Resultats globals: 72 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 32 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles, 23 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 8 registres trobats
Materials de curs 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 102.2 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Monereo Font, Carlos ; Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Ramirez Serrano, Juan Ramon ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; González Parera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
6 p, 87.3 KB Context social i gestió escolar [102007] / García Gracia, Maribel ; Pallarés Mercader, Rosa Maria ; Alcalde Campos, Rosalina ; Sanjuán González, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. [...]
The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. [...]
La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
3.
6 p, 83.6 KB Pràcticum I [102022] / García Gracia, Maribel ; Pallarés Mercader, Rosa Maria ; Alcalde Campos, Rosalina ; Sanjuán González, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi de la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. [...]
The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros / as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y al territorio en que estos se ubica. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
4.
6 p, 91.0 KB Pràcticum I [102065] / García Gracia, Maribel ; Troiano Gomà, Helena ; Salat Llorente, Esther ; Rodríguez Gómez, David ; Armengol Asparo, Maria Carme ; Muñoz Moreno, José Luís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres 1 aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. [...]
1 The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la 1 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 84.4 KB Educació, escola i territori [101160] / García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Abordar l'anàlisi de la realitat educativa d'un territori utilitzant els coneixements i eines d'anàlisi pròpies de la sociologia de l'educació i de la intervenció en polítiques socials d'àmbit local. [...]
2017-18
Grau en Sociologia [1361]  
6.
6 p, 87.1 KB Context social i gestió escolar [102007] / García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. [...]
The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. [...]
La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
7.
5 p, 82.7 KB Pràcticum I [102022] / García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un Centre Escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. [...]
The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros / as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y al territorio en que estos se ubica. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
8.
7 p, 88.6 KB Democràcia i participació social [101666] / García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura vol aportar a la titulació d'Educació Social, i més específicament a la menció d'educació sociocomunitària, una visió sobre la democràcia i la participació social que sigui útil per al treball socioeducatiu en els seus diversos àmbits i contextos territorials i institucionals. [...]
The course aims to offer a degree in Social Education, and specifically mention Socio-education, a vision of democracy and so.
La asignatura quiere aportar a la titulación de Educación Social, y más específicamente a la mención de educación sociocomunitaria, una visión sobre la democracia y la participación social que sea útil para el trabajo socioeducativo en sus diversos ámbitos y contextos territoriales e institucionales. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
3 documents
9.
5 p, 87.0 KB Educació, escola i territori [101160] / García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Abordar l'anàlisi de la realitat educativa d'un territori utilitzant els coneixements i eines d'anàlisi pròpies de la sociologia de l'educació i de la intervenció en polítiques socials d'àmbit local. [...]
2016-17
Graduat o Graduada en Sociologia [819]  
10.
6 p, 88.0 KB Pràcticum I [102065] / García Gracia, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres 1 aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. [...]
1 The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la 1 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents

