Resultats globals: 2 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
20 p, 1.2 MB El cambio climático en el bachillerato : aportes pedagógicos para su abordaje / Bello Benavides, Laura O. (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación) ; Cruz Sánchez, Gloria Elena (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación) ; Meira Cartea, Pablo Ángel (Universidade de Santiago de Compostela. Facultade de Ciencias da Educación) ; González Gaudiano, Édgar Javier (Universidad Veracruzana. Instituto de Investigaciones en educación)
La investigación presentada tiene como propósito conocer elementos de las representaciones sociales (RS) sobre cambio climático (CC) en estudiantes de bachillerato general y tecnológico del estado de Veracruz, y formular aportaciones pedagógicas orientadas a promover acciones ecociudadanas en estudiantes de este nivel. [...]
This research aims to know the elements of the social representations (SR) on climate change (CC) in students of general (BG) and technological (BT) high school of the state of Veracruz, and make pedagogical contributions oriented to promote eco-citizen actions in students of this level. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3030
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 1 (2021) , p. 137-156 (Investigaciones Didácticas)  
2.
6 p, 363.6 KB Hacia unas bases teóricas de la educación ambiental / González Gaudiano, Édgar Javier (Instituto Nacional de Ecología (Mèxic)) ; Alba Ceballos, A. (Universidad Nacional Autónoma de México)
This essay intends to provide theoretical tools to analyze and formulate environmental education projects. The article works on theory concept, contrasting different intelectual traditions: positivism, interpretative and critical, in order to illustrate its function in the explanation of reality. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4486
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 66-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.