Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
28 p, 528.6 KB La introducción de las TIC en el sistema educativo español (2000-2010): un análisis comparado de las políticas autonómicas desde una perspectiva multinivel / Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya) ; Fàbregues, Sergi (Universitat Oberta de Catalunya) ; Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Oberta de Catalunya) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La convergencia de políticas para la introducción de las TIC en las escuelas Españolas supone un reto al tener que considerar diferentes regulaciones, presupuestos y calendarios autonómicos. El propósito de este artículo es examinar las políticas autonómicas de introducción de las TIC en los centros educativos de España. [...]
The convergence of ICT policies in Spanish schools is challenging due to the differences between Autonomous Communities in the regulation, budgeting, and timing of ICT school policies. The purpose of this article is to examine the regional policies of ICT introduction in Spanish schools and high schools. [...]

2014 - 10.15581/004.27.63-90
Estudios sobre educación, Vol. 27 (2014) , p. 63-90  
2.
12 p, 69.3 KB Usos de las TIC en los centros educativos españoles / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Sigalés i Conde, Carles (Universitat Oberta de Catalunya) ; Mominó, Josep M. (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Fàbregues Feijoo, Sergi (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació)
La integración del Internet en el sistema educativo español: situación actual y perspectivas de futuro" es un proyecto a gran escala (Financiado por la Fundación Telefónica) que tiene como objetivo obtener información relevante sobre la introducción y la diseminación de las tecnologías de la información y comunicación(TIC), especialmente del Internet, en los aspectos prácticos y organizativos de las escuelas primarias y secundaria de España. [...]
The Implementation of the Internet in the Spanish Education System: State of Affairs and Future Prospects" is a large-scale research project that seeks to obtain relevant data about the introduction and dissemination of Information and Communication Technology, particularly the internet, in the practical and organizational general procedures of the Spanish schools and high schools. [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 17 (juny 2010) , p. 0-0  
3.
24 p, 528.4 KB Reconsiderando la gestión de riesgos en entornos sociotécnicos / García Hom, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ; Moles i Plaza, Ramon-Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i Ciències Historicojurídiques) ; Palmén, Rachel (Universitat Oberta de Catalunya) ; Fàbregues Feijoó, Sergi (Universitat Oberta de Catalunya)
La revolución de las comunicaciones ha afectado profundamente a la estructura social de las sociedades contemporáneas avanzadas. Enzarzadas éstas en contextos de naturaleza marcadamente sociotécnica, es decir, de intrincadas interrelaciones sociales e inciertos avances tecnológicos, la gestión de riesgos deviene una práctica altamente compleja. [...]
The communications revolution has profoundly affected the social structure of contemporary, advanced societies. Entangled in contexts of a markedly socio-technical nature, that is, intricate social interrelations and uncertain technological advances, the management of risk becomes a highly complex practice. [...]

2009 - 10.5565/rev/papers/v93n0.700
Papers : revista de sociologia, N. 93 (2009) p. 103-126  
4.
4 p, 53.8 KB Ressenyes / Fàbregues, Sergi ; Paré, Marie-Hélène
Index de les obres ressenyades: Kathy C. CHARMAZ, Constructing Grounded Theory : a Practical Guide Through Qualitative Analysis.
2007 - 10.5565/rev/papers/v86n0.825
Papers : revista de sociologia, N. 86 (2007) p. 284-287  
5.
3 p, 47.8 KB Ressenyes / Fàbregues Feijóo, Sergi
Index de les obres ressenyades: S. FENSTERMAKER ; C. WEST (eds. ), Doing Gender, Doing Difference : inequality, power and institutional change.
2006 - 10.5565/rev/papers/v81n0.2044
Papers : revista de sociologia, N. 81 (2006) p. 256-258  

Books and collections 1 records found  
1.
283 p, 1.6 MB Enquesta a la joventut de Catalunya 2007 : una anàlisi de les transicions educatives, laborals, domiciliars i familiars / Serracant i Melendres, Pau ; Miret, Pau, 1964- ; Salvadó i Nayach, Antoni ; Soler i Martí, Roger ; Fàbregues i Feijoo, Sergi ; Catalunya. Secretaria de Joventut
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament d'Acció Social i Ciutadania, Secretaria de Joventut, 2008 (Estudis (Catalunya. Secretaria de Joventut) ; 24)  

Research literature 1 records found  
1.
377 p, 3.2 MB La Conceptualización y operacionalización de la calidad de la investigación basada en métodos mixtos : un estudio de casos múltiples de cuatro disciplinas / Fàbregues Feijóo, Sergi ; Verd Pericàs, Joan Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Coincidiendo con la segunda fase de institucionalización de los métodos mixtos como movimiento metodológico, recientemente el asunto de cómo definir la calidad, y qué criterios usar para su evaluación, ha adquirido un peso considerable en la literatura. [...]
In recent years the issue of quality of mixed methods research has received a considerable attention in the literature. Most of the works published to date have, however, been based on theoretical discussions instead of empirical accounts of how quality of mixed methods is actually defined and assessed by researchers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.