Resultats globals: 40 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 23 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles, 7 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Materials de curs 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 87.1 KB Els centres educatius d'educació infantil [102012] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a analitzar la situació de qualsevol tipus d'institució educativa (centres, programes i projectes) per a la infància, en els sistemes educatius de la Unió Europea, fent especial èmfasi en els sistemes català i espanyol. [...]
The course is aimed at analyzing the situation of any educational institution (schools, programs and projects) for children in the educational systems of the European Union, with particular emphasis on systems Catalan and Spanish. [...]
La asignatura está orientada a analizar la situación de cualquier tipo de institución educativa (centros, programas y proyectos) para la infancia, en los sistemas educativos de la Unión Europea, haciendo especial énfasis en los sistemas catalán y español. [...]

2017-18
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
2.
17 p, 158.8 KB Rúbrica de autoevaluación de competencias y habilidades personales y prosociales. / París, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada, Joan ; Gimeno, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Las competencias y habilidades personales y prosociales de los estudiantes son centrales para la formación docente y a menudo son complejas de evaluar en el marco de la formación universitaria. Con la intención de promover estas competencias y su evaluación, el Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborado una rúbrica de evaluación para evidenciar el desarrollo de las competencias personales y prosociales para facilitar la reflexión de alumnos, profesores y maestros. [...]
2017  
3.
17 p, 156.1 KB Rúbrica d'autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials / París, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch, Sílvia ; Comes, Pilar ; Edo, Mequè ; Estrada, Joan ; Gimeno, Xavier ; Morón, Mar ; Peire, Tomás ; Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE)
Les competències i habilitats personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu ha elaborat una rubríca d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
2017  
4.
5 p, 87.2 KB Els centres educatius d'educació infantil [102012] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a analitzar la situació de qualsevol tipus d'institució educativa (centres, programes i projectes) per a la infància, en els sistemes educatius de la Unió Europea, fent especial èmfasi en els sistemes català i espanyol. [...]
The course is aimed at analyzing the situation of any educational institution (schools, programs and projects) for children in the educational systems of the European Union, with particular emphasis on systems Catalan and Spanish. [...]
La asignatura está orientada a analizar la situación de cualquier tipo de institución educativa (centros, programas y proyectos) para la infancia, en los sistemas educativos de la Unión Europea, haciendo especial énfasis en los sistemas catalán y español. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
5.
5 p, 82.9 KB L'activitat didàctica en el cicle 0-3 [102009] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a: Comprendre que les necessitats dels infants i la vida quotidiana d'aquests és l'eix de partida per a la intervenció educativa, sobretot en el cicle 0-3. Flexibilitzar l'organització dels espais, dels temps, dels materials i del personal per adaptar-los a les necessitats dels infants. [...]
The course is aimed at: Understand the needs of children and the daily life of these is the main base for the educational intervention , especially in the series 0-3 . Flexible organization of space , of time, materials and staff to adapt them to the needs of children. [...]
La asignatura está orientada a: Comprender que las necesidades de los niños y la vida cotidiana de estos es el eje de partida para la intervención educativa, sobre todo en el ciclo 0-3. Flexibilizar la organización de los espacios, los tiempos, los materiales y del personal para adaptarlos a las necesidades de los niños. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
3 documents
6.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes Solé, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moron Velasco, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016  
7.
5 p, 49.7 KB Els centres educatius d'educació infantil [102012] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a analitzar la situació de qualsevol tipus d'institució educativa (centres, programes i projectes) per a la infància, en els sistemes educatius de la Unió Europea, fent especial èmfasi en els sistemes català i espanyol. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
8.
5 p, 45.3 KB L'activitat didàctica en el cicle 0-3 [102009] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a: Comprendre que les necessitats dels infants i la vida quotidiana d'aquests és l'eix de partida per a la intervenció educativa, sobretot en el cicle 0-3. Flexibilitzar l'organització dels espais, dels temps, dels materials i del personal per adaptar-los a les necessitats dels infants. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
9.
5 p, 107.1 KB L'activitat didàctica en el cicle 0-3 [102009] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a: Comprendre que les necessitats dels infants i la vida quotidiana d'aquests és l'eix de partida per a la intervenció educativa, sobretot en el cicle 0-3. Flexibilitzar l'organització dels espais, dels temps, dels materials i del personal per adaptar-los a les necessitats dels infants. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
10.
5 p, 111.4 KB Els centres educatius d'educació infantil [102012] / Gimeno Soria, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura està orientada a analitzar la situació de qualsevol tipus d'institució educativa (centres, programes i projectes) per a la infància, en els sistemes educatius de la Unió Europea, fent especial èmfasi en els sistemes català i espanyol. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  

