Resultados globales: 10 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 8 registros
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Artículos Encontrados 8 registros  
1.
24 p, 5.9 MB Multi-Target Directed Donepezil-Like Ligands for Alzheimer's Disease / Unzeta López, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Esteban, Gerard (Trinity College Dublin. School of Biochemistry and Immunology, Trinity Biomedical Sciences Institute) ; Bolea Tomás, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Fogel, Wieslawa A. (Medical University of Lodz. Department of Hormone Biochemistry) ; Ramsay, Rona R. (University of St Andrews. Biomedical Sciences Research Complex) ; Youdim, Moussa B. H. (Ruth and Bruce Rappaport Faculty of Medicine. Department of Pharmacology) ; Tipton, Keith F. (Trinity College Dublin. School of Biochemistry and Immunology, Trinity Biomedical Sciences Institute) ; Marco-Contelles, José (Spanish National Research Council. Institute of General Organic Chemistry) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
HIGHLIGHTS Alzheimer's disease (AD), the most common form of adult onset dementia, is an age-related neurodegenerative disorder characterized by progressive memory loss, decline in language skills, and other cognitive impairments. [...]
2016 - 10.3389/fnins.2016.00205
Frontiers in Neuroscience, Vol. 10 (May 2016) , art. 205  
2.
18 p, 2.9 MB Multipotent cholinesterase/monoamine oxidase inhibitors for the treatment of Alzheimer's disease : design, synthesis, biochemical evaluation, ADMET, molecular modeling, and QSAR analysis of novel donepezil-pyridyl hybrids / Bautista-Aguilera, Oscar M (Instituto de Química Orgánica General (IQOG-CSIC). Laboratorio de Química Médica) ; Esteban Conde, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Chioua, Mourad (Instituto de Química Orgánica General (IQOG-CSIC). Laboratorio de Química Médica) ; Nikolic, Katarina (University of Belgrade. Institute of Pharmaceutical Chemistry) ; Agbaba, Danica (University of Belgrade. Institute of Pharmaceutical Chemistry) ; Moraleda, Ignacio (Universidad de Alcalá. Facultat de Farmacia. Departamento de Química Orgánica) ; Iriepa, Isabel (Universidad de Alcalá. Facultat de Farmacia. Departamento de Química Orgánica) ; Soriano, Elena (Instituto de Química Orgánica General (IQOG-CSIC). Síntesis y estructura de compuestos orgánicos (SEPCO)) ; Samadi, Abdelouahid (Instituto de Química Orgánica General (IQOG-CSIC). Laboratorio de Química Médica) ; Unzeta López, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Marco-Contelles, José (Instituto de Química Orgánica General (IQOG-CSIC). Laboratorio de Química Médica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímca i Biologia Molecular
The design, synthesis, and biochemical evaluation of donepezil-pyridyl hybrids (DPHs) as multipotent cholinesterase (ChE) and monoamine oxidase (MAO) inhibitors for the potential treatment of Alzheimer's disease (AD) is reported. [...]
2014 - 10.2147/DDDT.S69258
Drug Design, Development and Therapy, Vol. 8 (October 2014) , p. 1893-1910  
3.
70 p, 2.1 MB Design, synthesis and biological evaluation of N-methyl-N-[(1,2,3-triazol-4-yl)alkyl]propargylamines as novel monoamine oxidase B inhibitors / Di Pietro, O. (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmaceùtica) ; Alencar, Nelson (Universitat de Barcelona. Facultat de Farmàcia) ; Esteban Conde, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Viayna, Elisabet (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmaceùtica) ; Szałaj, Natalia (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmaceùtica) ; Vázquez, Javier (Universitat de Barcelona. Facultat de Farmàcia) ; Juárez-Jiménez, Jordi (Universitat de Barcelona. Facultat de Farmàcia) ; Sola, Irene (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmaceùtica) ; Pérez Fernández, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Solé Piñol, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Unzeta López, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Muñoz-Torrero López-Ibarra, Diego (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmaceùtica) ; Luque Garriga, F. Xavier (Universitat de Barcelona. Facultat de Farmàcia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular
Different azides and alkynes have been coupled via Cu-catalyzed 1,3-dipolar Huisgen cycloaddition to afford a novel family of N1- and C5-substituted 1,2,3-triazole derivatives that feature the propargylamine group typical of irreversible MAO-B inhibitors at the C4-side chain of the triazole ring. [...]
2016 - 10.1016/j.bmc.2016.06.045
Bioorganic & medicinal chemistry, Vol. 24 Núm. 20 (October 2016) , p. 4835-4854  
4.
18 p, 138.5 KB El estudio PISA y la comunidad educativa. Percepciones y opiniones sobre el proyecto PISA 2000 en España. / Massot, Margarida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Ferrer, Ferran
El presente artículo aporta información relevante acerca de las distintas opiniones de los colectivos representantes de la comunidad educativa acerca del estudio PISA 2000, su diseño metodológico y los resultados obtenidos por el alumnado español. [...]