Materials de curs : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
20 p, 139.5 KB L'escola i el territori com a sistema de lluita contra el fracàs escolar / Garcia Gracia, Maribel
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)
L’estat de l’educació a Catalunya: anuari 2005, 2006, p. 375-394  
2.
94 p, 711.3 KB Itineraris de formació i inserció laboral dels joves a Catalunya / Merino Pareja, Rafael ; Garcia Gracia, Maribel ; Fundació Jaume Bofill
La participació dels joves en l’educació secundària postobligatòria a Catalunya és substancialment inferior a la d’altres països del nostre entorn. Aquest és un problema clau per al futur del nostre país, tant per les repercussions que té sobre el mercat laboral l’oferta de joves poc qualificats, com per les dificultats que tenen aquests joves per construir els seus itineraris formatius i, en conseqüència, per la seva inserció social i laboral futura. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2007 (Informes breus ; 4)  
3.
211 p, 2.3 MB Enquesta als joves de Catalunya 2002 : itineraris educatius, laborals i familiars / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Catalunya. Secretaria General de Joventut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2004 (Estudis (Catalunya. Secretaria General de Joventut); 13)  
4.
124 p, 3.6 MB Enquesta als joves de Catalunya 2002 : avançament de resultats / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Catalunya. Secretaria General de Joventut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de la Presidència, Secretaria General de Joventut, 2003 (Aportacions ; 19)  
5.
29 p, 229.2 KB L’absentisme escolar a primària i secundària : algunes claus d’anàlisi per a la intervenció / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El caràcter comprensiu de l’escola obligatòria fins als 16 anys d’edat introduït per la LOGSE ha suposat la inclusió, per la via legal, d’una fracció d’adolescents que, fins aleshores, abandonaven l’ensenyament general bàsic als catorze anys i eren “orientats” (forma eufemística per referir-se a la derivació) cap a programes de formació professional de nivell 1 (PN-1), programes municipals com les aules taller o els programes taller (a Catalunya), i vers altres experiències similars, de caràcter no formal, a la resta d’Espanya. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2003
Abandonament escolar, desescolarització i desafecció, 2003, p. 7-35  
6.
132 p, 671.9 KB Abandonament escolar, desescolarització i desafecció / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fundació Jaume Bofill ; Jornades sobre abandonament escolar, desescolarització i desafecció (2003 : Llinars del Vallès, Catalunya)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2003 (Finestra oberta ; 37)  
7.
139 p, 2.8 MB Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Asensio Nerín, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Velasco Martínez, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. [...]
[Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012 (Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
21 p, 1.0 MB Los códigos sociolingüisticos en un contexto de pedagogía invisible : escuela pública de eduación primaria / Carmona Frechiné, David ; García Gracia, Maribel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A partir de los conceptos desarrollados por Bernstein relacionados con un código sociolingüístico elaborado y restringido, por un lado, y los relacionados con la clasificación y enmarcamiento de los contenidos, por otro, se pretende observar la relación entre el código sociolingüístico elaborado y restringido en un contexto de pedagogía invisible. [...]
2017
Graduat o Graduada en Sociologia [819]  
2.
1 p, 347.8 KB Preferències metàl·liques de les metal·lotioneïnes de Tetrahymena thermophila : cinc isoformes i dos comportaments clarament oposats / Marín García, Maribel ; Capdevila Vidal, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Palacios Bonilla, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química
Les metal·lotioneïnes constitueixen una superfamília de proteïnes amb unes característiques molt peculiars. Es troben presents en molts organismes, presentant sovint diferents isoformes. La presència de diferents isoformes dins un mateix organisme fa pensar que és possible que cadascuna d'elles presentin funcions diferents. [...]
2012
2 documents

Articles 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 137.4 KB Itinerarios formativos y laborales de los jóvenes graduados en formación profesional : sobre algunos prejuicios en la formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La formación profesional, tanto la reglada como la no reglada, está siendo objeto en los últimos años de una atención especial en toda Europa, ya que está llamada a ser una de las vías principales de inserción laboral de una proporción cada vez mayor de jóvenes. [...]
The concern about vocational training (VT), school-based or not, is increasing around Europe during the last years. It is challenged to enrol a higher proportion of young people to offer them better conditions to find a job. [...]

2011
Sociologia del Trabajo, Núm. 72 (2011) , p. 137-155  
2.
19 p, 187.2 KB ¿Vías o itinerarios en el sistema educativo? La comprensividad y la formación profesional a debate / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo pretende resumir el debate sobre los itinerarios en el sistema educativo, en concreto en la enseñanza secundaria y la formación profesional. Después de un breve repaso por algunas reformas europeas centradas en la comprensividad, en sus éxitos y fracasos, y después de otro breve repaso histórico de las reformas educativas españolas del 1970 y del 1990, se propone una distinción entre vías para el diseño institucional del sistema educativo e itinerario para la construcción sociohistórica protagonizada por los jóvenes que circulan por la educación secundaria.
This article aims at summarising the debate on pathways in educational systems, and more precisely in Secondary Education and Vocational Training alike. After a brief review of certain European reforms based on the success and failure of comprehensibility and following a historical review of Spanish educational reforms in 1970 and 1990, a distinction among the different routes for the institutional design of educational systems, as well as educational pathways intended to the sociohistorical construction led by Secondary Education students, is presented.

2006
Revista de educación (Madrid), Núm. 340 (mayo-agosto 2006) , p. 1065-1083  
3.
30 p, 265.1 KB Itinerarios de abandono escolar y transiciones tras la enseñanza secundaria obligatoria. / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Este artículo aborda la problemática de los jóvenes que abandonan prematuramente el sistema educativo a partir de una investigación reciente, financiada por el Ministerio de Ciencia e Innovación (MCINN)1 en la que se estudia la inclusión social y profesional de los jóvenes a partir de los datos la encuesta ETEFIL 2005 (Encuesta Transición, Educación, Formación e Inserción Laboral, de jóvenes de menos de 25 años) realizada por el Instituto Nacional de Estadística (INE) y el Ministerio de Educación (MEC) con una muestra representativa para el territorio español (3. [...]
This paper addresses the issue of school drop outs, based on recent research funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation. The project analysed young people’s social integration and job placement based on the 2005 ETEFIL Survey (Survey on Transition, School, Training and Work Administered to Young People under 25) conducted by the Spanish National Statistics Office and Ministry of Education using a significant sample of young people (3,012 individuals who dropped out of compulsory school without earning a certificate). [...]

