No s'ha trobat cap coincidència exacta per Fornieles Deu,Albert, però canviant-lo per Fornieles Deu Albert...
Resultats globals: 75 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 17 registres trobats
Documents de recerca, 14 registres trobats
Materials acadèmics, 44 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
32 p, 1.2 MB Associations Between Food Insecurity And Psychological Wellbeing, Body Image, Disordered Eating And Dietary Habits : Evidence From Spanish Adolescents / Shankar Krishnan, Nithya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Food insecurity is defined as the lack of accessibility and affordability of safe and healthy foods at regular intervals. The first objective of this study was to examine whether food insecurity in Spanish adolescents is associated with poor psychological wellbeing. [...]
2021 - 10.1007/s12187-020-09751-7
Child Indicators Research, Vol. 14 Núm. 1 (february 2021) , p. 163-183  
3.
7 p, 627.1 KB Family meals and food insecurity in Spanish adolescents / Barreiro Álvarez, María Fernanda (Universitat Oberta de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut) ; Latorre Millán, Miriam (Universitat Oberta de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut) ; Bach Faig, Anna (Universitat Oberta de Catalunya. Foodlab Research Group) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The world is not on track to achieve the goal of food security for the global population by 2030. New approaches to understand individuals' food insecurity are needed, especially insecurity related to children and adolescents, since it is associated with health and psychosocial problems. [...]
2024 - 10.1016/j.appet.2024.107214
Appetite, Núm. 195 (2024) , p. 107214  
4.
12 p, 777.6 KB Spanish validation of the Modified Weight Bias Internalization Scale (WBIS-M) for adolescents / Andrés, Ana (Universitat Ramon Llull) ; Fornieles Deu, Albert (Department of Psychobiology and Methodology of Health Sciences. Research Group on Eating- and weight- related Problems) ; Sepúlveda, Ana Rosa (Universidad Autónoma de Madrid) ; Lucía, Berltrán-Garrayo (Universidad Autónoma de Madrid) ; Montcada-Ribera, Albert (Ajuntament de Terrassa) ; Bach Faig, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Purpose Weight Bias Internalization (WBI) is pervasive and potentially damaging for health. Little is known about WBI in youth. As negative efects of WBI have been observed when controlling for BMI, measures that allow WBI to be assessed across diferent weight categories are needed. [...]
Editrice Kurtis s.r.l., 2022 - 10.1007/s40519-022-01453-z
Eating & Wheight Disorders. Studies on Anorexia, Bulimia and Obesity  
5.
32 p, 1.1 MB Behavior Problems and Social Competence in Fragile X Syndrome : A Systematic Review / Cregenzán-Royo, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Fragile X syndrome (FXS) causes intellectual disability and is the known leading cause of autism. Common problems in FXS include behavior and social problems. Along with syndromic characteristics and autism comorbidity, environmental factors might influence these difficulties. [...]
2022 - 10.3390/genes13020280
Genes, Vol. 13 (january 2022)  
6.
16 p, 588.0 KB Family Meals, Conviviality, and the Mediterranean Diet among Families with Adolescents / de la Torre-Moral, Andrea (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Salut) ; Medina, F. Xavier (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Salut) ; Aguilar-Martínez, Alicia (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fàbregues, Sergi (Universitat Oberta de Catalunya. Departament de Psicologia i Educació) ; Bach Faig, Anna (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Two aspects that characterize the Mediterranean diet (MD) are "what" and "how" we eat. Conviviality relates to "how" we eat and to the pleasure of sharing meals with significant people. The most studied concept is "family meals", which includes conviviality, which involves "enjoying" family meals. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18052499
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 5 (2021) , p. 2499  
7.
10 p, 694.8 KB Longitudinal study of physical activity in Spanish young adolescents : weight status and gender differences / Añez, Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Past research indicates there are marked declines in physical activity (PA) during adolescence. Recent studies are offering new insights. This longitudinal study investigates changes in intensities of PA (moderate-to-vigorous vs. [...]
