Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 5 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
28 p, 379.0 KB Latin American undergraduates and learning patterns in the transition to higher education : An exploratory study in Colombia / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García Ravidá, Laura B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación entre los patrones deaprendizaje, ciertos factores asociados y el rendimiento académico en una muestra de 115 estudiantes universitarios colombianos de 1er año de carrera. [...]
The aim of this study was to analyse the relationship between learning pat-terns, associated factors, and academic performance in 115 Colombian first-year university students. We posed the need to discuss the Vermunt model in other contexts, with an aim to supply evidence toward a more robust, inclusive model in analyzing learning processes. [...]

2019 - 10.25115/ejrep.v17i49.2421
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 17 Núm. 49 (2019) , p. 561-588  
2.
22 p, 235.5 KB Patrones de aprendizaje en el contexto Universitario Mexicano: Revisión sistemática del modelo y de sus publicaciones / García Ravidá, Laura B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Velázquez, Lilia (Universidad Autónoma de Chiapas)
El objetivo del presente estudio de revisión es indagar la calidad y cantidad de investigaciones, con divulgación científica de impacto, sobre el modelo teórico-instrumental de patrones de aprendizaje propuesto por Vermunt y/o de aquellas que abordan uno o varios componentes que definen dicho modelo (concepciones de aprendizaje, orientaciones motivacionales, estrategias de procesamiento y de regulación) en el contexto universitario mexicano. [...]
The aim of this review study is to look into the quality and quantity of research on Vermunt's theoretical and instrumental learning patterns model-with an impact from the perspective of scientific dissemination-and/or those dealing with one or more of its components (learning conceptions, motivational orientations, processing and regulation strategies) in the Mexican context. [...]

2019 - 10.17227/rce.num77-9538
Revista colombiana de educación, Vol. 1 Núm. 77 (2019)  
3.
18 p, 217.6 KB Patrones de aprendizaje en estudiantes universitarios del Máster en Educación Secundaria : variables personales y contextuales relacionadas / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García Ravidá, Laura B.. (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo analizamos los patrones de aprendizaje (Vermunt, 1998; 2005) en una muestra de estudiantes universitarios del Máster en Formación del Profesorado de Educación Secundaria, y la relación que tienen con ciertas variables personales, contextuales y el rendimiento académico. [...]
In this study we analysis patterns of learning (Vermunt, 1998; 2005) in a sample of Master Teaching Education program, and its relationships with personal and contextual variables, and the academic performance. [...]

2012
Profesorado, Vol. 16, N. 1 (enero-abril 2012) , p. 165-182  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
36 p, 931.6 KB Relació entre patrons d'aprenentatge i estrès acadèmic en alumnes de batxillerat en la pandèmia de la COVID-19 / Diaz Moreno, Adrian ; García Ravidá, Laura B., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal d'aquest estudi és trobar quins patrons d'aprenentatge es defineixen en l'alumnat en el context de la pandèmia de la COVID-19 i la seva relació amb l'estrès acadèmic. En una mostra d'alumnes de batxillerat, s'han mesurat els patrons d'aprenentatge i el nivell d'estrès acadèmic amb proves psicomètriques i s'han realitzat anàlisi de la correlació entre patrons d'aprenentatge i les subescales dels tests d'estrès acadèmic per poder respondre l'objectiu. [...]
The main aim of this study is to find out what kind of learning patterns are defined among the High School students within the COVID-19 pandemic context and their relation with the academic stress. Therefore, within a 45 High School students sample, the learning patterns have been measured with the Inventory of Learning Patterns (ILP) and the academic stress level has been measured with the Academic Stress and Stress Coping Questionnaire (CEAU, R-CEA and A-CEA). [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
2.
202 p, 1.5 MB Patrones de aprendizaje en universitarios latinoamericanos : dimensión cultural e implicaciones educativas / García Ravidá, Laura B.. ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente investigación explora y discute el modelo de patrones de aprendizaje definido por Vermunt (1998), y su relación con ciertos factores personales, contextuales y el rendimiento académico. [...]
This research explores and discusses the learning pattern model defined by Vermunt's (1998); and its relationship with personal and contextual factors and academic performance. In the sample participated a total of 354 students of first-year of Educational Sciences. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Materials acadèmics 5 registres trobats  
1.
8 p, 118.7 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Garcia Ravida, Laura Betiana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
Objectives - To know the scope of Educational Psychology and its position within Psychology. - To know the variables and interactions that characterize Educational Psychology, differentiating them from other theoretical approaches of a psychological and/or educational nature. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
2.
8 p, 117.3 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Secanilla Campo, Esther Maria ; García Ravidá, Laura B. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
Objectives - To know the scope of Educational Psychology and its position within Psychology. - To know the variables and interactions that characterize Educational Psychology, differentiating them from other theoretical approaches of a psychological and/or educational nature. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
7 p, 115.6 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Secanilla Campo, Esther Maria ; García Ravidá, Laura B.. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
Objectives - To know the scope of Educational Psychology and its position within Psychology. - To know the variables and interactions that characterize Educational Psychology, differentiating them from other theoretical approaches of a psychological and/or educational nature. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
7 p, 113.2 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Secanilla Campo, Esther Maria ; García Ravidá, Laura B.. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
6 p, 111.2 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Secanilla Campo, Esther Maria ; García Ravidá, Laura B.. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.