Materials de curs : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Marita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
218 p, 1.8 MB El Dispositivo grupal como metodología de formación para el profesorado : valoración de su aplicación a partir de estudio de casos / Curumilla Aguilar, Robinson, autor ; Gimeno Soria, Xavier, supervisor acadèmic ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Esta investigación muestra los resultados de la aplicación del "DISPOSITIVO GRUPAL", una metodología de formación que se ocupa del profesor como persona, activando y movilizando sus recursos propios para adquirir y desarrollar nuevos saberes, que le permitan mejorar su actuación profesional en el contexto escolar y en las situaciones grupales en las que participa. [...]
This investigation shows the results of the application of the "Group Device", a methodology of teaching which deals with the teacher as a person, activating and mobilizing his own resources to acquire and develop new knowledge which allows him to improve his professional performance inside of the school context and in the group situations in which he participates. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
3 p, 62.5 KB Adaptació de l'Escala de Factors Curatius de Yalom a grups multifamiliars de població adolescent i les seves famílies / Gimeno Soria, Xavier ; Careta Plans, Arnau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Recerca sobre Infància, Família i Educació (ERIFE)
Més enllà dels temes concrets sorgits i abordats en els grups multifamiliars que acompanyen a població adolescent i les seves famílies, els i les participants viuen i experimenten una sèrie de components que es troben en la base de la mateixa dinàmica grupal i que Yalom organitza a mode de factors terapèutics. [...]
2016  
3.
40 p, 585.4 KB Estratègies d'intervenció en l'educació familiar en el context dels centres oberts / Agama Fernández, Míriam ; Gimeno Soria, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present Treball de Fi de Grau té com a objectiu principal fer un recull de les diferents d'estratègies d'intervenció en els processos socioeducatius d'acompanyament a les famílies en els serveis d'atenció a la infància, augmentant així un inventari d'estratègies que es construeix mitjançant un treball d'investigació de les diferents tipologies de servei, però concretament aquest treball se centra en els contextos del Centre Obert. [...]
2014
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
4.
413 p, 5.2 MB Análisis y orientaciones preliminares para el portafolio del estudiante de las alumnas de la Licenciatura en Educación Preescolar desde la transformación de la práctica docente / Quiroga Juárez, María del Roble ; Gimeno Soria, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Esta investigación presenta un estudio que exploró los resultados de la implementación de la Guía Metodológica del Portafolio del Estudiante (GMPE) de las estudiantes de la Licenciatura en Educación Preescolar, con la finalidad de mostrar algunas orientaciones, pautas, directrices y contenidos para conformar el portafolio de dichas estudiantes. [...]
The aim of this research was to explore the results of implementing the Student's Portfolio Methodological Guide (GMPE, in Spanish) of Preschool Education student's. This guide is a source for collecting orientations, directives, lines and contents for grasping the Preschool Education student's portfolio. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
127 p, 878.6 KB Proposta de model per a l'estudi de la negociació col·lectiva. Formulació arran del treball de construcció d'una mostra de convenis col·lectius / Gimeno Torrent, Xavier ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
En aquest treball s'explicita de manera molt detallada tot el procés de construcció d'una mostra aleatòria estratificada a partir de l'exemple concret de la construcció d'una mostra de convenis col·lectius. [...]
2007  
6.
570 p, 1.4 MB Satisfacción en el trabajo de los directores de escuelas secundarias públicas de la región de Jacobina (Bahia - Brasil) / Cavalcante Silva, Jeronimo Jorge ; Gimeno Soria, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este trabajo de investigación tuvo como finalidad principal diagnosticar las satisfacciones e insatisfacciones del trabajo de los directores y directoras de escuelas secundarias públicas de la región de Jacobina-Bahía-Brasil, con la intención de comprender las deficiencias, dificultades e «impasses» del proceso enseñanza - aprendizaje y las implicaciones para gestionarlo. [...]
This work of investigation had as first goal diagnose satisfactions and dissatisfactions of directors from public high schools located at Jacobina-Bahia-Brazil, with the purpose of understand imperfections, difficulties and impasses of the teaching and learning process and the implications to administrate. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  

