Results overview: Found 3 records in 0.01 seconds.
Articles, 2 records found
Course materials, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
47 p, 553.8 KB Delightful tourism experiences : a cognitive or affective matter? / Escobar Rivera, Dalilis (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Casadesús Fa, Martí (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
There are many times that we, as tourist consumers, have been more than satisfied. We have been delighted with the product or service received. However, do we know the factors which affect our delight as customers? Are they affective or cognitive factors? The objective of this article is to empirically identify delighted consumers and the factors associated with these memorable tourist experiences when the threshold of satisfaction is exceeded. [...]
2019 - 10.1016/j.tmp.2019.100569
Tourism Management Perspectives, Vol. 32 (2019) , p. 100569  
2.
19 p, 928.5 KB Exploring the role of service delivery in remarkable tourism experiences / Escobar Rivera, Dalilis (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Casadesús Fa, Martí (Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte) ; Sampaio, Paulo A. (Universidade do Minho. Departamento de Produção e Sistemas) ; Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
The purpose of the article is to analyze through a service-experience framework the consequences and contingency factors of Service Delivery (SD) in Remarkable Tourism Experiences (RTE) and explore to what extent these factors interact to evoke delight behaviors in customers. [...]
2019 - 10.3390/su11051382
Sustainability, Vol. 11 Núm. 5 (january 2019) , p. 1382  

Course materials 1 records found  
1.
4 p, 101.1 KB Direcció de Qualitat i Medi Ambient [43413] / Giménez, Víctor ; Blabia Girau, Daniel ; Escobar Rivera, Dalilis ; Romagosa Casals, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
En aquest mòdul es presenten aspectes fonamentals per a gestió hotelera actual com són l'assegurament de qualitat, tant de servei com mediambiental. Especialment aquesta última es relaciona amb aspectes vistos en el mòdul de Direcció Estratègica relacionats amb la Responsabilitat Social Corporativa. [...]
This module presents fundamental aspects for current hotel management such as quality assurance, both service and environmental. In particular, the latter relates to aspects seen in the Strategic Management module related to Corporate Social Responsibility. [...]
En este módulo se presentan aspectos fundamentales para gestión hotelera actual como son el aseguramiento de calidad, tanto de servicio como medioambiental. En especial ésta última se relaciona con aspectos vistos en el módulo de Dirección Estratégica relacionados con la Responsabilidad Social Corporativa. [...]

2022-23
Màster Universitari en Gestió d'Empreses Hoteleres [1274]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.