Resultats globals: 89 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 18 registres trobats
Articles, 18 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 29 registres trobats
Materials de curs 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 83.0 KB Investigar en Educació I: Epistemologia, Fonamentació i Disseny [43199] / Escobar Urmeneta, Cristina ; Espinet Blanch, Mariona ; Gairín Sallán, Joaquín ; Mèlich Sangrà, Joan-Carles ; Santisteban Fernández, Antoni ; Alvarez Canovas, Isabel ; Planas Raig, Nuria ; Arnau Sabates, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul prexxxxxxxtén introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació.
Este módulo pretende introducir al alumnado a las bases epistemológicas, los fundamentos y el diseño de la investigación en educación.

2017-18
3 documents
2.
5 p, 81.5 KB Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica [43928] / Gorgorió Solà, Núria ; Deulofeu Piquet, Jordi ; Espinet Blanch, Mariona ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul Perspectives de Recerca en Educació científica i Matemàtica és un el mòdul d'introducció a l'especialitat. Pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la investigació en Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques. [...]
El módulo Perspectivas de Investigación en Educación Científica y Matemática és un módulo de introducción a la especialidad. Pretende acercar los estudiantes a las ideas básicas de la investigación en Didáctica de las Ciencias y de las Matemáticas. [...]

2017-18
2 documents
3.
5 p, 87.3 KB Perspectives de Recerca en Educació Científica [43207] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat d'Educació Científica i és optatiu de la resta d'especialitats Aquest és un mòdul introductori a l'especialitat que pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la investigació en didàctica de les ciències que també poden ser útils per a la recerca en educació ambiental. [...]
Este módulo es obligatorio de la especialidad de Educación Científica y es optativo del resto de especialidades. Se trata de un módulo introductorio a la especialidad que pretende acercar a los estudiantes a las ideas básicas de la investigación en didáctica de las ciencias útiles también en el campo de la educación ambiental. [...]

2016-17
3 documents
4.
5 p, 80.9 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització i finalitat global: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
Contextualization and global aim Experimentation in Early Chilldhood Education is an elective subject offered within the fourth year of the Early Childhood Education Graduate Degree. At this point students have already taken the subjects whose content deals with the didactics of music, science, mathematics, social sciences and art. [...]
Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
5.
5 p, 34.8 KB Perspectives de Recerca en Educació Científica [43207] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat d'Educació Científica i és optatiu de la resta d'especialitats Es tracta d'un mòdul introductori a aquesta especialitat que pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la recerca en didàctica de les ciències. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]
2 documents
6.
5 p, 31.7 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
7.
5 p, 112.2 KB Perspectives de Recerca en Educació Científica [43207] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat d'Educació Científica i és optatiu de la resta d'especialitats Es tracta d'un mòdul introductori a aquesta especialitat que pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la recerca en didàctica de les ciències. [...]
2014-15
Recerca en Educació [1169]
2 documents
8.
5 p, 108.1 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
9.
5 p, 108.1 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
2013-14  
10.
5 p, 14.7 KB L'experimentació en educació infantil [102004] / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  

Materials de curs : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
12 p, 313.0 KB La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la “calidad”, las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 157-168  
2.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès: hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  
3.
74 p, 9.4 MB Memòria de Sant Cugat : passat, present i futur de la nostra agricultura. Unitat didàctica, 3er curs d'Educació Secundària Obligatòria / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bachs, Montserrat ; Bosch, Dolors ; Molina, Raquel ; IES Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Unitat didàctica per a 3er curs de la ESO sobre el passat, present i futur de l'agricultura al municipi Sant cugat del Vallès.
2010 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 4)  
4.
116 p, 988.6 KB Avaluació de les activitats d'educació ambiental del Pla de Dinamització Educativa de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès : cap a una educació per a la sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El present document recull la memòria de l’avaluació de les activitats d’educació ambiental incloses dins el Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l’ajuntament de Sant Cugat del Vallès, dins el marc del conveni signat pel propi ajuntament i la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 1)  
5.
163 p, 1.4 MB Estudio de caso para la evaluación de una Agenda 21 Escolar municipal. El caso de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Investigación fruto de un convenio entre la UAB y el Ayuntamiento de Sant Cugat para evaluar dos de los programas municipales de educación ambienal: las actividades de medio ambiente del Plan de Dinamización Educativa (PDE) y el programa Agenda 21 Escolar (A21E). [...]
2009 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès)  
6.
146 p, 9.7 MB Memòria : segona avaluació de les activitats d'educació per a la sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Curs 2009-10 / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2009-10. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'ajuntament de Sant Cugat. [...]
2010 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 8)  
7.
65 p, 661.0 KB CLIL FAQs. Orientacions per introduir l'anglès en la docència universitària / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull d'orientacions per al professorat universitari que ha d'introduir una llengua estrangera a la seva assignatura. Aquestes orientacions parteixen de l'experiència i de la reflexió del grup de docents implicats en el projecte MQD 2010: 'Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la integració de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels graus d'Educació Infantil i Primària'.
2015  

