Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
5 p, 497.1 KB ¿Influye la formación académica de los estudiantes en su comprensión de las representaciones gráficas cartesianas? / García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia (Colombia). Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes) ; Perales Palacios, F. Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
2.
26 p, 644.7 KB ¿Comprenden los estudiantes las gráficas cartesianas usadas en los textos de ciencias? / García García, José Joaquín ; Perales Palacios, F. Javier
Este artículo presenta los resultados de una investigación acerca del desempeño de los estudiantes de bachillerato y de licenciatura en química, en nueve tareas de interpretación de gráficas cartesianas incluidas en los libros de texto de química usados en el bachillerato. [...]
This paper presents the findings of a research study on high school and B. Sc (Chemistry) students' performance in nine interpreting tasks of Cartesian graphs in high school Chemistry books. The study shows that participants did not find it difficult to perform tasks involving identification of variables, data reading, and classifi cation of relationships between variables. [...]

2007
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 107-132  
3.
14 p, 455.6 KB Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación / Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química) ; García García, José Joaquín (Universidad de Antioquía (Medellín, Colòmbia). Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
1997
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71  
4.
19 p, 414.6 KB El uso y el volumen de información en las representaciones gráficas cartesianas presentadas en los libros de texto de ciencias experimentales / García García, José Joaquín
Las representaciones gráfi cas cartesianas son muy importantes en los currículos de ciencias y matemáticas. En la ciencia en particular, pueden ser usadas para describir principios, para explicar situaciones y para predecir el comportamiento de los fenómenos. [...]
The cartesian graphical representations are very important in the curriculums of sciences and mathematics. In science particularly, they can be used to describe principles, to explain situations and to predict the behavior of the phenomena. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 181-199  
5.
17 p, 134.0 KB La solución de situaciones problemáticas : una estrategia didáctica para la enseñanza de la química / García García, José Joaquín
In this article we first describe a didactic strategy based on the model of troublesome teaching and then analyse the results of its experimental application to teaching chemistry, trying to establish the relations that there may be between the application of such a strategy and the development within the student of positive attitudes towards science, creative abilitities, skills to solve problems, cognitive independence and conceptual assimilation.
2000
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 113-129  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.