Resultados globales: 23 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 13 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Materiales didácticos, Encontrados 7 registros
Artículos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
2.
19 p, 1.4 MB Substàncies complexes, canvis d'estat i llindar de comprensió del model matèria a 2n d'ESO / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquesta recerca pretén estudiar la influència de dues unitats didàctiques orientades a la construcció del model matèria, implementades a l'assignatura de Física i Química de 2n d'ESO en un institut públic de Catalunya. [...]
This research aims to study the influence of two instructional sequences oriented to the understanding of the model of matter. These sequences have been implemented in an 8th grade science course in a public secondary school in Catalonia. [...]
Esta investigación pretende estudiar la influencia de dos unidades didácticas orientadas a la construcción del modelo materia, implementadas en la asignatura de Física y Química de 2º de ESO en un instituto público de Cataluña. [...]

2021 - 10.1344/did.2021.9.120-138
Didacticae, Núm. 9 (2021) , p. 120-138  
3.
20 p, 542.7 KB Formación inicial de docentes de ciencia : posibles aportes y tensiones de la modelización / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soto Alvarado, Macarena (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de esta investigación es conocer las percepciones de futuros docentes sobre la modelización como enfoque didáctico para la enseñanza de las ciencias identificando las tensiones didácticas que emergen entre sus preferencias metodológicas y la formación modelizadora vivida. [...]
The aim of this research is to find out the perceptions of future teachers about modeling as a teaching methodology in two different educational contexts, after participating as students in a training course based on it. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3286
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 1 (2022) , p. 87-105 (Investigaciones Didácticas)  
4.
9 p, 1.1 MB Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88  
5.
7 p, 480.4 KB Involucrant a l'alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
En els últims anys ha anat creixen el nombre d'iniciatives que estableixen col·laboracions entre alumnat i científics professionals. El present article, ofereix un exemple de taller d'aquest tipus que involucra a alumnat de 5è i 6è de primària en Pràctiques Científiques anàlogues a les dels científics del CRAG. [...]
In the last years, the number of collaborative work initiatives between children and professional researchers has been increasing. This article offers an example of a workshop that involves 9 to 12-year-old children in "real" scientific practices similar to what professional researchers do at CRAG. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.387
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
8 p, 518.8 KB La modelización en la formación inicial de maestros : ¿qué mecanismos o estrategias la promueven? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Este trabajo tiene como objetivo caracterizar los mecanismos didácticos que promueven una práctica de modelización productiva en la formación inicial de maestros. Para ello, analizamos episodios de video de las discusiones cuando los futuros maestros participan en un escenario de enseñanza y aprendizaje basado en un ciclo de modelización. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 137-144  
7.
8 p, 524.8 KB El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698  
8.
6 p, 474.2 KB El uso del ciclo de modelización para trabajar el modelo ser vivo - función relación en el aula de primaria : diseño y análisis de una propuesta / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Rebollal, Núria (CSIRE)
En este trabajo presentamos una propuesta didáctica que pretende hacer avanzar a alumnos de primaria en la construcción del modelo ser vivo, en concreto la función de relación en los animales. Esta propuesta, diseñada en base a un ciclo de modelización, se implementó con 25 alumnos de 5º de primaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1115-1120  
9.
6 p, 827.5 KB La construcción del modelo materia en la formación inicial de maestros : análisis desde la perspectiva de la modelización / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta investigación se lleva a cabo en una asignatura del grado de primaria que tiene un doble objetivo: promover la participación en las prácticas de modelización, y promover la construcción de modelos conceptuales clave como el modelo materia-partícula. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2015-2020  
10.
6 p, 464.9 KB La competencia de uso de pruebas científicas : ¿qué dimensiones de la competencia se promueven en las actividades del aula de ciencias? / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El uso de pruebas científicas es la competencia científica que obtiene peores resultados en las pruebas para alumnos pero la menos trabajada por los profesores de ciencias. Conocer las dimensiones de esta competencia y cuáles de ellas se trabajan y cómo en el aula de ciencias de nuestro país puede ayudar a diseñar actividades adecuadas para promoverla, así como conocer las características que debe tener una formación de profesorado que quiera potenciar la utilización de pruebas científicas en el aula. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1507-1512 (Innovacions didàctiques)  