Documents de recerca 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
1002 p, 17.1 MB Estudi de la col·laboració discursiva en l'ensenyament integrat de les ciències i l'anglès a l'aula d'educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar / Valdés-Sánchez, Laura, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca presentada en aquesta tesi analitza com tres parelles de mestres de ciències i anglès d'una escola de primària pública catalana construeixen un projecte AICLE en ciències des de la docència compartida, entesa com una col·laboració que s'estableix tant fora com dins de l'aula El projecte integra l'ensenyament de les ciències i de l'anglès a través de l'elaboració de tallers de ciència plantejats des de la indagació i que suposen la construcció d'algun artefacte tecnològic. [...]
The research presented in this doctoral dissertation analyzes the way three pairs of science and English primary teachers of a public Catalan school build a CLIL project through coteaching understood as collaboration between the teachers' pairs within and outside the classroom. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
623 p, 4.3 MB Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat : anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics / Grau Roca, Pere ; Espinet Blanch, Mariona, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta recerca s'analitza el discurs avaluatiu de mestres i educadors ambientals en contextos dialògics, així com la seva funcionalitat a l'hora de provocar canvis en activitats d'Educació per a la Sostenibilitat que giren al voltant de l'agroecologia escolar. [...]
In this research we analyse the evaluative discourse of teachers and environmental educators within dialogical contexts and their functionality to trigger changes in education for sustainability activities in scholar agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
480 p, 7.9 MB La Construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària : la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic / Rekondo Iparraguirre, Miren ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral La construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària: la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic té la finalitat d'explorar el desenvolupament de la competència ecociutadana a l'hort escolar, i en concret en activitats de disseny tecnològic col·laboratiu. [...]
The doctoral thesis The discursive construction of eco-citizenship competence in primary education through collaborative technological design in a school agroecological garden aims to explore the development of the eco-citizenship competence in the school food garden, and the collaborative technological design activities in particular. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
529 p, 5.0 MB Fundamentación teórica y estudio de casos sobre el desarrollo de los huertos escolares con el referente de la agroecología / Llerena del Castillo, Germán ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi que presentem té per finalitat general desenvolupar les bases d'un nou camp educatiu, l'agroecologia escolar, a través de la seva fonamentació teòrica i la investigació sobre el desenvolupament pràctic d'una innovació educativa al voltant dels horts escolars ecològics amb el referent de l'agroecologia. [...]
La tesis que presentamos tiene por finalidad general desarrollar las bases de un nuevo campo educativo, la agroecología escolar, a través de su fundamentación teórica y la investigación sobre el desarrollo práctico de una innovación educativa alrededor de los huertos escolares ecológicos con el referente de la agroecología. [...]
The thesis is presented as a general purpose to develop the bases of a new educational field, School Agroecology, through its theoretical foundations and practical research on the development of an educational innovation around ecological school food garden with referent of Agroecology. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
361 p, 4.1 MB Textos reflexivos en redes internacionales de educación para el desarrollo sostenible: análisis del lenguaje evaluativo desde la teoría de la valoración / Sabio Collado, Esther ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel, dir. (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca es situa en el context d'avaluació de les activitats d'una xarxa internacional d'Educació per al desenvolupament sostenible (EDS), la Xarxa Comenius SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow" (SUPPORT, en endavant), finançada en el marc del Programa d'Aprenentatge Permanent Comenius de la Comunitat Europea, durant un període de 3 anys, entre 2007 i 2010. [...]
Esta investigación se sitúa en el contexto de evaluación de las actividades de una red internacional de Educación para el desarrollo sostenible (EDS), la Red Comenius SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow" (en adelante, SUPPORT), financiada en el marco del Programa de Aprendizaje Permanente Comenius de la Comunidad Europea, durante un periodo de 3 años, entre 2007 y 2010. [...]
This research examines the evaluation activities that took place within an international Comenius Lifelong Learning Network on Education for Sustainable Development (ESD), called SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow". [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
4 documents
7.
242 p, 34.4 MB Treballar la llum i l’ombra a P3 : experimentació, literatura i documentació / Guzmán Amorós, Sergi ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El següent document es basa en disseny i aplicació d’una proposta didàctica per al treball de les ciències a l’educació infantil, concretament la coneixença i aprofundiment dels fenòmens “llum i foscor”. [...]
2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
8.
115 p, 1.3 MB Construcció d’un model de competències de l’educador agroambiental / Liberato Salmerón, Gema ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Llerena del Castillo, Germán, dir. ; Vegas, Teresa Elena tutora
Treball de fi de grau de la Llicenciatura de Ciències Ambientals que té per objectiu iniciar la construcció del model competencial de l’educador agroambiental. Els seus subobjectius són: validar el model competencial de l’educador ambiental per a la sostenibilitat des d’una perspectiva local i actual i definir els àmbits i les competències que hauria de tenir l’educador agroambiental. [...]
Universitat de Barcelona 2013 (Treball de fi de grau. Llicenciatura de Ciències Ambientals)
2 documents
9.
84 p, 4.4 MB El desenvolupament d’una Agenda 21 Escolar a Nicaragua. Una experiència de transformació del Preescolar Comunitari l’Estrellita del Futuro / Campi Miralles, Eva ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Treball de fi de Grau de la Llicenciatura de Ciències Ambientals sobre el desenvolupament d'una Agenda 21 escolar a un centre de preescolar comunitari de Nicaragua. S'inclou la memòria complerta del treball i en article resum.
2013 (Treball de fi de grau. Llicenciatura de Ciències Ambientals)
2 documents
10.
96 p, 2.9 MB L'hort escolar sostenible i el model que en té el professorat / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca en el marc del Màster Oficial d'iniciació a la recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències. El treball té dues finalitats bàsiques. Per una banda, reflexionar sobre les potencialitats didàctiques de l'hort escolar, des del punt de vista de l'educació per al desenvolupament sostenible. [...]
2008  

