visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Espinet, Mariona
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzines
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells,contrib...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
120
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
26
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
29
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
8
registres trobats
Documents de recerca
,
20
registres trobats
Materials acadèmics
,
37
registres trobats
Articles
26
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
14 p, 298.4 KB
El contexto en la enseñanza de la química : Análisis de secuencias de enseñanza y aprendizaje diseñadas por profesores de ciencias de secundaria en formación inicial
/
Moraga Toledo, Sylvia
(Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile). Facultad de Ciencias de la Educación) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Merino Rubilar, Cristian
(Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Este trabajo pretende identificar las dificultades que tienen los estudiantes del Máster de Formación del Profesorado de Secundaria (MFPS) de Ciencias de las cinco universidades públicas catalanas en el diseño de secuencias de enseñanza y aprendizaje (SEA) de química contextualizadas. [...]
The research presented aims at identifying the difficulties pre-service secondary science teachers have in designing context-based chemistry teaching and learning sequences (TLS). The question guiding this study is the following: What function do contexts perform within chemistry TLS designed by pre-service secondary science teachers? A content analysis of five chemistry TLS written in 2015-16 by five pre-service secondary science teachers from the master program offered by the five public universities in the community of Catalonia, Spain was conducted. [...]
2019 -
10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i1.1604
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
,
Vol. 16 Núm. 1 (2019)
Registre complet
-
2.
15 p, 5.1 MB
El diálogo disciplinar, un camino necesario para avanzar hacia la complejidad
/
Bonil, Josep
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Calafell Subirà, Genina
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Orellana, L.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
;
Pujol Villalonga, Rosa Maria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea el diálogo disciplinar como una opción necesaria para acercarse a la comprensión de los fenómenos del mundo desde la perspectiva del paradigma de la complejidad. Se toma como punto de partida una metáfora pictórica para diferenciar el diálogo disciplinar de otras formas de abordar la realidad en las que se conjugan distintas disciplinas. [...]
2004
Investigación en la escuela
,
Núm. 53 (2004)
, p. 83-97
Registre complet
-
3.
9 p, 2.9 MB
Ciencia escolar y complejidad
/
Izquierdo i Aymerich, Mercè
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Bonil, Josep
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Pujol Villalonga, Rosa Maria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se sitúa la ciencia actual como una construcción de conocimiento que incorpora la complejidad y se realiza desde un marco de valores. Se plantean las finalidades de la ciencia escolar desde la complejidad entendiéndola como una actividad cuya finalidad consiste en la construcción significativa de nuevas maneras de pensar, hablar, sentir y actuar que permiten explicar y transforman el mundo. [...]
2004
Investigación en la escuela
,
Núm. 53 (2004)
, p. 21-29
Registre complet
-
4.
6 p, 81.5 KB
El papel de la maestra de educación primaria en la construcción de la competencia eco-ciudadana en el huerto escolar
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rekondo, Miren
(Institut d'Educació Secundaria Maria Espinalt, Barcelona)
El huerto constituye un espacio privilegiado del sistema alimentario escolar para construir la competencia eco-ciudadana en educación primaria. La investigación se enmarca en la Agroecología Escolar y se desarrolla en la materia de educación para la ciudadanía. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 793-798
Registre complet
-
5.
6 p, 103.6 KB
El discurso argumentativo en actividades de diseño tecnológico colaborativo en el huerto escolar agroecológico
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rekondo, Miren
(Instituto Maria Espinalt, Barcelona)
La investigación parte de una intervención didáctica en educación primaria centrada en el diseño y montaje del sistema de riego del huerto de la escuela. Se adopta una orientación critica de acción en el marco de la Agroecología Escolar que promueve el diseño tecnológico colaborativo para el aprendizaje de la complejidad y de la participación democrática. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 3087-3092
Registre complet
-
6.
6 p, 209.3 KB
El análisis del discurso evaluativo de maestros y educadores/-as ambientales en contextos dialógicos de evaluación de actividades de agroecología escolar
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
En este artículo se presenta el análisis del discurso evaluativo de maestros y educadores ambientales cuando evalúan actividades de Educación para la Sostenibilidad en el ámbito de la agroecología escolar, en el municipio de Sant Cugat del Vallès (Barcelona) utilizando la teoría de la Valoración de White. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 3093-3098
Registre complet
-
7.