Investigaciones anteriores indican que hay marcadas disminuciones en la actividad física (AF) durante la adolescencia. Estudios más recientes ofrecen nuevos conocimientos. Este estudio longitudinal investiga los cambios en las intensidades de la AF (moderada a vigorosa versus ligera), por género y estatus de peso, en una muestra de adolescentes españoles. [...]
Pesquisas anteriores indicam que há declínios acentuados na atividade física (AF) durante a adolescência. Estudos recentes estão oferecendo novos conhecimentos. Este estudo longitudinal investiga mudanças nas intensidades de AF (moderada a vigorosa vs. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 1 (2020) , p. 57-66 (Artículos)  
8.
9 p, 180.2 KB Spanish adaptation and validation of the Child Food Security Survey Module (CFSSM-S) / Shankar Krishnan, Nithya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objective: The present study aimed to assess the: (i) internal structure of the Spanish Child Food Security Survey Module (CFSSM-S) with exploratory and confirmatory factor analysis (EFA and CFA); (ii) measurement invariance by gender, grade, weight status, socio-economic status (SES) and family affluence; and (iii) relationships with these external variables. [...]
2018 - 10.1017/S1368980018001672
Public health nutrition, Vol. 21, núm. 15 (2018) , p. 2753-2761  
9.
10 p, 196.5 KB Assessment of cognition and language in the early diagnosis of autism spectrum disorder : usefulness of the Bayley Scales of infant and toddler development, third edition / Torras Mañá, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Gómez-Morales, A. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; González-Gimeno, I. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Brun-Gasca, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The aim of this study was to test the usefulness of the Cognitive and Language scales Bayley-III in the early assessment of cognitive and language functions in the context of an autism spectrum disorder (ASD) diagnosis. [...]
2016 - 10.1111/jir.12291
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 60, Issue 5 (May 2016) , p. 502-511  
10.
29 p, 226.8 KB Body image dissatisfaction, physical activity and screen-time in Spanish adolescents / Añez, Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Fauquet Ars, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; López-Guimerà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Puntí Vidal, Joaquim (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This cross-sectional study contributes to the literature on whether body dissatisfaction (BD) is a barrier/ facilitator to engaging in physical activity (PA), and to investigate the impact of mass-media messages via computer-time on BD. [...]
2016 - 10.1177/1359105316664134
Journal of health psychology, Núm. 24 (August 2016) , p. 1-12  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
3.6 MB Perfil de comunicación y lenguaje asociado a cognición y conducta adaptativa en personas con síndrome de Angelman / Guerrero Leiva, María Karla ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
La malaltia minoritària és una patologia greu i poc freqüent, el 80% de les causes són origen genètic i podria comportar discapacitat intel·lectual i condició crònica. El Síndrome d' Angelman afecta el neurodesenvolupament de 1:10000/40000 recent nascuts degut a la pèrdua o absència de expressió de gens materns de la regió 15q11-q13. [...]
La enfermedad minoritaria es una patología grave y poco frecuente, el 80% de las causas son origen genético y podría comportar discapacidad intelectual y condición crónica. El Síndrome de Angelman afecta el neurodesarrollo de 1:10000/40000 recién nacidos debido a la pérdida o ausencia de expresión de genes maternos de la región 15q11-q13. [...]
The rare disease is a severe and infrequent pathology, of an estimated 80% genetic origin, manifesting intellectual disability and a chronic condition. The Angelman Syndrome is a severe pathology which affects neurodevelopment in 1:10000/40000 of newborns, and it is caused by the loss or absence of expression of maternal genes in the 15q11-q13 region. [...]

2022  
2.
209 p, 7.8 MB Síndrome de X Frágil y Síndrome de Down. Problemas de comportamiento, competencia social y factores ambientales / Cregenzán-Royo, Olga ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
Aquesta tesi versa sobre dues síndromes de base genètica que causen discapacitat intel·lectual, en concret la Síndrome de Down i la Síndrome de X Fràgil. Ambdues síndromes comporten problemes de comportament i de competència social que en dificulten el desenvolupament en el dia a dia. [...]
