Resultats globals: 39 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 7 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Materials acadèmics, 26 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
5 p, 95.9 KB David Andrés Fernández, Mapping Processions: Four Sixteenth-Century Spanish Music Manuscripts in Sydney / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: David Andrés Fernández, Mapping Processions: Four Sixteenth-Century Spanish Music Manuscripts in Sydney. Kitchener, ON, Canadá: The Institute of Mediaeval Music, 2018.
2018
Medievalia, Vol. 21 (2018) , p. 117-121 (Reseñas)  
2.
8 p, 494.5 KB Ressenyes / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: Margaret BENT, Magister Jacobus de Ispania, Author of the «Speculum musicae». Farnham: Ashgate, 2015.
2016
Medievalia, Vol. 19 Núm. 1 (2016) , p. 164-171 (Ressenyes)  
3.
4 p, 496.8 KB Ressenyes / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: The Cosmopolitan. Songs by Oswald von Wolkenstein, Ensemble Leones, dir. Marc Lewon, Christohorus (CHR 77379), 2014 [CD].
2015
Medievalia, Vol. 18 Núm. 1 (2015) , p. 247-250 (Ressenyes)  
4.
5 p, 379.3 KB Ressenyes / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Obra ressenyada: John HAINES, Medieval Song in Romance Languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
2012
Medievalia, Vol. 15 (2012) , p. 410-414 (Ressenyes)  
5.
4 p, 304.2 KB Ressenyes / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Medievals)
Obra ressenyada: Gérard ZUCHETTO (dir. ) La TRÒBA, Anthologie chantèe des Troubadours XIIè et XIIIè siècles, Troubadours Art Ensemble. Tròba Vox (TRO15, 16, 17, 25, 27), 2007-2011 [22 CDs].
2014
Medievalia, Vol. 17 (2014) , p. 422-425 (Ressenyes)  
6.
3 p, 421.8 KB Ressenyes / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Medievals)
Obra ressenyada: Katia CARÉ, dir. , Carmina Carolingiana. Chants épiques au temps de Charlemagne, Ligeriana, Ligia (Lidi 0202251-13), 2013, 65’58’’.
2014
Medievalia, Vol. 16 (2013) , p. 305-307 (Ressenyes)  
7.
14 p, 350.7 KB El manuscrito 1bis del Monasterio de Santa Maria de Vallbona / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
1989
Recerca musicològica, N. 9-10 (1989) p. 59-72  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
468 p, 3.2 MB La Musica ficta en la polifonia renaixentista hispànica a través de les adaptacions instrumentals / Alern Vázquez, Francesc Xavier ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Otaola, Paloma, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
A l'hora d'editar o d'interpretar una obra de música vocal del Renaixement ens enfrontem amb un problema fonamental: la notació blanca renaixentista no té tota la informació que ens cal per a la seva interpretació. [...]
When we edit or perform a work of Renaissance vocal music we have a fundamental problem: the white Renaissance notation does not have all the information required in order to be performed. One of the most important elements that we do not have is that that we call "chromaticism". [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
2.
213 p, 14.1 MB La Vihuela de arco hispana : las cuerdas de tripa y la reflexión en el cóncavo como aspectos esenciales en la producción de su sonido / Marín Corbí, Fernando ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Griffiths, John, 1952-, dir. ; Martínez Gómez, Francisco Javier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Una hipótesis de caracterización acústica del modelo de ‘vihuela' (término genérico usado para denominar cualquier tipo de instrumento musical de cuerda con mango y caja de resonancia) frotada con arco, desarrollado hacia el s. [...]
Here is a hypothesis on the acoustic characterization of a model of a ‘vihuela' (generic term used to refer to any string instrument with a fingerboard and a resonance box) struck with a bow and developed in Spain in the 16th century. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
403 p, 9.7 MB The Rescue de Benjamin Britten: el último eslabón hacia Peter Grimes / Bosch Delgado, Marcos ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; García Laborda, José María, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Peter Grimes, la primera ópera del compositor inglés Benjamin Britten, fue reconocida desde su estreno en 1945 como una obra maestra, incorporándose de manera inmediata al circuito internacional. Con esta obra, la tradición operística moderna del Reino Unido resurge finalmente después de numerosos intentos. [...]
