Resultats globals: 55 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 29 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 22 registres trobats
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
36 p, 398.6 KB Teachers' concepts on the teaching of grammar in relation to the teaching of writing in spain : a case study / Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the results of a study conducted in Spain concerning a secondary school teacher's conceptualizations of grammar teaching and its relation to writing. Concepts are considered of the utmost importance when confronting any educational change. [...]
2019 - 10.17239/L1ESLL-2019.19.02.02
L1-educational studies in language and literature, Vol. 19 (2019) , p. 1-36  
2.
6 p, 116.3 KB Editors' notes / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2020 - 10.5565/rev/jtl3.888
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 5-10  
3.
4 p, 128.0 KB Editors' notes / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2019 - 10.5565/rev/jtl3.798
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 1-4 (Editors' Note)  
4.
4 p, 120.8 KB Editors' notes / Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.785
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 1-4 (Editors' Note)  
5.
4 p, 117.6 KB Editors' notes / Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.777
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 3 (august-september 2018) , p. 1-4 (Editor's Note)  
6.
8 p, 145.6 KB Editors' notes / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.765
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 1-8 (Editor's Note)  
7.
13 p, 130.8 KB Teaching & Learning Guide for : 'L1 Grammar Instruction and Writing: Metalinguistic Activity as a Teaching and Research Focus' / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.1111/lnc3.12273
Language and Linguistics Compass, Vol. 12, núm. 3 (2018) , p. 1-13  
8.
6 p, 306.8 KB Working on grammar at school in L1 education : empirical research across linguistic regions. Introduction to the special issue / Boivin, Marie-Claude (Université de Montréal) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Funke, Reinold (Pädagogische Hochschule Heidelberg) ; García Folgado, María José (Universitat de València) ; Myhill, Debra (University of Exeter)
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.01
L1-educational studies in language and literature, Vol. 18 (2018)  
9.
39 p, 656.6 KB Grammar instruction in the Hispanic area : the case of Spain with attention to empirical studies on metalinguistic activity / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Folgado, María José (Universitat de València)
Grammar instruction is an unresolved issue in the Hispanic area, having long been approached from within the disjunction between rhetoric (teaching how to use language, especially writing) and grammar (teaching the grammar content). [...]
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.02
L1-educational studies in language and literature, Vol. 18 (2018)  
10.
28 p, 311.7 KB La construcció del coneixement gramaticals en aprenents d'educació primaria i secundària : algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb / Casas i Deseures, Mariona (Universitat de Vic) ; Durán, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d'abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l'escriptura. [...]
The verb is one of the categories that a school grammar must necessarily face, not only in terms of the knowledge of the concept and the relationship with other categories, but also in terms of the role it plays in writing. [...]

2017 - 10.7203/Caplletra.63.10396
Caplletra, Núm. 63 (2017) , p. 111-138  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
79 p, 3.0 MB Creences de professors i alumnes sobre la creativitat literària / Martí Soteras, Montserrat ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d'investigació-acció sorgeix a partir d'una seqüència didàctica basada en una tasca de reescriptura de textos que van dur a terme els alumnes de 2n d'ESO de l'Institut Llobregat de Sallent. [...]
2019  
2.
353 p, 3.7 MB La Formació continuada del professorat de llengua en una comunitat d'aprenentatge : estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l'ensenyament de la composició escrita / Casadellà, Marina ; Fontich Vicens, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El nostre estudi aborda la temàtica de la formació professorat. Atès que els docents han de rebre formació continuada durant la seva trajectòria professional, és important considerar quins mecanismes cal emprar per desenvolupar aquests processos formatius. [...]
Nowadays, teachers must receive in-service education during their professional trajectory. Therefore, it is important to consider which mechanisms should be used to develop those training processes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
3.
581 p, 3.8 MB La Construcció del saber metalingüístic : : estudi sobre l'aprenentatge de la gramàtica d'escolars de secundària en el marc d'una seqüència didàctica / Fontich Vicens, Xavier ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la construcció del coneixement gramatical d'alumnes d'ESO en la interacció en petit grup i en el marc d'un model d'intervenció, el de Seqüència Didàctica de Gramàtica (SDG). [...]
Este estudio se centra en la construcción del conocimiento gramatical por parte de alumnos de 4º de la ESO en la interacción en pequeño grupo y en el marco de un modelo de intervención, el de Secuencia Didáctica de Gramática (SDG). [...]
This study focuses on the construction of grammar knowledge by pupils on their last year of compulsory education in Spain (15-16 years). Pupils interact in small group within the framework of a model of intervention, that of Didactic Sequence of Grammar (DSG). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
1 p, 314.8 KB Eines digitals per a les didàctiques específiques / López Simó, Víctor, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Mont Algamasilla, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore, Emilee ; Rios, Bernat ; Viladot, Laia
En aquesta infografia destaquem les eines digitals segons àrees de coneixement escolar que involucren a l'alumnat en les formes de fer i pensar de cada disciplina.  

