Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
12 p, 181.1 KB Ordenadores en el aula : ¿estamos preparados los profesores? / Gómez Crespo, M. A. (IES Victoria Kent (Madrid)) ; Cañas Cortazar, A. M. ; Gutiérrez Julián, M. S. ; Martín-Díaz, M. J. (IES Jorge Manrique (Madrid))
Integrar las TIC en las aulas de Física y Química supone un gran reto y los factores involucrados son muchos y complejos. El problema fundamental radica en cómo se utilizan las TIC por parte de los estudiantes y, en esto, tienen un papel muy importante la escuela y el uso que los profesores hacen de ellas. [...]
Integrating Information and Communication Technology (ICT) into Physics and Chemistry classroom poses an important challenge. Factors involved are numerous and complex. The key problem is how the students use ICT and their high-schools and the use that teachers make of these technologies in the classroom play a fundamental role. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.939
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 239-250  
2.
4 p, 115.0 KB E.A.O. y enseñanza de los modelos microscópicos en Química / Gómez Crespo, M.A. (IES Victoria Kent)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
3.
5 p, 83.7 KB Utilización del modelo corpuscular de la materia / Gutiérrez Julián, M. S. (IES Tirso de Molina) ; Gómez Crespo, M.A. (IES Victoria Kent) ; Pozo , J. I. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
4.
4 p, 118.7 KB Alfabetización científica ¿para qué y para quienes? ¿cómo lograrla? / Martín-Díaz, M.J. (IES Jorge Manrique) ; Gutiérrez Julián, M.S. (IES Tirso de Molina) ; Gómez Crespo, M.A. (IES Victoria Kent)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
5.
12 p, 730.0 KB Las ideas de los alumnos sobre la ciencia : una interpretación desde la psicología cognitiva / Pozo, J. A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Sanz, A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Gómez Crespo, M.A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Limón, M. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología)
This paper deals with the psychological processes by which students' altemative ideas of scientific concepts arise.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 83-94  
6.
10 p, 458.8 KB Identificación de competencias y características deseables en el profesorado de ciencias de EGB / Rodrigo, M. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Agra Cadarso, M. J. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Gómez Crespo, M.A. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Morcillo, J. G. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Vidal, M. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Unamuno, M. P. (Universidad Complutense. Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
This article offers the vision held by some groups of teachers on various qualities taken as important for a Science Teacher of Primary Education, as well as the opinion on to what extend those qualities are found in this type of teachers.
1993
Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 255-264  
7.
6 p, 303.7 KB Influencia de la enseñanza asistida por ordenador en el rendimiento y las ideas previas de los alumnos en electricidad / Gómez Crespo, M.A. (IES Victoria Kent)
This paper presents an experience about the use of computers in learning electricity. It was carried out with students of 3º BUP. It analyses the efficacy of using a certain computer programme versus the traditional work in the classroom.
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 355-360  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.