1.
|
58 p, 521.2 KB |
Les cerimònies olímpiques inaugurals : anàlisi de Barcelona, Sydney i Atenes
/
Fort Puigdengolas, Arnau ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Els Jocs Olímpics són una gran oportunitat per donar a conèixer la cultura de la ciutat amfitriona, i les cerimònies inaugurals són la cita principal per mostrar-la. Aquests actes compten amb espectacles únics i propis per cada seu, que mostren els aspectes culturals més destacats de cada nació; mentre que, a la vegada, cada cerimònia ha de complir amb uns rituals olímpics prèviament establerts. [...] Los Juegos Olímpicos son una gran oportunidad para dar a conocer la cultura de la ciudad anfitriona, y las ceremonias inaugurales son la cita principal para mostrarla. Estos actos cuentan con espectáculos únicos y propios para cada sede, que muestran los aspectos culturales más destacados de cada nación; mientras que, a la vez, cada ceremonia debe cumplir con unos rituales olímpicos préviamente establecidos. [...] The Olympic Games are a big opotunity to introduce the culture of the host city, and the opening ceremonies are the principal date to show it. These acts have unic and own shows for each venue, which show the most outstanding cultural aspects of each nation; while, at the same time, each ceremony must carry out some olympic rituals previously established. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
389 p, 6.0 MB |
La gestión de la marca personal de la estrella deportiva en Facebook y Twitter : Los casos de Cristiano Ronaldo y Messi
/
Nieto Losada, Adolfo ;
Fernández Peña, Emilio, dir.
Aquesta tesi doctoral analitza la gestió de la marca personal esportiva de la superestrella futbolística a través de les xarxes socials. S'estudien les formes d'interacció de dos dels majors referents de la història del futbol modern com són Cristiano Ronaldo i Lionel Messi i els seus fans a Facebook i Twitter, i les relacions amb les marques associades a la seva imatge durant la temporada 2017/2018 usant tècniques computacionals basades en big data. [...] Esta tesis doctoral analiza la gestión de la marca personal deportiva de la superestrella futbolística a través de las redes sociales. Se estudian las formas de interacción de dos de los mayores referentes de la historia del fútbol moderno como son Cristiano Ronaldo y Lionel Messi con sus fanes en Facebook y Twitter, y las relaciones con las marcas asociadas a su imagen durante la temporada 2017/2018 usando técnicas computacionales basadas en big data. [...] This thesis analyses the management of the personal brand of the football superstar on social media. The forms of interaction between two of the most highly regarded players in the history of modern football such as Cristiano Ronaldo and Lionel Messi and their fans on Facebook and Twitter are studied during the 2017/2018 season, together with the brands associated to their image. [...]
2021
|
|
3.
|
118 p, 2.6 MB |
L'evolució de les retransmissions esportives a Espanya : tecnologia, posada en escena, públic i arquitectura
/
Jordà Escursell, Pol ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball té com a objectiu conèixer la posada en escena de les retransmissions de futbol a Espanya així com veure quina ha estat la seva evolució al llarg dels anys. En aquest sentit, s'analitzaran els diferents elements visuals que formen part d'una realització televisiva de futbol i s'estudiarà quin ha estat i és el seu tractament en pantalla. [...] El presente trabajo tiene como objetivo conocer la puesta en escena de las retransmisiones de fútbol en España, así como ver cual ha sido su evolución a lo largo de los años. En este sentido, se analizarán los diferentes elementos visuales que forman parte de una realización televisiva de fútbol y se estudiará cual ha estado y es su tratamiento en pantalla. [...] The objective of this work is to know the staging of football retransmissions in Spain, as well as to see what has been its evolution over the years. In this sense, the different visual elements that are part of a televised televised soccer performance will be analyzed and their treatment will be studied on the screen. [...]
2019 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
4.
|
79 p, 10.1 MB |
Moda y comunicación : storytelling y redes sociales en Chanel
/
Echenouili Ghailan, Hajar ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball estudia les estratègies comunicatives i el storytelling que la marca Chanel fa servir a la xarxa. Per fer-ho, s'analitzen les publicacions de períodes temporals concrets en les seves xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter), concloent, entre altres coses, que existeix una estratègia poc definida. [...] El presente trabajo estudia las estrategias comunicativas y el storytelling que la marca Chanel usa en la red. Para ello, se analizan las publicaciones de períodos temporales concretos en sus redes sociales (Instagram, Facebook y Twitter), concluyendo, entre otras cosas, que existe una estrategia poco definida. [...] The present work studies the communicative strategies and storytelling that the Chanel brand uses in the network. To this end, the posts of specific time periods in its social networks (Instagram, Facebook and Twitter) are analyzed, concluding, among other things, that there is an undefined strategy. [...]
