Resultats globals: 19 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
9 p, 1.1 MB Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso Lagarón, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88  
2.
7 p, 480.4 KB Involucrant a l'alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
En els últims anys ha anat creixen el nombre d'iniciatives que estableixen col·laboracions entre alumnat i científics professionals. El present article, ofereix un exemple de taller d'aquest tipus que involucra a alumnat de 5è i 6è de primària en Pràctiques Científiques anàlogues a les dels científics del CRAG. [...]
In the last years, the number of collaborative work initiatives between children and professional researchers has been increasing. This article offers an example of a workshop that involves 9 to 12-year-old children in "real" scientific practices similar to what professional researchers do at CRAG. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
8 p, 518.8 KB La modelización en la formación inicial de maestros : ¿qué mecanismos o estrategias la promueven? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Este trabajo tiene como objetivo caracterizar los mecanismos didácticos que promueven una práctica de modelización productiva en la formación inicial de maestros. Para ello, analizamos episodios de video de las discusiones cuando los futuros maestros participan en un escenario de enseñanza y aprendizaje basado en un ciclo de modelización. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 137-144  
4.
8 p, 524.8 KB El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698  
5.
6 p, 474.2 KB El uso del ciclo de modelización para trabajar el modelo ser vivo – función relación en el aula de primaria : diseño y análisis de una propuesta / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Rebollal, Núria (CSIRE)
En este trabajo presentamos una propuesta didáctica que pretende hacer avanzar a alumnos de primaria en la construcción del modelo ser vivo, en concreto la función de relación en los animales. Esta propuesta, diseñada en base a un ciclo de modelización, se implementó con 25 alumnos de 5º de primaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1115-1120  
6.
6 p, 827.5 KB La construcción del modelo materia en la formación inicial de maestros : análisis desde la perspectiva de la modelización / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta investigación se lleva a cabo en una asignatura del grado de primaria que tiene un doble objetivo: promover la participación en las prácticas de modelización, y promover la construcción de modelos conceptuales clave como el modelo materia-partícula. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2015-2020  
7.
6 p, 464.9 KB La competencia de uso de pruebas científicas : ¿qué dimensiones de la competencia se promueven en las actividades del aula de ciencias? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El uso de pruebas científicas es la competencia científica que obtiene peores resultados en las pruebas para alumnos pero la menos trabajada por los profesores de ciencias. Conocer las dimensiones de esta competencia y cuáles de ellas se trabajan y cómo en el aula de ciencias de nuestro país puede ayudar a diseñar actividades adecuadas para promoverla, así como conocer las características que debe tener una formación de profesorado que quiera potenciar la utilización de pruebas científicas en el aula. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1507-1512 (Innovacions didàctiques)  
8.
6 p, 79.7 KB El nou marc d’avaluació de la competència científica PISA 2015 : revisió i reflexions didàctiques / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Després d’uns primers anys en què l’anomenat ensenyament per competències ha estat omnipresent en gran part dels sistemes educatius, el nou marc d’avaluació de la compe-tència científica de PISA 2015 planteja d’una manera molt més operativa i pràctica l’educació per formar ciutadans científicament alfabetitzats. [...]
After some recent years in which the well-known competence-based teaching has been omnipresent in most educational systems, the new framework for assessing scientific liter-acy in PISA 2015 presents in a much more operational and practical way the education for the achievement of scientific literacy. [...]

2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 21-23  
9.
6 p, 57.2 KB Educació científica humanitzada / Özer, Ferah (Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Turquia)) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica)
L'article analitza els fonaments de la ciència a l'escola i les seves interrelacions amb el concepte de Naturalesa de les ciències mitjançant l'ús dels seus antecedents històrics i fent referència a la història de la ciència. [...]
The article discusses the foundations of school science and its interrelations with the concept of Nature of Science by using its historical background and refers to history of science. By explaining the relationships and concepts, the article describes mainly how the science education can or should be more humanized to be able to teach to pupils.

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 34-39  
10.
6 p, 390.8 KB La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L'ús de proves científiques és la competència científica que obté pitjors resultats en les proves per a alumnes, com és el cas de les proves internacionals PISA, però la menys treballada pels professors de ciències. [...]
2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 42-47  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
429 p, 18.2 MB Modelització i models en la formació inicial de mestres de primària des de la perspectiva de la pràctica científica / Garrido Espeja, Anna, autor ; Couso, Digna, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Des del recent marc de pràctiques científiques es vol promoure un ensenyament de les ciències on els estudiants participin d'una Activitat Científica Escolar (ACE) anàloga a la de la ciència. Des d'aquesta perspectiva es pretén compartir amb els alumnes no només els productes de la ciència sinó també els seus processos cognitius i discursius, participant en les pràctiques interrelacionades de modelització, argumentació i indagació escolar. [...]
The recent framework of scientific practices proposes science learning as students' participation in a School Scientific Activity (SSA) analogous to that of science. From this perspective the aim is to share with students not only the products of science but also their cognitive and discourse processes, by participating in the interrelated school practices of modeling, argumentation and inquiry. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
201 p, 4.8 MB Spanish case studies (Project TRACES) / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
3.
117 p, 3.3 MB Visió del professorat de ciències de secundària en formació sobre la competència d’ús de proves científiques / Garrido Espeja, Anna ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2012  

Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
22 p, 2.1 MB “Mutants plants” workshop protocol : didactic guide for researchers and instructors to conduct a science workshop with groups of school students aged 10 to 14. / Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Martí, Margalida (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Centre de Recerca en Agrigenòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
The “Mutant Plants” workshop pursues the dual aim of promoting scientific vocations and publicizing the importance of Plant Science to meet current and future societal challenges. This workshop was designed jointly by the Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG) and the Research Centre for Scientific and Mathematical Education (CRECIM) from the Autonomous University of Barcelona (UAB), thanks to the financial support of the Spanish Foundation for Science and Technology (FCT-16-10825) and the Severo Ochoa program of Excellence Centres (SEV‐2015‐0533), both from the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness.
2017  
2.
17 p, 1.2 MB Generació d’electricitat per inducció electromagnètica : seqüència didàctica per a l’estudi de la inducció electromagnètica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Coromines, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena i Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 3r i 4t d’ESO assoleixi una major comprensió del fenomen de la inducció electromagnètica i del funcionament d’un generador elèctric.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
3.
14 p, 985.4 KB Moviment, forces i energia en un salt de puenting, seqüència didàctica per a l’estudi del moviment / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r de Batxillerat assoleixi una millor comprensió del concepte elasticitat d’una corda, identifiqui la força elàstica com a exemple de força no constant i sigui capaç d’analitzar i interpretar les magnituds cinemàtiques i les transferències d’energia d’un moviment. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
4.
19 p, 1.4 MB Regulació de la temperatura dels animals. Seqüència didàctica per l’estudi de la termoregulació animal i les adaptacions / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta sessió es pretén que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO entengui que els éssers vius tenen moltes maneres d’adaptar-se a la climatologia. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
5.
15 p, 1.1 MB Equilibri químic als oceans : seqüència didàctica per a l’estudi de l’equilibri químic / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Sáez García, Marcela (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat entengui què és l’equilibri químic i com podem modificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
6.
15 p, 1.0 MB Biodiversitat en un estany : seqüència didàctica per a l’estudi de la biodiversitat / Herreras Blanco, Lluïsa () ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Massagué Crespi, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Millán, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO es familiaritzi amb la utilització del microscopi òptic i la lupa binocular i assoleixi, també, una millor comprensió del concepte de biodiversitat tot obtenint una visió general de les diferències existents entre els diversos organismes que es poden trobar en un estany.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.