Peter Grimes, the first opera of the English composer Benjamin Britten, was recognised as a masterpiece from its release in 1945, and immediately joined the international circuit. With this work, the modern opera tradition of the United Kingdom finally re-emerged after several attempts. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
2 documents
4.
450 p, 7.6 MB El fabordón a la luz de las fuentes hispánicas del renacimiento (ca.1480-1626): fórmulas y fabordón elaborado en el marco del oficio divino / Zauner, Sergi ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La presente Tesis Doctoral está dedicada a un estudio exhaustivo de la tradición escrita del fabordón en la Península Ibérica entre ca. 1480-1626 a partir de los testimonios que nos han llegado en las fuentes musicales. [...]
Bei dieser Dissertation handelt es sich um eine ausführliche, auf den überlieferten musikalischen Quellen basierende Etüde der schriftlichen Tradition des fabordón Spaniens zwischen ca. 1480 und 1626. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
457 p, 7.1 MB La teoría de canto de órgano y contrapunto en el renacimiento español: La sumula de canto de organo de Domingo Marcos Durán como modelo / Galán Gómez, Santiago ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La presente Tesis investiga los fundamentos de la teoría sobre polifonía y contrapunto en España a finales del siglo XV y principios del XVI. Partiendo de la edición crítica del primer tratado impreso en España sobre polifonía, escrito por Domingo Marcos Durán y titulado Sumula de canto de organo, contrapunto y composicion vocal y instrumental, pratica y speculativa, edición crítica realizada por primera vez, nuestro trabajo ha establecido el contexto en el que se desarrolló esta teoría, en relación a los precedentes históricos tanto españoles como europeos, y en relación al contexto humanístico del momento. [...]
This thesis investigates the fundamentals of the theory of polyphony and counterpoint in Spain in the late fifteenth and early sixteenth century. Based on the critical edition of the first printed treatise on polyphony in Spain, written by Domingo Marcos Duran and entitled Sumula de canto de organo, contrapunto y composicion vocal y instrumental, pratica y speculativa, presented here edited by the first time, our work has established the context in which this theory was developed in relation to historical precedents both in Spain and the rest of Europe, and in relation to the humanistic context of the moment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
6.
350 p, 8.2 MB El Lenguaje contrapuntístico de Francisco de Peñalosa y Cristóbal de Morales a través de sus motetes : un análisis desde la perspectiva de los tratados musicales del Renacimiento hispano y su recepción en Pedro Cerone / Macías Peraza, Rigoberto ; Gómez Muntané, Ma. Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Zaldívar Gracia, Álvaro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La presente Tesis se hizo con la intención de realizar un estudio del lenguaje contrapuntístico de la música del pasado desde la doble visión de la teoría y la práctica, un enfoque que hasta la fecha no ha sido muy empleado. [...]
This thesis was made with the intention of making a study of the contrapuntal language of music of the past from the double vision of theory and practice, an approach that to date has not been widely used. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials acadèmics 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 169.1 KB Notació musical I [100654] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2013-14
Musicologia [809]  
2.
8 p, 122.2 KB Notació musical II [100653] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2013-14
Musicologia [809]  
3.
11 p, 208.6 KB La música medieval [100638] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2013-14
Musicologia [809]  
4.
8 p, 312.6 KB Notació musical II [100653] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2012-13
Musicologia [809]  
5.
8 p, 349.0 KB Notació musical I [100654] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2012-13
Musicologia [809]  
6.
8 p, 61.6 KB Notació musical I [100654] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2011-12
Musicologia [809]  
7.
2 p, 16.4 KB Música d'Època Medieval: La Monodia [28741] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2010-11
Llicenciat en Història i Ciències de la Música [513]  
8.
2 p, 19.1 KB Història de la Notació i Tècniques Editorials [28734] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2010-11
Llicenciat en Història i Ciències de la Música [513]  
9.
2 p, 26.5 KB Música d'Època Medieval: La Monodia [28741] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2009-10
Llicenciat en Història i Ciències de la Música [513]  
10.
2 p, 27.9 KB Història de la Notació i Tècniques Editorials [28734] / Gómez Muntané, Ma. Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2009-10
Llicenciat en Història i Ciències de la Música [513]  

Materials acadèmics : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.