6 p, 92.2 KB
Integrar la enseñanza de la ciencia indagadora y la lengua extranjera en educación primaria : un estudio de caso sobre la experiencia en formación inicial de maestros
/
Cladera Artigues, Catalina
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona)
La enseñanza integrada de ciencias e inglés en programas CLIL es una realidad en las aulas de primaria de Cataluña, lo que exige a los maestros ser expertos en ambas disciplinas. El proyecto Inquiry Based Science & English Learning in Primary Education (IBS&E) nace con la finalidad de formar maestros innovadores y competentes para llevar a cabo dicha integración disciplinar. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 4937-4942
Registre complet
-
8.
5 p, 163.9 KB
El papel de los cuentos como medio de aprendizaje de la ciencias en la educación infantil
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La educación científica pretende ayudar a los niños y las niñas a construir los conceptos, procedimientos y actitudes característicos de las diferentes ciencias experimentales que les permitan comprender el mundo natural y físico que les rodea. [...]
1995
Aula de innovación educativa
,
Núm. 44 (1995)
, [p. 1-5]
Registre complet
-
9.
7 p, 255.3 KB
El coteaching como herramienta de avance de un proyecto de AICLE en primaria : un estudio realizado a través de las preguntas de las maestras
/
Valdés Sánchez, Laura
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Aguas, Mercè
(CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ;
Dallari, Lucia
(CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La comunicación relata los beneficios que aporta el coteaching, entendido como una técnica de enseñanza y aprendizaje en la que dos docentes comparten la responsabilidad y el espacio del aula, a un proyecto de Aprendizaje Integrado de Ciencias e Inglés de una escuela pública catalana de Primaria. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2013)
, p. 3588-3594 (Innovacions didàctiques)
Registre complet
-
10.
6 p, 443.7 KB
Evolución del lenguaje en un proceso de modelización científica : una visión socio-cultural y dialógica
/
Ramos De Robles, S. Lizette
(Universidad de Guadalajara (Mèxic)) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Se presenta un análisis de los procesos de modelización científica que implementan los futuros profesores de ciencias mientras construyen el modelo escolar de ser vivo. Dicho análisis se sustenta en un marco teórico-metodológico que conjunta la perspectiva sociocultural y dialógica del lenguaje. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2013)
, p. 1579-1584 (Innovacions didàctiques)
Registre complet
-
Articles :
26
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
29
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
5 p, 75.1 KB
Un análisis exploratorio de narrativas sobre la experiencia en un programa de formación ocupacional en agroecología escolar comunitaria
/
Llerena del Castillo, Germán
(Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presenta un análisis de narrativas sobre la experiencia de personas en paro que forman parte de un programa municipal de ocupación de seis meses de duración cuya finalidad es desarrollar competencias profesionales como educadores agroambientales. [...]
2013
Congreso Internacional de la Enseñanza de las Ciencias
. Girona, Catalunya,
9è
: 2013
Registre complet
-
2.
1 p, 280.2 KB
Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática"
. Madrid, España,
4rt
: 2007
Registre complet
-
3.
38 p, 1.0 MB
Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat
. Sant Cugat del Vallès, Catalunya,
1a
: 2007
Registre complet
-
4.
6 p, 596.7 KB
Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad
/
Guilera Pagan, Mercè
;
Espinet, Mariona
;
Pujol, Rosa M.
(Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]
2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales
. Almeria, Espanya,
23è
: 2008
Registre complet
-
5.
17 p, 116.2 KB
L'avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support
/
Sabio Collado, Esther
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement
. Barcelona, Catalunya,
1r
: 2009
Registre complet
-
6.
1 p, 148.3 KB
Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10
. Tarragona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
7.
21 p, 77.2 KB
Fer recerca en Educació per la Sostenibilitat : un joc d'articulacions. Resum de les aportacions de la Taula 1
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Cano Soler, Marcel
(Universitat Politècnica de Catalunya. Càtedra Unesco en Tecnologia, Desenvolupament Sostenible, Desequilibris i Canvi Global)
Resum de les aportacions fetes a la taula rodona 1 a les Jonades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat"
. Barcelona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
8.
6 p, 5.8 MB
Reflexiones sobre la evolución de la calidad en contextos internacionales que promueven la educación para el desarrollo sostenible : el caso de la red europea Support
/
Sabio Collado, Esther
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentación de diapositivas que acompañó a la presentación oral "Reflexiones sobre la evolución de la calidad de la educación para el desarrollo sostenible en contextos internacionales", en las Jornadas de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat"
. Barcelona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
9.
