Resultats globals: 18 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 14 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 2 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
22 p, 219.0 KB Los medios propios de los clubes de fútbol españoles. De la revista oficial a los canales de TDT / Ginesta, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aplicación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) a la gestión de la comunicación de las organizaciones deportivas ha significado el incremento de los medios de comunicación propios de estas organizaciones para llegar a sus públicos objetivos. [...]
Using Information and Communication Technologies (ICT) for communication tasks in sports organizations means the increase of the own media of these organizations to reach their stakeholders. In some cases, these own media allow the globalization of sport brands, such us Barça or Real Madrid, but in other cases, they also reinforce the feeling of belonging to a community, such us the analogical radio services of both Sevillian football clubs: Sevilla FC and Real Betis. [...]

2010
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 16 (2010), p. 145-166  
2.
22 p, 214.8 KB Mediapro contra Sogecable : la guerra del futbol i la ineficaç regulació de l’administració a Espanya (2006-2008) / Ginesta, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona,)
L’article que es presenta sota aquestes línies és l’anàlisi d’un cas d’intervenció de l’Administració en la negociació dels drets televisius del futbol a Espanya. A partir del concepte de complex mediàtic i esportiu global i les seves resistències (Maguire, 1994 i 1999), s’analitza les intervencions del govern espanyol a la guerra del futbol (des del 2006 al 2008) entre Mediapro i Sogecable demostrant que, no sempre, aquesta regulació de l’Administració és eficient per garantir la competència. [...]
The article below is a case study of the intervention of the Administration in the football media rights business in Spain. Taking into account the concept of global media sports complex and its resistances (Maguire, 1994 & 1999), I analyze the intervention of the Spanish Government in the Spanish football war (from 2006 till 2008) between Mediapro and Sogecable. [...]

2009
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 3, Núm. 2 (2009) , p. 113-134  
3.
21 p, 4.6 MB Los SMS como elemento de movilización social. Nuevas tecnologías, protestas ciudadanas e impacto mediático. La prensa catalana ante el 13-M y el macrobotellón de Barcelona / Sopena Palomar, Jordi 1983- ; Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Our article deals with the topic of the new information and communication technologies (ICT) and their influence on social mobilizations. In recent years, we have witnessed different events which demonstrate the great power of the ICT in the mobilization of social communities. [...]
2208
Trípodos.com: revista digital de comunicació, Núm. 22 (2008) , p. 149-169  
4.
3 p, 156.3 KB Reseñas / Ginesta, Xavier
Obra ressenyada: Josep Maria FIGUERES, Entrevista a la guerra. Barcelona: La esfera de los libros, 2007.
2008
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 13, Núm. 24 (Mayo 2008) , p. 417-419  
5.
9 p, 263.9 KB Los valores en el deporte: una experiencia educativa a través del Barça-Madrid / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme)
El deporte ejerce mucha influencia en nuestra sociedad; y, sobre todo, entre los más jóvenes, quienes consumen deporte no sólo en las escuelas, sino también a través de los medios de comunicación. [...]
Sport is very influential in our societies; above all, on youngsters. Young consumers are exposed to sport, not only at school, but also through the mass media. Sometimes, the values that teachers and coaches instil in their young pupils, sportsmen and sportswomen, are not the same values which they receive when they watch sport-entertainment events, through mass media or live. [...]

2007
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 15, Núm. 28 (març 2007) , p. 148-156  
6.
5 p, 52.2 KB La convivència entre universitat i empresa a les III Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta / Ginesta, Xavier
2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 38 (2009) p. 289-293  
7.
3 p, 54.8 KB Reseña / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
S. SZYMANSKI i A. ZIMBALIST, Nacional Pastime. How Americans Play Baseball and the Rest of the World Plays Soccer.
2008
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, N. 1 (2008) p. 0-0  
8.
25 p, 120.1 KB Identidad y medios de comunicación deportivos en España : el éxito de la selección de baloncesto en el Campeonato del Mundo de Japón 2006 / Sopena Palomar, Jordi 1983- ; Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pozo, Cristina
Este artículo trata de la creación de identidades colectivas a partir de la recepción de los contenidos de los medios de comunicación, en nuestro caso, contenidos deportivos. El objetivo es estudiar cómo los medios de comunicación deportivos españoles (Marca, As, Sport y El Mundo Deportivo) utilizaron el éxito de la selección española de baloncesto en el Campeonato Mundial de Japón 2006 para fortalecer la identidad española entre sus seguidores.
This paper is focused on the creation of collective identities using the reception of mass media contents. In this case, sport news. The main objective of this paper is tot study how the Spanish sport mass media (Marca, As, Sport y El Mundo Deportivo) used the success of the Spanish basketball national team in the Japan basketball World Championship 2006 to reinforce the Spanish national identity among the fans.

