visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: García Gracia, Maribel
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzines
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells,contrib...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
120
registres trobats en 0.01 segons.
Articles
,
28
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
9
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
7
registres trobats
Documents de recerca
,
3
registres trobats
Materials acadèmics
,
73
registres trobats
Articles
28
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
21 p, 354.6 KB
Jóvenes y segunda oportunidad : cambios en las trayectorias formativas y laborales
/
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Olmedo, Elsa
(Universitat de València) ;
Palomares, Davinia
(Universitat de València)
El artículo analiza empíricamente el efecto de las Escuelas de Segunda Oportunidad (E2O) en las trayectorias formativas y laborales del alumnado egresado al finalizar el curso 2019-20. A partir de una base de datos de registro, proporcionada por las propias escuelas, de 1592 jóvenes, se analiza el efecto del perfil y del tipo de formación en la adquisición de competencias y en la situación de actividad de los jóvenes en diciembre del 2020. [...]
The paper aims to analyze the effect of the training received in Second Chance Schools (E2O) on the skills acquired by young people, as well as on the later paths of educational return or entry into the labor market. [...]
2022 -
10.30827/profesorado.v26i3.23455
Profesorado
,
Vol. 26 Núm. 3 (2022)
, p. 221-241
Registre complet
-
2.
20 p, 504.9 KB
Vías e itinerarios de formación profesional : la persistencia de la asociación entre bajo rendimiento y opción profesional
/
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Educació i Treball
El objetivo del artículo es analizar el perfil de las personas jóvenes que acceden y transitan por la formación profesional después de la escuela obligatoria. Se han explotado los datos del registro de alumnado del Departamento de Educación de la Generalitat de Cataluña de la cohorte nacida en el año 2001, entre los cursos 2016-17 y 2019-20. [...]
The aim of this paper is to analyse the profile of young people who enter and progress through vocational training after compulsory schooling. We have used data from the student records of the Department of Education of the Generalitat de Catalunya for the cohort born in 2001, between the academic years 2016-17 and 2019-20. [...]
2022 -
10.15581/004.43.008
Estudios sobre Educación
,
Vol. 43 (2022)
, p. 157-176
Registre complet
-
3.
30 p, 433.3 KB
Educational trajectories, traceability, and self-perception of grades in post-compulsory transitions
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valls, Ona
(Universidad de Viena)
The aim of this article is to describe and analyze the continuities and ruptures in students' educational trajectories in the transition to post-compulsory education. The incidence of social inequalities and the mediation of the self-perception of school grades in their educational choices are investigated. [...]
El presente artículo tiene por objetivo describir y analizar las continuidades y rupturas en los itinerarios formativos de los jóvenes en sus transiciones tras finalizar de la enseñanza secundaria obligatoria. [...]
2022 -
10.4438/1988-592X-RE-2022-396-531
Revista de educación
,
Núm. 396 (abril-junio 2022)
, p. 95-123
2 documents
Registre complet
-
4.
19 p, 433.9 KB
¿Por qué faltan los jóvenes a la escuela? : una exploración de la experiencia escolar del alumnado absentista en Cataluña
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Razeto Pavez, Alicia
(Pontificia Universidad Católica de Chile. Escuela de Trabajo Social)
El artículo explora el fenómeno del absentismo escolar desde una perspectiva biográfica en un grupo de jóvenes de centros educativos de secundaria en Cataluña. A partir de un enfoque metodológico cualitativo se analiza la visión de los jóvenes sobre su experiencia escolar, el significado que atribuyen a la escuela y las razones de su absentismo escolar. [...]
The paper explores the phenomenon of school absenteeism from a biographical perspective in a group of young people from secondary schools in Catalonia. A qualitative methodological approach is used to analyze young people's views on their school experience, the meaning they attach to school and the reasons for their absenteeism. [...]
2019 -
10.22201/iisue.24486167e.2019.165.59015
Perfiles educativos
,
Vol. 41 Núm. 165 (2019)
, p. 43-61
Registre complet
-
5.
23 p, 230.6 KB
La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias : itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo explora el abandono educativo en las transiciones posobligatorias desde una perspectiva metodológica longitudinal, con el objetivo de identificar y dimensionar la heterogeneidad de perfiles de alumnado y de itinerarios conducentes al abandono educativo. [...]