5 p, 349.9 KB
L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'
. Bellaterra, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
10.
11 p, 1.6 MB
Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar)
/
Llerena del Castillo, Germán
(Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ;
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Amat, Arnau
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'
. Barcelona, Catalunya,
:
2010
Registre complet
-
Contribucions a jornades i congressos :
29
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Llibres i col·leccions
8
registres trobats
1.
12 p, 313.0 KB
La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support
/
Sabio Collado, Esther
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la "calidad", las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (
Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental
) (
Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental
)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica
, 2009, p. 157-168
Registre complet
-
2.
17 p, 755.2 KB
Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès : hacia una educación para la sostenibilidad
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (
Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental
) (
Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental
)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica
, 2009, p. 78-94
Registre complet
-
3.
74 p, 9.4 MB
Memòria de Sant Cugat : passat, present i futur de la nostra agricultura. Unitat didàctica, 3er curs d'Educació Secundària Obligatòria
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Bachs, Montserrat
;
Bosch, Dolors
;
Molina, Raquel
;
IES Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès)
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
;
Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Unitat didàctica per a 3er curs de la ESO sobre el passat, present i futur de l'agricultura al municipi Sant cugat del Vallès.
2010 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 4
)
Registre complet
-
4.
116 p, 988.6 KB
Avaluació de les activitats d'educació ambiental del Pla de Dinamització Educativa de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès : cap a una educació per a la sostenibilitat
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El present document recull la memòria de l'avaluació de les activitats d'educació ambiental incloses dins el Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, dins el marc del conveni signat pel propi ajuntament i la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 1
)
Registre complet
-
5.
163 p, 1.4 MB
Estudio de caso para la evaluación de una Agenda 21 Escolar municipal. : El caso de Sant Cugat del Vallès
/
Llerena del Castillo, Germán
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
Investigación fruto de un convenio entre la UAB y el Ayuntamiento de Sant Cugat para evaluar dos de los programas municipales de educación ambienal: las actividades de medio ambiente del Plan de Dinamización Educativa (PDE) y el programa Agenda 21 Escolar (A21E). [...]
2009 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès
)
Registre complet
-
6.
146 p, 9.7 MB
Memòria : segona avaluació de les activitats d'educació per a la sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE) de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Curs 2009-10
/
Grau Roca, Pere
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament
El volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2009-10. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'ajuntament de Sant Cugat. [...]
2010 (
Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 8
)
Registre complet
-
7.
65 p, 661.0 KB
CLIL FAQs. : Orientacions per introduir l'anglès en la docència universitària
/
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
González-Monfort, Neus
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Junyent i Pubill, Mercè
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Marbà Tallada, Anna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
;
Masats, Dolors
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Moore de Luca, Emilee
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valdés Sánchez, Laura
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull d'orientacions per al professorat universitari que ha d'introduir una llengua estrangera a la seva assignatura. Aquestes orientacions parteixen de l'experiència i de la reflexió del grup de docents implicats en el projecte MQD 2010: 'Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la integració de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels graus d'Educació Infantil i Primària'.
2015
Registre complet
-
8.
12 p, 86.3 KB
Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida
/
Feixas, Mònica
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Codó, Eva
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Couso, Digna
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
;
Masats, Dolors
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. [...]
El trabajo que presentamos recopila un conjunto de reflexiones que un grupo de seis docentes de diferentes departamentos de la Facultad de Ciencias de la Educación ha obtenido sobre la experiencia de enseñar las asignaturas en lengua inglesa en la titulación de Maestro, especialidad en Lengua Extranjera, y algunas estrategias docentes que han llevado a cabo con el fin de hacerla más efectiva. [...]
The study discussed in this article compiles a set of reflections of a group of six educators from different departments within the Faculty of Education on the experience of teaching their courses in English in the Foreign Language Teaching degree programme, as well as some teaching strategies they have used to make it more effective. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
, 2008, p. 137-148
3 documents
Registre complet
-
Documents de recerca
20
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
98 p, 1.6 MB
Case study on Inquiry-Based Science and English integration in primary school
/
Vilarrubias Aguiar, Laia
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
This paper presents a case study on a Catalan Primary School, where it was researched the benefits and difficulties of teaching inquiry-based science through a CLIL approach. Several members of the educational community were interviewed to obtain the necessary information. [...]