2013 - 10.4438/1988-592X-RE-2011-361-135
Revista de educación (Madrid), Num. 361 (Mayo-Agosto 2013)  
4.
12 p, 196.4 KB Itinerarios y trayectorias : una perspectiva de la transición de la escuela al trabajo / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo parte del enfoque biográfico que aplica el Grupo de Investigación sobre Educación y Trabajo (GRET) a los estudios sobre transición de la escuela al trabajo. En la base del enfoque biográfico está el análisis acerca de los itinerarios y trayectorias, y la consideración de la diversidad y desigualdad de los mismos, así como los efectos sobre los procesos de adquisición y enclasamiento. [...]
This article begins with the biographical focus that the Investigation Group about Education and Work (IGEW) applies to the studies on transition from school to work. On the grounding of biographical focus, it exists the analysis about itineraries and trajectories and the consideration of diversity and inequality, as well as the effects on the processes of acquisition and insertion in social class. [...]

2006
Trayectorias : revista de ciencias sociales de la Universidad Autónoma de Nuevo León, Núm. 22 (septiembre-diciembre 2006) , p. 9-20  
5.
11 p, 6.2 MB Supramolecular arrangement of molybdenum carbonyl metallosurfactants with CO-releasing properties / Parera Piella, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Marín García, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis en Biofísica) ; Pons, Ramon (Institut de Química Avançada de Catalunya) ; Comelles, Francesc (Institut de Química Avançada de Catalunya) ; Suades Ortuño, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Barnadas Rodríguez, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis en Biofísica)
Two families of molybdenum carbonyl metallosurfactants, Mo(CO)₅L and Mo(CO)₄L₂, were synthesized using the functionalized phosphines, Ph₂P(CH₂)nSO₃Na (n = 2, 6, 10) and characterized by the usual spectroscopic and spectrometric methods. [...]
2016 - 10.1021/acs.organomet.5b00917
Organometallics, Vol. 35, Issue 4 (February 2016) , p. 484-493  
6.
15 p, 154.8 KB Espagne, théorie et pratiques des politiques de jeunesse / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En España, las políticas públicas de juventud experimentaron une inflexión durante los años 1980, después de la transición política hacia la democracia y la entrada de España en la Unión Europea. [...]
Spain, theory and practice in youth policies In Spain, youth public policies have undergone a reorientation during the 1980’ s, after the political transition towards democracy and the entry of Spain in the EU. [...]
En Espagne, les politiques publiques de jeunesse ont subi une inflexion durant les années 1980, après la transition politique vers la démocratie et l’entrée de l’Espagne dans l’Union européenne. [...]
Beitritt von Spanien in die Europäische Union. Die 80er Jahren waren, mit mittelmässigen Ergebnissen du auf jeden Fall ungleicher Art, durch die Erscheinung von ·integralen Plänen für die Jugend“ gekennzeichnet als Ergebnis eines Willens der Integration und des Querschnitts der Aktion der verschiedenen Verwaltungen, die 90er Jahren hingegen wurden durch das Auftreten von pro aktiven Jugendpolitiken gekennzeichnet unter dem Einfluss der Postmoderne. [...]

2006 - 10.3406/agora.2006.2344
Agora débats/jeunesses, Vol. 42 Núm. 1 (2006) , p. 72-84  
7.
17 p, 103.7 KB Evaluando los ECTS en la sociología de la educación de los currículums de magisterio / Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Sala, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fernández Mostaza, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En este artículo presentamos una experiencia docente con estudiantes de magisterio en asignaturas del área de sociología, en las que se ha introducido una innovación ligada a la implementación de los ECTS. [...]
In this article we present a teaching experience with primary teacher training students in courses within the area of sociology, in which an innovation as regards the implementation of ECTS was introduced. [...]

2006
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 20 Núm. 3 (2006) , p. 183-199  
8.
25 p, 203.7 KB Los sistemas educativos comprensivos ante las vías y los itinerarios formativos / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El artículo forma parte de la investigación «16-19; transiciones de los jóvenes después de la escuela obligatoria» (BSO 2003-07739) del Programa Nacional I+D+I. Se presentan y contraponen dos enfoques acerca de la comprensividad de los sistemas educativos y el planteamiento de los itinerarios formativos diferenciados. [...]
This article is part of a research project called «16-19. Youth transitions after compulsory school» (I+D National Plan, ref. BSO 2003-07739). Two points of view are shown and put in contrast regarding the comprehensive paradigm in the educational systems and the way streaming is addressed. [...]