Documents de recerca : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 255.3 KB El coteaching como herramienta de avance de un proyecto de AICLE en primaria : un estudio realizado a través de las preguntas de las maestras / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aguas, Mercè (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Dallari, Lucia (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La comunicación relata los beneficios que aporta el coteaching, entendido como una técnica de enseñanza y aprendizaje en la que dos docentes comparten la responsabilidad y el espacio del aula, a un proyecto de Aprendizaje Integrado de Ciencias e Inglés de una escuela pública catalana de Primaria. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3588-3594 (Innovacions didàctiques)  
2.
6 p, 443.7 KB Evolución del lenguaje en un proceso de modelización científica : una visión socio-cultural y dialógica / Ramos De Robles, S. Lizette (Universidad de Guadalajara (Mèxic)) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Se presenta un análisis de los procesos de modelización científica que implementan los futuros profesores de ciencias mientras construyen el modelo escolar de ser vivo. Dicho análisis se sustenta en un marco teórico-metodológico que conjunta la perspectiva sociocultural y dialógica del lenguaje. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1579-1584 (Innovacions didàctiques)  
3.
5 p, 85.4 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1137-1141 (Innovacions didàctiques)  
4.
7 p, 373.9 KB Modelización del fenómeno de alimentación humana : de la mirada disciplinar a la multirreferencialidad / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Galindo, Alma Adrianna (Cinvestav-Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (Mèxic)) ; Ramos de Robles, S. Lizette (Universidad de Gaudalajara (México)) ; Bahamonde, Nora (Instituto de Investigación en Enseñanza de las Ciencias y de las Matemáticas (Argentina)) ; Diaco, Pamela (Universidad Nacional de Río Negro (Argentina)) ; Aliberas i Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El objetivo de nuestra investigación apuntó a la actualización de un marco teórico para el abordaje de la Educación Alimentaria, a partir del cual se pudieran caracterizar los modelos científicos sobre la alimentación humana de docentes de escuelas primarias y secundarias de Argentina y contrastarlos con los de especialistas universitarios provenientes de distintos campos disciplinares. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 252-258 (Innovacions didàctiques)  
5.
3 p, 408.1 KB La agroecología escolar / Espinet Blanch, Mariona ; Llerena del Castillo, Germán
La Agroecología se está abriendo camino en nuestro mundo y en nuestro imaginario, de eso no hay duda. En el ámbito educativo, y concretamente en el escolar, también. En nuestro contexto local aparecen diversas experiencias de lo que llamamos agroecología escolar. [...]
2014
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 19 (diciembre 2014) , p. 45-47  
6.
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l’Europa multicultural i d’un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l’aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l’àmbit educatiu es promou l’aprenentatge de l’anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l’enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d’instrucció d’altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d’expansió a Catalunya i arreu d’Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
7.
4 p, 25.9 KB Por una química de los materiales / Izquierdo i Aymerich, Mercè ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Prácticas realizadas con un grupo de alumnos de octavo de EGB de la escuela «Sant Gregori» de Barcelona. El alumno va aprendiendo a ver los fenómenos químicos, a diferenciar los materiales, clasificándolos por su comportamiento, propiedades y características; además, de describir los cambios producidos por la reacción química mediante ecuaciones sencillas.
1982
Cuadernos de pedagogía, Núm. 94 (Octubre 1982) , p. 61-63  
8.
4 p, 130.5 KB La relación con el profesorado. / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Los museos de ciencia aportan nuevas experiencias y nuevos lenguajes, que actúan como elementos de formación permanente. A modo de ejemplo, el artículo describe un seminario-taller sobre los seres vivos, diseñado por el Museu de la Ciència de Barcelona para fomentar el intercambio entre maestros y maestras en activo, de aulas de 3 a 10 años.
En este artículo se desarrollan algunos de los elementos que los museos relacionados con la ciencia pueden aportar al profesorado como ciudadanos, al uso profesional que el docente hace de los mismos, y finalmente a la innovación educativa en colaboración. [...]

