Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
20 p, 1.7 MB Which score is adequate : approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test / Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Despite the surge of Content and Language Integrated Learning (CLIL) studies in many areas, assessment practices in CLIL contexts are considered to be much unaccounted for (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]
A pesar de la oleada de estudios sobre Aprendizaje Integrado de Contenido en Lengua Extranjera (AICLE) en varias áreas, las prácticas de evaluación en contextos AICLE continúan siendo escasas (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]
Tot i la onada d'estudis sobre Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera (AICLE) en varies àrees, les pràctiques d'avaluació en contexts AICLE continuen sent escasses (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.541
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 54-73  
2.
20 p, 166.5 KB From "This is impossible" to "I will make the standard higher": A close look at interaction in the CLIL classroom / Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper aims to explore the complexities of students' interaction in a collaborative learning task set within a CLIL unit in the EFL classroom. By way of illustration, a sample from a 4th year classroom grade in a secondary school of Catalonia has been collected. [...]
2011 - 10.5565/rev/jtl3.374
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 2 (maig / juny 2011) , p. 17-36  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
6 p, 47.3 KB Approximation to a science in english (CLIL) unit test: students' outcomes and grading / Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 59-64  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
109 p, 2.2 MB The first steps of a secondary school teacher : experiences and studies of a student-teacher / Fuentes Arjona, Miquel Àngel ; Escobar Urmeneta, Cristina, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation aims at fostering the professional development of the EFL teacher. This document compiles two small scale empirical studies carried out during the practicum periods of the TED's course. [...]
Esta disertación pretende impulsar el desarrollo profesional del profesor de inglés/LE. Este documento compila dos estudios empíricos a pequeña escala realizados durante las fases Practicum del Máster de Formación del Profesorado. [...]
Aquesta dissertació pretén impulsar el desenvolupament professional del professor d'anglès/LE. Aquest document compila dos estudis empírics a petita escala realitzats durant les fases de Practicum del Màster de Formació de Professorat. [...]

2010  

Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
52 p, 2.6 MB Chemistry in everyday life / Fuentes Arjona, Miquel Àngel ; Hernández, Helena ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Content and Language Integrated Learning. Semiimmersió ; CLILSI
We are surrounded by chemistry, but many people are not aware of that fact. By the end of this unit, you and your group will be able to explain to everybody how our everyday life is conditioned by chemistry and to which extent it is important in our lives.
2010
11 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.