Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
16 p, 1.6 MB Changes in soil bacterial community triggered by drought-induced gap succession preceded changes in soil C stocks and quality / Curiel Yuste, Jorge (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Barba, Josep (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Fernandez-Gonzalez, Antonio José (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Estación Experimental del Zaidín) ; Fernandez-Lopez, Manuel (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Estación Experimental del Zaidín) ; Mattana, Stefania (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Martínez Vilalta, Jordi, 1975- (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Nolis Fañanas, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Ressonància Magnètica Nuclear) ; Lloret Maya, Francisco (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
The aim of this study was to understand how drought-induced tree mortality and subsequent secondary succession would affect soil bacterial taxonomic composition as well as soil organic matter (SOM) quantity and quality in a mixed Mediterranean forest where the Scots pine (Pinus sylvestris) population, affected by climatic drought-induced die-off, is being replaced by Holm-oaks (HO; Quercus ilex). [...]
2012 - 10.1002/ece3.409
Ecology and evolution, Vol. 2 (Nov. 2012) , p. 3016-3031  
2.
6 p, 44.6 KB Propuesta de análisis y evaluación de la utilización de analogías en el aula de ciencias / Fernández González, José (I.E.S. La Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Ttejera Rodríguez, C. (I.E.S. La Candelaria (Santa Cruz de Tenerife))
En este trabajo se propone el estudio de los modelos a través de la utilización didáctica de las analogías como herramienta conceptual, de aproximación al conocimiento escolar en acción, en el entorno social y cultural del alumno. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1142-1147  
3.
7 p, 676.4 KB Orientaciones y dificultades para la aplicación en el aula de la relación analógica en los modelos de las Ciencias / Fernández González, José (Universidad de La Laguna. Departamento de Didácticas Especiales) ; Elórtegui Escartín, Nicolás (Universidad de La Laguna. Departamento de Didácticas Especiales)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-7  
4.
6 p, 275.6 KB Formación didáctica inicial de profesores de Secundaria : utilización de los incidentes críticos / Elórtegui Escartín, Nicolás (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación) ; Medina Pérez, María Mercedes (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación) ; Tejera Rodríguez, Carmelo (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación) ; Fernández González, José (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
5.
12 p, 675.0 KB Qué piensan los profesores de cómo se debe enseñar / Fernández González, José ; Elortegui, N.
Authors propose different types of teacher after working with a group of Primary and Secondary teachers in the Science area. In a structuralistic way, differentiating elements were determinated and abehaviour models in teachingllearning tasks» were established with the intention of expliciting theories behind each practice and, therefore, opening the way to its analysis and evolution.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4209
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 331-342  
6.
13 p, 178.8 KB Hacia una evolución de la concepción de analogía : aplicación al análisis de libros de texto / Fernández González, José ; González González, Benigno Martín ; Moreno Jiménez, Teodomiro
Las analogías han contribuido a la construcción y desarrollo del conocimiento científico y a su posterior comunicación, por lo que se consideran fundamentales en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. [...]
Analogies have contributed to the construction and development of scientific knowledge and to its ulterior presentation, because they are essential in the scientific teaching-learning process. In this work the positions about the idea of analogy are analysed and a suggestion about conception and structure analogy is proposed. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3856
Enseñanza de las ciencias, V. 23 N. 1 (2005) , p. 33-46  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.