La presente tesis versa sobre dos síndromes de base genética que causan discapacidad intelectual, en concreto el Síndrome de Down y el Síndrome de X Frágil. Ambos síndromes conllevan problemas de comportamiento y de competencia social que dificultan su desempeño en el día a día e interfieren con su desarrollo. [...]
The present thesis focuses on two genetic syndromes that cause intellectual disability, particularly Down Syndrome and Fragile X syndrome. Both syndromes lead to behavior and social competence problems that involve developmental difficulties and affect their everyday functioning. [...]

2022  
3.
86 p, 18.3 MB La veu, la parla i el llenguatge de les persones amb la síndrome de deleció de 22q11 / Sebastián Lázaro, Diana ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir.
La síndrome de deleció de 22q11 (S22q11) està considerada una malaltia minoritària, ja que afecta a menys de 5 de cada 10. 000 habitants. Les persones amb la S22q11 poden presentar alteracions congènites cardiovasculars, anomalies del paladar, hipocalcemia, immunodeficiència i trets facials típics. [...]
El síndrome de deleción de 22q11 (S22q11) está considerado una enfermedad rara, ya que afecta a menos de 5 de cada 10. 000 habitantes. Las personas con el S22q11 pueden presentar alteraciones congénitas cardiovasculares, anomalías del paladar, hipocalcemia, inmunodeficiencia y rasgos faciales típicos. [...]
22q11 deletion syndrome (S22q11) is considered a rare disease, due to the fact that it affects less than 5 out of 10,000 inhabitants. People with S22q11 may present cardiovascular congenital defects, palate abnormalities, hypocalcemia, immunodeficiency, and typical facial features. [...]

2020  
4.
158 p, 1.9 MB Theory of mind in down syndrome and autism spectrum disorder : A study in Iran and Sweden / Shojaeian, Nazila ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El estudio presentado aquí, explora la comprensión de la teoría de la mente (ToM) en niños con síndrome de Down (DS), trastorno del espectro autista (TEA) y personas con desarrollo típico (TD) durante la infancia y la adolescencia temprana. [...]
The study reported herein, explored the comprehension of Theory of Mind (ToM) implemented in children with Down syndrome (DS), Autism Spectrum Disorder (ASD), and Typically Developing (TD) individuals during middle childhood and early adolescence. [...]

2019  
5.
190 p, 2.4 MB Somatization, culture and immigration in primary health care settings: the case of Spain / Evangelidou, Styliani ; Qureshi burakhardt, Adil, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
El proyecto de la tesis doctoral (mención internacional) es un trabajo trifásico de investigación que elabora críticamente el fenómeno de la somatización en entornos de atención primaria de salud entre inmigrantes y nativos (muestra total N = 3,006; inmigrantes N = 1,503 y nativos N = 1,503) en España. [...]
The current international PhD dissertation project is a three-fold research work that aims to critically elaborate on the phenomenon of somatization in primary health care settings among immigrants and natives (total sample N=3,006; immigrants N=1,503 and natives N=1,503) in Spain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
6.
257 p, 4.4 MB Perfil neuropsicològic en l'encefalomielitis miàlgica/síndrome de fatiga crònica i la fibromiàlgia / Garcia Blanco, Susana ; Deus Yela, Juan, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Les dificultats neuropsicològiques són un símptoma habitual en els malalts afectats d'Encefalomielitis Miàlgica/Síndrome de Fatiga Crònica (EM/SFC) i de Fibromiàlgia (FM). Hi ha consens sobre l'alentiment de procés en l'EM/SFC però no és tant evident el compromís de la capacitat atencional ni de les funcions executives. [...]