2017
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Registre complet
-
2.
75 p, 2.4 MB
Participación y agroecología escolar : diseño e implementación de un sistema de riego en el huerto escolar por una clase de educación secundaria en riesgo de exclusión social y educativa
/
Mouka el Falki, Ayoub
;
Espinet, Mariona
;
Valdés Sánchez, Laura
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'optativa 'Hort escolar', que cursen els alumnes de la classe de 3r de la ESO C del IES Barri Besòs, situat en un àrea de classe treballadora de Barcelona, vam dissenyar i aplicar una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA) sobre el disseny col·laboratiu i la implementació d'un sistema de reg. [...]
En el marco de la optativa 'Huerto escolar', que cursan los alumnos de la clase de 3ro de la ESO C del IES Barri Besòs, situado en un área de clase trabajadora de Barcelona, diseñamos y aplicamos una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA) sobre el diseño colaborativo e implementación de un sistema de riego. [...]
2017
Registre complet
-
3.
491 p, 9.8 MB
Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria
/
Herrera San Martín, Edith
;
Espinet, Mariona,
dir. ;
Izquierdo i Aymerich, Mercè,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Registre complet
-
4.
1002 p, 17.1 MB
Estudi de la col·laboració discursiva en l'ensenyament integrat de les ciències i l'anglès a l'aula d'educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar
/
Valdés Sánchez, Laura
;
Espinet, Mariona,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca presentada en aquesta tesi analitza com tres parelles de mestres de ciències i anglès d'una escola de primària pública catalana construeixen un projecte AICLE en ciències des de la docència compartida, entesa com una col·laboració que s'estableix tant fora com dins de l'aula El projecte integra l'ensenyament de les ciències i de l'anglès a través de l'elaboració de tallers de ciència plantejats des de la indagació i que suposen la construcció d'algun artefacte tecnològic. [...]
The research presented in this doctoral dissertation analyzes the way three pairs of science and English primary teachers of a public Catalan school build a CLIL project through coteaching understood as collaboration between the teachers' pairs within and outside the classroom. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Registre complet
-
5.
623 p, 4.3 MB
Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat : anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics
/
Grau Roca, Pere
;
Espinet, Mariona,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta recerca s'analitza el discurs avaluatiu de mestres i educadors ambientals en contextos dialògics, així com la seva funcionalitat a l'hora de provocar canvis en activitats d'Educació per a la Sostenibilitat que giren al voltant de l'agroecologia escolar. [...]
In this research we analyse the evaluative discourse of teachers and environmental educators within dialogical contexts and their functionality to trigger changes in education for sustainability activities in scholar agroecology. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Registre complet
-
6.
480 p, 7.9 MB
La Construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària : la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic
/
Rekondo, Miren
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral La construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària: la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic té la finalitat d'explorar el desenvolupament de la competència ecociutadana a l'hort escolar, i en concret en activitats de disseny tecnològic col·laboratiu. [...]
The doctoral thesis The discursive construction of eco-citizenship competence in primary education through collaborative technological design in a school agroecological garden aims to explore the development of the eco-citizenship competence in the school food garden, and the collaborative technological design activities in particular. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Registre complet
-
7.
529 p, 5.0 MB
Fundamentación teórica y estudio de casos sobre el desarrollo de los huertos escolares con el referente de la agroecología
/
Llerena del Castillo, Germán
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi que presentem té per finalitat general desenvolupar les bases d'un nou camp educatiu, l'agroecologia escolar, a través de la seva fonamentació teòrica i la investigació sobre el desenvolupament pràctic d'una innovació educativa al voltant dels horts escolars ecològics amb el referent de l'agroecologia. [...]
La tesis que presentamos tiene por finalidad general desarrollar las bases de un nuevo campo educativo, la agroecología escolar, a través de su fundamentación teórica y la investigación sobre el desarrollo práctico de una innovación educativa alrededor de los huertos escolares ecológicos con el referente de la agroecología. [...]
The thesis is presented as a general purpose to develop the bases of a new educational field, School Agroecology, through its theoretical foundations and practical research on the development of an educational innovation around ecological school food garden with referent of Agroecology. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Registre complet
-
8.
