Results overview: Found 36 records in 0.02 seconds.
Articles, 27 records found
Research literature, 2 records found
Course materials, 7 records found
Articles 27 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 128.0 KB Editors' notes / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials)
2019 - 10.5565/rev/jtl3.798
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 1-4 (Editors' Note)  
2.
4 p, 120.8 KB Editors' notes / Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.785
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 1-4 (Editors' Note)  
3.
4 p, 117.6 KB Editors' notes / Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.777
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 3 (august-september 2018) , p. 1-4 (Editor's Note)  
4.
8 p, 145.6 KB Editors' notes / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.5565/rev/jtl3.765
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 1-8 (Editor's Note)  
5.
13 p, 130.8 KB Teaching & Learning Guide for : 'L1 Grammar Instruction and Writing: Metalinguistic Activity as a Teaching and Research Focus' / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.1111/lnc3.12273
Language and Linguistics Compass, Vol. 12, núm. 3 (2018) , p. 1-13  
6.
6 p, 306.8 KB Working on grammar at school in L1 education : empirical research across linguistic regions. Introduction to the special issue / Boivin, Marie-Claude (Université de Montréal) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Funke, Reinold (Pädagogische Hochschule Heidelberg) ; García Folgado, María José (Universitat de València) ; Myhill, Debra (University of Exeter)
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.01
L1-educational studies in language and literature, Vol. 18 (2018)  
7.
39 p, 656.6 KB Grammar instruction in the Hispanic area : the case of Spain with attention to empirical studies on metalinguistic activity / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Folgado, María José (Universitat de València)
Grammar instruction is an unresolved issue in the Hispanic area, having long been approached from within the disjunction between rhetoric (teaching how to use language, especially writing) and grammar (teaching the grammar content). [...]
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.02
L1-Educational Studies in Language and Literature, Vol. 18 (2018)  
8.
28 p, 311.7 KB La construcció del coneixement gramaticals en aprenents d'educació primaria i secundària : algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb / Casas i Deseures, Mariona (Universitat de Vic) ; Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d’abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l’escriptura. [...]
The verb is one of the categories that a school grammar must necessarily face, not only in terms of the knowledge of the concept and the relationship with other categories, but also in terms of the role it plays in writing. [...]

2017 - 10.7203/Caplletra.63.10396
Caplletra, Núm. 63 (2017) , p. 111-138  
9.
6 p, 9.8 MB Cine y literatura en secundaria para trabajar la interpretación literaria conjuntamente / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
La lectura literaria obligatoria de curso es objeto de controversia en la educación obligatoria. Mientras que sus detractores aducen que se trata de una medida contraproducente a la hora de formar lectores competentes, sus defensores la consideran necesaria para ampliar el repertorio lector. [...]
2013
Lenguaje y textos, Núm. 37 (2013) , p. 121-132  
10.
9 p, 710.5 KB La escritura en las áreas no lingüísticas : algunas implicaciones para la formación permanente del profesorado / Fabregat, Santiago (Universidad de Jaén) ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
La relación entre escritura y áreas curriculares no lingüísticas constituye un tema de interés en la formación continua del profesorado, desde la que se plantean distintas vías para extender el trabajo de la competencia en comunicación lingüística a todas las áreas del currículo. [...]
2015
Lenguaje y textos, Vol. 41 (2015) , p. 83-94  