The present article provides relevant information on the different opinions of those groups of people who act as representatives of the educational community regarding PISA 2000, its methodological approach and the results achieved by Spanish students. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Num. Extra (2006) , p. 381-398  
5.
30 p, 1.0 MB Las desigualdades educativas en el proyecto PISA-2003 : el caso de Cataluña / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Castel Baldellou, José Luis ; Ferrer, Ferran
La equidad en el ámbito educativo es uno de los parámetros que caracterizan la evaluación desarrollada por el estudio PISA de la OCDE. En este sentido, la explotación y el análisis de los resultados de PISA es importante en la medida que contribuye a detectar y definir aquellos elementos y aspectos del sistema educativo que inhiben o fomentan las situaciones de desigualdad educativa. [...]
One of the elements which characterizes the assessment practice undertaken by the PISA study of the OECD is that of equity in the educational realm. Thus, the use and analysis of PISA outcomes become relevant as they contribute to detect and define those elements and issues proper of education systems which inhibit or promote situations of educational inequality. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Número Extra (2006) , p. 399-428  
6.
15 p, 99.5 KB La formació de les famílies en el marc de l'escola inclusiva : un repte per a les comunitats d'aprenentatge / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Martínez Ortiz, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
És fonamental per a l'estratègia d'una escola que pretengui esdevenir una «comunitat d'aprenentatge» apuntar cap a la plena inclusió i la participació efectiva de les famílies en els diferents espais i nivells de l'escola. [...]
It is fundamental for the strategy of schools which wish to become a «Learning Community », to aim to full inclusion and effective participation of parents and other relatives in different spaces of school. [...]
Es fundamental para la estrategia de una escuela que pretenda convertirse en una «comunidad de aprendizaje» apuntar hacia la plena inclusión y la participación efectiva de las familias en los diferentes espacios y niveles de la escuela. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.215
Educar, N. 35 (2005) , p. 71-85  
7.
10 p, 78.8 KB Hacia la excelencia educativa en las comunidades de aprendizaje : participación, interactividad y aprendizaje / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
El projecte «Comunitats d'Aprenentatge» es defineix com una alternativa que guia la transformació de situacions de desigualtat educativa en situacions on es generin oportunitats d'aprenentatge per a tothom. [...]
The Learning Communities Project is defined as an educational alternative that drives the transformation of situations of educational inequality towards situations where learning opportunities for everybody are generated. [...]
El proyecto Comunidades de Aprendizaje se define como una alternativa que guía la transformación de situaciones de desigualdad educativa en situaciones en las que se generen oportunidades de aprendizaje para todos y todas. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.214
Educar, N. 35 (2005) , p. 61-70  
8.
3 p, 56.0 KB Recursos y enlaces sobre comunidades de aprendizaje / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
Obras y artículos sobre el proyecto Comunidades de Aprendizaje desarrollado en el Estado español. Tesis doctorales sobre comunidades de aprendizaje. Fundamentación teórica de las comunidades de aprendizaje. [...]
2005 - 10.5565/rev/educar.221
Educar, N. 35 (2005) , p. 111-113  

Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
385 p, 13.9 MB Biological assessment of novel series of Multitarget-Directed Ligands based on donepezil to be used in Alzheimer's disease therapy / Esteban Conde, Gerard ; Unzeta López, Mercedes, dir. ; Marco Contelles, José Luis, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
En l'actualitat, el tractament de la malaltia d'Alzheimer es basa principalment en l'ús d'inhibidors de colinesterases, els quals, juntament amb un antagonista de receptor NMDA han estat aprovats per la FDA. [...]
The current treatment of Alzheimer's disease is essentially based on the use of cholinesterase inhibitors that together with a NMDA receptor antagonist have been approved by the FDA. Nevertheless, the use of these drugs in therapy has been reported ineffective accompanied with temporary sympomatic benefits. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
269 p, 1.7 MB Autonomia de centre, segregació escolar i mercats en educació. Una anàlisi internacional dels efectes de l'autonomia en l'equitat i l'eficàcia dels sistemes educatius / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966-, dir. ; Ferrer i Julià, Ferran, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
L'agenda de nombroses reformes educatives dutes a terme arreu del món, les quals han convergit en el concepte-paraigües de la ‘nova gestió pública', s'ha articulat al voltant de propostes per adreçar la gestió pública de l'educació cap a models basats en el mercat, com ara els quasi-mercats educatius o l'aliança pública-privada (PPP). [...]
The agenda of numerous educational reforms around the world, which can be brought together under the umbrella concept of the ‘new public management', has been articulated around proposals to direct public education towards market-based models such as quasi-markets in education or public-private partnerships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Vea también: autores con nombres similares
1 Esteban, Gerard
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.