2004
Cuadernos de pedagogía, Num. 340 (Noviembre 2004) , p. 78-81  
9.
9 p, 413.8 KB La recerca sobre el parc rural de la Torre Negra : oportunitats per a la reforma ambiental de Sant Cugat del Vallès / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martín-Aragón Navarro, Aitana (Argelaga Serveis Ambientals) ; Fisher Sabrià, Kevin (Argelaga Serveis Ambientals)
Amb aquest article es fa un balanç de les aportacions fetes per recerques universitàries a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) al voltant del parc rural de la Torre Negra. Les recerques són de naturalesa educativa i territorial, posant en valor per primer cop l’agricultura per una ciutat que ha deixat de ser pagesa per esdevenir un símbol de qualitat de vida urbana. [...]
2010
Biblio 3W : revista bibliográfica de geografía y ciencias sociales, Vol. XV, núm. 887 (2010)  
10.
4 p, 283.2 KB Todo lo que un huerto puede enseñarnos : agroecología escolar / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
2014
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 19 (diciembre 2014) , p. 45-47  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 75.1 KB Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias. Girona, Catalunya, : 2013  
2.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
3.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d’Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l’educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d’Educació Ambiental. Els reptes de l’educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
4.
6 p, 596.7 KB Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad / Guilera Pagan, Mercè ; Espinet Blanch, Mariona ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]

2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Almeria, Espanya, 23è : 2008  
5.
17 p, 116.2 KB L’avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement. Barcelona, Catalunya, 1r : 2009  
6.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s’ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d´Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
7.
21 p, 77.2 KB Fer recerca en Educació per la Sostenibilitat: un joc d’articulacions. Resum de les aportacions de la Taula 1 / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Cano Soler, Marcel (Universitat Politècnica de Catalunya. Càtedra Unesco en Tecnologia, Desenvolupament Sostenible, Desequilibris i Canvi Global)
Resum de les aportacions fetes a la taula rodona 1 a les Jonades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L’Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat". Barcelona, Catalunya, : 2010  
8.
6 p, 5.8 MB Reflexiones sobre la evolución de la calidad en contextos internacionales que promueven la educación para el desarrollo sostenible : el caso de la red europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentación de diapositivas que acompañó a la presentación oral "Reflexiones sobre la evolución de la calidad de la educación para el desarrollo sostenible en contextos internacionales", en las Jornadas de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L’Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat". Barcelona, Catalunya, : 2010  
9.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
10.
11 p, 1.6 MB Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar) / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L’Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010  

Contribucions a jornades i congressos : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.