361 p, 4.1 MB
Textos reflexivos en redes internacionales de educación para el desarrollo sostenible: análisis del lenguaje evaluativo desde la teoría de la valoración
/
Sabio Collado, Esther
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Martins, Isabel,
dir. (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca es situa en el context d'avaluació de les activitats d'una xarxa internacional d'Educació per al desenvolupament sostenible (EDS), la Xarxa Comenius SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow" (SUPPORT, en endavant), finançada en el marc del Programa d'Aprenentatge Permanent Comenius de la Comunitat Europea, durant un període de 3 anys, entre 2007 i 2010. [...]
Esta investigación se sitúa en el contexto de evaluación de las actividades de una red internacional de Educación para el desarrollo sostenible (EDS), la Red Comenius SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow" (en adelante, SUPPORT), financiada en el marco del Programa de Aprendizaje Permanente Comenius de la Comunidad Europea, durante un periodo de 3 años, entre 2007 y 2010. [...]
This research examines the evaluation activities that took place within an international Comenius Lifelong Learning Network on Education for Sustainable Development (ESD), called SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable Tomorrow". [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
4 documents
Registre complet
-
9.
242 p, 34.6 MB
Treballar la llum i l'ombra a P3 : experimentació, literatura i documentació
/
Guzmán Amorós, Sergi
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El següent document es basa en disseny i aplicació d'una proposta didàctica per al treball de les ciències a l'educació infantil, concretament la coneixença i aprofundiment dels fenòmens "llum i foscor". [...]
2015
Grau en Educació Infantil
[
847
]
Registre complet
-
10.
115 p, 1.3 MB
Construcció d'un model de competències de l'educador agroambiental
/
Liberato Salmerón, Gema
;
Espinet, Mariona,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Llerena del Castillo, Germán,
dir. ;
Vegas, Teresa Elena
tut.
Treball de fi de grau de la Llicenciatura de Ciències Ambientals que té per objectiu iniciar la construcció del model competencial de l'educador agroambiental. Els seus subobjectius són: validar el model competencial de l'educador ambiental per a la sostenibilitat des d'una perspectiva local i actual i definir els àmbits i les competències que hauria de tenir l'educador agroambiental. [...]
Universitat de Barcelona 2013 (
Treball de fi de grau. Llicenciatura de Ciències Ambientals
)
2 documents
Registre complet
-
Documents de recerca :
20
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Materials acadèmics
37
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
6 p, 111.8 KB
Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica
[
43928
] /
Espinet, Mariona
;
Deulofeu Piquet, Jordi
;
Planas Raig, Nuria
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica és un mòdul d'introducció a l'especialitat. Pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la investigació en Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques. [...]
Research Perspectives in Science and Mathematics Education is an introductory module to the speciality. It aims to bring students closer to the basic ideas of research in Didactics of Science and of Mathematics. [...]
Perspectivas de Investigación en Educación Científica y Matemática es un módulo de introducción a la especialidad. Pretende acercar los estudiantes a las ideas básicas de la investigación en Didáctica de las Ciencias y de las Matemáticas. [...]
2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
2.
7 p, 116.6 KB
L'experimentació en educació infantil
[
102004
] /
Espinet, Mariona
;
Balsach Solé, Maria
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització i finalitat global: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4t curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
Contextualization and global aim Experimentation in Early Chilldhood Education is an elective subject offered within the fourth year of the Early Childhood Education Graduate Degree. At this point students have already taken the subjects whose content deals with the didactics of music, science, mathematics, social sciences and art. [...]
Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
3.
5 p, 108.8 KB
Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural
[
102046
] /
González-Valencia, Gustavo A
;
Espinet, Mariona
;
Marquez Bargallo, Conxita
;
Canals Cabau, Maria Roser
;
Cantero Riveros, Beatriz
;
Anguera Cerarols, Carles
;
Lopez Simo, Victor
;
Gil Carmona, Francisco
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]
2022-23
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
3 documents
Registre complet
-
4.
6 p, 108.9 KB
Investigar en Educació II: Metodologies, Instruments i Estratègies de Recollida i Anàlisi de Dades
[
43227
] /
Arnau-Sabatés, Laura
;
Espinet, Mariona
;
Gairín Sallán, Joaquín
;
Paris Romia, Gemma
;
Martinez Minguez, Lurdes
;
Moore de Luca, Emilee
;
Empain, Joanna
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén introduir a l'alumnat en la metodologia de la investigació en educació Objectius específics de tipus cognitiu Conèixer els components i processos bàsics d'una investigació educativa. [...]