L'article explora l'abandó educatiu en les transicions postobligatòries des d'una perspectiva metodològica longitudinal, amb l'objectiu d'identificar i dimensionar l'heterogeneïtat de perfils d'alumnat i d'itineraris conduents a l'abandó educatiu. [...]
This article explores school dropout in post-compulsory education from a longitudinal perspective with the aim of identifying and measuring the heterogeneity of student profiles and educational pathways. [...]
2020 -
10.5565/rev/papers.2775
Papers : revista de sociologia
,
Vol. 105 Núm. 2 (2020)
, p. 235-257
Registre complet
-
6.
18 p, 170.5 KB
Separación del alumnado por niveles en 4º de ESO y complejidad social de los centros. Límites y posibilidades del currículum comprensivo
/
Merino Pareja, Rafael
;
García Gracia, Maribel
;
Torrents Vilà, Dani
;
Valls, Ona
La agrupación o separación por niveles de rendimiento en la enseñanza secundaria es un tema muy estudiado en la sociología de la educación por su relación con el origen social de los alumnos, y muy discutido en la política educativa. [...]
«Separation of Students by Levels in 4th of Middle School and Social Complexity. Limits and Possibilities of the Comprehensive Curriculum». Ability grouping according to the achievement students in secondary schools is a topic largely investigated in Sociology of Education, because the relationship between ability grouping and the students social background. [...]
2017
Témpora : revista de sociología de la educación
,
Vol. 19 (2017)
, p. 181-198
Registre complet
-
7.
22 p, 336.8 KB
El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria
/
Torrents Vilà, Dani
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Valls, Ona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...]
School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...]
El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]
2018 -
10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia
,
Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018)
, p. 29-50 (Artículos)
Registre complet
-
8.
20 p, 137.4 KB
Itinerarios formativos y laborales de los jóvenes graduados en formación profesional : sobre algunos prejuicios en la formación profesional
/
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La formación profesional, tanto la reglada como la no reglada, está siendo objeto en los últimos años de una atención especial en toda Europa, ya que está llamada a ser una de las vías principales de inserción laboral de una proporción cada vez mayor de jóvenes. [...]
The concern about vocational training (VT), school-based or not, is increasing around Europe during the last years. It is challenged to enrol a higher proportion of young people to offer them better conditions to find a job. [...]
2011
Sociología del trabajo
,
Núm. 72 (2011)
, p. 137-155
Registre complet
-
9.
13 p, 517.3 KB
L'acompanyament a les transicions educatives com a política contra l'abandonament escolar prematur i millora de l'èxit
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L'objectiu d'aquest article és il·lustrar i aportar elements de reflexió sobre la necessària col·laboració entre els centres escolars i els agents socioeducatius del territori, per a la millora de l'èxit educatiu i la reducció de l'abandonament escolar prematur. [...]
The aim of this paper is to reflect on the necessary cooperation between schools and socio-educational agents of the territory in order to improve educational attainment and to reduce the dropout rate. [...]
2016
Revista Catalana de Pedagogia
,
Vol. 10 (2016)
, p. 33
Registre complet
-
10.
19 p, 187.2 KB
¿Vías o itinerarios en el sistema educativo? La comprensividad y la formación profesional a debate
/
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo pretende resumir el debate sobre los itinerarios en el sistema educativo, en concreto en la enseñanza secundaria y la formación profesional. Después de un breve repaso por algunas reformas europeas centradas en la comprensividad, en sus éxitos y fracasos, y después de otro breve repaso histórico de las reformas educativas españolas del 1970 y del 1990, se propone una distinción entre vías para el diseño institucional del sistema educativo e itinerario para la construcción sociohistórica protagonizada por los jóvenes que circulan por la educación secundaria.
This article aims at summarising the debate on pathways in educational systems, and more precisely in Secondary Education and Vocational Training alike. After a brief review of certain European reforms based on the success and failure of comprehensibility and following a historical review of Spanish educational reforms in 1970 and 1990, a distinction among the different routes for the institutional design of educational systems, as well as educational pathways intended to the sociohistorical construction led by Secondary Education students, is presented.
2006
Revista de educación (Madrid)
,
Núm. 340 (mayo-agosto 2006)
, p. 1065-1083
Registre complet
-
Articles :
28
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
9
registres trobats
1.
9 p, 2.2 MB
Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito
/
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Planas, Jordi,
1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología
. Corunya, La, Galícia,
6è
: 1998
Registre complet
-
2.