Materials acadèmics 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 117.1 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
2.
8 p, 118.6 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Fontich Vicens, Xavier ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
a) Become familiar with differnt research lines, epistemological traditions and examples of language (fisr, second or foreign) across the curriculum approaches. b) Carry out a studyof limited scope on oral or written language across the curriculum. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
3.
9 p, 127.8 KB Pràcticum II [103701] / Fontich Vicens, Xavier ; Gorgorió Solà, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Sense perdre de vista el conjunt de tota l'etapa de l'Educació Primària, l'alumne/a farà el seguiment d'un grup-classe en un cicle determinat. Per tal d'aprofundir en el coneixement dels processos d'ensenyament-aprenentatge, aquesta assignatura està impartida per professorat de tres departaments que treballaran de forma coordinada: Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació Unitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura 1 Unitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura Unitat de Didàctica de la Matemàtica La finalitat principal d'aquestes pràctiques consisteix a adquirir les competències professionals que com a futurs mestres els possibilitaran l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament dels processos d'ensenyament-aprenentatge en dues àrees fonamentals del currículum d'Educació Primària: llengües i matemàtiques.
Without losing sight of the whole of the Primary Education stage, students will follow a class group in a specific cycle. In order to deepen the knowledge of the teaching-learning processes, this subject is taught by teachers from three departments who will work in a coordinated way: Department of Developmental and Educational Psychology. [...]
Sin perder de vista el conjunto de toda la etapa de la Educación Primaria, el estudiantes seguirá un grupo clase en un ciclo determinado. Para poder profundizar en el conocimiento de los procesos de enseñanza-aprendizaje, esta asignatura está impartida por profesorado de tres departamentos que trabajarán de manera coordinada: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación Unidad de Didáctica de La Lengua y de la Literatura Unidad de Didáctica de la Matemática 1 Unidad de Didáctica de la Matemática La finalidad principal de estas prácticas consiste en adquirir las competencias profesionales que, como futuros maestros y maestras, les posibilitarán el análisis, el diseño y el desarrollo de los procesos de enseñanza-aprendizaje en dos áreas fundamentales del currículum de Educación Primaria: lenguas y matemáticas.

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
9 p, 124.3 KB Didàctica de la llengua oral en educació infantil [103679] / Fontich Vicens, Xavier ; Felip Falcó, Rosamaria ; Mañas Navarrete, Iban ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: (A) El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten; (B) L'ús del llenguatge a l'escola: els recursos educatius i la intervenció docent tant al primer cicle com al segon cicle d'educació infantil. [...]
The course focuses mainly on three areas: (A) The development of communication and language of children from 0 to 6 years, its role in cognitive development and social factors and intervention models that facilitate it; (B) The use of language school: educational resources and educational intervention to both the first cycle and the second cycle of early childhood education. [...]
La asignatura se centra básicamente en tres ámbitos: (A) El desarrollo de la comunicación y del lenguaje de los niños de 0 a 6 años, su papel en el desarrollo cognitivo y los factores sociales y los modelos de intervención que lo facilitan; (B) El uso del lenguaje a la escuela: los recursos educativos y la intervención docente tanto al primer ciclo como al segundo ciclo de educación infantil. [...]

