role in them. However, is difficult to find in the scientific literature the characteristics of training that goes along with innovation. [...]

2015
Revista iberoamericana de educación, Vol. 67, núm. 2 (2015) , p. 9-36  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.