Results overview: Found 5 records in 0.01 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
5 p, 144.9 KB Applying a fuzzy classifier to generate Sp ToBI annotation : preliminar results / Escudero Mancebo, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; González Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
One of the goals of the Glissando research project1 is to enrich a radio news corpus [1] with Sp ToBI labels. In this paper we present the application of the automatic predictions of a fuzzy classifier to speed up the labeling process. [...]
2014
Social and Linguistic Speech Prosody. Proceedings of the 7th International Conference on Speech Prosody, Vol. 7 (2014) , p. 457-461  
2.
5 p, 195.5 KB Automatic assessment of non-native prosody by measuring distances on prosodic label sequences / Escudero Mancebo, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Estebas-Vilaplana, Eva (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Lenguas Extranjeras y sus Lingüísticas)
The aim of this paper is to investigate how automatic prosodic labeling systems contribute to the evaluation of non-native pronunciation. In particular, it examines the efficiency of a group of metrics to evaluate the prosodic competence of non-native speakers, based on the information provided by sequences of labels in the analysis of both native and non-native speech. [...]
2017 - 10.21437/Interspeech.2017-366
Interspeech, 2017, p. 1442-1446  
3.
11 p, 324.5 KB Uso de videojuegos tipo aventura gráfica para el aprendizaje del español como lengua extranjera / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Escudero Mancebo, David (Universidad de Valladolid)
El objetivo principal de este escrito es analizar el potencial de los videojuegos educativos tipo aventura gráfica en el campo de la enseñanza de Español como Lengua Extranjera, y en particular, explorar las posibilidades de adaptación de un videojuego existente, desarrollado para la mejora de las habilidades prosódicas de alumnos con necesidades especiales, con una revisión de las competencias que se trabajan en él. [...]
2018
Revista de la Asociación Europea de Profesores de Español, Vol. 1 (2018)  
4.
2 p, 240.5 KB The magic stone : a video game to improve communication skills of people with intellectual disabilities / Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Escudero Mancebo, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Flores Lucas, Valle (Universidad de Valladolid. Departamento de Psicología) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
'The Magic Stone' is a video game whose main aim is to help people with Down syndrome to improve communication skills that have been affected due to their disability, especially those related with prosody. [...]
2016
Interspeech, 2016, p. 1565-1566  
5.
10 p, 227.3 KB La piedra mágica : un videojuego educativo orientado a la mejora de las habilidades comunicativas orales como ventana a la inclusión social / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adell, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escudero-Mancebo, David (Universidad de Valladolid) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid) ; Cardeñoso-Payo, Valentín (Universidad de Valladolid) ; Corrales, Mario (Universidad de Valladolid) ; Sinobas, Patricia (Universidad de Valladolid) ; Flores, Valle (Universidad de Valladolid)
"La piedra mágica" es, un videojuego que se ha diseñado como herramienta educativa dirigida al alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo y, en particular, a personas con síndrome de Down. [...]
"La piedra mágica" is a video-play designed as an educational tool for students with special needs, including children with Down syndrome. It is aimed at enhancing communication skills by improving prosody (fluency, tone, etc. [...]

2015
Revista Síndrome de Down, Vol. 127, Núm. 32 (2015)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.