9 p, 1.4 MB
Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación
. València, País Valencià,
10a
: 2003
Registre complet
-
3.
8 p, 3.7 MB
Expectativas del alumnado que finaliza la enseñanza obligatoria
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación
. Palma de Mallorca, Balears,
9a
: 2002
Registre complet
-
4.
5 p, 1.6 MB
Comprensividad e itinerarios desde las perspectivas normativa y biográfica
/
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona)
2004
Congreso español de sociología
. Alacant, País Valencià,
8è
: 2004
Registre complet
-
5.
15 p, 5.3 MB
De la escuela al trabajo : nuevas y viejas desigualdades en función del género
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Miguel Quesada, Francisco J.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2004
Congreso español de sociología
. Alacant, País Valencià,
8è
: 2004
Registre complet
-
6.
11 p, 189.3 KB
De la escuela al trabajo : exploración en el territorio de Cataluña
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La comunicación presenta parte de los resultados de la Encuesta a los jóvenes 2002, encargada por la Secretaría General de Juventud de la Generalitat de Cataluña al GRET (Grup de Recerca Educació i Treball) de la UAB. [...]
2003
Conferencia de sociología de la educación
. València, País Valencià,
10a
: 2003
Registre complet
-
7.
11 p, 551.6 KB
Eligiendo el futuro : las influencias familiares, escolares e individuales en la construcción de expectativas
/
Troiano i Gomà, Helena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Daza Pérez, Lidia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Elias, Marina
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Fachelli, Sandra
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
;
Figueroa González, Mijail
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Torrents, Dani
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Valls, Ona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Educació i Treball
El objetivo de esta comunicación es el de presentar algunos resultados de la primera fase de una investigación sobre las trayectorias formativas y laborales de los jóvenes de una muestra de 2000 estudiantes que cursaban 4º de ESO en 2013-14 -o que habían nacido en el año 1998- matriculados en 27 centros de la ciudad de Barcelona. [...]
2014
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación
. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
Registre complet
-
8.
770x577, 554.7 KB
Eligiendo el futuro : las influencias familiares, escolares e individuales en la construcción de expectativas
/
Daza Pérez, Lidia
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Elias, Marina
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Fachelli, Sandra
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Figueroa González, Mijail
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Sanchez Gelabert, Albert
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Torrents, Dani
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Troiano i Gomà, Helena
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Valls, Ona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Educació i Treball
El objetivo de esta comunicación es el de presentar algunos resultados de la primera fase de una investigación sobre las trayectorias formativas y laborales de los jóvenes de una muestra de 2000 estudiantes que cursaban 4º de ESO en 2013-14 -o que habían nacido en el año 1998- matriculados en 27 centros de la ciudad de Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación
. Lisboa, Portugal,
1a
: 2015
Registre complet
-
9.
7 p, 62.0 KB
Projecte interdisciplinari de professionalització (pip) a la titulació de sociologia
/
Moreno Colom, Sara,
1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Planas, Jordi,
1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
La Facultat de Ciències Politiques i de Sociologia de la UAB ha desenvolupat des del curs 2002/2003 una Area de Professionalització amb la finalitat de millorar les competències professionals i la capacitat d'inserció dels titulats de Ciències Polítiques i de Sociologia en el mercat de treball. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent
, 3a : 2006
Registre complet
-
Llibres i col·leccions
7
registres trobats
1.
20 p, 139.5 KB
L'escola i el territori com a sistema de lluita contra el fracàs escolar
/
García Gracia, Maribel
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (
Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53
)
L'estat de l'educació a Catalunya: anuari 2005
,
2006,
p. 375-394
Registre complet
-
2.
94 p, 711.3 KB
Itineraris de formació i inserció laboral dels joves a Catalunya
/
Merino Pareja, Rafael
;
García Gracia, Maribel
;
Fundació Jaume Bofill
La participació dels joves en l'educació secundària postobligatòria a Catalunya és substancialment inferior a la d'altres països del nostre entorn. Aquest és un problema clau per al futur del nostre país, tant per les repercussions que té sobre el mercat laboral l'oferta de joves poc qualificats, com per les dificultats que tenen aquests joves per construir els seus itineraris formatius i, en conseqüència, per la seva inserció social i laboral futura. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2007 (
Informes breus ; 4
)
Registre complet
-
3.
211 p, 2.3 MB
Enquesta als joves de Catalunya 2002 : itineraris educatius, laborals i familiars
/
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Miguel Quesada, Francisco J.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
;
Catalunya.
