Resultados globales: 18 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 6 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Materiales académicos, Encontrados 11 registros
Artículos Encontrados 6 registros  
1.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
2.
3 p, 85.9 KB ¿Para qué sirve medir? / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Una unidad didáctica sobre matemáticas convierte esta temática en una herramienta para incidir en otras áreas de conocimiento. Las matemáticas se enseñan de forma contextualizada, ligadas a otros contenidos, de modo que los estudiantes calculan la velocidad de los caracoles y, al mismo tiempo, aprenden cómo se reproducen.
2001
Cuadernos de pedagogía, Vol. 302 (2001) , p. 29-31  
3.
3 p, 387.6 KB ¿Por qué no empezar a formular buenas preguntas? / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Una educación estadística de calidad debe conseguir que los alumnos sean capaces de formular buenas preguntas que les permitan comprender una situación o predecir tendencias. Para ello es necesario que dispongan de datos ricos y que dediquen más tiempo a conocer ejemplos de investigaciones, adaptados a su nivel, que utilizan la estadística de forma óptima. [...]
2013
Cuadernos de pedagogía, Vol. 1, Num. 438 (2013) , p. 55-59  
4.
19 p, 611.6 KB Visualización gráfica y análisis comparativo de la práctica matemática en el aula / Badillo Jiménez, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Font, Vicenç (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Martínez, Mario (Secretaría de Educación del Estado de Nuevo León (México))
El problema de investigación que se aborda en este artículo es la visualización de la práctica del aula de manera que queden resaltados los elementos esenciales de la actividad matemática en el desarrollo temporal de una clase (definiciones, propiedades, procesos matemáticos, etc. [...]
The research problem addressed in this paper is the visualization of the essential elements of the mathematical activity arising during classroom practice (definitions, properties, mathematical processes, etc. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.986
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 207-225  
5.
14 p, 385.5 KB Perspectivas teóricas en el proceso de elaboración de conjeturas e implicaciones para la práctica : tipos y pasos / Cañadas, María Consuelo ; Deulofeu Piquet, Jordi ; Figueiras Ocaña, Lourdes ; Reid, David A. ; Yevdokimov, Oleksiy
2008
Enseñanza de las Ciencias, V. 26 n. 3 (2008) p. 431-444  
6.
10 p, 148.8 KB Atribuir un significado a la matemática a través de la visualización / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el artículo se analiza la utilización de diagramas visuales en la resolución de problemas y su efecto sobre el significado que se atribuye a la matemática. En el trabajo se presta atención a la interacción de tres perspectivas –sociológica, cultural y cognitiva–, desde las cuales se han desarrollado investigaciones diversas sobre visualización.
Some important aspects on the use of visualization during problem solving processes and its effect on giving signifi cance to mathematics are analized in this paper. The research presented here highlights the interaction among three different backgrounds supporting actual investigations on visualization: sociological, cultural and cognitive.

2005
Enseñanza de las Ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 217-226  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
164 p, 3.9 MB Historia, matemáticas y realidad : el caso de la medida de formación matemática de futuros maestros / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Vegeu lforesum1de1. pdf.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004
3 documentos

Materiales académicos Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
5 p, 104.8 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar que té com a finalitat l'assoliment de continguts matemàtics necessaris per a la resta d'assignatures de la matèria de matemàtiques del grau. Ha de garantir que els futurs mestres disposen dels coneixements bàsics per guiar als nens i nenes cap a l'assoliment crític i robust de las competències matemàtiques. [...]
2013-14  
2.
6 p, 22.7 KB Connexions i contextos en matemàtiques [102060] / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Connexions i contextos en matemàtiquesés una assignatura optativa entre les quatre que s'ofereixen al 4art curs, que es poden cursar lliurement entre totes les ofertades aquest curs o bé que (junt amb les altres tres) donarà l'opció a la menció de Matemàtiques. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
5 p, 15.0 KB Matemàtiques en el centre escolar [102057] / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir l'anàlisi de situacions reals del centre educatiu de primària, que permeti als estudiants reflexionar sobre la gestió i dinamització d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
4.
6 p, 17.0 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Figueiras Ocaña, Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar que té com a finalitat l'assoliment de continguts matemàtics necessaris per a la resta d'assignatures de la matèria de matemàtiques. Ha de garantir que el futur mestre domina els els coneixements bàsics i la metodologia de la matemàtica adient per guiar als nens i nenes cap a l'assoliment crític i robust de las competències matemàtiques. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
5.
7 p, 68.5 KB Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061] / Figueiras, Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2010-11
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
6.
2 p, 16.4 KB Matemàtiques I [22713] / Bibiloni, Lluís ; Figueiras, Lourdes ; Fortuny, Josep M ; Pujol, Romà ; Valls, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
7.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluís ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Bosco, Alejandra ; Diez, Javier ; Edo, Mequè ; Figueiras, Lourdes ; Marquès, Pere ; Prat, Montserrat ; Rodriguez, Margarita ; Rojas, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]  
8.
3 p, 19.6 KB Informàtica Educativa [21945] / Bibiloni, Lluis ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Bosco, Alejandra ; Diez, Javier ; Edo, Mequè ; Figueiras, Lourdes ; Marquès, Pere ; Prat, Montserrat ; Rodriguez, Margarita ; Rojas, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  
9.
2 p, 14.1 KB Didàctica de la Matemàtica [21944] / Barba, David ; Figueiras, Lourdes ; Diez, Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
10.
2 p, 16.4 KB Matemàtiques I [22713] / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Valls Aubert, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  

Materiales académicos : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.