Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 3 records found  
1.
21 p, 406.9 KB Informal learning about teaching among novice University professors / Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this article, we present results of a study on informal learning about teaching among novice university professors at one university in Spain. The study identified teaching competencies developed through informal learning, strategies of informal learning used, and organizational factors that might foster or hinder the acquisition of teaching competencies. [...]
2019
The Qualitative Report, Vol. 24, núm. 12 (2019) , p. 3102-3121  
2.
19 p, 307.9 KB La transferència de la formació del professorat universitari : anàlisi del disseny del Programa de Formació Inicial (UPF) / Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
El present estudi analitza el disseny del Programa de Formació Inicial en la Docència Universitària (FIDU) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) des de la perspectiva de la transferència de la formació. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.13
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 205-223  
3.
3 p, 420.8 KB Com aprèn a fer docència el professorat universitari novell? / Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Una recerca ha permès estudiar de forma holística l'aprenentatge informal sobre docència que realitza el professorat universitari novell a la Universitat Autònoma de Barcelona. En aquest sentit, s'ha analitzat com els docents universitaris novells aprenen a realitzar docència tot identificant quines competències docents han desenvolupat a partir de l'aprenentatge informal, per quines vies ho han fet i com l'organització universitària ha influït en aquest procés.
Una investigación ha permitido estudiar de forma holística el aprendizaje informal sobre docencia que realiza el profesorado universitario novel en la Universitat Autònoma de Barcelona. En este sentido, se ha analizado cómo los docentes universitarios noveles aprenden a realizar docencia, identificando qué competencias docentes han desarrollado a partir del aprendizaje informal, a través de qué vías lo han hecho y cómo la organización universitaria ha influido en este proceso.
The research is an holistic study of informal learning about teaching of novice university professors at the Universitat Autònoma de Barcelona. In this sense, the study has analyzed how novice university professors learn to teach, by identifying what teaching competencies they developed from informal learning, what strategies they have used to learn and how the university organization has influenced this process.

2020
UAB divulga, Juliol 2020
3 documents

Learning materials 1 records found  
1.
232 p, 3.1 MB Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE) / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Manzanares Moya, María Asunción (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Romero, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)) ; Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramos Pardo, Francisco Javier (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gómez Jarabo, Inmaculada (Universidad Complutense de Madrid) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Sánchez Delgado, Primitivo (Universidad Complutense de Madrid) ; Castillo Arredondo, Santiago (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)) ; Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.