2007 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 342 (2007) , p. 213-238  
9.
17 p, 2.0 MB Las reformas en los dispositivos de formación para combatir el fracaso escolar en Europa: paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
1998 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 317 (1998) , p. 301-318  
10.
18 p, 195.3 KB De los Programas de Garantía Social a los Programas de Cualificación Profesional Inicial. Sobre perfiles y dispositivos locales / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En el artículo se exponen las principales conclusiones a las que los autores han llegado tras más de una década de investigación en el Grup de Recerca Educació i Treball, de la Universitat Autònoma de Barcelona (GRET) sobre los dispositivos de formación para los jóvenes que finalizan la enseñanza obligatoria sin la acreditación. [...]
This article shows the main conclusions reached by the GRET (Education and Work Research Group, Universidad Autónoma de Barcelona) after a decade of research in the field of training devices for young people who have failed at compulsory school. [...]

2006 - 10.4438/1988-592X-0034-8082-RE
Revista de educación (Madrid), Núm. 341 (2006) , p. 81-98  

Articles : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 8 registres trobats  
1.
9 p, 2.2 MB Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología. Corunya, La, Galícia, : 1998  
2.
9 p, 1.4 MB Sociologia de la educación e interdisciplinariedad en la mención de cualificación del profesorado de secundaria de la Facultad de CCEE de la Universidad Autónoma de Barcelona / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
3.
8 p, 3.7 MB Expectativas del alumnado que finaliza la enseñanza obligatoria / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2002
Conferencia de sociología de la educación. Palma de Mallorca, Balears, 9a : 2002  
4.
5 p, 1.6 MB Comprensividad e itinerarios desde las perspectivas normativa y biográfica / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
2004
Congreso español de sociología. Alacant, País Valencià, : 2004  
5.
15 p, 5.3 MB De la escuela al trabajo : nuevas y viejas desigualdades en función del género / Garcia Gracia, Maribel ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Merino Pareja, Rafael ((Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
2004
Congreso español de sociología. Alacant, País Valencià, : 2004  
6.
11 p, 189.3 KB De la escuela al trabajo : exploración en el territorio de Cataluña / Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La comunicación presenta parte de los resultados de la Encuesta a los jóvenes 2002, encargada por la Secretaría General de Juventud de la Generalitat de Cataluña al GRET (Grup de Recerca Educació i Treball) de la UAB. [...]
2003
Conferencia de sociología de la educación. València, País Valencià, 10a : 2003  
7.
11 p, 551.6 KB Eligiendo el futuro : las influencias familiares, escolares e individuales en la construcción de expectativas / Troaino, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lídia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elías, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Figueroa, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Torrents, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
El objetivo de esta comunicación es el de presentar algunos resultados de la primera fase de una investigación sobre las trayectorias formativas y laborales de los jóvenes de una muestra de 2000 estudiantes que cursaban 4º de ESO en 2013-14 —o que habían nacido en el año 1998— matriculados en 27 centros de la ciudad de Barcelona. [...]
2014
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  
8.
770x577, 554.7 KB Eligiendo el futuro : las influencias familiares, escolares e individuales en la construcción de expectativas. / Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elías Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Figueroa, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Merino, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Torrents, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
El objetivo de esta comunicación es el de presentar algunos resultados de la primera fase de una investigación sobre las trayectorias formativas y laborales de los jóvenes de una muestra de 2000 estudiantes que cursaban 4º de ESO en 2013-14 —o que habían nacido en el año 1998— matriculados en 27 centros de la ciudad de Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Vegeu també: autors amb noms similars
5 Garcia, M
13 Garcia, M.
1 Garcia, M. A. S.
1 Garcia, M. Ángeles
27 Garcia, Mar
1 Garcia, Maria del M
4 Garcia, Miguel Angel
4 Garcia, Miguel Ángel
2 Garcia, Miquel
2 Garcia, Montserrat
13 García, M.
13 García, M.
1 García, M. A.
2 García, M. B.
2 García, M. Jesús
5 García, M.,
1 García, M.Del Mar
2 García, M.J.
11 García, Manolo
27 García, Mar
2 García, Mara L.
2 García, Marcia
4 García, Maribel
1 García, Mario
3 García, María Jesús
1 García, María Mercedes
2 García, María Soledad
1 García, Mauricio
2 García, Mercedes
1 García, Miguel A.
4 García, Miguel Ángel
1 García, Mikel
1 García, Milagros C.
1 García, Mª E.
3 García, Mª Jesús
1 García, MªE.
5 garcia, M
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.