Secretaria General de Joventut
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Educació i Treball
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2004 (
Estudis (Catalunya. Secretaria General de Joventut); 13
)
Registre complet
-
4.
124 p, 3.6 MB
Enquesta als joves de Catalunya 2002 : avançament de resultats
/
Casal, Joaquim
(Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Merino Pareja, Rafael
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Miguel Quesada, Francisco J.
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
;
Catalunya.
Secretaria General de Joventut
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Educació i Treball
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2003 (
Aportacions ; 19
)
Registre complet
-
5.
29 p, 229.2 KB
L'absentisme escolar a primària i secundària : algunes claus d'anàlisi per a la intervenció
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El caràcter comprensiu de l'escola obligatòria fins als 16 anys d'edat introduït per la LOGSE ha suposat la inclusió, per la via legal, d'una fracció d'adolescents que, fins aleshores, abandonaven l'ensenyament general bàsic als catorze anys i eren "orientats" (forma eufemística per referir-se a la derivació) cap a programes de formació professional de nivell 1 (PN-1), programes municipals com les aules taller o els programes taller (a Catalunya), i vers altres experiències similars, de caràcter no formal, a la resta d'Espanya. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2003
Abandonament escolar, desescolarització i desafecció
,
2003,
p. 7-35
Registre complet
-
6.
132 p, 671.9 KB
Abandonament escolar, desescolarització i desafecció
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Fundació Jaume Bofill
;
Jornades sobre Abandonament Escolar, Desescolarització i Desafecció
(2003 : Llinars del Vallès, Catalunya)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2003 (
Finestra oberta ; 37
)
Registre complet
-
7.
139 p, 2.8 MB
Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya
/
García Gracia, Maribel
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Donoso Vázquez, Trinidad
(Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Asensio Nerín, Irene
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ;
Velasco Martínez, Anna
(Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
;
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Institut de Ciències de l'Educació
Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. [...]
[Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012 (
Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22
)
Registre complet
-
Documents de recerca
3
registres trobats
1.
55 p, 604.0 KB
Contribucions del model Institut Escola en la transició de l'educació primària a la secundària en centres de màxima complexitat
/
Nualart Moratalla, Laia
;
García Gracia, Maribel,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Rodríguez, Joan,
(Rodríguez Soler) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La transició de la primària a la secundària és una de les discontinuïtats educatives que més crida l'atenció en el sistema educatiu espanyol, donat que es produeixen una sèrie de canvis (currículum, metodologia, centre, professorat, etc. [...]
2021
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar
[
1419
]
Registre complet
-
2.
21 p, 1.0 MB
Los códigos sociolingüisticos en un contexto de pedagogía invisible : escuela pública de eduación primaria
/
Carmona Frechiné, David
;
García Gracia, Maribel,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A partir de los conceptos desarrollados por Bernstein relacionados con un código sociolingüístico elaborado y restringido, por un lado, y los relacionados con la clasificación y enmarcamiento de los contenidos, por otro, se pretende observar la relación entre el código sociolingüístico elaborado y restringido en un contexto de pedagogía invisible. [...]
2017
Grau en Sociologia
[
819
]
Registre complet
-
3.
105 p, 590.3 KB
L'Absentisme escolar en zones socialment desafavorides, el cas de la ciutat de Barcelona
/
García Gracia, Maribel
;
Casal, Joaquim,
(Casal Bataller) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Resum: L'Objectiu principal de la tesi és conèixer els processos institucionals que contribuïen a la invisibilitat de l'absentisme, en base a l'examen de les pràctiques de detecció i control i els processos que els centres escolars desenvolupen davant del fenomen. [...]
Summary: The main aim of this thesis is to discover the institutional processes which contribute to masking absenteeism, examining detection and control practices as well as the processes developed by schools to deal with the phenomenon. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
16 documents
Registre complet
-
Materials acadèmics
73
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
10 p, 123.0 KB
Formació Psicopedagògica i Social
[
42089
] /
Merino Pareja, Rafael
;
García Gracia, Maribel
;
Monereo Font, Carlos
;
Suñe Soler, Nuria
;
Morodo, Andy
;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
;
Flores, Marta
;
Escuin Lopez, Sara
;
Burriel Manzanares, Francesca
;
Miro Marti, Eva
;
Berengueras Pont, Maria Merce
;
Sabate Peiro, Jordi
;
Tarrés Vallespí, Anna
;
Pàmies Rovira, Jordi
;
Santos González, Xavier
;
Tarabini-Castellani, Aina
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
1 Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
1 General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]
2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1141
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1216
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1217
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1218
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
930
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
931
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
932
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
933
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
934
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
935
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
936
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
937
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
940
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
941
]
3 documents
Registre complet
-
2.
