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1.
12 p, 240.4 KB Psychometric properties of the EATQ-R among a sample of Catalan-speaking Spanish adolescents. / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Gras Pérez, María Eugenia (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The few studies that have been conducted into the psychometric properties of the EATQ-R, even fewer for the longer version, highlight the fact that its structure differs from that of the original. The aim of this study is to translate and adapt the long version of the EATQ-R to Catalan, study its internal consistency and convergent and factorial validity, and compare differences in the EATQ-R by age and gender. [...]
2015 - 10.11144/Javeriana.upsy14-2.ppea
Universitas psychologica, Vol. 14, núm. 2 (2015)  
2.
6 p, 135.2 KB Comportamiento perturbador en la adolescencia y su relación con el temperamento y los estilos de afrontamiento / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona) ; García Moreno, Yolanda (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat de Girona)
Partiendo de la clasificación del DSM-IV TR que aglutina, bajo la etiqueta de trastornos del comportamiento perturbador, el trastorno de conducta antisocial y el trastorno negativista desafiante, se ha realizado un estudio con dos objetivos: a) conocer las diferencias en la sintomatología del trastorno del comportamiento perturbador durante la adolescencia en función del género, la edad y la ubicación del centro escolar; y b) analizar las relaciones entre las variables temperamentales y de afrontamiento con las dimensiones psicopatológicas de conducta antisocial y negativista desafiante. [...]
Employing the DSM-IV TR classification, which classifies both antisocial behavior disorder and oppositional defiant disorder under the label of disruptive behavior disorder, a study was conducted with two aims: a) to determine the symptomatological differences of disruptive behavior disorder in adolescence depending on gender, age and school location, and b) to analyse the relationships between temperament, coping and the psychopathological dimensions of antisocial and oppositional defiant behavior. [...]

2012
Psicothema, Vol. 24, núm. 4 (2012) , p. 567-572  

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