Articles : 27 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
353 p, 3.7 MB La Formació continuada del professorat de llengua en una comunitat d'aprenentatge : estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l'ensenyament de la composició escrita / Casadellà, Marina, autor ; Fontich Vicens, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
El nostre estudi aborda la temàtica de la formació professorat. Atès que els docents han de rebre formació continuada durant la seva trajectòria professional, és important considerar quins mecanismes cal emprar per desenvolupar aquests processos formatius. [...]
Nowadays, teachers must receive in-service education during their professional trajectory. Therefore, it is important to consider which mechanisms should be used to develop those training processes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
2.
581 p, 3.8 MB La Construcció del saber metalingüístic : estudi sobre l'aprenentatge de la gramàtica d'escolars de secundària en el marc d'una seqüència didàctica / Fontich Vicens, Xavier ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la construcció del coneixement gramatical d'alumnes d'ESO en la interacció en petit grup i en el marc d'un model d'intervenció, el de Seqüència Didàctica de Gramàtica (SDG). [...]
Este estudio se centra en la construcción del conocimiento gramatical por parte de alumnos de 4º de la ESO en la interacción en pequeño grupo y en el marco de un modelo de intervención, el de Secuencia Didáctica de Gramática (SDG). [...]
This study focuses on the construction of grammar knowledge by pupils on their last year of compulsory education in Spain (15-16 years). Pupils interact in small group within the framework of a model of intervention, that of Didactic Sequence of Grammar (DSG). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Course materials 7 records found  
1.
14 p, 114.4 KB Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva Didàctica [42094] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Aulet Amela, Jaume ; Vilà Santasusana, Montserrat ; Aguilar Cuevas, Lourdes ; Garriga Escribano, Cecilio ; Duran Rivas, Carmen ; Munita Jordán, Felipe ; Bustamante Escalona, Maria Fernanda ; Ritondale, Elena ; Fontich Vicens, Xavier ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es considera que els estudiants del Màster Universitari en Formació de Professorat de Secundària (Mòdul específic de Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva didàctica) tenen una formació lingüística en llengua catalana i/ o espanyola de nivell de grau universitari. [...]
It is considered that students in the Master in Secondary Teacher Training (Specific Module Catalan and Spanish Language and Literature and Teaching) have language training in Catalan and / or Spanish university degree level. [...]
Se considera que los estudiantes del Máster Universitario en Formación de Profesorado de Secundaria (Módulo específico de Lengua y literatura catalana y española y su didáctica) tienen una formación lingüística en lengua catalana y/o española de nivel de grado universitario. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
8 p, 96.2 KB Didàctica de la llengua oral en educació infantil [103679] / Fontich Vicens, Xavier ; Hernandez Lopez, Manuela ; Felip Falcó, Rosamaria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: (A) El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten; (B) L'ús del llenguatge a l'escola: els recursos educatius i la intervenció docent tant al primer cicle com al segon cicle d'educació infantil. [...]
The course focuses mainly on three areas: (A) The development of communication and language of children from 0 to 6 years, its role in cognitive development and social factors and intervention models that facilitate it; (B) The use of language school: educational resources and educational intervention to both the first cycle and the second cycle of early childhood education. [...]
La asignatura se centra básicamente en tres ámbitos: (A) El desarrollo de la comunicación y del lenguaje de los niños de 0 a 6 años, su papel en el desarrollo cognitivo y los factores sociales y los modelos de intervención que lo facilitan; (B) El uso del lenguaje a la escuela: los recursos educativos y la intervención docente tanto al primer ciclo como al segundo ciclo de educación infantil. [...]

2018-19
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
3.
14 p, 113.3 KB Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva Didàctica [42094] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Aulet Amela, Jaume ; Tusón Valls, Amparo ; Vilà Santasusana, Montserrat ; Aguilar Cuevas, Lourdes ; Montiel Rayo, Francisca ; Garriga Escribano, Cecilio ; Duran Rivas, Carmen ; Munita Jordán, Felipe Servando ; Fontich Vicens, Xavier ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es considera que els estudiants del Màster Universitari en Formació de Professorat de Secundària (Mòdul específic de Llengua i Literatura Catalana i Espanyola i la seva didàctica) tenen una formació lingüística en llengua catalana i/ o espanyola de nivell de grau universitari. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
4.
6 p, 114.0 KB Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
5.
6 p, 114.3 KB Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. [...]
2013-14  
6.
6 p, 18.6 KB Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. [...]
2012-13
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
7.
7 p, 23.9 KB Alfabetització funcional i aprenentatge de segones llengües [101674] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura intenta respondre d'una manera rigorosa i alhora funcional els interrogants que en l'ordre lingüístic es plantejaran els futurs educadors socials. En el context lingüístic actual a Catalunya hi ha més de tres-centes comunitats lingüístiques a més de les dues llengües oficials i l'anglès com a llengua internacional amb creixent presència. [...]
2011-12
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.