Resultados globales: 4 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
20 p, 883.6 KB ¿Qué estrategia es mejor para un problema de Fermi? Adaptabilidad de futuros maestros / Segura Cordero, Carlos (Universitat de València) ; Ferrando, Irene (Universitat de València)
Los problemas de Fermi, adecuados para primaria, plantean una situación real y abierta que permite desarrollar y comparar múltiples estrategias, lo que requiere que los maestros sean adaptables (capaces de escoger la más apropiada). [...]
Fermi problems, suitable for primary school, pose a real and open situation that allows the development and comparison of multiple strategies. This requires teachers to be adaptive (able to choose the most appropriate strategy). [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5978
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 133-151 (Investigaciones Didácticas)  
2.
21 p, 2.0 MB Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context / Ferrando, Irene (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Diago, Pascual D. (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica)
This study aims to describe the design and development of a STEM problem-solving activity involving mathematics and physics content. It is an activity whose starting point is a question based on a real problem: to identify the areas of the classroom where the intensity of sound is higher. [...]
2023 - 10.3390/educsci13040417
Education sciences, Vol. 13 Núm. 4 (2023) , p. 417  
3.
13 p, 2.4 MB Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers / Segura, Carlos (Universitat de València) ; Ferrando, Irene (Universitat de València) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
Although it is a challenge for primary school teachers, real-context estimation problems can be used as an introduction to mathematical modeling. With this aim, we designed a two-phase activity: in the first phase, 224 prospective teachers developed individual action plans to solve asequence of real-context estimation problems in the classroom; in the second phase, they completed the solution of the same problems working in groups in the real location where the four problems were contextualized. [...]
2023 - 10.1016/j.jmathb.2023.101040
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 70 (2023) , article number 101040  
4.
23 p, 694.8 KB Análisis de los modelos matemáticos producidos durante la resolución de problemas de Fermi / Ferrando, Irene (Universitat de València) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gallart, César (Universidad CEU Cardenal Herrera) ; García-Raffi, Lluís M. (Universidad Politécnica de Madrid) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo presentamos un estudio en el que analizamos las producciones escritas de estudiantes de 16 años con diferentes niveles de experiencia en modelización al resolver Problemas de Estimación de Grandes Cantidades (PEGC). [...]
In this paper, we present an analysis of written productions of 16 year-old students while solving Estimation Problems involving Big Numbers (EPiBN). This kind of problems is a particular type of Fermi problems and allows us to introduce modelling processes in Secondary school classrooms. [...]

2017 - 10.1590/1980-4415v31n57a11
Bolema, Vol. 31, núm. 57 (1-4 2017) , p. 220-242  

Vea también: autores con nombres similares
1 Ferrando, Ignacio,
1 Ferrando, Irene, https://orcid.org/
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.