Results overview: Found 17 records in 0.02 seconds.
Articles, 15 records found
Books and collections, 2 records found
Articles 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
16 p, 472.5 KB Secondary school teachers' learning : environments, specificities and considerations for educational practice / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Internacional de Catalunya) ; Onsès-Segarra, Judit (Universitat de Girona) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the study with teachers rather than focusing on teachers. [...]
Aquest article es basa en el projecte de recerca APREN-DO, dirigit a explorar com aprenen els professors de secundària. Utilitzant un enfocament de recerca inclusiu i mètodes visuals i narratius, hem dut a terme l'estudi amb professors en lloc de centrar-nos en els professors. [...]
Este artículo se basa en el proyecto de investigación APREN-DO, cuyo objetivo es explorar cómo aprenden los profesores de secundaria. Utilizando un enfoque de investigación inclusivo y métodos visuales y narrativos, realizamos el estudio con los profesores en lugar de centrarnos en ellos. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1338
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 53-68  
2.
15 p, 1.2 MB COVID-19 : Age, Interleukin-6, C-reactive protein, and lymphocytes as key clues from a multicentre retrospective study / Jurado, Aurora (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Martín, María C. (Centro de Hemoterapia y Hemodonación de Castilla y León) ; Abad-Molina, Cristina (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Orduña, Antonio (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Martínez, Alba (Complejo Hospitalario de Jaén) ; Ocaña, Esther (Complejo Hospitalario de Jaén) ; Yarce, Oscar (Instituto Maimónides de Investigación Biomédica de Córdoba) ; Navas, Ana M. (Instituto Maimónides de Investigación Biomédica de Córdoba) ; Trujillo, Antonio (Instituto Maimónides de Investigación Biomédica de Córdoba) ; Fernández, Luis (Hospital San Pedro de Alcántara) ; Vergara, Esther (Hospital San Pedro de Alcántara) ; Rodríguez, Beatriz (Hospital Juan Ramón Jiménez (Huelva)) ; Quirant, Bibiana (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Martínez Cáceres, Eva María (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Hernández, Manuel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Perurena-Prieto, Janire (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Gil, Juana (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Cantenys, Sergi (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; González-Martínez, Gema (Hospital Universitario Insular-Materno Infantil. Unit of Immunology) ; Martínez-Saavedra, María T. (Hospital Universitario Insular-Materno Infantil. Unit of Immunology) ; Rojo, Ricardo (Complejo Hospitalario A Coruña) ; Marco, Francisco M. (Hospital General. Laboratory Unit) ; Mora, Sergio (Hospital General. Laboratory Unit) ; Ontañón, Jesús (Hospital General Universitario. Laboratory Unit) ; López-Hoyos, Marcos (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Ocejo-Vinyals, Gonzalo (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Melero, Josefa (Hospital Infanta Cristina) ; Aguilar, Marta (Hospital Infanta Cristina) ; Almeida, Delia (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Medina, Silvia (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Vegas, María C. (Fundación Jiménez Díaz. Department of Immunology) ; Jiménez, Yesenia (Fundación Jiménez Díaz. Department of Immunology) ; Prada, Álvaro (Hospital Universitario de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Monzón, David (Hospital Universitario de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Boix, Francisco (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Cunill, Vanesa (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ; Molina, Juan (Instituto Maimónides de Investigación Biomédica de Córdoba)
Background: The SARS-CoV-2 infection has widely spread to become the greatest public health challenge to date, the COVID-19 pandemic. Different fatality rates among countries are probably due to non-standardized records being carried out by local health authorities. [...]
2020 - 10.1186/s12979-020-00194-w
Immunity and Ageing, Vol. 17 (august 2020)  
3.
14 p, 687.3 KB Formación del profesorado en Tecnología Educativa : de cómo las realidades generan los mitos / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Sánchez i Valero, Joan-Anton (Universitat de Barcelona)
En este artículo explicitamos, en primer lugar, nuestro posicionamiento en torno a la Tecnología Educativa (TE) como ámbito de estudio y aplicación, desde una noción que nos puede ayudar tanto a entender la dificultad de introducir cambios sustantivos en la educación, como a situar el origen de algunos mitos sobre la formación del profesorado. [...]
In this paper we firstly explain our positioning regarding Educational Technology (ET) as a field of study and application, from a notion that can help us both understand the difficulty of introducing substantive changes in education, and place the origin of some myths about teachers' professional development and technology. [...]

