1.
|
|
2.
|
10 p, 766.5 KB |
Estrategias de activación de la audiencia social en Twitter de los programas más populares de la televisión generalista en Europa
/
Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de esta investigación se centra en la interacción de la industria televisiva en abierto con su audiencia social a través de Twitter. Con este propósito, presentamos los resultados del análisis de contenido de las cuentas oficiales de los programas de mayor audiencia de un total de 26 canales generalistas en abierto en los cinco mayores mercados europeos (Alemania, Italia, UK, Francia y España). [...] The main objective of this research focuses on the interaction between the traditional television industry with its social audience through Twitter. For this purpose, we present a content analysis of the official Twitter accounts from the programmes with the highest audience belonging to 26 open general-interest channels in the five largest European markets (Germany, Italy, UK, France and Spain). [...]
2020 - 10.5209/esmp.67727
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26 Núm. 2 (2020) , p. 473-482
|
|
3.
|
18 p, 474.9 KB |
TV news and social audience in Europe (EU5) : on-screen and twitter strategies
/
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Lluis Gumiel, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Paz, Elisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Social networks have altered how viewers watch television and consume information. This new context has obliged broadcasters to adapt their practices to reach viewers in all platforms. In this article, we focus on how the evening news programmes from the general-interest DTT channels in the five main European markets (France, Germany, Italy, Spain, and the United Kingdom) appeal to their social audience. [...]
2018 - 10.15847/obsOBS12420181317
Observatorio (OBS*), Vol. 12 Núm. 4 (2018) , p. 104-124
|
|
4.
|
14 p, 676.5 KB |
A discrete proposal : appeals to the social networks of popular programmes in Europe
/
Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Franquet, Rosa, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mendoza, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article shows the results of an empirical research dealing with on-screen appeal strategies calling for the use of social networks during the most-watched programmes on general DTT channels in France, Germany, Italy, Spain and the United Kingdom in 2016-2017. [...] El artículo presenta los resultados de una investigación empírica sobre las estrategias de apelación en pantalla a las redes sociales de los programas más vistos en los canales generalistas de TDT en Francia, Alemania, Italia, España y el Reino Unido en 2016-2017. [...] O artigo apresenta os resultados de uma pesquisa empírica sobre as estratégias de apelação em tela às redes sociais dos programas mais assistidos nos canais generalistas do TDT na França, Alemanha, Itália, Espanha e Reino Unido em 2016-2017. [...]
2019 - 10.7764/cdi.45.1562
Cuadernos.Info, Núm. 45 (2019) , p. 227-240
|
|
5.
|
12 p, 758.3 KB |
General-television programming in Europe (UE5) : public versus commercial channels
/
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Technological convergence has affected the media context of generalist television, modifying access and the consumption of content. The design of the scheduling of the general-interest linear television is a key element in understanding the policies that the operators follow when offering genres and formats, and in observing the similarities and differences between public and private ownership. [...] El acceso y el consumo de la televisión generalista ha variado tras la convergencia tecnológica. El diseño de las programaciones de la televisión lineal generalista es clave para entender las políticas que los operadores están aplicando en la oferta de géneros y formatos, y observar las divergencias y similitudes entre cadenas de titularidad pública o privada. [...]
2020 - 10.3145/epi.2020.mar.04
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 2 (2020)
2 documents
|
|
6.
|
9 p, 213.8 KB |
Adolescents, consum televisiu i control parental. Indicacions a educadors i programadors des d'un estudi sobre el consum adolescent de la ficció televisiva realitzat a Catalunya
/
Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ;
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Es presenten part dels resultats d'un estudi més ampli sobre el consum adolescent de la ficció televisiva, realitzat a Catalunya, mitjançant la combinació de tècniques quantitatives (enquesta) i qualitatives (grups de discussió), amb una mostra de 233 estudiants de secundària escolaritzats a la ciutat de Barcelona. [...] Se presentan parte de los resultados de un estudio más amplio sobre el consumo adolescente de ficción televisiva, realizado en Cataluña, a través de la combinación de técnicas cuantitativas (encuesta) y cualitativas (grupos de discusión), con una muestra de 233 estudiantes de secundaria escolarizados en la ciudad de Barcelona. [...] This paper presents some of the results of a larger study on adolescent consumption of television fiction made in Catalonia, through a combination of quantitative (survey) and qualitative (focus groups) with a sample of 233 high school students of Barcelona. [...]
2014
Quaderns del CAC, Num. 40 (2014) , p. 5-13
2 documents
|
|
7.
|
|
8.
|
18 p, 477.5 KB |
El consumo adolescente de la ficción seriada
/
Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presentan los resultados de una investigación sobre el consumo adolescente de series y seriales televisivos dirigidos a una audiencia juvenil. La preferencia que los jóvenes otorgan a la ficción en su dieta televisiva ha animado la investigación sobre su consumo de ese macrogénero, sobre todo a partir de los años ochenta, coincidiendo con un aumento en la producción de ficción dirigida expresamente a los adolescentes. [...] This article presents the results of a research about the adolescents' consumption of fiction series and serials targeted to a young audience. Young people's preference for fiction in television programming has stimulated researches about their consumption of this television macro genre, especially since the 1980s. [...]
2010 - 10.15178/va.2010.111.47-64
Vivat academia, Núm. 111 (2010) , p. 47-64
|
|
9.
|
20 p, 835.4 KB |
Géneros y formas de inserción publicitaria en la televisión española : regulación vs. práctica
/
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Plana Espinet, Gina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ferrer, Iliana (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proceso de digitalización ha forzado a las cadenas de toda Europa a reformular sus estrategias de financiación, y la publicidad y su regulación han adquirido un papel protagonista en muchos mercados. [...] The digitization process has forced broadcasters across Europe to rethink their funding, and advertising strategies and regulation have acquired a main role in many markets. In Spain, one of the European countries with a higher advertising saturation index, the regulation ("Ley 7/2010 General de la Comunicación Audiovisual del 31 de marzo") establishes the rights and duties of programmers with a clearly less restrictive legal framework than other countries. [...]
2014 - 10.7764/cdi.34.579
Cuadernos.info, Núm. 34 (2014) , p. 61-80
2 documents
|
|
10.
|
|