Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
18 p, 103.9 KB Burlando a los censores en el siglo XXI : Reescritura y censura en el aula de traducción a través de una actividad práctica / Echauri Galván, Bruno (Universidad de Alcalá. Departamento de Filología Moderna)
El presente artículo detalla una experiencia docente articulada en torno a dos fragmentos de dos obras distintas: Gulliver's Travels, de Jonathan Swift (1726/1892), y 1984, escrita por George Orwell (1949/1979). [...]
The present paper describes a teaching experience based on two different literary fragments: firstly, an excerpt retrieved from Gulliver's Travels, by Jonathan Swift (1726/1892) and, secondly, a passage from 1984, the famous novel written by George Orwell (1949/1979). [...]

2020 - 10.5565/rev/quaderns.14
Quaderns : revista de traducció, Núm. 27 (2020) , p. 169-186 (Experiències)  
2.
20 p, 232.0 KB Understanding la Salud Mental : traducción de materiales informativos en base a las necesidades de la comunidad hispana en EE. UU / Echauri Galván, Bruno (Universidad de Alcalá)
El presente proyecto combina un estudio del impacto de los trastornos mentales sobre la población hispana residente en los Estados Unidos con datos sobre los niveles generales de alfabetización de esta comunidad. [...]
This project combines a study of the impact of mental health disorders on the Hispanic population living in the United States with data related to their general levels of literacy. The main objective of this paper is to establish some solid social and demographic grounds from a quantitative analysis of current statistics in order to defend the translation of informative mental health documents (such as leaflets or guides) taking into account the literacy skills of the target audience. [...]

2018
Quaderns : revista de traducció, Núm. 25 (2018) , p. 245-264 (Articles)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.