Results overview: Found 5 records in 0.01 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
20 p, 270.3 KB La reforma de la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria: propuesta de un diseño del currículo basado en competencias / Perales Palacios, F. Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Cabo Hernández, J. Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Vílchez González, J. Miguel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Fernández González, Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; González García, Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Jiménez Tejada, Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
El principal objetivo de este trabajo es proponer un mecanismo de selección de competencias específicas para la formación inicial del profesorado de ciencias experimentales, contando para ello con distintas fuentes relevantes para dicha formación. [...]
The primary objective of this paper is to propose a mechanism for selecting specific competences for preservice science teacher training, referring to relevant sources for such training. To this end we have used an trans-disciplinary procedure consistent with incorporating critical competences from the following curricular sources: Models of current preservice teacher training in educational literature, the current curriculum of Science in Compulsory Secondary Education in Spain, the Program for International Student Assessment (PISA), the views of in-service secondary school teachers (through a survey whose most relevant results are given), teachers' epistemological conceptions, the professionalization of teaching and the demands it generates and, finally the social dimension of science.

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.898
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 9-28  
2.
22 p, 474.4 KB Los instrumentos antiguos de los gabinetes de Física : propuesta de clasificación y estudio comparativo / Fernández-González, Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Sánchez-Tallón, Jesús (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Se han estudiado colecciones de instrumentos de física que formaron parte de los antiguos gabinetes escolares españoles. A fin de realizar contrastes, se han considerado igualmente manuales de física de la época, laboratorios de investigación y laboratorios escolares actuales. [...]
This article describes a study of collections of physics instruments in Spanish schools. In order to compare the collections, an analysis was performed of physics textbooks of the 19th century as well as of instruments in research laboratories, and modern school laboratories. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n2.1031
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 2 (2013) , p. 231-249  
3.
2 p, 69.3 KB Los instrumentos de física en los manuales y en los gabinetes del siglo XIX en España. Estudio de caso : el gabinete del I.E.S. "P. Suárez" de Granada / Sánchez Tallón, Jesús ; Fernández González, Manuel, dir.
Resum de la tesi doctoral presentada el 19 de desembre de 2011 a la Universitat de Granada dins el programa "Didáctica de las Ciencias Experimentales".
2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.845
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 324-325  
4.
7 p, 546.6 KB ¿Cómo se presenta el concepto de fuerza electromotriz? Visiones distorsionadas de la electricidad en los libros de texto / Montero Moreno, Antonio (IES Sierra Almijara) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Fernández González, Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Ciencias Experimentales)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-7  
5.
4 p, 96.1 KB Contenidos procedimentales en los textos de física del siglo XIX / Fernández González, Manuel
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.