This module seeks to introduce students in the methodology of research in education Specific cognitive objectives Know the basic components and processes of an educational reserach. Know the theoretical-practical implications of the research Know the main methodologies and research methods in education Know the main techniques of information production Specific procedural objectives Analyze the methodological context of the educational research Identify the elements or components involved in educational research design Recognize different procedures and methods of educational research Document the research methodologies and methods. [...]
Este módulo pretende introducir al alumnado en la metodología de la investigación en educación Objetivos específicos de tipo cognitivos Conocer los componentes y procesos básicos de una investigación educativa. [...]
2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
5.
6 p, 113.1 KB
Investigar en Educació III: Eines TIC en el Procés de Recerca
[
43200
] /
Albarracín Gordo, Lluís
;
Espinet, Mariona
;
Martinez Minguez, Lurdes
;
Sanchez Marti, Angelina
;
Noguera, Ingrid
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
This unit focuses on the possibilities and limitations of ICT (Information and Communications Technology) in the service of educational research.
Este módulo pretende dar a conocer al estudiante las posibilidades y limitaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al servicio de la investigación educativa.
2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
6.
6 p, 109.8 KB
Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica
[
43928
] /
Espinet, Mariona
;
Deulofeu Piquet, Jordi
;
Planas Raig, Nuria
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Perspectives de Recerca en Educació Científica i Matemàtica és un mòdul d'introducció a l'especialitat. Pretén apropar els estudiants a les idees bàsiques de la investigació en Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques. [...]
Research Perspectives in Science and Mathematics Education is an introductory module to the speciality. It aims to bring students closer to the basic ideas of research in Didactics of Science and of Mathematics. [...]
Perspectivas de Investigación en Educación Científica y Matemática es un módulo de introducción a la especialidad. Pretende acercar los estudiantes a las ideas básicas de la investigación en Didáctica de las Ciencias y de las Matemáticas. [...]
2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
7.
6 p, 113.3 KB
Investigar en Educació III: Eines TIC en el Procés de Recerca
[
43200
] /
Albarracín Gordo, Lluís
;
Espinet, Mariona
;
Sala Roca, Josefina
;
Álvarez Cánovas, Isabel
1971-
;
Arnau-Sabatés, Laura
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
This unit focuses on the possibilities and limitations of ICT (Information and Communications Technology) in the service of educational research.
Este módulo pretende dar a conocer al estudiante las posibilidades y limitaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al servicio de la investigación educativa.
2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
8.
7 p, 115.3 KB
L'experimentació en educació infantil
[
102004
] /
Espinet, Mariona
;
Balsach Solé, Maria
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització i finalitat global: L'experimentació en educació infantilés una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. [...]
Contextualization and global aim Experimentation in Early Chilldhood Education is an elective subject offered within the fourth year of the Early Childhood Education Graduate Degree. At this point students have already taken the subjects whose content deals with the didactics of music, science, mathematics, social sciences and art. [...]
Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. [...]
2021-22
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
9.
6 p, 110.7 KB
Investigar en Educació III: Eines TIC en el Procés de Recerca
[
43200
] /
Santisteban Fernández, Antoni
;
Espinet, Mariona
;
Sala Roca, Josefina
;
Álvarez Cánovas, Isabel
1971-
;
Albarracín Gordo, Lluís
;
Arnau-Sabatés, Laura
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
Este módulo pretende dar a conocer al estudiante las posibilidades y limitaciones de las tecnologías de la información y la comunicación al servicio de la investigación educativa.
2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació
[
1169
]
3 documents
Registre complet
-
10.
6 p, 112.1 KB
Educació, sostenibilitat i consum
[
101639
] /
Espinet, Mariona
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Vivim immerses en un sistema que pateix una crisi generalitzada derivada de les activitats humanes que es desgrana en diferents facetes (crisi ecològica i climàtica, econòmica, de cures, política) i altera les possibilitats de sostenir la vida humana en el planeta. [...]
Vivimos inmersas en un sistema que padece una crisis generalizada derivada de las actividades humanas, que se materializa en distintas dimensiones (crisis ecológica y climática, económica, de cuidados, política) y altera las posibilidades de sostener la vida humana en el planeta. [...]
2020-21
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Pedagogia
[
1211
]
Grau en Educació Social
[
827
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
3 documents
Registre complet
-
Materials acadèmics :
37
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
19
Espinet, Mariona,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.