2021-22
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
5.
4 p, 104.1 KB Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536] / Fontich Vicens, Xavier ; Birello, Marilisa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació d'Educació Primària i que aprofundeix sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació lingüística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. [...]
An optional subject that forms part of the mention of Languages of the Primary Education degree and that delves into the teaching and learning of official languages. It aims to reflect on the challenges presented by the practices of linguistic training for schoolchildren in Catalonia and to find our didactic approaches for working in classrooms, at a time of educational and social debate on methodologies. [...]
Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Educación Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
8 p, 118.6 KB Pràcticum V [103505] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Pràcticum V té com a objectiu principal que l'alumnat es vinculi a un projecte educatiu determinat. L'alumnat ampliarà la seva competència per dissenyar una intervenció educativa i portar-la a la pràctica. [...]
The main objective of the Practicum V is to get the students engaged in a particular educational project. Students would work further on designing and implementing an educational intervention. This intervention would be either linked to a chosen curricular area (different from that already chosen for the Practicum IV) or to any other aspect of school life. [...]
El Prácticum V tiene como objetivo que el alumnado se vincule a un proyecto educativo determinado. El alumnado ampliará su competencia para diseñar una intervención educativa y llevarla a la práctica. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
7 p, 114.2 KB Pràcticum IV [102062] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Pràcticum IV té un caràcter generalista i es vincula a un àrea curricular determinada. Un dels seus objectius més importants és que el/la futur/a mestre/a aprengui a dissenyar una proposta didàctica (unitat didàctica, projecte interdisciplinari, tallers, APS, racons, ambients, etc. [...]
Practicum IV has a general nature and it is linked to a specific curriculum area. One of its most important objectives is that the future teacher learns to design a didactic proposal (unit plan, interdisciplinary project, workshops, APS, corners, environments, etc. [...]
El Prácticum IV tiene un carácter generalista y se vincula a un área curricular determinada. Uno de sus objetivos más importantes es que el futuro maestro/a aprenda a diseñar una propuesta didáctica (unidad didáctica, proyecto interdisciplinario, talleres, APS, rincones, ambientes, etc. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
7 p, 116.5 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Fontich Vicens, Xavier ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
9.
7 p, 115.9 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
8 p, 124.1 KB Pràcticum II [103701] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Sense perdre de vista el conjunt de tota l'etapa, l'alumne/a farà el seguiment d'un grup-classe en un cicle determinat. Per tal d'aprofundir en el coneixement dels processos d'ensenyament-aprenentatge, aquesta assignatura està impartida per professorat de tres departaments que treballaran de forma coordinada: Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació Unitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura Unitat de Didàctica de la Matemàtica En síntesi, la finalitat principal d'aquestes pràctiques consisteix a adquirir les competències professionals que com a futurs mestres els possibilitaran l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament dels processos d'ensenyament-aprenentatge en dues àrees fonamentals del currículum d'Educació Primària: llengües i 1 d'ensenyament-aprenentatge en dues àrees fonamentals del currículum d'Educació Primària: llengües i matemàtiques.
Sin perder de vista el conjunto de toda la etapa, el alumnado hará el seguimiento de un grupo clase en un ciclo determinado. Para poder profundizar en el conocimiento de los procesos de enseñanza-aprendizaje, esta asignatura está impartida por profesorado de tres departamentos que trabajarán de manera coordinada: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación Unidad de Didáctica de La Lengua y de la Literatura Unidad de Didáctica de la Matemática 1 En síntesis, la finalidad principal de estas prácticas consiste en adquirir las competencias profesionales que, como futuros maestros y maestras, les posibilitarán el análisis, el diseño y el desarrollo de los procesos de enseñanza-aprendizaje en dos áreas fundamentales del currículum de Educación Primaria: lenguas y matemáticas.

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.