Articles 7 registres trobats  
1.
14 p, 242.5 KB Incidencias durante el trabajo de campo con encuestas personales en estudios epidemiológicos / Gimeno Torrent, Xavier (Instituto Sindical de Trabajo, Ambiente y Salud) ; Llorens Serrano, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Moncada i Lluís, Salvador (Instituto Sindical de Trabajo, Ambiente y Salud) ; Navarro Giné, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori de Bioestadística i Epidemiologia)
El objetivo de este artículo es describir cuáles son las incidencias más comunes que tienen lugar durante la realización del trabajo de campo en investigaciones epidemiológicas mediante encuesta personal. [...]
2006
Metodología de encuestas, Vol. 8 (2006) , p. 61-74  
2.
14 p, 101.2 KB El desarrollo profesional del docente de Educación Secundaria a partir del análisis de la cultura docente compartida / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanjuan González, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segovia Tamayo, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo presenta algunos de los resultados obtenidos en un estudio sobre la cultura organizacional y docente de cuatro Institutos de Educación Secundaria de la provincia de Barcelona. Pone de relieve la necesaria modificación de la cultura docente para hacer frente a los retos educativos de la sociedad del siglo XXI. [...]
This article presents some of the results obtained in a study on the organizational and teaching culture of four high schools. The research, which has been carried out with the support of the DURSI at the province of Barcelona, emphasizes the need to transform the teaching culture so that the educational challenges of the 21st century society can be met. [...]

2006
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 10, N. 1 (2006) , p. 1-13  
3.
25 p, 205.9 KB El context social i cultural de la persuasió de massa / Merton, Robert K. ; Gimeno Torrent, Xavier trad.
2013 - 10.5565/rev/papers/v98n1.509
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 183-207  
4.
5 p, 74.4 KB Presentació del capítol 6 de Mass Persuasion de Robert K. Merton1 / Gimeno Torrent, Xavier
2013 - 10.5565/rev/papers/v98n1.562
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 1 (gener-març 2013) , p. 177-181  
5.
24 p, 789.6 KB Noves consideracions sobre el poblament ibèric del Pla de Barcelona / Gimeno Pascual, Xavier
1984
Faventia, V. 6 n. 1 (1984) p. 113-136  
6.
22 p, 109.2 KB Cinema i educació (social). Tres mirades pedagògiques d’una mateixa pel·lícula. El cas de «Sleepers» / Solé Blanch, Jordi (Universitat Rovira i Virgili) ; Gómez Serra, Miquel (Universitat de Barcelona) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La verificació que la vida acadèmica està patint una revolució formal i de contingut obliga a recrear el discurs pedagògic introduint-hi elements molt heterogenis. Ressaltar els valors culturals dels diferents mitjans de comunicació ens permet destacar les potencialitats i l’ús del cinema com a instrument docent facilitador dels aprenentatges dels alumnes. [...]
Nowadays, at the universities, there is the idea that the academic practice is undergoing under a formal and in deep revolution that it forces to recreate the academic dynamics and practice introducing new heterogeneous elements or reintroducing some old ones. [...]
La verificación que la vida académica está sufriendo una revolución formal y de contenido obliga a recrear el discurso académico introduciendo elementos muy heterogéneos. Resaltar los valores culturales de los diferentes medios de comunicación nos permite destacar las potencialidades y el uso del cine como instrumento docente facilitador de los aprendizajes de los alumnos. [...]

2008 - 10.5565/rev/educar.143
Educar, N. 41 (2008) p. 93-114  
7.
5 p, 35.4 KB Presentació / Presentación / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2002 - 10.5565/rev/educar.310
Educar, N. 30 (2002) , p. 7-11  

Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d’una guia per a la implementació de la carpeta d’aprenentatge en l’àmbit de l’educació superior / Sílvia Blanch Gelabert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal)
Els autors d’aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l’IDES des de l’any 2004. En l’actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d’una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
10 p, 104.1 KB La utilització de carpetes d’aprenentatge en les titulacions de la Facultat de Ciències de l’Educació : la construcció dels índexs / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Els autors d’aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES. Aquest grup està format per professorat de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB interessat en la implementació de la Carpeta d’Aprenentatge en l’àmbit de l’Educació Superior (a partir d’ara CAES). [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
3.
7 p, 98.1 KB La carpeta d'aprenentatge com instrument de formació i avaluació / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior. ; Jornades de Campus d'Innovació Docent (2004 : Universitat Autònoma de Barcelona)
La comunicació que presentem pretén mostrar l'experiència dels estudiants i del professor en l'ús de la carpeta d'aprenentatge en l'assignatura troncal de segon cicle “La Funció Docent” de la titulació de Pedagogia. [...]
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.