2015 - 10.17398/1695-288X.14.1.17
Revista latinoamericana de tecnología educativa, Vol. 14, núm. 1 (2015) , p. 17-30  
4.
13 p, 826.8 KB La formación del profesorado en el uso educativo de las TIC : una aproximación desde la política educativa / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Ornellas, Adriana (Universitat de Barcelona) ; Sánchez i Valero, Joan-Anton (Universitat de Barcelona) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, el ingente desarrollo de las tecnologías digitales de la información y la comunicación, que han sido presentadas como la panacea de la educación, ha captado una gran dosis de atención. [...]
2008
Praxis educativa, Vol. 12, núm. 12 (2008) , p. 10-22  
5.
15 p, 157.7 KB Historias de vida y narrativas sobre la subalternidad : afrontar el desafío de lo inabordable de la relación con el Otro / Hernandez-Hernández, Fernando (Universitat de Barcelona) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
En este artículo abordamos el desafío de llevar la investigación en historias de vida a las experiencias de los colectivos considerados menos favorecidos de la sociedad, de los individuos situados en posiciones subalternas a causa de la marginación sociocultural, la segregación por género y las diferencias culturales. [...]
En aquest article abordem el desafiament de portar la investigació en històries de vida a les experiències dels col·lectius considerats menys afavorits de la societat, dels individus situats en posicions subalternes a causa de la marginació sociocultural, la segregació per gènere i les diferències culturals. [...]
In this paper, we address the challenge of bringing research on life histories to the experience of groups considered by society as disadvantaged and individuals who are in subaltern positions due to socio-cultural marginalization, gender segregation and cultural differences. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.913
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 15-29 (Monográfico)  
6.
24 p, 360.8 KB School + : un proyecto europeo para repensar la enseñanza secundaria / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Larraín Pfingsthorn, Verónica (Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Hernandez-Hernández, Fernando (Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts)
El V Programa Marco de la Comisión Europea a través del programa de «Las Tecnologías de la Sociedad de la Información» (IST), impulsó, en el año 2000, la línea de investigación, desarrollo e innovación denominada «La escuela del mañana» con el objetivo de desarrollar y evaluar nuevos entornos de aprendizaje que utilicen las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) para la mejora del aprendizaje en la escuela. [...]
The Fifth Framework Programme of the European Commission through the Information Society Technologies Program (IST), aimed to the development of a more accessible Information Society for all,launched in the year 2000,a call for RTD proposals under the action line of "The School of the Future". [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Vol. 347 (2008) , p. 1  
7.
15 p, 1.6 MB Los docentes ante los cambios sociales y en la educación. Red Europa-Cono Sur : Educación, Formación y calidad / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona)
La necesidad de realizar estudios de carácter internacional que permitan mejorar la comprensión acerca de las representaciones de los docentes sobre la realidad, particularmente en una época como la actual que se ve afectada por cambios de orden político, social, económico, científico, tecnológico y educativo motivó la creación de la Red Europa-Cono Sur: Educación, Formación y Calidad, financiada por la Unión Europea bajo el programa ALFA. [...]
The Europe-Southern Cone Network: Education, Training and Quality was set up with EU funding under the ALFA programme in response to the need for international studies aimed at a better understanding of how teachers represent reality, particularly in an era like the present characterised by changes in the political, social, economic, scientific, technological and educational orders. [...]