The neuropsychological difficulties are common symptoms in patients suffering from Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome (ME/CFS) and Fibromyalgia (FM). There is consensus on the slow processing speed in the ME/CFS but is not so obvious this compromise nor in the attentional capacity neither in the executive functions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
144 p, 1.4 MB Evaluación cognitiva y del lenguaje en el diagnóstico precoz de los trastornos de la comunicación y del espectro del autismo : aportación de las "Bayley Scales of Infant and Toddler Development, Third Edition" / Torras Mañá, Montserrat ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Los trastornos del neurodesarrollo se definen, según el Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) como un grupo de condiciones que tienen su inicio en el período de desarrollo. [...]
The neurodevelopmental disorders are defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5; APA, 2013) as a group of conditions with onset in the developmental period. The disorders typically manifest early in development, often before the child enters grade school, and are characterized by developmental deficits that produce impairments of personal, social, academic, or occupational functioning. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
156 p, 1.2 MB Sensibilidad y valor predictivo de la Pauta de Observación del Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program para la detección de alteraciones en el neurodesarrollo del neonato prematuro / Alvarez Garcia, Alicia ; Costas i Moragas, Carme, dir. ; Botet Mussons, Francisco, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Debido al aumento del número de nacimientos prematuros y a las importantes secuelas que éstos conllevan y, por otra parte, a las investigaciones sobre los efectos potencialmente dañinos de las unidades de cuidados intensivos neonatales (UCIN), resulta cada vez más necesario disponer de una herramienta que permita evaluar a los recién nacidos prematuros ingresados en una UCIN sin añadir ningún elemento disruptivo y permitiendo generar un programa de intervención posterior. [...]
Due to the increasing number of preterm births and to the important sequels that they comport and due also to researches on the potentially harmful effects of neonatal intensive care units (NICU), it becomes more important to have an assessment tool for the preterm newborns hospitalized in a NICU that does not bring in any disruptive element and makes it easier for clinical staff to generate an intervention program. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
9.
136 p, 1018.7 KB Sintomatología del trastorno de estrés postraumático, ansiedad y depresión en una muestra de niños testigos de violencia en la calle y violencia familiar que viven en Ciudad Juárez / Quintana Moye, Lucia Nereth ; Brun-Gasca, Carme, dir. ; Fornieles Deu, Albert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
102 p, 7.1 MB Anàlisi de la relació entre variables fisiològiques i conductuals del nadó prematur / Quer Palomas, Sílvia ; Botet Mussons, Francisco, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Costas i Moragas, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fornieles Deu, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La supervivència dels nadons que neixen prematurament ha augmentat durant les últimes dècades degut a múltiples causes, entre elles, les millores en les cures neonatals. Néixer prematur implica un alt risc de patir problemes mèdics i cognitius a curt i llarg termini, ja que el fetus passa bruscament a un entorn que li és del tot desfavorable. [...]
The survival of premature infants has increased during the last decades due to multiple reasons, like improvements in neonatal care. A premature born implies a high risk of mental and health problems at short and long term for the infant, as the fetus goes sharply to an unfavourable environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documents de recerca : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 44 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 104.7 KB Treball de Final de Màster II [44725] / Sanz Ruíz, Antonio ; Fornieles Deu, Albert ; Feliu Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The philosophy of the DM is to face the student with a real problem of research related to general health psychology, he/she must follow a research team to contribute to a line already endegated, or be identified, with the help from the tutor/s, a need, problem or lack of health interest. [...]
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
2.
4 p, 101.8 KB Treball de Final de Màster I [44724] / Sanz Ruíz, Antonio ; Fornieles Deu, Albert ; Feliu Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The philosophy of the Master Dissertation (MD) is to confront the student with a real research problem related to general health psychology, either by joining a research team to contribute to an already started line, or by identifying, with the help from the tutor/s, a health need, problem or lack of interest. [...]
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
3.
5 p, 106.5 KB Treball de Fi de Màster [43426] / Sanz Ruíz, Antonio ; Fornieles Deu, Albert ; Feliu Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The MD allows the student to address a real problem from the field ofHealth Psychology, either by joining a research team, or by identifying, with the help of the tutor(s), a need, problem or lack of knowledge. [...]
