Resultats globals: 21 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 12 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles, 7 registres trobats
Materials de curs 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 76.9 KB Pràctiques en empreses [100109] / Herbera i Espinal, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Serra Mochales, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura té com a objectiu prioritari apropar l'estudiant a la realitat laboral i facilitar la seva inserció professional. Cursant aquesta assignatura l'estudiant podrà contrastar els coneixements teòrico-pràctics adquirits en els estudis de Grau amb les necessitats de la vida professional i tindrà l'oportunitat de treballar en equips interdisciplinaris. [...]
2017-18
Grau en Matemàtiques [777]  
2.
4 p, 79.6 KB Àlgebra [103801] / Bars Cortina, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Carmona Domènech, Joan Josep ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Roé i Vellvé, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El curs és una introducció a l'àlgebra lineal, posant l'èmfasi en els aspectes més funcionals i instrumentals de les tècniques lineals. L'objectiu de fons és aconseguir una transició àgil i eficient entre els tres nivells seguents del coneixement: Coneixement abstracte d'un concepte matemàtic relacionat amb fenòmens lineals. [...]
2017-18
Grau en Enginyeria Informàtica [958]  
3.
9 p, 7.9 MB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2001-02
Llicenciat en Matemàtiques [466]  
4.
2 p, 332.3 KB Didàctica de les matemàtiques (model del pla d'estudis 3) [5026] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
1989-90
Llicenciat en Matemàtiques [3]  
5.
7 p, 67.9 KB Pràctiques en empreses [100109] / Trabal Piqueras, Montserrat ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2009-10
Matemàtiques [777]  
6.
7 p, 4.0 MB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2008-09
Llicenciat en Matemàtiques [606]  
7.
8 p, 121.4 KB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2002-03
Llicenciat en Matemàtiques [466]  
8.
8 p, 97.7 KB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2007-08
Llicenciat en Matemàtiques [606]  
9.
7 p, 170.2 KB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2004-05
Llicenciat en Matemàtiques [606]  
10.
7 p, 67.2 KB Didàctica de les matemàtiques [28017] / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2006-07
Llicenciat en Matemàtiques [606]  

Materials de curs : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
871 p, 7.4 MB Un panorama de la TAD : An overview of ATD / Bosch, Marianna ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Centre de Recerca Matemàtica
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (CRM documents ; 10)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
210 p, 12.4 MB Ecología de la modelización matemàtica en la enseñanza universitaria de las matemáticas / Barquero Farràs, Berta ; Bosch i Casabò, Marianna (dir.) ; Gascón, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
El punto de partida de nuestra investigación se sitúa en la enseñanza de las matemáticas en las facultades de Ciencias Experimentales (CCEE) y se centra, más concretamente, en el estudio de la ecología de la modelización matemática en este ámbito institucional. [...]
This thesis studies the teaching of mathematics in Natural Sciences universities. It focuses more specifically on the study of the 'ecology' of mathematical modelling on these institutions. That is, we study the necessary conditions so that mathematical modelling can 'survive' in this institutional environment, together with the current systems of education in university. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
2 documents

Articles 7 registres trobats  
1.
27 p, 805.4 KB La formación matemático-didáctica del maestro de Educación Infantil : el caso de «cómo enseñar a contar» / Sierra Delgado, Tomás Ángel (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Educación. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Bosch Casabó, Marianna (Universidad Ramon Llull. Departament d'Estadística Aplicada) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
El objetivo de este trabajo es diseñar un recorrido de formación para experimentarlo con alumnos de segundo curso de Magisterio de la Universidad Complutense de Madrid. La finalidad de dicho recorrido de formación es responder a la pregunta: «¿Cómo enseñar a contar a alumnos de Educación Infantil?». [...]
The aim of this paper is to design a training program to be implemented amongst secondyear Teacher Training students at the Complutense University of Madrid. The purpose of this training program is to respond to the question: «How can kindergarten pupils be taught to count?» In order to tackle this question, a more basic question of an epistemological nature has to be considered and closely examined, i. [...]

2012 - 10-4438/1988-592X-RE-2010-357-059
Revista de educación (Madrid), Num. 357 (Gener-Abril 2012) , p. 231-256  
2.
18 p, 343.7 KB Incidencia del «aplicacionismo» en la integración de la modelización matemática en la enseñanza universitaria de las ciencias experimentales / Barquero Farràs, Berta (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les CCEE i la Matemàtica) ; Bosch, Marianna (Universitat Ramon Llull. Departament d'Estadística Aplicada) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Investigaciones recientes sobre la enseñanza y aprendizaje de la modelización matemática subrayan la existencia de fuertes restricciones institucionales que afectan su integración generalizada y a largo plazo en nuestros sistemas educativos. [...]
Recent research on the teaching and learning of mathematical modelling highlights the existence of strong institutional constraints on the widespread and long-term diffusion of modelling practices into current educational systems. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.933
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 83-100  
3.
14 p, 728.9 KB Los recorridos de estudio e investigación y la modelización matemática en la enseñanza universitaria de las ciencias experimentales / Barquero Farràs, Berta (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les CCEE i la Matemàtica) ; Bosch, Marianna (Universitat Ramon Llull. Departament d'Estadística Aplicada) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Este trabajo se centra en el papel de la modelización matemática en los primeros cursos universitarios de Ciencias Experimentales. Situándonos en el ámbito de la Teoría Antropológica de lo Didáctico, nuestra propuesta se basa en el diseño e implementación de los denominados «Recorridos de Estudio e Investigación» como nuevos dispositivos didácticos que tienen una doble función: integrar en el currículo las cuestiones a las que responden los contenidos matemáticos que los estudiantes deben aprender y articularlos mediante un proceso de modelización que permite «recubrir» el currículo considerado, dotándolo de una clara funcionalidad.
This paper focuses on the role of mathematical modelling in first year courses of experimental sciences university degrees. Within the frame of the Anthropological Theory of the Didactic, we propose the design and implementation of «Study and Research Courses» as a new didactic device having a double purpose: making students aware of the rationale of the mathematical contents they have to learn, and connecting these contents through the study of open modelling questions that can «cover» the main contents of the official mathematical syllabi, giving a clear functionality to its contents.

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n3.519
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 (Noviembre 2011) , p. 339-352  
4.
10 p, 488.0 KB El aprendizaje de la resolución de problemas de planteo algebraico / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Our purpose in this paper is to identify the most relevant cognitive factors of the traineeship in the algebraic problem solving when the traineeship is reached through specific Didactics applicable in the class-room. [...]
1985
Enseñanza de las Ciencias, V. 3 n. 1 (1985) p. 18-27  
5.
19 p, 970.4 KB La integración del momento de la técnica en el proceso de estudio de campos de problemas de matemáticas / Bosch, Marianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
This article provides a model of mathematical activity which describes it in terms of the study of fields of problems. This model helps us to analyze some didactical phenomena which are characteristic of the present systems of mathematics teaching. [...]
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 314-332  
6.
2 p, 161.2 KB Primeres Jornades de Matemàtiques i Didàctica de les Matemàtiques : Universitat Autònoma de Barcelona, 6 i 7 de febrer de 1991 / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1991
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 6 (1991) , p. 11-12  
7.
7 p, 961.2 KB Una comunitat matemàtica escindida / Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1993
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 8 (1993) , p. 111-117  

Vegeu també: autors amb noms similars
2 Gascón, Joaquím
1 Gascón, Josep,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.