Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 2 records found
Articles 1 records found  
1.
10 p, 144.1 KB Argumentación matemática : prácticas escritas e interpretaciones / Gamboa Rojas, Genaro de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La práctica de argumentación matemática es parte esencial de la formación de los estudiantes en las distintas etapas escolares y, por tanto, también debe ser tenida en cuenta en la formación de los futuros maestros. [...]
The practice of mathematical argumentation is a key component in the students' development during their different school periods. Hence, it needs to be considered in the future teachers' academic development. [...]

2010
Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Núm. 64 (2010) , p. 35-44  

Research literature 2 records found  
1.
23 p, 308.1 KB Extra-mathematical connections. Connecting mathematics and real world. A practical application in a 7-8 year olds class / Sabaté Quirós, Núria ; Gamboa Rojas, Genaro de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'aprenentatge de les matemàtiques ha estat durant molts anys aïllat i desvinculat del món real, fet que ha provocat la desmotivació i la recurrent pregunta de "això per a què ho aprenc?" en molts estudiants. [...]
The learning of mathematics has been during many years isolated and separated from the real world. It has caused a lack of motivation and the recurring “why am I learning this?” question among many students. [...]

2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2.
240 p, 2.0 MB Aproximación a la relación entre el conocimiento del profesor y el establecimiento de conexiones en el aula / Gamboa Rojas, Genaro de ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral "Aproximación a la relación entre el conocimiento del profesor y el establecimiento de conexiones en el aula" representa una aportación a la investigación en Educación Matemática, y en particular al estudio del conocimiento del profesor. [...]
The PhD dissertation "An approach to the relationship between teacher's knowledge and the making of connections in the classroom" constitutes a contribution to the field of Mathematics Education, particularly to the study of teacher knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.