4 p, 107.9 KB
Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats
[
44040
] /
Troiano i Gomà, Helena
;
Bonal, Xavier
;
García Gracia, Maribel
;
Tarabini-Castellani, Aina
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest mòdul explora l'impacte dels processos de globalització en els sistemes d'ensenyament i les polítiques educatives a escala internacional. Té com a objectius familiaritzar els estudiants amb els principals actors que intervenen en la definició de l'agenda educativa global, identificar les principals polítiques i reformes educatives que s'expandeixen i estandarditzen a escala mundial i subratllar els seus efectes principals sobre les desigualtats socials i educatives. [...]
This module explores the impact of globalization processes on education systems and policies at the international level. It aims to familiarise students with the main actors involved in the definition of the global educational agenda, to identify the main educational policies and reforms that are being expanded and standardised worldwide, and to highlight their main effects on social and educational inequalities. [...]
Este módulo explora el impacto de los procesos de globalización en los sistemas de enseñanza y las políticas educativas a escala internacional. Tiene como objetivos familiarizar a los estudiantes con los principales actores que intervienen en la definición de la agenda educativa global, identificar las principales políticas y reformas educativas que se expanden y estandarizan a escala mundial y subrayar sus efectos principales sobre las desigualdades sociales y educativas. [...]
2022-23
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar
[
1419
]
3 documents
Registre complet
-
3.
6 p, 111.1 KB
Pràcticum IV
[
102019
] /
García Gracia, Maribel
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de quart (Practicum IV) estan pensades perquè l'alumnat conegui i s'integri en un projecte d'intervenció dissenyat entre l'escola i la facultat. Els projectes es duran a terme tant a l'Escola Bressol, com al Parvulari. [...]
Fourth practices (Practicum IV) are designed so that students know and integrate into an intervention project designed between school and faculty. The projects will be carried out both in centers 0-3 years, as in the Nursery School (3-6). [...]
Las prácticas de cuarto (Practicum IV) están pensadas para que el alumnado conozca y se integre en un proyecto de intervención diseñado entre la escuela y la facultad. Los proyectos se llevarán a cabo tanto en centros de 0-3 años, como en el Parvulario. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
4.
10 p, 126.8 KB
Sociologia de l'educació
[
101158
] /
Tarabini-Castellani, Aina
;
Bonal, Xavier
;
García Gracia, Maribel
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'assignatura de Sociologia de l'educació s'estructura en base a tres grans objectius complementaris: 1) Oferir una mirada panoràmica dels principals corrents teòrics que han marcat l'evolució de la Sociologia de l'Educació com a disciplina; 2) Presentar una aproximació detallada dels principals autors i marcs explicatius per abordar la relació entre educació i societat des d'un punt de vista teòric, analític i conceptual; 3) Emprar els conceptes teòrics-analítics de la Sociologia de l'Educació per analitzar les desigualtats educatives contemporànies i interpretar-ne els debats més rellevants. [...]
Sociology of Education is organized according to three general objectives: 1) To offer a panoramic view of the main theories in the field of Sociology of Education as a discipline; 2) To present the main authors and explanatory mechanisms to address the relationship between education and society from a theoretical, analytical and conceptual point of view; 3) To use the theoretical-analytical concepts of Sociology of Education as a field to analyse contemporary educational inequalities and debates. [...]
La asignatura de Sociología de la Educación se estructura en base a tres grandes objetivos complementarios: 1) Ofrecer una mirada panorámica de las principales corrientes teóricas que han marcado la evolución de la Sociología de la Educación como disciplina; 2) Presentar una aproximación detallada de los principales autores y marcos explicativos para abordar la relación entre educación y sociedad desde un punto de vista teórico, analítico y conceptual; 3) Utilizar los conceptos teóricos-analíticos de la Sociología de la Educación para analizar las desigualdades educativas contemporáneas e interpretar sus debates más relevantes. [...]
2022-23
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia
[
1282
]
Grau en Sociologia
[
1361
]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia
[
1402
]
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia
[
1440
]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia
[
1512
]
3 documents
Registre complet
-
5.
