Resultats globals: 11 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 8 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
5 p, 531.2 KB La relación entre investigación y la práctica en el aula : Un binomio posible y deseable / Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Juan, Maria-Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Delgado, Rosalía (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planàs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
La relación entre la investigación y la práctica en el aula es una cuestión que interesa y preocupa tanto al mundo académico como al mundo de la escuela. Este artículo presenta la discusión entre tres docentes que trabajan a caballo entre la escuela y la universidad sobre cuestiones candentes relativas a la educación lingüística y literaria, la potencialmente fructífera relación entre escuela y universidad, y la necesidad de creación de puentes institucionales entre ambos ámbitos. [...]
La relació entre la recerca i la pràctica a l'aula és una qüestió que interessa i preocupa tantal món acadèmic com al món de l'escola. Aquest article presenta la discussió entre tres docents que treballen a cavall entre l'escola i la universitat sobre qüestions candents relatives a l'educació lingüística i literària, la potencialment fructífera relació entre escola i universitat, i la necessitat de creació de ponts institucionals entre tots dos àmbits. [...]
The relationship between research and classroom practice is an issue of equal interest and concern to both domains. This article presents a discussion among three teachers who combine jobs in both secondary education and university contexts. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.88
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 75-79 (Other)  
2.
20 p, 533.1 KB La formación básica de docentes de educación infantil en lengua escrita y literatura. El caso de la Universidad Autónoma de Barcelona - UAB / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Gil-Juan, Maria-Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El presente artículo expone los resultados de una investigación llevada a cabo en la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) para evaluar la formación básica en didáctica de la lengua escrita y la literatura del alumnado de educación infantil. [...]
O presente artigo expõe os resultados de uma pesquisa realizada na Universidade Autônoma de Barcelona (UAB) para avaliar a formação básica em didática da língua escrita e da literatura das crianças da educação infantil. [...]
This article presents the results of a research performed in the Autonomous University of Barcelona (UAB) to evaluate the basic training in didactics of written language and literature for students of early childhood education. [...]

2018 - 10.1590/0104-4060.62756
Educar em Revista, Vol. 34, núm. 72 (2018) , p. 131-150  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
8 p, 1.7 MB Creació d'un conte infantil, de la pàgina en blanc al producte final / Zapico Estivill, Anna ; Gil Juan, Maria Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pàgines que segueixen pretenen mostrar, des d'una experiència pràctica i personal, el procés de creació, l'evolució i les dificultats que s'amaguen darrera de les publicacions dels llibres infantils, des del pànic al full en blanc fins a la recompensa del producte final. [...]
2013
Grau en Educació infantil [847]
2 documents

Materials acadèmics 8 registres trobats  
1.
9 p, 102.6 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Gil-Juan, Maria-Rosa ; Fittipaldi, Martina ; Salas, Nayme Daniela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; 1 d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; 1 soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
2.
8 p, 115.1 KB Didàctica de la llengua oral en educació infantil [103679] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: 1. El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten 2. [...]
2014-15
Grau en Educació infantil [847]  
3.
8 p, 115.6 KB Didàctica de la llengua oral en educació infantil [103679] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: 1. El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten 2. [...]
2013-14  
4.
7 p, 21.0 KB Didàctica de la llengua en educació infantil [102014] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: 1. El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten 2. [...]
2012-13
Grau en Educació infantil [847]  
5.
7 p, 21.2 KB Didàctica de la llengua en educació infantil [102014] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en tres àmbits: 1. El desenvolupament de la comunicació i del llenguatge dels infants de 0 a 6 anys, el seu paper en el desenvolupament cognitiu i els factors socials i els models d'intervenció que el faciliten 2. [...]
2011-12
Grau en Educació infantil [847]  
6.
8 p, 78.3 KB Didàctica de la llengua en educació infantil [102014] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2010-11
Grau en Educació infantil [847]  
7.
1 p, 13.3 KB Didàctica de la Llengua I [21933] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]  
8.
2 p, 14.9 KB Didàctica de la llengua i la literatura I [21923] / Gil-Juan, Maria-Rosa ; Margalló, Ana M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.