Artículos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
429 p, 18.2 MB Modelització i models en la formació inicial de mestres de primària des de la perspectiva de la pràctica científica / Garrido Espeja, Anna ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Des del recent marc de pràctiques científiques es vol promoure un ensenyament de les ciències on els estudiants participin d'una Activitat Científica Escolar (ACE) anàloga a la de la ciència. Des d'aquesta perspectiva es pretén compartir amb els alumnes no només els productes de la ciència sinó també els seus processos cognitius i discursius, participant en les pràctiques interrelacionades de modelització, argumentació i indagació escolar. [...]
The recent framework of scientific practices proposes science learning as students' participation in a School Scientific Activity (SSA) analogous to that of science. From this perspective the aim is to share with students not only the products of science but also their cognitive and discourse processes, by participating in the interrelated school practices of modeling, argumentation and inquiry. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
201 p, 4.8 MB Spanish case studies (Project TRACES) / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
3.
117 p, 3.4 MB Visió del professorat de ciències de secundària en formació sobre la competència d'ús de proves científiques / Garrido Espeja, Anna ; Couso, Digna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca del màster de Recerca en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals.
2012  

Materiales didácticos Encontrados 7 registros  
1.
39 p, 1.3 MB Plantes mutants / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme, (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Martí, Margalida (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
2017
2 documentos
2.
22 p, 2.1 MB "Mutants plants" workshop protocol : didactic guide for researchers and instructors to conduct a science workshop with groups of school students aged 10 to 14 / Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Martí, Margalida (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Centre de Recerca en Agrigenòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
The "Mutant Plants" workshop pursues the dual aim of promoting scientific vocations and publicizing the importance of Plant Science to meet current and future societal challenges. This workshop was designed jointly by the Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG) and the Research Centre for Scientific and Mathematical Education (CRECIM) from the Autonomous University of Barcelona (UAB), thanks to the financial support of the Spanish Foundation for Science and Technology (FCT-16-10825) and the Severo Ochoa program of Excellence Centres (SEV-2015-0533), both from the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness.
2017  
3.
17 p, 1.2 MB Generació d'electricitat per inducció electromagnètica : seqüència didàctica per a l'estudi de la inducció electromagnètica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Coromines, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 3r i 4t d'ESO assoleixi una major comprensió del fenomen de la inducció electromagnètica i del funcionament d'un generador elèctric.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
4.
14 p, 985.4 KB Moviment, forces i energia en un salt de puenting, seqüència didàctica per a l'estudi del moviment / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r de Batxillerat assoleixi una millor comprensió del concepte elasticitat d'una corda, identifiqui la força elàstica com a exemple de força no constant i sigui capaç d'analitzar i interpretar les magnituds cinemàtiques i les transferències d'energia d'un moviment. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
5.
19 p, 1.4 MB Regulació de la temperatura dels animals. Seqüència didàctica per l'estudi de la termoregulació animal i les adaptacions / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta sessió es pretén que l'alumnat de 1r i 2n d'ESO entengui que els éssers vius tenen moltes maneres d'adaptar-se a la climatologia. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
6.
15 p, 1.1 MB Equilibri químic als oceans : seqüència didàctica per a l'estudi de l'equilibri químic / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Sáez García, Marcela (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat entengui què és l'equilibri químic i com podem modificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
7.
15 p, 1.0 MB Biodiversitat en un estany : seqüència didàctica per a l'estudi de la biodiversitat / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Massagué Crespi, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Millán, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r i 2n d'ESO es familiaritzi amb la utilització del microscopi òptic i la lupa binocular i assoleixi, també, una millor comprensió del concepte de biodiversitat tot obtenint una visió general de les diferències existents entre els diversos organismes que es poden trobar en un estany.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.