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
4.
8 p, 120.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Barajas Vélez, Ana ; Balada, Ferran ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Guillazo Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Cantera Espinosa, Leonor M ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Faucha Hernández, Mireia ; Pretus Gomez, Clara-Helena ; Crespo-Puig, Neus ; Bonillo Martín, Albert ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar a l'estudiantat d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar al estudiantado de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
5.
8 p, 117.8 KB Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566] / Granero Perez, Rosario ; Fornieles Deu, Albert ; Portell Vidal, Mariona ; Ayala-Rojas, Rocío Elena ; Vives Brosa, Jaume ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. [...]
"Methods, Designs and Research Techniques" is the first methodological subject of the Psychology syllabus, and it belongs to the area of "Statistics". It is scheduled for the second semester of the first year of the syllabus, in order to facilitate transfer of the methodological competences to the other subjects. [...]
"Métodos, diseños y técnicas de investigación" es la primera asignatura metodológica del plan de estudios de psicología, y pertenece a la materia "Estadística". Se imparte en el segundo semestre de primer curso. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
4 p, 102.5 KB Treball de Final de Màster II [44725] / Fornieles Deu, Albert ; Sanz Ruíz, Antoni ; Feliu-Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The philosophy of the TFM is to confront the student with a real research problem related to general health psychology, either.
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
7.
4 p, 101.7 KB Treball de Final de Màster I [44724] / Fornieles Deu, Albert ; Sanz Ruíz, Antoni ; Feliu-Soler, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La filosofia del TFM és enfrontar l'estudiant amb un problema real d'investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d'investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l'ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d'interès sanitari. [...]
The MD allows the student to address a real problem from the field ofHealth Psychology, either by joining a research team, or by identifying, with the help of the tutor(s), a need, problem or lack of knowledge. [...]
La filosofía del TFM es enfrentar al estudiante con un problema real de investigación relacionado con la psicología general sanitaria, bien sea uniéndose a un equipo de investigación para contribuir a una línea ya iniciada, bien identificando, con la ayuda del/los tutor/es, una necesidad, problema o carencia de interés sanitario. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
8.
7 p, 115.8 KB Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566] / Granero Pérez, Rosario ; Fornieles Deu, Albert ; Portell Vidal, Mariona ; Vall-llovera Llovet, Montse ; Ordeix Cordón, Lídia ; Zamora Solé, Rocio ; Vives Brosa, Jaume ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Lorente Sanchez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. [...]
"Methods, Designs and Research Techniques" is the first methodological subject of the Psychology syllabus, and it belongs to the area of "Statistics". It is scheduled for the second semester of the first year of the syllabus, in order to facilitate transfer of the methodological competences to the other subjects. [...]
"Métodos, diseños y técnicas de investigación" es la primera asignatura metodológica del plan de estudios de psicología, y pertenece a la materia "Estadística". Se imparte en el segundo semestre de primer curso. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
1 p, 653.9 KB Tècniques Qualitatives [21181] / Riba, M. Dolors ; Fornieles Deu, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
7 p, 115.6 KB Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566] / Portell Vidal, Mariona ; Fornieles Deu, Albert ; Oliveras Boté, Isabel ; Ordeix Cordón, Lídia ; Zamora Solé, Rocio ; Granero Pérez, Rosario ; Vives Brosa, Jaume ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Lorente Sanchez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. [...]
"Methods, Designs and Research Techniques" is the first methodological subject of the Psychology syllabus, and it belongs to the area of "Statistics". It is scheduled for the second semester of the first year of the syllabus, in order to facilitate transfer of the methodological competences to the other subjects. [...]
"Métodos, diseños y técnicas de investigación" es la primera asignatura metodológica del plan de estudios de psicología, y pertenece a la materia "Estadística". Se imparte en el segundo semestre de primer curso. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Materials acadèmics : 44 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.