2019 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
5.
|
516 p, 5.5 MB |
Narratives of Brazil : Brazilian identity representations in International mega-events : the cases of the 2014 FIFA World Cup and the 2016 Summer Olympics
/
De Souza Malanski, Daniel ;
Bertho-Lavenir, Catherine, 1953-, dir. ;
Fernández Peña, Emilio, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
En aquesta tesi analitzem com les comissions encarregades d'organitzar la Copa Mundial de la FIFA del 2014 i dels Jocs Olímpics celebrades a l'estiu del 2016, van aprofitar aquests mega esdeveniments per desenvolupar la imatge del Brasil i dels seus habitants, aprofitant la tensió entre narratives nacionals històriques i de patrons idealitzats del que s'espera d'una nació moderna i de la seva posició dins l'escenari internacional. [...] En esta tesis analizamos cómo las comisiones organizadoras de la Copa Mundial de la FIFA 2014 y los Juegos Olímpicos de verano de 2016 utilizaron estos mega eventos para desarrollar la imagen del país y de sus habitantes aprovechando de la tensión entre narrativas nacionales históricas y patrones idealizados de lo que se espera de una nación moderna y de su posición en la escena internacional. [...] In this thesis, we have analysed how the organising committees of the 2014 FIFA World Cup and the 2016 Summer Olympics have used these mega-events to negotiate the image of the country and its inhabitants through the tension between historical national narratives and idealised standards of what is expected from a modern nation in relation to the world scene. [...] Dans cette thèse, nous analysons comment les commissions d'organisation de la Coupe du Monde de la FIFA 2014 et des Jeux olympiques d'été 2016 ont utilisé ces méga-événements pour négocier l'image du pays et de ses habitants en utilisant la tension entre les récits historiques nationaux et les modèles idéalisés de ce qu'on attend d'un pays moderne et de sa position sur la scène internationale. [...] Nesta tese, analisamos como as comissões organizadoras da Copa do Mundo FIFA 2014 e os Jogos Olímpicos de verão de 2016 usaram esses megaeventos para negociar a imagem do país e seus habitantes utilizando da tensão entre narrativas nacionais históricas e padrões idealizados do que se espera de uma nação moderna e da sua relação com a cena internacional. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
6.
|
|
7.
|
145 p, 2.3 MB |
Análisis del tratamiento de casos de dopaje de deportistas olímpicos en prensa escrita española (1968-2018)
/
Cobo Riart, Jordi ;
Gómez Angulo, Jordi ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza l'evolució i les diferències en el tractament de diversos casos de dopatge d'esportistes que han participat en Jocs Olímpics des del 1968 fins a l'actualitat a la premsa espanyola, concretament als diaris El País, El Periódico, Marca i Mundo Deportivo. [...] Este trabajo analiza la evolución y las diferencias en el tratamiento de varios casos de dopaje de deportistas que han participado en los Juegos Olímpicos desde 1968 hasta la actualidad, concretamente en los diarios El País, El Periódico, Marca y Mundo Deportivo. [...] This reseach work analyzes the evolution and differences regarding the treatment of various doping cases committed by athletes that have participated in the Olympic Games from 1968 until nowadays, specifically in the newspapers El País, El Periódico, Marca and Mundo Deportivo. [...]
2018 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
134 p, 1.5 MB |
Representaciones de los medios de comunicación y las tecnologías en las sociedades ficticas de 'Black Mirror' : un enfoque postmoderno
/
Villacañas Esteve, Jessica ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El Treball de Fi de Grau es resumeix en un anàlisi de 'Black Mirror' des d'un enfocament postmodern, amb tres ítems basats en medis de comunicació i tecnologies: televisió i ràdio, xarxes socials i realitat virtual. El Trabajo de Fin de Grado se resume en un análisis de 'Black Mirror' desde un enfoque postmoderno, con tres ítems basados en medios de comunicación y tecnologías: televisión y radio, redes sociales y realidad virtual. The investigation is summarized in an analysis of 'Black Mirror' from a postmodern approach, with three items based on media and technologies: television and radio, social networks and virtual reality.
2018 Grau en Comunicació Audiovisual [968]
|
|
9.
|
343 p, 10.9 MB |
El ecosistema olímpico en Facebook durante los Juegos Olímpicos de Río 2016: actores, contenidos y participación de los usuarios
/
Pardo Gila, Jose Manuel ;
Fernández Peña, Emilio, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Esta tesis doctoral analiza la actividad generada por los principales actores olímpicos y la participación de los usuarios en Facebook durante los Juegos Olímpicos de Río 2016 a partir de técnicas y procesos computacionales basados en big data. [...] This dissertation analyses the activity generated by the main Olympic actors and users' participation on Facebook during Rio 2016, through techniques and computational procedures based on big data. From the content analysis of 38,037 publications disseminated by sports organizations such as the International Olympic Committee, National Olympic Committees and International Federations, among others, this work reveals the particularities of Facebook as the engagement in relation to format, nature and typology of contents. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
|
|
10.
|
61 p, 1.6 MB |
Twitter com a font d'informació durant un atemptat : les conseqüències de la immediatesa
/
Pujol Pedrol, Eric ;
Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Les noves tecnologies han canviat per complet la nostra societat i, per defecte, també han modificat la forma de fer periodisme. A les redaccions s'han fet imprescindibles elements com les xarxes socials. [...] Las nuevas tecnologías han cambiado por completo nuestra sociedad y, por defecto, también han modificado la forma de hacer periodismo. En las redacciones se han hecho imprescindibles elementos como las redes sociales. [...] New technologies have completely changed our society and, indeed, they have also modified the way we practice journalism. Social networks have become indispensable in the editorial departments. This tools provide immediacy when informing and spreading news but they also present some difficulties as the verification of the information we receive. [...]
2017 Grau en Periodisme [971]
|
|