2000
Revista de educación (Madrid), Núm. 322 (2000) , p. 355-370  
8.
7 p, 95.9 KB VILE : análisis estadístico de los parámetros relacionados con el grupo de entonación / Albalá Hernández, María José (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Battaner Moro, Elena (Universidad Rey Juan Carlos) ; Carranza, M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Gil Fernández, Juana (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Llisterri, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Machuca Ayuso, María Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Madrigal Montoya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Marrero Aguiar, Victoria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Riera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos Mestre, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2008
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2008) , p. 15-21  
9.
3 p, 103.3 KB Las TIC en Cataluña / Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Alonso, Karla (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Bosco, Alejandra (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Casablancas, Silvina (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Domigo, Laura (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Fraga, Leticia (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Giró, Xavier (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Guitert, Montse (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Moltó, Oscar (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Müller, Jörg (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Ornellas, Adriana (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Padilla, Paulo (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Romeu, Teresa (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina) ; Sánchez, Joan Antom (Universitat de Barcelona. Grupo de Investigación Esbrina)
Una investigación sobre la visión tecnológica y educativa subyacente en las políticas y prácticas relacionadas con el uso de las TIC en Primaria y Secundaria, en Cataluña, permite evaluar el grado de integración de estas tecnologías en el currículo. [...]
El discurso generado en las últimas décadas en torno a las posibilidades de las tecnologías digitales en educación se caracteriza por un optimismo y un entusiasmo no siempre contrastados desde la investigación educativa. [...]

2011
Cuadernos de pedagogía, Vol. 418 (2011) , p. 40-43  
10.
6 p, 198.2 KB Réseau d' Enseignement Multimèdia (REM) : a la recerca d'un Erasmus virtual / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Fonollosa Vives, Maite ; Barajas Frutos, Mario ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chrysos, Adonis
En el artículo se da a conocer un nuevo proyecto de investigación sobre la utilización pedagógica de las nuevas tecnologlas de la información y la comunicación: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), en el que participa la Universidad de Barcelona junto con otras diez universidades europeas. [...]
Le sujet de cet article est un nouveau projet de recherche sur I'utilisation pédagogique des nouvelles technologies de I'inlormation et de la communication, le Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), auquel participe l'Université de Barcelone, aux côtés de dix autres universités européennes. [...]
This paper gives general view of a research project about the pedagogical use of information and communication technologies: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), carried out by eleven european uniiversitites one of them being the University of Barcelona. [...]

1996
Temps d'educació, Núm. 16 (1996) , p. 143-148  

Articles : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 2 records found  
1.
355 p, 2.1 MB Assetjament sexual i assetjament per raó de sexe : actuació de les administracions públiques i de les empreses / Gil Ruiz, Juana María, coord. ; Barrère Unzueta, Mª Ángeles ; Bodelón, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Gala Durán, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Gil Ruiz, Juana María ; Morondo Taramundi, Dolores ; Rubio Castro, Ana ; Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, 2013 (Justícia i societat ; 36)  
2.
352 p, 2.2 MB Acoso sexual y acoso por razón de sexo : actuación de las administraciones públicas y de las empresas / Gil Ruiz, Juana María, coord. ; Barrère Unzueta, Mª Ángeles ; Bodelón, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Gala Durán, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Gil Ruiz, Juana María coord. ; Morondo Taramundi, Dolores ; Rubio Castro, Ana ; Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, 2013 (Justícia i societat ; 36)  

See also: similar author names
3 GIL, JAVIER
2 Gil, J.
2 Gil, J. M.
5 Gil, Jaume
3 Gil, Javier
1 Gil, Jesús
9 Gil, Joan
1 Gil, Joaquina
1 Gil, Joaquín
2 Gil, Jose J.
2 Gil, José J.
1 Gil, Juan
1 Gil, Juan-José
3 Gil, Judit
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.