2008
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, N. 1 (2008) p. 0-0  
9.
26 p, 143.7 KB Les TIC i el club global : el cas del FC Barcelona / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El futbol s’ha globalitzat. I aquest fet ha estat causa que alguns clubs han assolit una dimensió que supera les fronteres nacionals per esdevenir clubs globals. Tot aquest procés de globalització del futbol no hagués estat possible sense l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a vehicles d’interrelació entre fans, clubs i institucions polítiques i socials. [...]
Football is global. The globalization of football has appeared because some clubs have achieved huge dimensions which cross national frontiers. However, the globalization of football would be impossible without information and communication technologies (ICT) which have been necessary for the clubs to reach their fans, other clubs, political and social organizations. [...]

2008
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, N. 1 (2008) p. 0-0  
10.
4 p, 57.9 KB Aproximació als mitjans comarcals catalans : una experiència educativa per als alumnes de periodisme / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
2008
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 36 (2008) p. 237-240  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
6 p, 38.1 KB Aproximació als mitjans comarcals catalans : una experiència sobre el terreny / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament: Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Giral i Quintana, Eugeni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB porta a terme, des de fa dos anys, l’activitat Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans. Durant una setmana, cinquanta estudiants de la llicenciatura de Periodisme tenen la possibilitat de viatjar per Catalunya i visitar els diversos mitjans de comunicació que configuren l’ecosistema mediàtic del país. [...]
The Journalism and Communication Sciences Department from UAB organizes, since 2007, the activity “Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans” [Approximation to Catalan Regional Mass Media]. During one week, fifty students from the Journalism degree have the possibility to travel around Catalonia and visit the different regional mass media which shape the Catalan media ecosystem. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
646 p, 3.4 MB Les Tecnologies de la informació i la comunicació i l'esport : una anàlisi de la Primera Divisió espanyola de futbol (2006-2008) / Ginesta, Xavier ; Moragas Spà, Miquel de, 1943-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
La tesi doctoral "Les TIC i l'esport: una anàlisi de la Primera Divisió de futbol a Espanya (2006-2008)" és una investigació de caràcter descriptiu amb l'objectiu d'explorar els canvis que s'han produït al món de l'esport, centrant l'anàlisi en el futbol de Primera Divisió a Espanya, amb la incorporació de les TIC en les relacions entre els actors que hi participen: organitzacions esportives (clubs, societats anònimes esportives o organismes oficials), organitzacions comercials esportives, mitjans de comunicació, fans, esportistes i l'Administració. [...]
The PhD thesis "Information and Communication Technologies and Sport: An analysis of the Spanish football First Division (2006-2008)" is a descriptive research which its objective is to explore the changes that sport has, above all in the Spanish football first division, with the incorporation of ICT in the relations among the stakeholders which participate on it: sport organizations (clubs, PLC or official organizations), commercial sport organizations, media, fans, sportsmen and sportswomen and, finally, the Administration. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Materials acadèmics 2 registres trobats  
1.
3 p, 29.0 KB Gèneres d'Opinió en Premsa Diària i no Diària [20725] / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ginesta, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2009-10
Llicenciat en Periodisme [72]  
2.
2 p, 158.0 KB Estructura de la Comunicació de Masses II [20719] / Ginesta, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Juny 2005-06
Llicenciat en Periodisme [72]  
 Accés restringit a la UAB

Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.