7 p, 143.4 KB
Pràcticum I
[
102022
] /
García Gracia, Maribel
;
Pallarés Mercader, Rosa Maria
;
Sanjuan González, Carme
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els i les estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs/es professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social en que s'ubica l'escola, l'anàlisi de la gestió i organització del centre i les dinàmiques d'aula. [...]
The fundamental goal of Pràcicum 1 is that the students, as a group, take a first contact as future professional with a school and make a global observation of three basics aspects: the social setting,i the management and school organization and the classroom interactions. [...]
Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros/as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y a las dinámicas de aula. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
6.
6 p, 113.6 KB
Pràcticum II
[
102021
] /
García Gracia, Maribel
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon (Practicum II) estan pensades perquè l'alumnat adquireixi una visió general del cicle 0-3 d'Educació Infantil i dels processos educatius que tenen lloc en el mateix. El contingut d'aquestes pràctiques se centra en el coneixement de l'escola bressol i la intervenció docent a l'aula. [...]
The second internship (Practicum II) is designed to provide students with an overview of the 0-3 infants and educational processes that take place in it. The content of these practices focus on knowledge and practitioners intervention in the nursery. [...]
Las prácticas de segundo (Practicum II) están pensadas para que el alumnado adquiera una visión general del ciclo 0-3 de Educación Infantil y de los procesos educativos que tienen lugar en el mismo. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
7.
6 p, 113.3 KB
Pràcticum III
[
102020
] /
García Gracia, Maribel
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: Les pràctiques de tercer (Practicum III) estan pensades perquè l'alumnat adquireixi una visió general del cicle 3-6 d'Educació Infantil i dels processos educatius que tenen lloc en el mateix. [...]
contextualization: Third internship (Practicum III)ise designed for students to acquire an overview 3-6 cycle of Childhood Education and educational processes taking place in it. The content of these practices focuses on knowledge and educational intervention in the classroom. [...]
contextualización: Las prácticas de tercero (Practicum III) están pensadas para que los alumnos adquieran una visión general del ciclo 3-6 de Educación Infantil y de los procesos educativos que tienen lugar en el mismo. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
8.
8 p, 123.8 KB
Context social i gestió escolar
[
102007
] /
García Gracia, Maribel
;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
;
Pallarés Mercader, Rosa Maria
;
Sanjuan González, Carme
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. [...]
The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. [...]
La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. [...]
2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1283
]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària
[
1363
]
Grau en Educació Infantil
[
847
]
3 documents
Registre complet
-
9.
9 p, 132.3 KB
Educació, escola i territori
[
101160
] /
García Gracia, Maribel
;
Merino Pareja, Rafael
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Abordar l'anàlisi de la realitat educativa d'un territori utilitzant els coneixements i eines d'anàlisi pròpies de la sociologia de l'educació i de la intervenció en polítiques socials d'àmbit local. [...]
To analize the educational reality of a territory using the knowledge and tools of the sociology of education, as well the intervention in social policies at the local level. In this way, an applied approximation of the theoretical and conceptual frameworks to the socio-political reality of education is sought, both in the formal and non-formal dimension. [...]
Abordar el análisis de la realidad educativa de un territorio utilizando los conocimientos e instrumentos de análisis propios de la sociología de la educación y de la intervención en políticas socioeducativas de ámbito local. [...]
2022-23
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia
[
1282
]
Grau en Sociologia
[
1361
]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia
[
1402
]
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia
[
1440
]
Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia
[
1512
]
3 documents
Registre complet
-
10.
11 p, 126.0 KB
Formació Psicopedagògica i Social
[
42089
] /
Merino Pareja, Rafael
;
García Gracia, Maribel
;
Monereo Font, Carlos
;
Suñe Soler, Nuria
;
Henao Agudelo, Claudia
;
Morodo, Andy
;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
;
Burriel Manzanares, Francesca
;
Miro Marti, Eva
;
Berengueras Pont, Maria Merce
;
Sabate Peiro, Jordi
;
Tarrés Vallespí, Anna
;
Pàmies Rovira, Jordi
;
Santos González, Xavier
;
Tarabini-Castellani, Aina
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]
2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1141
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1216
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1217
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
1218
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
930
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
931
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
932
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
933
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
934
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
935
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
936
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
937
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
940
]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
[
941
]
3 documents
Registre complet
-
Materials acadèmics :
73
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.