Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
32 p, 562.8 KB Pasolini's "Medea" : using μῦθος καὶ σῆμα to denounce the catastrophe of contemporary life / Gilabert Barberà, Pau (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega)
From Pasolini's point of view, Medea's tragedy is likewise the tragedy of the contemporary Western world and cinema is the semiology of reality. His Medea thus becomes an ancient myth pregnant with signs to be interpreted by attentive viewers. [...]
Des del punt de vista de Pasolini, la tragèdia de Medea equival a la tragèdia del món contemporani i el cinema és la semiologia de la realitat. La seva Medea esdevé, així, un mite antic farcit de signes que requereixen la interpretació d'espectadors atents. [...]
Desde el punto de vista de Pasolini, la tragedia de Medea equivale a la tragedia del mundo contemporáneo y el cine es la semiología de la realidad. Su Medea deviene así un mito antiguo repleto de signos que requieren la interpretación de espectadores atentos. [...]

2015
Faventia, Vol. 37 (2015) , p. 91-122 (Articles)  
2.
6 p, 638.9 KB El participi en grec clàssic i en anglès : l’ús didàctic d’esquemes equivalents / Gilabert Barberà, Pau (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega) ; Palomar Pérez, Natalia (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega)
L’equivalència de les funcions atributiva, apositiva i predicativa del participi, així com el seu valor absolut, tant en grec clàssic com en anglès, és total. Aquesta breu comunicació presenta les definicions pertinents i tot un seguit d’exemples que la il·lustren amb justesa. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 113-118  
3.
16 p, 176.0 KB Verí sense antídot per al Sòcrates històric i la tragèdia barroca al Verí del teatre de Rodolf Sirera. (Una dosi extrema de sadisme per aturar els excessos de la ficció teatral) / Gilabert Barberà, Pau (Universitat de Barcelona)
Sòcrates i la seva serenor davant la mort –bé que qüestionant-la–, segons relat de Xenofont a l’Apologia de Sòcrates, esdevenen per al dramaturg Rodolf Sirera la referència idònia per a una reflexió agosarada sobre els límits de la ficció teatral. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 91-106  
4.
15 p, 116.1 KB Cassandra’s Dream, de Woody Allen : la contemporaneïtat de la tragèdia grega / Gilabert Barberà, Pau (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega)
Cassandra’s Dream, de Woody Allen (2007), no tingué les crítiques excel·lents de pel·lícules anteriors com ara Crimes and Misdemeanors i Match Point, on s’abordaven temes semblants. Tanmateix, segons l’opinió de l’autor d’aquest article, analitzada des de la perspectiva del llegat de la tragèdia grega en la cultura occidental, els mèrits d’aquest film no són pas menyspreables. [...]
Unlike Crimes and Misdemeanors or Match Point, which approached similar themes, Cassandra’s Dream by Woody Allen (2007) had no good reviews. However, according to the author of this article, for those who analyse this screenplay from the perspective of the legacy of Greek tragedy in Western culture, its merits should not be underestimated. [...]

2009
Faventia, Vol. 31, Núm. 1-2 (2009) , p. 279-293  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.